Goedemorgen.. @kristel en ryanne: Ik heb om half 3 de echo..1 uur moeten we bij de tandarts zijn en als het goed is rijden we dan meteen door naar het ziekenhuis..Whaaa vind het echt spannend zeg. @red: Doe maar rustig aan hoor Ben wel benieuwd naar je buikfoto's! Oh zie nu net dat je ze al geplaatst hebt MAar echt een super mooi buikje zeg!! @gaby en red: Dankjewel.. @ryanne: Zo wat goed van F. zeg..Balen dat ze een dikke poepluier had...en dat ze het tot haar nek er onder zat.. @juffie: Als je het niet vertrouwd gewoon bellen hoor..Lijkt me niet goed toe zo veel spugen.. Nou ik ga er weer vandoor..Omkleden, eten en dan naar de tandarts..Ik kom vanmiddag wel even vertellen hoe de echo was
Yes! Ze is in slaap gevallen ben wel 5x erheen geweest om de speen terug te geven (ze vindt t leuk om die dingen uit haar mond te trekken) en nu ligt ze te slapen met haar duimpje in haar mond. Ipv dat ze die duim meteen pakt.. Pakt ze altijd pas als ze al bijna slaapt. Toen ze jonger was pakte ze meteen haar duim als ze behoefte had. @Hilli: Als jullie t consequent zo blijven doen met t badje denk ik dat t wel goed komt met zn dag/nachtritme Hij is idd nog heeel klein, komt wel goed Kolf kostte hier 300, dubbele van Medela (net als Juffie). Maar ik gebruikte m fulltime he Als jij m alleen gebruikt om af en toe eens een flesje te kolven dan zou ik gewoon een enkele nemen, die zijn er vanaf 80 ongeveer. (handkolf is ongeveer 50, maar electrisch is véél fijner)
Oh nee, ik had een heel verhaal getypt, is het allemaal weer weg... Oh sorry, goedemorgen natuurlijk nog eerst! Ik drukte op het verkeerde knopje, en alles weg.... Even heel snel nu dan maar hoor! @agneta, wat vervelend dat haar gewicht weer is afgevallen zeg, dat is niet goed Wel goed dat je nu naar de kinderarts met haar gaat, hopelijk kunnen ze iets voor haar doen! @kristel, is yentle nog gaan slapen meis? @emma, leuk is dat draaien he HIer lukt het nog niet zelf hoor, maar als ik help met zijn beentjes kan hij het Vanaf wanneer kon j zelf draaien? @ryanne, wat fijn dat F vanmorgen een hele fles heeft gedronken zeg, dat meot een hele opluchting zijn! @hilli wat een prachtig ventje hebben jullie, heerlijk! Hoe gaat het verder met jullie? @red wow wat een mooi buikje, echt prachtig! (Nu mis ik mijn buik wel hoor als ik jou buik zo weer zie) Verder ben ik het even kwijt, sorry! HIer vanmorgen met k naar de kinderarts geweest Was een hele lieve arts MOeten over 3 weken weer terug komen, de dosis Zantac is nu verhoogd naar 2x 2 ml Verder denkt de arts dat hij ook KMA heeft, dus over op andere voeding voorlopig ook En we moeten een urine monster nemen bij hem, zodat ze dat kunnen checken (ben benieuwd hoe dat afnemen uit gaat pakken hihi) Verder vonden ze hem een gezond kereltje en hoefde hij dus niet te blijven gelukkig! Nu deze 3 weken hard vooruitgaan, en dan hoeft hij niet opgenomen te worden Mocht het slechter gaan of straks toch niet geholpen hebben, dan kan het zijn dat ze toch nog een observatie periode moeten doen, maar voor als nog dacht de arts dat dit niet nodig zou zijn, dus ik ben hartstikke blij Mag voorlopig zelf nog wel alles gewoon blijven eten ivm de bv en de KMA, eventueel kan dat straks nog veranderen HIj gaat nu als ik thuis ben 1 keer per dag dan de fles met nieuwe voediing krijgen, en op het kdv 2 flessen voeding daar en de rest gewoon nog bv, zien hoe het allemaal gaat lopen nu dus
@Sterretje: Sorry, maar als ik t zo lees heeft die KA niet veel verstand van KMA... Koemelkeiwitten die jij binnen krijgt komen écht in de borstvoeding terecht. Dus je kan wel andere fv gaan geven, maar als hij via jouw bv nog steeds km binnenkrijgt heeft die fv geen zin hoor! Dat wordt dus óf helemaal op dieet voor jou, óf helemaal over op fv, helaas... (of een combo natuurlijk, maar je zult écht op dieet moeten om erachter te komen.... ) Sorry als ik t misschien hard zeg, maar op deze manier kom je er niet achter of hij t beter doet zonder koemelkeiwitten aangezien hij t via de bv nog steeds binnenkrijgt als jij alles blijft eten... Waarvoor urine opvangen? Om te kijken of hij allergisch is voor koemelk? Want allergietesten zijn pas geschikt vanaf een jaar of 2-3.. Eerder kunnen ze vals negatief/positief terugkomen.. Hier een website met wat meer informatie, voor t geval je erin geïnteresseerd bent: Koemelkallergie
