@sterretje: wat vervelend dat hij waarschijnlijk reflux heeft zeg..heb je geklust rond je ei? @gaby: is er na de derde poging niet nog iets anders dan wat ze voor jullie kunnen doen. en willen jullie niet eventueel nog zelf een poging betalen.
@mum niet gezien nee, heb ook niet alles bijgelezen, alleen het laatste gedeelte... Maar ja we zijn er gewoon gelijk weer voor gegaan hoor, dus we zien wel wat het word Grote kans dat mijn lf heel kort is nu, dus niet veel kans op een zwangerschap zou ik zeggen Maar ja altijd het waard om te proberen Afwachten nu maar weer dus ja Ja die kylian, echt zielig, hopelijk gaat het snel allemaal wat beter, is niets zo.
@bos we hebben 2 dagen van te voren geklust en op eidag zelf, dus het zo net goed kunnen zijn ja Wanneer moet je weer aan het werk? Januari toch ook weer?
meiden ben er weer even vandoor, kylian is wakker, kom strakjes nog even terug om te kletsen, moet om 2 uur bij ht cb zijn, dus word waarschijnlijk daarna! @mariss als je dit nog leest voordat je strakjes voor je echo moet, heel veel succes met je echo! Kom je wel gelijk laten weten hoe het allemaal was?
bos: je krijgt maar 3 pogingen vergoed.. en ik zou niet weten wat ze nog meer voor ons zouden kunnen doen.. misschien horen we dat met t gesprek 21 januari. wij gaan wel sparen voor een eventuele poging 4.. maar t is veel geld..
Hey meiden @Dreamer: Pff, dus toch weer allemaal opmerkingen gekregen tijdens de kerst? Snap dat niet hoor.. Ok, mensen zullen t vast wel goed/leuk bedoelen, maar ze hoeven er niet elke keer op terug te komen! Dat gaat toch ook gewoon niemand wat aan? Als het zo ver is horen mensen t vanzelf wel @Gaby: Meid, probeer er niet al te veel aan te denken aan wat kan komen na de bruiloft als t gaat om opmerkingen over kindjes. Wij hebben deze vraag ook nog nooit gehad van iemand.. Ofja, van 1 iemand. Die had op hyves gezien dat we zouden gaan trouwen en toen kreeg ik meteen een berichtje 'ohh ben je zwanger??' Alsof dat de reden is dat je trouwt met iemand (maar die persoon is gewoon ontzettend dom!) @Ryanne: Ohh meid wat erg dat F nog steeds zo slecht drinkt Ze drinkt écht weinig he.. Ik zou als ik jou was ORS door de fles heen doen. Dan krijgt ze iig genoeg zouten/mineralen binnen zodat ze niet ineens heel snel gaat uitdrogen. Sterkte ermee! Hoop dat ze zich gauw weer beter voelt! @Sterretje: Och, Kylian ook reflux? Echt sneu! Je hebt t over verhoging/koorts bij hem, dat kan er ook door komen hoor! Ik weet niet in welke mate hij last heeft en huilt, maar een onbehandelde reflux kan voor een ontstoken slokdarm zorgen (had Yentle ook bijna) en dat kan dus verhoging/koorts opleveren. Hoop toch niet dat t zover is... Jeej, een ei Op welke dag zit je nu dan? En hoe lang zou je cyclus dan nu zijn? @All: Hier ook maar weer aan t tempen geslagen zodat ik weet waar ik aan toe ben met mn cyclus. Eergisteren (dag 17) eisprong gehad dus op dag 29/30 ongi. Ben benieuwd! Heb voor morgen trouwens afspraak bij de HA staan. Ik gebruik weer geen pil en meteen heb ik weer de hele dag door, elke dag, krampen alsof ik ongesteld ben. Gewoon 24 uur per dag! Echt héél vermoeiend.. HA dacht jaar geleden al aan endo ivm mn klachten, maar kon geen kijkoperatie doen omdat ik toen net zwanger bleek te zijn.. Ben benieuwd of t nu wel kan! Wil gewoon eindelijk eens weten wat er aan de hand is in mn buik en t liefst voordat we zwanger proberen te worden natuurlijk! Want voor hetzelfde geld is t iets wat een zwangerschap zou belemmeren/moeilijk-zwaar maken en weten wij t dus niet..
@sterretje; ik moet vijf januari weer gaan werken en heb zo geen zin @gaby: dat las ik ja dat je 3 pogingen vergoed krijgt. wel vervelend als ze gewoon niks meer kunnen doen daarna. hopen dat je het geld snel bij elkaar mag krijgen voor een eventuele vierde poging (hopen natuurlijk dat het nie nodig is.)
