@red: zou héél graag een (bubbel)bad willen, maar op t moment geen geld om de hele badkamer te verbouwen @Agneta: Ohh, 600cc per dag is netjes hoor! Niet te veel kijken naar andere baby's om je heen! Julie is niet een andere baby Ik zou als ik jou was gewoon de klok een beetje loslaten en gewoon voeden op verzoek. Deed je met de bv ook dus kan nu ook prima! Ookal heeft ze 1,5 uur geleden gedronken, als ze honger heeft heeft ze honger Dat ritme komt vanzelf wel! En als er eindelijk ritme is ligt ie zo weer omver door sprongetjes oid en kan je weer opnieuw beginnen Hier laat ik t ook door Yentle gewoon aangeven en t gaat prima, ene dag drinkt ze wat meer dan de andere en soms heeft ze periodes dat ze slecht drinkt, maar je kan het er niet inproppen toch Ze heeft een tijdje een schema gehad, maar die is alweer helemaal weg door sprongetjes. Ik kijk dan ook gewoon wanneer ze honger heeft, dan krijgt ze wat, is ze moe, dan gaat ze naar bed, etc, f*ck die klok Enneh, voeden op verzoek houdt niet in dat je zelf niet ook eens kan sturen hoor Als wij bijv weg moeten krijgt Yentle ook gewoon vantevoren een voeding op MIJN verzoek zodat we niet onderweg aan t kl*ten zijn bijv
Kristel.. dat is ook weer wat jezelf fijn vindt.. ik voed wel echt op gezette tijden en wijk max een uurtje af.. zo weet ik wanneer ze komt en wanneer niet.. ze komt inprinciepe elke 4 uur 7/8,11/12,3/4,7/8 dan weet ik precies wanneer ik ergens heen kan gaan. maar goed ik ben dus ook zo'n iemand die echt van een schema en klok is
@ukkie: Is toch niks mis mee om op je eigen verzoek te voeden als dat werkt? Alleen als je kindje gewoon niet/bija niet drinkt wanneer jij t wilt dan kun je t in mijn ogen gewoon beter aan je kindje overlaten, kijken hoe dat gaat. Je moet gewoon samen een ritme/aanpak vinden, de gulden middenweg zeg maar. Beetje van jezelf en een beetje van maggi Yentle drinkt ook niet op vaste tijden, als ik dat probeer heb ik alleen maar ruzie met haar Ze komt uit zichzelf gewoon netjes om de 3-4 uur.. maar absoluut niet op vaste tijden. En als je kindje het gewend is vanuit bv, dan is t een hele omslag om ineens op zo weinig mogelijk momenten per dag dag zoveel mogelijk erin proberen te stouwen, snap je? Ik weet overigens ook altijd wel wanneer ik ergens heen kan hoor Daarvoor hoef ik niet op vaste tijden te voeden. Ik voed dan gewoon op mijn verzoek voordat we weg gaan en laat haar dan iets eerder naar bed gaan/wakker worden bijv
Hier ongeveer hetzelfde schema als Ukkie 8-12-16-20 maar als ze pas om 8.30 komt voor de eerste voeding en om half 1 (4 uur later) Slaapt ze nog wordt het dus 13.00 uur ofzo... en zo hou ik verder het schema aan, dus een beetje sturen van mama en een beetje sturen van Dimara... ik ga haar echt niet om 12 uur wakker maken omdat het tijd is voor haar flesje, als ze honger heeft wordt ze vanzelf wakker!
@ Suus: haha ik heb de kaartjes pas weggehaald toen Dimara precies 3 maanden was ook had ik toen de eerste kerstkaarten al binnen en die hangen nu nog trouwens, de kerstboom is al wel weg en de rest van de versieringen!
@Mum: Nee idd, ik ga Yentle ook niet wakker maken omdat t tijd is voor een voeding ofzo, als ze honger heeft wordt ze vanzelf wel wakker Ik maak haar alleen wakker als we bijv weg moeten oid, maar voor een voeding niet. Ja, als ze ziek zou zijn en bijna alleen maar zou slapen, dan wel, maar dat is niet de normale gang van zaken Ze wordt hier overigens elke dag tussen 8.30 en 9.30 uur wakker (ongeacht hoe vroeg/laat ze naar bed gaat ) en van daaruit maakt ze zelf haar drinkritme op een dag. Som wil ze na 2 uur alweer, soms pas na 4 uur. Soms drinkt ze 4 flessen per dag en soms wel 6 (maar dan 6 kleinere), nouja, ik vind t allemaal prima Zolang ze op een dag genoeg drinkt vind ik alles best!
@ukkie: heb net ook de kaartjes opgeruimd.. ik vind het zo druk in de huiskamer met zoveel spullen.. vind het meteen een stuk opgeruimder hier nu @voeding: denk dat iedereen een eigen manier heeft.. je moet ook doen waar jij en je baby je fijn bij voelen.. @all: net veel opgeruimd hier nog (geboortekaartjes enzo ) ga nu even elena verschonen.. en dan de fles geven.. Ze heeft erg veel honger volgens mij
mum.. nee ik ga haar ook niet wakker maken.. ze komt eigenlijk eigenlijk om de 4/5 uur.. ze wordt nu ook wakker.. ik hoor de kreunen ga lekker douchen met der... tot straks!
ik moet donderdag weer voor het eerst werken. ik heb er zo geen zin in. ben zo bang dat ik me meisje ga missen. het is maar voor 1 dag maar toch. iedereen zegt dat het went en dat je het juist lekker gaat vinden het werken maar ik kan me het echt niet voorstellen.
