Jong, en zwanger willen worden!

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by prinses, May 31, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

Dec 6, 2008
    9,208
    1
    38
    @ Kristel: Die mensen sporen echt niet... :( dat gaat echt te ver!!

Nu jij het over dikke tranen hebt, Dimara huilt nog steeds niet met tranen haha!!

2. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

Nou wat hij doet is jengelen.. We horen wel wanneer hij krampjes heeft of honger.. Dat van die handjes vind ik een goede tip daar gaan we eens even op letten..

We hebben het nu nog niet geprobeerd 20 minuten hoor, vandaag hebben we een beetje 5 minuten geprobeerd, maar we waren niet erg consequent..

Ach we gaan gewoon eens het een en ander uit proberen en als het niet bevalt tsja. Savonds is trouwens nooit zo'n probleem bij het ventje, dan moet je hem juist echt triggeren om wakker te houden tijdens het voeden. Maar overdag is het dus gewoon een spookje ;) Ik moet ook zeggen vind het wel heerlijk hoor als hij op mn buik ligt te slapen, voelt vertrouwd :D

Morgen komt trouwens mn directeur op visite ;)

3. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

@ Red
    Bedje voorverwarmen doen we altijd al ;) Luxe he?

4. ukkie2009

ukkie2009 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    1,957
    0
    0
    Thuismama
    Zwolle
    @ Mum.. nou hier ook net een week.. dus vanaf 10 weken ;).. het komt zoals het komt! Sophie krijgt trouwens nu per dag 2 flessen van 180 + 6 en 3 van 150 + 5 en dit ga ik zo steeds meer ophogen.. wanneer ging Dimara van 5 naar 4 flessen??

5. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    @juffie, dat wil ik ook wel ;) haha. Laten jengelen kan prima hoor, als hij nog honger heeft of er wat anders is laat hij 't wel merken toch>

gaan hier even lekker de sneeuw in :)

6. bos

bos VIP lid

Aug 23, 2008
    8,268
    0
    0
    zuid holland
    @voeding: ik ga geen bv meer geven. zie zoveel voordelen aan de fles dat ik het wel prima vind

@ritme: proberen kan altijd toch (laten huilen) als het niet werkt kun je altijd nog wat anders proberen. heb lars ook vaak genoeg laten huilen hoor (omdat ik er anders stapel gek van werd) hier werkte het niet maar ja achteraf had hij gewoon last van de kma...
    ritme is inderdaad niet te pushen maar wel te sturen. en ach lars heeft nu redelijk een ritme (alhoewel het overdag nog wel eens rommelt) maar ik ga hem nu zelf omgooien omdat hij steeds zo vroeg wakker is. tot nu toe houd hij het redelijk uit heeft wel ff van half zes tot zes geslapen en ligt nu lekker te rusten in de wagen. ga hem half acht in bad doen en dan acht uur fles en dan naar bed....hoop dat hij de nacht nu doorgaat en gewoon wat uitslaapt morgen ochtend. (En niet weer zes uur wakker word)

7. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    @Red: Ja precies, zo doen wij t ook, eigenlijk al automatisch vanaf het begin zonder erbij na te denken.
    Als Yentle wakker wordt krijgt ze eerst een schone luier (omkleden doe ik altijd pas na t 1e ochtendslaapje), fles, dan met mij (of Kimo) spelen/knuffelen en dat mag ze wat voor zichzelf doen. Zodra ze aangeeft moe te zijn (door te jengelen, oogjes wrijven enzo) gaat ze naar bed. (wat dan de laatste 1,5 week niet zo goed gaat, maargoed :p)
    En dan de hele dag zo hetzelfde ritme.
    En dan 's avonds zodra ze aangeeft moe te zijn gaat ze in bad, pyama aan, slaapzak aan, fles en dan naar bed.
    Gaat prima zo :) En ze geeft nog steeds zelf aan wanneer ze honger heeft, dus geen vaste tijden ofzo hier.

@Ukkie: Ja precies! Al moet ik zeggen dat ik nooit echt gekeken heb naar wat ik wilde. Yentle gaf vanaf de geboorte al precies aan wat ze wel en niet wilde en daar luisterde ik gewoon naar. Al wist ik soms niet wat ze wilde en dan ging t van kwaad naar erger :p Maar nu ik de huiltjes precies ken gaat t een stuk beter :)
    Al moet ik zeggen dat ik me er soms wel heel erg aan stoor als ik op t punt sta om weg te gaan en Yentle heeft dan ineens honger ofzo :p Maarja, dat onvoorspelbare hoort erbij :) ;)

8. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    @Juffie: Geniet er maar van dat hij lekker op je buik slaapt! Over een tijdje doet hij dat waarschijnlijk niet meer hoor :( ;)
    Yentle wil het ook écht niet meer sinds ze ong 10 weken is en ik mis dat best wel!
    Als ze nu op mn buik ligt is ze alleen maar bezig met omhoog klimmen :p