@kristel ja ik zei zelf ook al tegen de arts of ik dan geen dieet moest gaan volgen (wist dat jij dat toen natuurlijk deed) Maar dat was niet nodig zei hij Dus ja als een arts dat zegt ga ik er toch van uit dat hij dat zou moeten weten, ik heb het notabene nog gevraagd! Maar jij denkt dat het zo dus geen enkel effect heeft? Zijn urine moeten we opvangen om te kijken of hij een urineweginfectie heeft, en dat is dan om te kijken of het spugen alleen van de reflux is, of misschien ook daarvan Schijnbaar kunnen ze van een soort blaasontsteking ook gaan spugen namelijk
@sterretje: Ohh, dacht dat de urine was om te kijken voor de allergie, vond t al raar Wist niet dat kindjes ook konden spugen door een BO oid! Weer wat geleerd Nou, er zijn idd veel artsen die zeggen dat de koemelk idd niet in de bv terecht komt, maar bijna alles wat je eet/drinkt komt in de bv terecht (vandaar dat de bv ook anders smaakt elke keer, nav wat jij eet/drinkt) Hij zegt ook niet voor niks dat je lateraan nog op dieet kunt gaan als t beter gaat toch? Hij zal t zelf dus ook wel weten dat t effect heeft anders zou hij dat niet zeggen! (of zei hij dat niet? Ik haal dat namelijk uit je verhaal door de opmerking 'dat kan later evt nog veranderen') Ik zou, als ik jou was, dus echt op dieet gaan. Want op deze manier kom je er gewoon niet achter, want hij krijgt t dan gewoon nog steeds via de bv binnen... Sowieso, hoeveel kinderen zijn er wel niet die kma hebben, bv krijgen en waarvan de moeders op dieet zijn en t ineens geweldig gaat met de kindjes? Dat is niet zonder reden
oh, Yentle is wakker... ze heeft wel 45 minuten geslapen Nouja, t is ook weer tijd voor een voeding! En voor mezelf ook *zwaai*
@kristel, ja dat klopt hoor wat je zegt, hij heeft gezegd eventueel dat het later nog kan mocht blijken dat het dan nog eventueel nodig zou zijn Maar zoals jij al zegt, waarschijnlijk is het beter om nu dus al op een dieet te gaan MOet maar eens uitgaan zoeken, wat ik allemaal nog mag dan, niet veel waarschijnlijk! Bedankt meis, ik weet er weer wat meer over! Eet smakelijk zo, enne alle kleine beetjes slaap helpen moet je maar denken Hier ben ik er ook vandoor, mannetje is ook wakker, hij moet eten ik moet eten en om 14.00 bij het cb zijn Me mams gaat mee dus die is zo hier, dus moet me maar eens gaan haasten haha Tot laters!
Ohja, als je van plan bent om op dieet te gaan, hou er dan wel rekening mee dat t ongeveer 2 weken duurt voordat alle koemelkeiwitten ui jouw lichaam zijn. Dus t kan zijn dat je niet direct resultaat ziet. Om die reden ben ik toen alles wat ik kolfde gaan invriezen en heeft Yentle een aantal dagen lang alleen maar FV gehad. (Ik was zo wanhopig van t vele gehuil dat ik niet meer kon wachten...) Als ze geen KMA zou hebben dan kon ik de BV weer uit de vriezer halen en geven, maar ik heb t helaas allemaal weg moeten gooien, omdat er dus nog eiwitten in zaten. Ze heeft er, na die dagen volledig FV, een fles van gehad en zat toen weer helemaal onder de uitslag en huilde weer de hele dag.. Bewijs genoeg toch dat t wel degelijk in de bv terecht komt?! Ben nu weg, ff fles geven en daarna zelf eten. Heb een bak lasagne voor mezelf gekocht p.s. t is idd niet veel wat je nog mag hebben... Maar als je soyaproducten en geitenkazen enzo lekker vindt (of te eten/drinken vindt) is t wel te doen hoor! Ik vond dat zo smerig dat er voor mij weinig overbleef.. Bekijk die website maar even die ik gelinkt heb in een paar berichten terug, daar kun je héél veel informatie vinden over kma (en bv).
pfff, ik word hier bijna knetter!!!! C. doet niets anders als huilen, huilen en huilen!! En als ik hem oppak, dan slaapt hij.. Hij heeft vandaag al 3 keer aan de borst gelegen, elke keer als ik na een half uur stop dan gaat hij weer huilen.. Ik weet zeker dat hij een regeldag/regelweek heeft.. Pff!!! Alleen savonds heeft hij er weinig last van hoe kan dat?
