@ Kim: Levi heeft van winterjas al maatje 80 aan! Leuk hoor al die cadeautjes. Ik heb voor Daan 2 kaartjes voor Guus Meeuwis! Kerstavond komen Desiree en Kevin naar ons toe, dan wil ik ook een lekker menu neerzetten iemand goede ideeen?
@ Bos: hahaha ik ben net al buiten geweest, maar dat was dus echt geen succes.. @ Kim: Fijn dat Frank wel gewoon veilig is aangekomen, hoop dat hij vanavond niet al teveel last heeft van de sneeuw als ie terug moet! Oohhh volgens mij worden jullie flink verwend met kerst! ga volop voor je duimen dat je vader gewoon thuis is met kerst! @ debs: is daan zo'n Guus fan? had ik niet achter 'm gezocht hihi
@Bos: Hopelijk helpt de luuf en de neusspray! Jammer dat je je kindje niet kan vertellen 'adem gewoon door je mond' he? Of 'snuit je neus maar even'... @Mum: Jaah, ik vind het ook zo leuk om kamers te veranderen/in te richten Jammergenoeg kost t vaak alleen zo veel geld, tijd en energie Heb je al een idee voor wat je met Dimara's kamertje wil gaan doen als ze wat groter is? Als ons tweede kindje ook een meisje zou zijn dan krijgen beide meiden samen onze slaapkamer (die huge is) en dan maken we een muurtje van 1.80 hoog in t midden als afscheiding zeg maar zodat ze toch nog steeds beiden een 'eigen kamer' hebben, maar toch samen zijn, snap je? Is wel zo gezellig voor ze lijkt me Als de tweede een jongetje is dan geef ik mijn kamertje op en gaat mijn computer ed naar zolder, naar Kimo's honk Dan krijgt Yentle dus mijn kamer en de baby de kamer waar Yentle nu slaapt en dan wordt ie blauw of groen (met t bruine wat er al zit). Heb er helemaal zin in om weer met een dikke buik aan de slag te gaan met verf en meubels (Vind t echt raar dat ik hier ineens zo mee bezig ben de laatste 2 weken ongeveer! Voelt echt weer hetzelfde als toen we voor de 1e keer probeerden om zwanger te worden, heb echt weer datzelfde gevoel en die 'drang' zeg maar, t wordt met de dag erger ) @Kim: zoo, jullie gaan flink verwend worden door je vader zeg! Wanneer komt hij nu precies thuis?? @All: ben er weer vandoor, Yentle heeft trek in een broccolihap
@ Debs: nee idd, steeds als we het over Daan hebben krijg ik een flashback naar t moment dat hij de plaza in kwam lopen op Landal, dat ik hem nog nooit IRL gezien had, maar wel tegen jou zei dat je ventje eraan kwam hihi @ kristel: ow ik heb al zoveel leuke ideetjes in mijn hoofd... ze krijgt in ieder geval een echte meidenkamer en zo'n meegroeibed van de ikea... die je steeds een beetje verder uit elkaar kan schuiven! hahaha ik heb er ook zin in, maar het kost idd tijd, energie en geld... 2 kids op 1 kamer, lijkt mij persoonlijk helemaal niks... de 1 houdt de ander wakker, en met nachtelijke taferelen zit je niet met 1 kind te kijken maar met 2 en zie ze allebei maar weer in slaap te krijgen...
Hahaha Ze kwamen ook echt als 2 asobakkes Landal ingelopen... (bloos bloos bloos) Die vent van mij herken je uit duizenden! hihi
nou het toch over mannen gaan. blijft die van jullie ook zo 'jong' haha ...de mijne was buiten een sneeuwpop aan het maken namelijk haha...ik vroeg al hoe oud hij was toen kreeg ik als antwoord: oud genoeg om alleen buiten te mogen spelen volgens mij is hij nu een sneeuwballen gevecht aan het houden met de buren en hun kids
Bah ik denk dat Dimara toch niet goed tegen de hapjes kan... ze spuugt nu sinds een paar weken weer heel veel het zijn wel steeds mondjes (soms iets meer) maar echt gewoon heel vaak, en vaak zelfs nog 3 uur na de voedingen... ik til haar tegenwoordig alweer liggend op vanaf de commode, als ik haar na het liggen rechtop tegen me aan hou spuugt ze mij en haarzelf helemaal onder... we zitten al op 4 schepjes nutriton! alleen snachts spuugt ze niet! Ook is ze sávonds heel veel aan het boeren en weg aan het slikken, ze huilt er niet bij en lacht zelfs als ze het weer weg heeft geslikt! nu krijgt ze nog lang niet elke dag een fruithapje (2 dagen achter elkaar 1/4 potje en dan een paar dagen niks om te kijken hoe ze erop reageerd), maar heb het idee dat t spugen wat verergerd is sinds ze af en toe een happie krijgt... ook heeft ze nu weer wat pukkeltjes in haar gezichtje! (ze heeft nu alles bij elkaar 2 potjes (banaan en peer) en een paar happies appelmoes op) We gaan haar nu voorlopig even geen happies meer geven en even kijken hoe het dan gaat... gelukkig heeft ze zelf geen last van het spugen maar het vele omkleden is zo vervelend (vaak moet ik mezelf ook omkleden) en als ik haar moet omkleden moet ik haar neerleggen, oppakken en schud ze natuurlijk wat en daardoor spuugt ze dus ook weer
Yeah, ze is net als een blok in slaap gevallen en ze werd niet eens wakker toen ik haar in haar bedje legde @Mum: Ja, ik wil dan ook zo'n meegroeibed gaan kopen! Is een witte metale met 'krullen' zeg maar, ziet er heel erg meisjesachtig uit Welke had jij in je hoofd? Nou, ik zou ze niet meteen op 1 kamer doen hoor Baby komt de eerste maanden gewoon lekker bij ons op de kamer zodat als hij/zij wakker wordt ik ook meteen wakker ben en dus meteen wat kan doen zodat Yentle niet wakker hoeft te worden. Pas als de kleine goed doorslaapt gaat hij/zij naar andere kamer Ik ga ook gewoon weer borstvoeding proberen dus dan is t helemaal fijn als de kleine gewoon naast je ligt in zijn/haar eigen bedje
@ Debby: hahaha hebben ze het daar nog wel eens over, dat ze daar nog een keer naartoe willen ofzo? @ Bos: hahaha af en toe moet ik die van mij ook weer even met beide benen in de volwassen wereld zetten, maar t valt hier nog mee als ik zo jouw verhaal hoor
@Bos: haha, schattig toch Hij kan gewoon niet wachten tot Lars groot genoeg is om sneeuwpoppen mee te maken enzo @Mum: Hmm, misschien heeft ze last van t zuur in t fruit en komt t dus daardoor omhoog..? Misschien dat je beter eerst wat groente kan proberen, is wat veiliger?
