@ Juffie: Knap hoor dat jullie dat nu al kunnen, ik kan Dimara pas sinds een paar weekjes 10 minuten (en dan nog hou ik dat niet altijd vol) laten huilen! gelukkig werpt het hier zijn vruchten af anders was ik er alweer mee gestopt denk ik... succes ermee
@Juffie: Wat gaat er niet goed met slapen dan? Ennehm, ik wil niet lullig/betweterig/of wat dan ook overkomen, maar vind je t niet heel lang voor hem, 20 min?? Hij is net 12 daagjes oud... (nogmaals, ik vraag t me gewoon echt af, niet veroordelend ofzo bedoeld hoor! )
Juffie.. dat moet je helemaal zelf weten.. wij hebben het ook vanaf het begin gedaan en dan ga je er veel makkelijker mee om.. Sophie huilde ook altijd 20 min voordat ze in slaap viel en nu is dat nog maar 20 sec (als er niks aan de hand is) @ al.. haaaai.. manlief en ik hebben vandaag beide een nieuwe Iphone gekregen!! En wel de 3G's!!!
tsja het ventje valt alleen maar tegen mijn borst in slaap of tijdens de BV... zodra we hem in zn bedje leggen gaat hij krijsen.. Ja 20 minuten is lang, maar volgens het CB kan je zelfs 30 minuten.. Ach we hopen dat het binnen een paar dagen verbeterd. We hebben nu ook een dagritme gemaakt. Gewoon na de eerste voeding lekker wassen en hupa. In de ochtend mag hij in de box slapen maar smiddags gaat hij ff naar zn eigen bedje toe.. We hebben een artikel gelezen over ritme en regelmaat, en dat is iets wat we nu nog niet erg toepassen Moet je nagaan, ik ben juf en altijd superconsequent, heb geleerd voor opvoeden maar zodra Christian ook maar iets "afwijkends" doet, raak ik in paniek..
Ik ben superblij dat manlief er ook erg over na denkt. Het is echt fijn om samen op een lijn te zitten
@ Juffie ... een ritme krijgen ze wel best snel hoor en zelf en je kunt een beetje helpen maar niet pouchen.. en hij is nog maar 12 dagen he! Doorslapen dat duurd nog wel eventjes en qua ritme dan weten ze pas vanaf 6 weken.. wij zijn hier nu net 1 week met savonds in bad en dan naar bed.. en in het begin deed ik het ook nog in de box maar nu heb ik het ritme dat ze na haar fles een uurtje gaat spelen |(of anderhalf uur) en dan gaat ze weer naar bed... (box spelen, bed slapen).. en nogmaals.. jij doet het op jou manier! En dat is de goede manier volgens jou! (het komt allemaal vanzelf )
oh en btw.. mijn HA zei zelf 3 kwartier.. en daar zijn de meningen dan ook weer over verdeeld.. Als je zeker weet dat er niks met hem aan de hand is dan is er niks aan de hand.. Ohh en tip die ik gister van het CB kreeg is dat als ze met de handjes open huilen is er niet veel aan de hand en knuisjes dan is er wel wat aan de hand (meestal)
@Juffie: Kijk, als t voor hem en jullie goed werkt moet je t zeker doen Zelf ben ik er geen voorstander van op zo'n jonge leeftijd al, zal niet allemaal vertellen waarom, want dat kan misschien lullig overkomen of je aan t twijfelen zetten en dat wil ik niet, ik wil dat jullie doen wat jullie denken dat goed is Wat betreft t CB, ach, die zeggen soms de meest rare dingen, dus vertrouw aub niet op alles. Heb ze zelfs al eens horen zeggen 'leg je kindje maar in de schuur te slapen als ie zo overstuur is, dan hebben jullie ook rust 's nachts!' Ehm, hallo?! ZIEK! Kortom, gewoon op je eigen gevoel afgaan en niet zoveel aantrekken van wat anderen zeggen, tenzij jullie je daarin kunnen vinden, anders niet. Dat wilde ik even gezegd hebben
Kun je dat, 20 min. laten huilen? Vind ik best knap! 'k Vind het vrij lang omdat hij nog geen 2 week oud is. Is het echt huilen of jengelen? Want dat maakt wel verschil. Je moet 't zelf weten hoor, maar 'k persoonlijk vind 10 minuten in het begin de max. Hij huilt niet zonder reden en doet het er niet om. Misschien helpt het om een kledingstuk wat je gedragen hebt in z'n bedje neer te leggen, goed om het matrasje spannen zodat hij jou geur bij zich heeft. Bedje lekker voorverwarmen. Als hij huilt hoef je 'm er ook niet gelijk uit te halen, gewoon even troosten en hem in bed laten liggen. Hand op 't hoofdje neerleggen wil ook vaak helpen. Misschien even lekker inpakken in een omslagdoek zodat hij zich lekker geborgen voelt. Jullie moeten je beiden er goed bij voelen.