Zo.. Soofje is weer schoon en krijgt van pappie een flesje.. Dan lekker de nacht in. Agneta.. ik kijk er juist naar uit om weer te gaan werken.. even wat anders. Natuurlijk ga ik haar missen en zal ik het moeilijk gaan vinden maar goed.. mijn leven gaat ook door
Hoi meiden, Alles goed hier? Heb wel bijgelezen maar ben het eigenlijk ook alweer vergeten.... Het is wel weer even wennen om weer te werken na 1.5 week vakantie. Had ook eigenlijk helemaal geen zin. Moet nu nog een gespreksverslag schrijven. Bah! Geen zin in... Maargoed, ik ga maar eens even een kopje koffie pakken en er voor zitten. Wel lekker op de bank * ego modus aan * Ik mis mn mannetje! Ik wil zo graag lekker met hem knuffelen, tegen hem aan zitten op de bank, tegen hem aankruipen in bed, samen koken, samen eten, samen weekend vieren. SAMEN ZIJN!!!!! Sinds hij weg is, merk ik pas hoe we eigenlijk in een soort sleur waren voor die tijd. En ik word extra met mijn neus op de feiten gedrukt hoe ontzettend veel ik van hem hou! En af en toe ben ik zo bang om hem te verliezen.... Volgens mij is dit een close-to-midterm-dip.. Ik wil hem gewoon thuis! *ego modus uit...*
@ Kristel Ik doe hetzelfde als jou hoor.. Eigenlijk had Christian vandaag precies bij de kinderarts eten gemoeten.. Ik heb vandaag dus de eerste voeding iets later gedaan waardoor alles later werd en kon ik dus voeden voordat we naar de kinderarts toe moesten.. Hij accepteerde het prima Maar ik hoef hem echt niet verder wakker te maken omdat ik hem perse wil voeden.. pikt hij ook niet @ Nen Een dikke knuffel voor je meis!! Het lijkt me zo moeilijk!! Wanner kan je hem weer spreken via internet?
Nen.. ik begrijp het helemaal.. je mag klagen.. dat doen we allemaal! Straks heb je je mannetje weer helemaal voor jezelf! sterkte meis
zo ben er weer ff.. heb ff op de bank gelegen.. voel me wel wat beter maar nog niet helemaal.. t kotsgevoel is tenminste weg..
@ juffie, heb hem vanavond nog gesproken aan de telefoon. Hij belt morgen ook weer. We spreken elkaar bijna elke dag, maar hij is zoooo ver weg. Ik wil gewoon dat hij naast me op de bank zit en lekker zijn arm om me heen slaat... @ ukkie, tnx @ gaby, vervelend dat je niet lekker bent..
@mum, wij zitten hier op 1400 euro, exclusief boodschappen en diesel. De hypotheek betalen we trouwens bruto dus dat krijgen we 1 keer per jaar terug. Ik krijg 40 euro zorgtoeslag. Ik moet de begroting voor 2010 nog maken dus het zal wel wat hoger uit gaan vallen nu. Jullie bedrag voor gas en elektra is best netjes toch? @red, wat balen!!! pff zit je nu echt niet op te wachten he??!! zal voor jullie duimen dat hij werk vindt!! @ukkie, gefeliciteerd met je baan! snap dat je er zin in hebt! ik heb nu stiekem ook wel veel zin om een baantje te zoeken.. idd even wat anders en even geen 'mama' @Kim, en hoe was het?? @nen, vind het echt erg voor je Nog eventjes en je bent op de top van de berg, de afdaling gaat altijd makkelijker! wees sterk meid , hij komt echt helemaal heelhuids weer thuis!!! nog even doorbikkelen.. @gaby,m balen dat je niet fit bent.. @mariss, jaa bijna 12 weken al he? je echo is ook al snel.. spannend hoor @voeding, j drinkt nu om de 4 uren. Vandaag was het 8, 12, 16 en 20:00uur straks als ik naar bed ga dan voed ik nog eventjes en soms komt hij rond een uur of 5. Vind ik best netjes Ik voed hem ook voordat ik weg ga.. ook al is het nog geen tijd. Maar verder voed ik ook gewoon overal hoor wanneer hij honger heeft, maakt me niks uit.. @all, j heeft vandaag een echo gehad voor zijn heupjes, alles was goed gelukkig, dus geen spreidbroekje! (zit in de familie) Ik moest er alleen naartoe, met de bus. En die zat me toch propvol!! Ik ging voor het eerst met de kinderwagen in de bus, gelukkig waren er genoeg mensen die me wouden helpen met de wagen erin tillen haha. Vamiddag op mn nichtje gepast bij mn zus thuis.. die kon dan even slapen. De zwangerschapskwaaltjes zijn er inmiddels vollop bij haar!
@ emma, tnx meid. Is je zus zwanger? Volgens mij heb ik dat gemist Hoe ver is ze? @ red, wat voor opleiding heeft je man? En is werk in Sneek voor hem een optie? (ik weet even niet hoe ver dat van jullie huis vandaan is...)