@ suus, nou ik had inderdaad zakdoekjes mee en had ze nodig!! Naast mij in de rij zaten er ook twee meiden ongelofelijk te huilen. Wat een mooie film zeg... @ kristel, jammer dat Yentle zo moest huilen en niet wilde slapen.. @ dees, natuurlijk vind ik het niet erg dat je meedenkt! Daarom zet ik mijn verhaal hier neer Ik doe nu P&O dus inderdaad compleet anders. Heb tijdens deze opleiding een uitstap gemaakt naar hbo-v maar niet afgemaakt. Maar ik mis de zorg echt enorm. Onze kinderwens is inderdaad heel erg groot, maar ik weet zeker dat ik niet nog een opleiding zal volgen als ik eenmaal moeder ben. En ik denk dat ik het dan ook heel zwaar vindt om de banken weer in te gaan. Dus het is een beetje "nu of nooit". Als mijn vriend straks weer in NL is gaat hij zelf ook een opleiding volgen van 4 jaar. Dus dan hoeft hij amper meer op oefening en waarschijnlijk eerst een tijd niet op uitzending. Tis en blijft een lastige keuze :S Ga er binnenkort eens met mijn ouders over praten.. @ emma, balen van die ketel. Maar gelukkig is niet jullie hele huis afgebrand! @ dreamer, grappig dat je precies zegt wat ik net tegen dees zeg Ik verwacht idd niet dat ik die opleiding nog ga doen als ik eenmaal werk en een gezin heb.. De opleiding is een 4 jarige opleiding. Dus dan ben ik 27 als we weer verder kunnen gaan met onze kinderwens. @ ukkie, jee zeg wat heftig dat dat graatje diep in je keel bleef zitten! Fijn dat ie waarschijnlijk toch is weggezakt door het hoesten enzo. Hoeven ze in ieder geval niet met allerlei instrumenten achter in je keel! Sneu dat Sophie eigenlijk even niet weet wat ze met zichzelf aan moet. Hopelijk slaapt ze vannacht beter. Hier zometeen pannenkoeken!! Het mindere is alleen dat ik ze nog moet bakken... @ mum, haha wat weird zeg hoe het getal 13 als rode draad door je leven gaat... @ mariss, leuke manier om het goede nieuws te vertellen @ all, hier het huis vandaag kerst-proof gemaakt. Ziet er best leuk uit al zeg ik het zelf Heb er een filmpje van gemaakt en foto's om naar vriendlief te sturen. Sprak net mijn broertje op msn en vertelde hem over mijn twijfel om verloskunde te studeren, toen zei hij dat hij het ook echt wel bij me vindt passen! Leuk om te horen Verder alles weer schoongemaakt, opgeruimd, afgewassen etc. Druk dagje! Ik ga nu maar eens pannenkoeken bakken, begin trek te krijgen!
@Nen, lastige keuze. 'k Weet niet of ik m'n kinderwens er voor opzij zou zetten, denk ik niet. Misschien dat ik ooit nog wat anders wil, maar dat kan ook prima over een jaar of 10 als de kids naar school gaan. Verloskundige is niet het meest ideale beroep. Verloskundigen hier hebben vaak 24 uurs diensten en je moet wel heel erg op je partner terug kunnen vallen. Volgens mij is het ook best wel een belasting voor je relatie. Maar als het jouw droom is, dan moet je je hart volgen. 'k Zou een lijstje maken met de voors- en tegens en kijken wat eruit komt. Hier vanmiddag al pannenkoeken gehad. Nu heel ongezond frituur. Zou koken maar had niet veel zin meer. 'k Merk dat ik minder begin te eten, de kleine ligt meer tegen m'n maag aan.
@all: vandaag hele dag gepoetst.. was toch wel even zwaar.. nu last van mijn rug.. en beetje harde buik.. Rest van de avond maar rustig aan doen.. Huis is nu wel helemaal schoon!!! echt alles ben ik wel blij om Nou ik ga even op de bank liggen.. fijne avond allemaal!!