@ Kristel: Haha ja die gaat het hier waarschijnlijk worden idd maar volgens mij hebben ze nog andere modellen ook... maar ik heb me er nog niet heel hard in verdiept hoor... weet wel dat ik voor een volgend kindje een andere babykamer aanschaf... ik ben nu al in staat om dat te doen voor Dimara maar ik ben bang dat ik ruzie krijg met vriendlief als ik t voorstel haha Ow ja wat ik nog vergeet, Dimara gaat ook ineens de laatste dagen weer huilen na de fles, alsof ze nog honger heeft... gek kind!
@ Kristel: Tja ze heeft het dus ook op dagen dat ze geen fruit krijgt, en ook als ze al een paar dagen geen fruit heeft gehad! ik was idd van plan om groente te proberen met kerst (dan zitten er weer een aantal dagen tussen, ze heeft gister namelijk nog Peer gehad) maar nu bedacht ik gisteravond in bed dus dat t spugen misschien door de potjes komt en durf ik dus niet zo goed meer aan de groente te beginnen...
@tweede kindje, wat leuk dat zoveel er al over nadenken @Mum, is ze nog niet wat jong voor fruithapjes? 4 maanden toch? vervelend dat ze er zon last van heeft! hopelijk gaat het nu snel over. Doe je voorzichtig? je was laatst ook al gevallen. ik ben de deur niet uit geweest, is niet te doen met kinderwagen helaas. heb geen tijd om helemaal terug te lezen en reageren, sorry! mn mannetje lsaapt net en ik heb nog een mega berg strijk liggen pff vriendlief is een speelgoedkist voor jorick aan het maken met woezel en pip lijkt me wel leuk! Nu had hij het idee om er twee vlakken uit te halen en dan plexiglas ervoor, daar kun je dan foto's, plaatjes oid in schuiven ben benieuwd hoe het word.
@kristel, ik heb ook altijd met mn zus op een kamer geslapen. Wij vionden het super gezellig, mn ouders moesten alleen wel vaak naar boven komen omdat we nog aan het donderjagen waren
@Mum: Leuk bed is dat he? Hehe, ik zit nu dan op mn eigen kamer en deze kan dus van Yentle zijn over een jaar ofzo dus ik zit de hele tijd om me heen te kijken hoe het er dan uit zou gaan zien, zo leuk! (Of hij wordt van ons als we dus nog een meid krijgen en ze dus samen naar onze grote kamer gaan ) Hmm, als ze t ook heeft als ze geen fruit krijgt dan lijkt t me dat t niet van t fruit komt.. Of zit er nog meer in die potjes behalve fruit? Zoja, dan zou je t kunnen proberen met zelfgemaakt fruit. Gewoon wat meer in 1x maken, in ijsblokvormpjes proppen en in de vriezer, zo kan je per keer bekijken hoeveel je wilt geven Zo doe ik t ook met de groentenhapjes. Ik vries t in in porties van 25/50/100 gram en als ze dan iets voor t eerst krijgt, krijgt ze de eerste 3/4 dagen 25 gram, daarna een paar dagen 50 gram en daarna 100 gram
@ Emma: Ze is idd wel jong ja maar ze geeft echt aan dat ze er aan toe is, en ze krijgt nog niet echt standaard een fruithapje hé, het is gewoon wat proeven het zijn steeds een paar hapjes (ze doet met een half potje 2 dagen, de rest gaat naar de hond ) ik geef het 2 dagen achter elkaar omdat het maar 24 uur houdbaar is, en dan krijgt ze weer een week niks om te kijken hoe ze erop reageerd! met precies 3 maanden heeft ze een paar happies banaan gehad, en nu gister en eergister een paar happies peer, meer heeft ze dus nog niet gehad! Wat is M. crea bea zeg... leuk idee hoor... ben benieuwd naar het resultaat!