9. Hilli

Hilli Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    1,864
    0
    36
    Ik ben eens benieuwd hoe dat hier allemaal gaat verlopen met huilen en ritme enzo :D Ik kan me er nog niet zo heel veel bij voorstellen :)
    Als hij zoals mijn vriend wordt, dan hang ik eraan in elk geval. Mijn vriend was een echt huilbaby :)

We hebben net telefoon gekregen van de baas van mijn vriend. Hij is morgen thuis. Dat wil zeggen dat zijn verlof nu begint. Lekker samen genieten tot 4 januari. :D
    We kregen meteen een uitnodiging voor morgenavond om op de kosten van zijn baas te gaan eten. Vakantie inzetten hé :D Daar moeten we van profiteren :)

10. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

Dec 6, 2008
    9,208
    1
    38
    @ Ukkie: Volgens mij was ze goed 2 maanden toen ze steeds vaker de laatste fles liet vallen...

@ Bos: Hoop dat t werkt bij Lars en hij lekker "uitslaapt" morgenochtend!

@ Kristel: je hebt PB

11. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

Dec 6, 2008
    9,208
    1
    38
    @ Hilli: Wat een ontzettend lieve baas heeft jouw vriend zeg!! mijn vriend kan zijn baas af en toe wel schieten hahaha

12. Hilli

Hilli Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    1,864
    0
    36
    @Mum: Eigenlijk is het een dikke eikel hoor :D Haha. Maar het is gewoon onverantwoord om morgen te werken. Mijn vriend is nl een dakwerker, dus zijn baas kan niet anders, dan iedereen thuis te laten.
    Eén keer per jaar gaan ze iets eten op zijn kosten en dat is nu. Het is het eerste jaar dat de vrouwen mee mogen :)

13. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

Apr 9, 2008
    3,448
    0
    36
    Female
    Pm-er
    Drenthe
  14. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    @Hilli: Gewoon lekker op je af laten komen als je kleine man er is :) De ene baby is de andere niet ;)
    Lekker dat je vriend nu lekker vakantie heeft! lekker genieten samen :D (En misschien al met zn 3tjes heel gauw!)

@Bos: Ik heb t in die periode ook regelmatig gedaan hoor (toen we t nog niet wisten van de kma), haar laten huilen.. maar ik werd er zo gek van (emotioneel) dat ik toen dus naar de sigaretten greep weer en dan echt achterin de tuin stond met mn sigaretje om tot rust te komen, trillend op mn benen van de emoties :( ;) En dan nog hoorde ik haar.. T was echt vreselijk..
    Heb er serieus een soort van 'trauma' aan overgehouden.. Vanaf de geboorte ging t allemaal mis en heb ook best veel van Yentle's ontwikkeling gemist de eerste 3 maanden, heb t daar ook best moeilijk mee.
    Zodra ze nu weer zo histerisch huilt krijg ik meteen weer 'flashbacks' van die periode en trek ik t al niet meer. Kan er nu dus ook veel slechter tegen als ze huilt dan toen, toen wist ik niet beter!
    Komt dit jou misschien een beetje bekend voor? Voel me namelijk nogal raar dat ik dit heb :(

15. Hilli

Hilli Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    1,864
    0
    36
    @Kristel: Ja idd, ik ga het gewoon allemaal op me af laten komen. Niet teveel over nadenken, je kan toch niets voorspellen :D
    Ik heb zo'n vermoeden dat hij hier wat langer gaat blijven zitten :) Maarja, ook dat kan je niet voorspellen hé :D

@Marisss: Jullie wonen toch nog niet zolang in jullie nieuwe huis hé? Het feit dat je buurvrouw en haar dochtertje het zo normaal vinden dat Spooky zo rondhuppelt in de sneeuw en dat ze niet bang voor hem zijn, kan idd maar één ding betekenen. Dat hij een grote knuffel is :D

16. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,961
    0
    36
    spannend met dees , ben benieuwd!

@Mum, bij twijfel zou ik het proberen, daar krijg je geen spijt van (je kunt immers zo stoppen) maar als je het niet probeert kun je wel spijt van krijgen, snap je?
    nee ik heb nog geen sneeuwfotos, de batt van de camera was leeg dus die komen morgen. Er ligt echt megaveel! heb nog nooit zoveel sneeuw hier gezien. Mn nichtje moest ervan huilen..
    jammer he dat het haar uitvalt! J had al weinig haar hihi

@Dreamer, ja je moet idd vaker voeden. Hier valt het gelukkig mee, met 8 weken ongeveer was de nachtvoeding eruit.
    Hoe lang ik bv wil geven..ik had eerst zoiets van 6 maanden, vanwege allegieen etc, maar ik moet er eerlijk gezegd nog niet aan denken om te stoppen! Ik vind het zo speciaal en lekker knus! Dus misschien een jaar? Ach ja ik zie het wel.. misschien zeg ik over een paar maanden dat ik er genoeg van heb.
    babyvoedingsbarretjes hahahaha

@gaby, mooie fotos! vind suus dat niet erg? Ik wou graag als eerste foots van jorick op mn hyves zetten :p

@Mariss, o jeetje wat sneu :( gecondoleerd! vriend al thuis?

