ik kom even zeggen dat jullie mij moeten helpen om gaby slimmer te laten worden.. gaby gaat de vaatwasser uitruimen en de was doen.. en gister heeft ze hele keuken opgeruimd en ook was opgehangen.. zorgen jullie dat ze rustiger aan gaat doen.. want dat doet ze dus niet En ze luisterd niet naar mij @all: goedemorgen trouwens
mum: niet van de trap af vallen hoor! das niet slim.. ik zit alweer hoor.....alleen straks nog ff een wasje ophangen de nu aanstaat...
Zo.. Yentle slaapt weer.. Ben gewoon wéér een uur en een kwartier bezig geweest, ik word hier zo moedeloos van Zo gaat t gewoon elke dag de hele dag.. Kom gewoon nergens aan toe doordat ik zoveel bezig ben met haar... Gelukkig komt Kimo vandaag wat eerder thuis! @Mum: ohh jee, dat is echt schrikken! Moet er niet aan denken dat je dimara vast had ofzo Rustig aan doen vandaag, t moet niet erger worden de pijn. @Gaby: Zit, af, lig!
@ Kristel: Nee moet er ook niet aan denken dat ik die meid in mijn handen had... het glas wat ik vast had is echt door de gang gevlogen dus... wat vreemd zeg dat Yentle nu ineens zo'n moeite heeft met inslapen!
@Mum: Ja ik snap er ook niks van.. Eerst legde ik haar gewoon in bed zodra ze een teken van moeheid liet zien en dan viel ze vaak snel in slaap. Maar sinds een maand (sinds t begin van die 20 weken sprong die bij haar al met 14 weken begon en nu al een week voorbij is!) ofzo is t echt erg, ze komt gewoon niet meer zelf in slaap. Ik moet haar bijna altijd wat te drinken geven en dan valt ze tijdens t drinken in slaap, maar dat doet ze pas als ze eerst helemaal overstuur geworden is, eerder wil ze gewoon niet drinken om te kunnen slapen (snap je?) En dan is ze eindelijk in slaap gevallen op schoot en dan schrikt ze weer wakker zodra ze in bed gelegd wordt en dan is ze weer helemaal overstuur.. Speen geven heeft geen nut, die trekt ze er zelf weer uit na 3 sec, laten huilen heeft meestal geen nut.. Ik word er echt moedeloos van dat ik bij elk slaapje minstens een uur bezig ben met troosten, drinken geven, speen geven, etc etc.. Iemand een tip hier?
@mariss, hele leuke foto! Mooi geworden het bedje @kim, die van ayden is ook super leuk! Jij ook al aan het sporten? Ik ook, ik heb een crosstrainer waar ik nu steeds op sta en ik doe veel buikspieroefeningen. Hopelijk helpt het, mn buik is eingelijk net als voor de zwangerschap weer alleen die spieren zijn nog zo slap. wat voor sport doe je? succes met je gesprek! @dreamer, en wil ze terug betalen? irritant is dat he als het tegenvalt. ja gaat snel he de tijd? Vanaf januarie gaat het weer langzaam vond ik altijd met uitzendingen, dan zijn alle feestdagen voorbij en ga je weer zo op de dagen letten. @red, gewoon lekker rustig aan doen @gaby, tis belangrijk dat je je rust neemt hoor! @Mum, zo dat is schrikken! Idd goed dat je dimara niet bij je had! @kristel, pff vermoeiend zeg! Hier was het gisteravond ook raak. Ik dacht even ontspannen in bad te gaan maar meneertje bleef huilen dus kon er weer uit. M bleef ook gewoon beneden zitten , die dacht sanne is wel boven pff mannen Hij had nog wat honger dus M kon ook niks doen maar toch haha Ik las trouwens dat kindjes zich rond een maand of 4 kunnen gaan 'aanstellen' en dat ze dus weet dat jij komt als ze blijft huilen. Tip, ja Jorick doet ook vaak zo. Ik twijfel dan ook vaak of ik hem moet aanleggen(dan valt hij namelijk zo in slaap), maar ik wil hem dat ook niet aanwennen. Nu leg ik hem meestal op bed, ik laat hem 5 minuten uitrazen, dan kalmeer ik hem en leg hem direct weer terug, vaak begint hij dan weer en kalmeer ik hem weer 5/10 minuten later, dan valt hij op den duur wel in slaap. Belangrijk is denk ik dat ze in hun kamertje blijven zodat ze echt weten dat het slaaptijd is, en dat ze wakker op bed gelegd worden. Op die manier leren ze om zelf in hun bedje in slaap te vallen. @Juffie, zo duur ding! Ik had het geluk dat ik de kolf van mijn zus mocht lenen. wat heerlijk dat Johan 4 weken vrij is! geniet nog even (voor zover dat kan ) van je kraam periode!