@ juffie wij laten sem ook een half uur huilen hor, ik hoor aan zn huilen wel of er echt wat is of dat ie om aandacht huilt. wij hebben een houtkachel en hebben daarom de cv nooit aan maar nu hadik de babyfoon aan en die ging piepen dat het maar 12 graden was , op hoeveel hebben jullie de cv in de babykamer aan?
@ Kristel: WAAAAATTTT kindje in de schuur leggen?? zal hun eens in de schuur leggen!!! Achtelijke debielen!
haha zie dat ik niet de enigste ben. wat vooral belangrijk is qua rust en regelmaat is dat je alles in de zelfde volgorde steeds doet. Kindjes gaan op een gegeven moment dat herkennen en weten dan precies waar ze aan toe zijn. Tip: er is een boek van ria blom over rust en regelmaat. Zitten erg goed dingen in (al is niet alles helemaal pro bv in het begin)
had wel een foto gemaakt van suus.. maar weet niet of ze t op prijs stelt als ik die op hyves zet.. ja puk vond de wneeuw erg leuk haha.. altijd leuk om te zien zo'n eerste reactie.. all: k ga simsen
En idd wat Ukkie zegt, ritme valt niet te pushen.. Als kindje honger heeft heeft kindje honger, als kindje moe is is kindje moe, etc etc. Dan kan je als moeder nog zoveel willen, als je kindje t er niet mee eens is maak je t alleen maar moeilijker maar jij bedoelt meer regelmaat in de zin van alle handelingen op dezelfde manier doen zodat Christian weet waar hij aan toe is. En dat is juist hartstikke goed! Dan werk je niet met de klok maar met handelingen
Nee daarom.. als je weet dat er niks aan de hand is dan kan dat wel.. maar hij is inderdaad nog heel jong en w.s. kennen jullie nog niet al zijn huiltje.. wij lieten Sophie in het begin ook niet langer dan 10 min huilen en nu soms wel eens een half uur (maar dan wel elke 10 min even kijken en knufje) maar het aller belangrijkste is dat je doet wat je HART je in geeft!
@kristel, regelmaat draait idd niet om de klok, vooral ook omdat bv voeden op verzoek is en je kindje zich niet pushen. Maar idd om de volgorde van je handelingen. Goed ritme is voor een kindje om na het slapen te eten, daarna even aandacht te krijgen van ouders, daarna even zich alleen vermaken in box of iets dergelijks en bij vermoeidheidssymptomen in bed neer leggen. Maar Christian zal nu misschien nog wel bij je op de arm in slaap vallen.
kristel.. wat wij (als moeders) willen is denken voor ons kind (wat logisch is ) maar hoe klein ze zijn ze kunnen het heel goed aangeven en dat doen ze met huilen! een baby huilt nou eenmaal.. en de een wat meer dan de ander
Pff, dat jullie dat kunnen zeg, 20-30 minuten laten huilen.. Laten jengelen kan ik wel, maar laten huilen niet hoor, zo lang. Na 5, max 10 min sta ik alweer bijna meejankend naast t bedje Maar Yentle krijst dan ook echt heel hard, tussendoor heel hard gillen met hele dikke tranen en een rood hoofd.. Nee, ik kan dat echt niet @Mum: ja echt ziek he?! En t ergste is nog, een stel wat mn moeder kent heeft t ook nog eens gedaan ook!! Die hebben hun kindje in de garage gelegd.. Ik vind het al ziek als je zoiets serieus kan opvatten, laat staan als je t dan ook nog eens doet!! :x
@ Red: Zo is het precies zoals het hier gaat, dat ritme wat jij aangeeft, ben daar niet bewust mee begonnen maar het is zo gegroeid... in dat ritme zitten we echt pas vanaf een week of 9, daarvoor kreeg ik zoiets niet voor elkaar...