@ Ster: Maakt niet uit hoor dat je het niet gelezen had, vraag ik t gewoon nog een keer hihi! Spannend dat julli er meteen weer voor gegaan zijn! ik duim voor je hoor! @ Kristel: Ik hoop dat je onderzocht kan worden meid, want die pijn steeds is ook echt niks! Pfff ik weet niet wat Dimara allemaal aan het doen is maar normaal ging ze na de eerste fles weer naar bed en sliep ze zo ongeveer tot 11 uur, nu is ze steeds om 10.15/10.30 uur wakker en is ze om half 12 alweer doodmoe, heb haar nu net als gisteren maar weer op bed gelegd en ze slaapt dus... om 12 moet ze eigenlijk haar flesje maar gister werd het ook kwart voor 1 omdat ze nog een uurtje getukt had!
@mum: wat vervelend dat ze zo aan het rommelen is met haar ritme. hoop dat ze snel weer in het ritme zit. heb je haar nu wel of nie ingebakerd. je kan namelijk ook gewoon de nacht niet doen en overdag wel he. zou namelijk beginnen met haar beste slaapje eerst af te bouwen. of anders gewoon 1 arm vrij en de andere wel ingepakt zodat ze niet ineens zonder doek ligt.
@Sterretje: dank je voor je lieve woorden! Fijn dat de ha nu wel tijd had. Hoop dat K niet is afgevallen en dat de koorts wegblijft. Roep maar wat je NOD is, dan sta ik eindelijk niet meer alleen op die lijst Op naar een vruchtbaar 2010! @Gaby: wij waren ook al aan het sparen voor 2 extra pogingen toen we dachten voor ICSI te gaan. Nu blijft dat geld op de spaar staan, want we weten natuurlijk niet of het ooit tot IVF komt. We betalen er nu alvast de spermabank van en sparen ondertussen maar verder. Maar het is hard geld die pogingen! Ik duim dat poging 3 slaagt en jullie geen andere opties hoeven te overwegen. @Kristel: had je al een afspraak gemaakt met de gyn? Of mag je wel gewoon proberen ondanks de verzakking? Mn nicht moest toen eerst een operatie en na de hersteltijd pas weer zwanger worden. Hoop dat het bij jou vanzelf is weggetrokken! Dit waren nog de zachtste opmerkingen, de rest zet ik maar niet neer. Heb nog geen tijd gehad om te pb-en, dus die heb je nog tegoed! @Mum: ze zal het toch moeten leren. Beter nu jij er nog bent en ff een week compleet van de leg nu je nog thuis bent, dan straks als je kapot bent van het werken en je sm het doet. Maar snap wel dat het moeilijk is.
Ster... jullie dus ook alweer voor een brusje voor Kylian.. leuk hoor.. wat gaat het toch hard hier.. Mum.. dat is inderdaard vervelend... Hier werd ze ook om half 11 wakker en toen om half 12 een fles maar die kreeg mvr weer niet op omdat ze zo moe was dus steeds in slaap sukkelde. nu ligt ze alweer sinds 10 voor 12 in.. dus ben erg benieuwd hoe het gaat vanmiddag wanneer ze wakker wordt
hey hey sterretje wat spannend dat jullie ook al gelijk voor een brusje gaan! ik hoop ook voor iedereen dat het een vruchtbaar 2010 mag worden! ryanne wat vervelend dat f zo weinig drinkt. hier ook zo een. ik heb vanmorgen julie om 07.00 uur de fles gegeven en dus om 10.00 een geprobeerd maar nee hoor die wilde ze niet dus om 11.00 weer geprobeerd en weer niet. nu is ze in slaap aan het vallen zonder fles dus de laatste is nu 07.00 geweest! is toch niet normaal?! ik moet volgende week donderdag weer beginnen met werken en poeh ik heb er zo geen zin in. zie er erg tegenop. ik ga die week 1 dag werken en de andere week 2 dagen en zo door. maar heb tegen leon gezegd als er een 2e mag komen dan wil ik helemaal stoppen. wat leuk trouwens dat iedereen al zo snel voor een 2e gaat. wij hebben met elkaar afgesproken dat we niets gebruiken en dat we wel zien aangezien ik toch geen eisprong heb en maar 1 of 2 keer per jaar ongi wordt. de gyn heeft laatst gezegd dat het kan veranderen maar we zien wel. ik ben in iedergeval nog niet ongi geworden. zou wel mooi en leuk zijn als ik spontaan zwanger zou worden. ik wilde ons trouwens net veranderen van zorgverzekering moet je natuurlijk je bsn doorgeven ook van julie maar kan ik die van haar dus nergens meer vinden! moet ik langs het stadhuis straks om hem op te vragen! en dat moet wel snel want je kan maar tot 1 jan. overstappen.