@dreamer, moet je dit lezen brr 'Schildklier medeoorzaak acute hartdood' | nu.nl/algemeen | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl jakkes nu vind ik mn hartkloppingen ineens toch wel eng icm met mn schildklier
@ Mariss: ja mijn rug is goed pijnlijk, maar ja daar komen we wel weer overheen... @ Kristel: Heb helaas geen tips... Bij Dimara ging het ook altijd goed, nu moet ik haar sinds 2 weken 10 minuutjes laten huilen en vaak valt ze binnen die 10 minuten in slaap, en zo niet dan ga ik er na 10 minuten heen om haar speentje te geven en dan valt ze dan wel snel in slaap... maar dat werkt dus niet bij Yentle, lastig hoor! @ Emma: wat vervelend dat M. gewoon bleef zitten terwijl Jorick zo huilde... nu kon hij er idd niks aan doen, maar hij had minstens even kunnen gaan kijken!
@Emma: je hebt er toch wel wat van gezegd tegen mark neem ik aan? Jij zat lekker in bad, dan kan hij niet verwachten dat jij op jorick let als mark gewoon thuis is. Jij mag ook wel even een uurtje voor jezelf! Tja, dat aanstellen heeft ze idd rond 3 maanden al ontdekt, maar dat verschil hoor je wel hoor Dan gaat ze heel erg jammeren en zodra ze dan hoort dat je de trap op komt dan is ze meteen stil haha. Maar wat ze nu doet is echt helemaal overstuur huilen, ze loopt dan ook helemaal rood aan en de tranen rollen over haar wangen Ze is dan gewoon zo overstuur dat ze de slaap bijna niet meer kan vatten. Vind t ook erg moeilijk, want ik wil haar ook niet laten wennen aan t drinken om in slaap te komen, maar ben bang dat t kwaad al geschiedt is. Ze heeft namelijk vanaf t begin af aan al drinken nodig gehad om te kunnen slapen. Toen had ze namelijk zo'n pijn dat ze door de pijn niet kon slapen en t enige wat de pijn verzachtte was drinken! Dusja, dan viel ze tijdens t drinken in slaap.. Pff, weet t soms gewoon echt niet meer. Hoop dat t gewoon nog bij die 20-weken sprong hoort en dat t gauw over is! Ze heeft t namelijk sinds ze speciale voeding heeft niet meer nodig gehad om in slaap te kunnen komen en nu ineens weer wel Ik ga nu iig even gauw eten en mezelf verzorgen, Yentle zal zo wel weer wakker worden en dan kom ik er niet meer aan toe.. *zwaai*
@ mum wat schrikken zeg. Blij dat t 'maar' bij een blauwe pelk gebleven is. @ gaby doe s rustig jij!!! @ kristel en haar eens in een andere houding leggen? F. sliep eerst een tijdje op haar zij, toen op haar buik en nu weer op haar zij. Of t donker maken? Een muziekje aandoen? Slaapzak an? Uhm ik weet t ook niet, ik roep maar wat..
@ kim weet niet of je hier nog leest vandaag maar HEEL VEEL SUCCES MET JE GESPREK VANMIDDAG!!!!!!!!!!!
@ Mum auw dat kan behoorlijk pijnlijk zijn zo van de trap afglijden! Sander had dat een paar maanden terug en hij heeft nog heel lang last van zijn enkel daardoor gehad. @ Mariss ah de zwangerschapsklachtjes beginnen te komen? Ach ja die moeheid, dat herinner ik me ook nog wel! Leuke foto's van je nieuwe huisje misschien kan je dat plastic wel spuiten met zo'n spray. @ Kristel ik zie 't pakketje van de week wel verschijnen balen dat Yentle niet wil inslapen, jij had toch altijd een bedritueel? Welke kolf gebruikte jij? @ Gaby jeetje dat was wel schrikken dat er geen zaad was gevonden, hebben jullie ook sterk wisselende kwaliteit.. dat is de reden dat ze hier geen icsi wilden doen bij ons.. maar gelukkig wel wat in het 2e potje. Hopelijk doen die 3 emmy's het goed. @ Kim kan me niet voorstellen dat jij nu een buikje hebt je was altijd zo dun!! @ babyspam allemaal mooie kindjes zeg *smelt* Ik kom ff niet zoveel langs, heb al mijn energie nodig om mezelf te vermaken momenteel.. maar als er wat gebeurt horen jullie het uiteraard. Vanmiddag naar de vk hopelijk komt er wat goeds uit voor me
@Mum, ja hij had idd kunnen gaan kijken. Ik zitr dan niet bepaald ontspannen in bad ofzo.. Ik irriteer me er wel vaker aan dat ik hem alles moet vragen. Bijvoorbeeld j in bad doen, dat doet hij wel maar dan moet ik eerst zeggen van, o jij kan hem wel even in bad doen. Hij vindt het vanzelfsprekend dat ik het doe het ik het idee.. maar goed misschien komt het omdat hij zo vaak weg is? Ik laat hem dan ook zoveel mogelijk doen als hij er wel is @Kristel, zie stukje aan mum we hebben er wel even woorden over gehad ja (lees ik was boos ).. hij moet er echt wat alerter op worden en er niet zomaar vanuit gaan dat ik alles doe in de eerste plaats. Lastig hoor met yentle ..je wilt haar ook niet overstuur laten natuurlijk en op die manier verhoogt haar spanningsniveau ook alleen maar... Wat als je met haar gaat wandelen? Word ze dan rustig? Of babymassage? Dat doe ik ook vaak als hij niet wil slapen, heb het idee dat het hem wel ontspant. @dees, succes bij de vk vanmiddag! ik moet er vandoor, mannetje word wakker..