@ Dees: hihi om 13.13 uur getrouwd, dat is wel heel speciaal! toevallig dat hun dat ook met de 13e hebben! wat lief dat je trots bent op ons meisje! fijn dat je er echt helemaal klaar voor bent meid! het kan nog steeds zomaar elk moment beginnen, al is dat moeilijk te geloven als je bijna 41 weken benT! @ Suus: FOEI!!! wat had ik nou gezegd?? en jij van de week maar zeuren dat Gaby niet luisterd!! Zo schrokken ons net even helemaal kapot... Dimara ligt op bed en de babyfoon gaat af, ligt ze echt ineens helemaal in paniek te huilen, dus vriendlief rent naar boven, ligt ze gewoon nog te slapen zeker een enge droom ofzo! Arme tuttie!
hey stelletje poetsers last van nesteldrang haha @gaby: voor jou ook wel een opluchting of niet dat er besloten is of hij wel of niet komt @chamaro: heb het ff gemist ga je deze tekst op een kaartje zetten ofzo? @mum: lastig die wagen dus. ik ga hem ook voornamelijk gebruiken in en om het huis hoor. koop ook een buggy voor onderweg. net zo makkelijk in de auto. baker jij dimara nog steeds in? jij ging toch afbouwen of heb ik dat verkeerd? *hoezo vergiet ikke* @ukkie: oh wat vervelend zeg ze had toch reflux?? sorry hoor dat ik het niet onthouden heb *schaam*
@ Bos: Ik moet gaan afbouwen van het CB, maar ze doet t op t moment zo goed dat ik er nog niet helemaal klaar voor ben... ongebakerd inslapen is echt nog een probleem, probeer haar wel af en toe in haar slaapzakje te laten slapen! misschien dat we volgend weekend eens proberen om haar de nacht (het beste slaapje) ongebakerd te laten slapen!
@ Nen.. lastige keuze hoor!! Ga je de foto's hier ook nog showen?? @ Bos.. ze heeft inderdaad reflux maar dat gaat echt super met JBPM! @ Gaby.. lastige keuze hoor.. pff moet er niet aan denken om voor die keuze te moeten staan.. hoe voel je je eronder?? @ Chamaro.. mooie tekst hoor!! Vet spannend om het weer te vertellen zeker.. ik moet nu weer terug denken aan februari dat wij het gingen vertellen. Vond dat zo spannend!! @ Dees.. inderdaad al bijna 41 weken.. pfff.. kik hoop dat jullie kleine zich snel meldt!! Lekker pizza.. hier nu ook aan de pizza! HMMM @ Mum.. IK hoe het nu in een hydrofiele luier met luier tape en dat gaat prima.. Net in bed gelegt en ze heeft 1 min gehuild en is toen in slaap gevallen.. ze is dus vanaf vandaag 11 uur wakker geweest met al met al bij elkaar een uurtje slaap.. niet normaal! Morgen krijg ik een packababy piep van eef.. die mag ik ff lenen.. kan ze nog een maandje in.. en als het bevalt dat koop ik nog een mini. Dat huilen in de slaap heeft Sophie ook af en toe.. w.s dan een nachtmerrie ofzo.. wel sneu maar ik hoor het altijd direct aan de toon van haar huiltje.. Hoeveel flessen krijgt dimara nog en wanneer en hoeveel?? Wat is jullie schema??
@ Ukkie: Hier ook een puckababy piep maar als ze daarin ligt (als de pacco in de was zit) doe ik haar armpjes ook onder t klittenband zeg maar... anders houdt ze zichzelf nog steeds wakker... Dimara krijgt 4 voedingen van 180/6 en ons schema is meestal 8-12-16-20 uur, nu was ze vanmorgen om 9 uur pas wakker dus dan schuift t een beetje op... ook zijn we gister dus naar een verjaardag geweest en dan krijgt ze als we thuiskomen nog een 5e voeding... bij de laatste voeding krijgt ze een flinke schep rijstebloem omdat ze anders niet verzadigd is en ik haar dus niet meer voeding mag geven!
ow trouwens heb de schommel toch maar even op zolder gehangen... ze heeft vanmiddag al even geschommeld foto's staan op de babysite voor de nieuwsgierigen!