@red, het gaat idd prima hoor , de functie gescheiden houden. En ja het is ook heel natuurlijk! Heb jij trouwens tips over hoe je efficienter kunt kolven? (of kristel)
    Ik heb nu steeds dat mn borsten na het kolven nog ' vol' voelen. Ik krijg wel gewoon tsr.
    Dat met visite vond ik eerst ook lastig, ik ging gewoon boven zitten voeden! Je moet gewoon eerst lekker privacy opzoeken met je kindje. Hier keek niemand daar raar van op hoor, het moet gewoon wennen en je moet er handig in worden. Ook voor je kindje is die rust eerst prettig. Nu gaat het prima, met voedingsshirtjes onder je kleding kun je heel discreet voeden.
    Hier ook dat ritme idd!

@Bos, vervelend die hoofdpijn! hopelijk kan de fysio er wat aan doen. ben benieuwd of hij langer uit gaat slapen zo! J ligt meestal tussen 19 en 20 uur op bed.
    welke voordelen zie je aan de fles dan? (ben benieuwd)

@kristel, vind het niet vreemd klinken hoor als je daar erg gevoelig voor bent, dan gaat het door merg en been. hier ook, ik kan er totaal niet tegen.
    oja zie berichtje red

@laten huilen, je kindje kan ook mamahonger hebben he? het is natuurlijk een hele schok zo uit de buik. Wij hebben hem de eerste weken niet laten huilen, het voelde niet goed.
    Ik kon dat echt nog niet aanhoren toen, ging door merg en been haha. Nu jengelt hij altijd wel even voor hij slaapt, maar hij krijst ook vaak. Hij is dan gewoon boos omdat hij moe is lijkt het wel, dan wil hij niet slapen want zodra je hem vastpakt is hij weer vrolijk, wil hij alles zien.
    Regelmaat doe ik hier ook, ik kan wel zien dat hij het merkt. Hij heeft ook door als ik ga voeden want dan komt er al een glimlach tevoorschijn :D

mijn mannetje was ook moe vandaag , hij ligt namelijk al vanaf 5 uur te slapen! Normaal vanaf 8 uur, volgens mij denkt hij dat het al nacht is haha. Het waren ook 2 ongewone dagen voor hem.

17. ukkie2009

ukkie2009 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    1,957
    0
    0
    Thuismama
    Zwolle
    @ kristel.. ikn heb dat ook gehad hoor en nog steeds als ze in een sprong zit en wat meer huilt (krijst) Ze huilt sowieso heel weinig maar als ze dan huilt dan krijst ze ook!!
    Ik hoorde haar ook nog terwijl ze niet eens bij me was.. dus dat is niet zo gek hoor!!

18. ukkie2009

ukkie2009 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    1,957
    0
    0
    Thuismama
    Zwolle
    @ Emma.. sommige kindjes hebben dat gewoon nodig.. om in slaap te huilen/jengelen.. Sophie ook hoor!

19. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    @Emma: Efficiënter kolven.. Hmm, heb je een electrische kolf of een handkolf? Als je een electrische hebt zou ik zeggen: Maak m vast in je voedingsbh zodat je je handen vrij hebt en ga ondertussen gewoon achter de pc zitten, boekje lezen of tv kijken ofzo. Iig dat je je aandacht NIET bij het kolven hebt. Als je je aandacht erbij hebt en gaat letten op hoeveel je kolft ed kan de opbrengst minder worden ;)
    Verder tijdens t kolven, op t einde, borstcompressie toepassen. Dus een beetje handmatig meekolven zeg maar zodat je zoveel mogelijk eruit krijgt.
    Ik zat trouwens altijd gewoon achter de laptop te kolven op een gegeven moment (met badjas/vest aan), was ik gewoon een spelletje aan t spelen ondertussen. Zelfs een keer World of Warcraft samen met een paar andere mensen, die zullen ook wel hard gelachen hebben als ze hadden geweten dat ik aan t vechten en kolven tegelijk was haha :p

@Ukkie: Ohh ja ik heb dat idd ook regelmatig.. Dan is Yentle helemaal niet bij me en dan nóg hoor ik haar huilen... Heel vervelend :(

20. bos

bos VIP lid

Aug 23, 2008
    8,268
    0
    0
    zuid holland
    @kristel: dat herken ik wel hoor. zei gister nog tegen vriendlief. ik zou wel 1 dagje zonder huilen willen...soms word ik er gewoon zo moe van. hij huilt nu wel VEEL minder hoor maar steeds het slapen overdag dan moet ik zovaak naar boven omdat hij wakker word....is niet raar hoor wat je zegt ik had het ook heel sterk net nadat hij zoeter werd als hij dan een dag onrustig was dat ik dacht oh nee he gaan we weer...

@emma; nou het grootste voordeel dat ik het niet altijd hoef te doen...ik heb redelijk wat slaap nodig en ben te ongeduldig voor kolven. met de fles kan ik een keer op tijd naar bed en het voordeel is dat ik dan weet wat hij binnenkrijgt.

Share This Page