@Agneta: je kan Julie alvast uitschrijven bij je huidige verzekeraar. Voor 1 feb moet ze dan aangemeld zijn bij een nieuwe verzekeraar. Dat werkt dan met terugwerkende kracht.
@Mum: Het klinkt echt als een sprong hoor.. (omdat je laatst zei van niet) Dit doet Yentle ook allemaal tijdens een sprong, er klopt dan helemaal niks meer van haar ritme en dan heeft ze ontzettend moeite met in slaap vallen.. Hoop dat t gauw weer over is! @Dreamer: Hmm, als er ergere opmerkingen gemaakt worden, dan heb ik niks gezegd.. Snap t alleen alsnog niet.. Waar bemoeien ze zich mee Hoop toch dat bepaalde mensen wel met een excuus kunnen komen als je straks zwanger bent en ze weten hoe of wat! Gyn vertelde me de laatste keer dat ik daar was dat mn verzakking geen problemen zou moeten geven voor een volgende zwangerschap, dus dat scheelt. Operatie doen ze hier iig niet zo heel snel, helemaal niet als je gauw weer zwanger wilt worden, want dan zouden ze net alles goed gemaakt hebben weer en dan zou je na de 2e bevalling weer een verzakking hebben en moet je wéér geopereerd worden. Dus een operatie zal t wel niet worden hier voorlopig. (zit daar ook niet echt op te wachten namelijk ) MAAR, ze zei wel dat als ik er heel erg last van blijf houden dat ze dan wel wat zouden doen eraan. Nu weet ik dus alleen niet of de krampen die ik continu heb door de verzakking komen of door iets anders. Heb namelijk altijd heel erg last van mn cyclus gehad, altijd pijn bijna de hele maand. En dat wordt ook mettertijd erger. Voordat ik met de pil begon had ik alleen heel erg pijn tijdens ongi, toen ik net stopte met de pil kwam er ook nog pijn rond ovulatie bij en de maanden voordat ik zwanger van Yentle werd was t al mn hele cyclus en nu dus ook.. Dus ja, misschien is t een combinatie van factoren ofzo? Ik weet t iig echt niet meer.. Vandaar dus eerst naar HA en dan kan hij bepalen wat nu t slimste is (pff, is wel een lange uitleg geworden zeg! haha, hopelijk is t nog duidelijk? )
@ Bos: ja ik heb haar nu wel ingebakerd, houden het nu eerst even een tijdje op de nacht alleen on-ingebakerd en als dat goed gaat uitbreiden met steeds 1 slaapje overdag! @ Dreamer: Daar heb je helemaal gelijk in! ach we gaan er het beste van maken! @ Ukkie: Sophie dus ook een beetje aan t rommelen... @ Agneta: Jee balen zeg dat je haar bsn kwijt bent, hoop dat je nog optijd kunt switchen... en wat vervelend dat ze zo weinig drinkt! @ Kristel: Tja ik begin er nu ook aan te twijfelen, maar omdat ze nu ook zo verkouden is... ach ja we zien het wel, hoop gewoon dat het snel over is wat het ook mag zijn hihi... Ik ben er weer even weg van, ga Dimara even haar flesje geven (ze heeft dus weer een uurtje geslapen) en dan even naar t dorp om wat dingen te ruilen/terug te brengen en een winterjasje voor Dimara halen, hoop dat ze 'm nog hebben in haar maat! tot straks!
@agneta: wat vervelend dat ze niet wil drinken zeg. lars heeft om acht uur op en mocht weer om 12 uur maar hij slaapt nog (vanaf 11 uur) kun je haar nummer niet vinden op haar pasje van de verzekering. staat er bij mijn namelijk wel op. naar welke verzekering ga je?
zo hier is t huisje weer schoon.. moet eigenlijk nog ff wat broodjes halen enzo.. maar nog geen zin.. agneta: valt ze niet af als ze zo weinig drinkt? kristel is t zeker dat als ze zeg maar die verzakking zouden verhelpen en je weer zwanger zou worden dat dat terug komt..?
haha nee heb al een boterham op.. maar joey wilt voor morgenvroeg lekker broodjes... maar zoek ut niet alleen naar de supermarkt te gaan misschien wilt mijn moeder wel mee. kan k meteen grote boodschappen doen..