mum.. oke.. nou ik wcht het ff af.. ik weet in ieder geval dat het haar wel helpt!.. Sophie krijgt er nog steeds 5 van 150 + 5 .. rijstebloem mag toch pas vanaf 4 maanden? en wanneer ben je over gestapt van 5 naar 4 voedingen?? ik ga direct de foto's bekijken
Hey! @Ukkie: Zo dat was schrikken met die haring zeg! Jeetje.. Hopelijk is ie idd gewoon weg en hou je er niks aan over. Balen dat Sophie zo onrustig is en daardoor moeilijk slaapt t zou idd een sprongetje kunnen zijn! Ik hoop t, dan is t iig gauw over! @Mum: Wij hebben ook de stoel van de Ikea! Ik wilde eerste een andere kopen, maar die was even 90 en toen had ik zoiets van 'nja, eerst die van Ikea maar proberen, is t echt niks, dan kan je je aan t geld geen buil vallen en kan ik altijd nog een andere kopen!' Nou, hij bevalt goed hier hoor, Yentle zit er prima in en de stoel neemt ook niet zoveel ruimte in @Dees: *spreekt Boefje nog een keer streng toe* 'Ik weet dat t lekker warm in mama's buik is en hier ontzettend koud, MAAR er liggen hele warme kleertjes voor je klaar en papa en mama vinden het echt niet erg om de verwarming wat hoger voor je te zetten als je daar behoefte aan hebt! Kom dus maar gauw! @All: Kimo en ik schrokken ons rot vanochtend. We werden gewoon pas om 11 uur wakker en Yentle heeft dus ook tot 11 uur geslapen! Slaapkop! Rest van de dag vrijwel niet geslapen dus ze is daarnet alweer in bad geweest en ligt nu op bed. Hopelijk slaapt ze gewoon lekker door dan kan morgen haar normale ritme weer verder
@ Kristel.. Ja ik weet wel zeker dat dit een sprong is want dit is ons meisje niet. Normaal huilt ze max een half uurtje per dag en nu is het wat meer.. Hopelijk is het snel over! Fijn dat ze zo lekker lang geslapen heeft!
@ Ukkie: Ja idd rijstebloem is eigenlijk pas vanaf 4 maanden, maar Dimara reageerd er goed op, en het is maar 1 schepje hé, geen hele pap! wanneer ik overgestapt ben van 5 naar 4 voedingen: toen ze het aangaf... ze ging namelijk langer slapen en toen kon ik die 5e voeding niet meer kwijt, haar wakker maken voor de 5e voeding was geen succes dus toen hebben we 'm laten vallen... de babysite is: www.beebjevanos.babysite.nl @ Kristel: Ja ik heb die andere dus al staan, maar goed dan gebruiken we de stoel van de ikea voor de eerste tijd (daar kunnen ze niet tot een jaar of 3 in) en als die krap wordt halen we de ander van zolder! Zo Yentle had wat in te halen zeker dat ze zolaat pas wakker werd... wel lekker dat jullie uit hebben kunnen slapen haha Thnx, leuke schommel is het hé...
@nen: ja leuk idee he Wou het nou gewoon anders vertellen haha..met chanell hadden we het gewoon aan ze vertelt.. @mum: ik kan ook heeel nieuwschierig zijn hoor, dus je bent niet de enige haha.. Jaa die shirtjes zijn idd heel leuk.. @bos: Ik ga het gewoon op papier uitprinten en dan een echo erbij en dat stop ik in een doosje..gewoon lekker simpel.. @ukkie: Jazeker spannend om het weer te vertellen..Ik denk dat mijn moeder van de stoel valt haha want die mag het voorlezen..Ben echt benieuwd hoe ze reageren..Mijn zus weet het trouwens al haha..Die vindt het hartstikke leuk maar wel heel snel..Maar ja daar kan ik niks aan doen.. Oh ja Chanell heeft weer iets nieuws ondekt met haar lippen haha..Als ze een beetje begint te huilen dan maakt ze zon brom geluid met haar lippen haha..(als je een autootje nadoen zeg maar) Mischien kan ik het een keer op film zetten
@ Mariss: Dat brommen doet Dimara nu ook, ze is de hele dag aan het brommen of op haar tong aan het blazen zodat ze spetters krijgt zeg maar! zo lief! @ Ukkie: Ja ze wordt idd groot, ben benieuwd wat ze weegt en hoe lang ze is... Dinsdag moet ik weer naar het bureau, krijgt ze ook weer prikjes ze heeft nu voornamelijk maat 62, nog een paar dingetjes 56 die passen, en ze past de rompers van de hema nog in maatje 50/56, maar de stapel "past niet meer" wordt steeds groter!
*schaamt zich kapot* maar ik heb vanmiddag pas alle kaartjes weggehaald... wat is het kaal zeg!! hoop dat de foto op canvas snel binnenkomt, kan ik het weer een beetje aankleden!