@Juffie: kan me heel goed voorstellen dat je gek wordt.. Hier is t de eerste 3 maanden alleen maar huilen geblazen geweest, ongeacht wat we deden.. Wanhopig word je ervan he als bijna niks goed lijkt te zijn?! Heb je geen draagzak oid zodat je m bij je kan dragen maar toch je handen vrij hebt? En anders misschien een rustig dagje ervan maken, lekker samen op de bank of op bed met een dvdtje, als dat helpt? @All: ben meteen weer weg, mn lasagne is bijna klaar Ben echt stom ook.. Heb een tomatensalade erbij gemaakt met basilicum en balsamicoazijn.. Ik schudden met die fles azijn, zat de dop niet helemaal goed erop gedraaid.. resultaat > mn hele gezicht en keuken onder de azijn nice! *ahum*
@ Kristel We moeten strakjes naar het cb, dus dat zit er niet in.. Ik heb nu de minimonkey in de box opgehangen als een hangmatje, dat gaat prima zolang ik hem heen en weer wieg
@juffie: Misschien is t een idee, als hij t wiegen dus zo leuk vindt, om zo'n schommelstoeltje voor m te kopen? Of misschien lenen als je iemand kent die er een heeft? Was hier namelijk echt een uitkomst! Ze wilde heel vaak heen en weer gewiegd worden in de MC, maar dat is zoo zwaar dat we dus maar zo'n ding gekocht hebben. Yentle zit nu weer even naar videoclips te kijken en ik ga ook maar ff op de bank erbij liggen, ben moe! En zij zal zo ook wel weer moe worden (laatste tijd is ze na 2 uur wakker zijn alweer moe) dus hopelijk slaapt ze dan gauw dan kan ik ook ff een uurtje slapen
@ryanne, gelukkig gaat het beter enze drinkt ook goed zo te lezen @kristel, ik was veel te druk in mn hoofd nog en na een poosje was ik over mn slaap heen. heel irritant, maar ja vanavond maar vroeg op bed. Ik heb zonet ook nog even een uurtje gelegen tegelijk met j. Het is idd heel belangrijk dat ouders op een lijn zitten. @juffie, oja dan is het wel fijn om even te kolven, is pijnlijk he? Geef je nog 2 borsten per voeding? Ik doe 1 en savonds kolf ik de andere soms om een voorraadje te krijgen., verder kolf ik nooit vind het zon gedoe haha. Klinkt idd als een regeldagje. Mondjes terug geven is op zich normaal hoor, j heeft dat ook erg lang bij elke voeding gedaan (soms kwam er een hele voeding uit), hij dronk veel te gulzig en te veel. Nu doet hij het soms nog wel. @hilli. ik heb een medela swing, dat is een enkele elektrische kolf. Ik leen hem van mijn zus. Nieuw is die 150 euro. Ik heb alleen een nieuw schild en flesjes gekocht. Slim om straks flesjes te gaan geven.. ik zit hier met een flesweigeraar, heel vervelend! @sterretje, sinds een week of 2 dacht ik. Hij kwam steeds een stukje verder. Hopelijk heeft hij geen kma! Zon dieet is ook geen pretje en voor hem is het al helemaal niet leuk.
@ Hilli: ja hé ze groeit goed Fijn zet dat het zo goed gaat met Sam, vervelend dat je zo'n last hebt van je borsten... gaat het beter met tepelhoedjes? @ Desiree: Oowww spannend meid... donkerbruin klinkt als oud bloed... misschien een innesteling?? @ Bos: zo was vroeg dag voor jou vanmorgen zeg! @ Mariss: Owww spannend bah nu al maagzuur @ Agneta: aahh Julie weer afgevallen, hmm hoop dat de KA iets voor jullie en julie kan betekenen hoor! @ Kim: oww lekker wafels heb je nog over hihi... @ Red: mooi bescheiden buikje hoor @ Emma: haha ja dat hoor je vaak dat als ze van rug naar buik kunnen draaien ze ineens vergeten zijn hoe ze terug moeten... Dimara heeft ook al een hele tijd niet meer van buik naar rug gedraaid dus die zal t ook wel niet meer weten haha! vervelend zeg dat je niet kon slapen, ik wordt daar altijd onwijs sjaggo van! Dimar is net zo lang als J @ Ryanne: Zo he dat was lekker wakker worden vanmorgen haha... gelukkig gaat het weer wat beter bij jullie!! @ Ster: ow balen zo'n verkeerd knopje haha! K. dus waarschijnlijk ook KMA hoop dat hij het goed gaat doen op de nieuwe voeding! ik vind het net als kristel wel vreemd dat je nog zonder dieet bv mag geven... @ kristel: wanneer moet jij naar het CB? ik zie namelijk dat Dimara nu zwaarder en langer is als Yentle half december hihi... Nou Dimara is weer goed goegroeid en volgt nu haar eigen lijn helemaal bovenin de curve! hebben een doorverwijzing gehad voor de dietiste ivm de bijvoeding en een verwijzing voor de kinderfysio omdat haar linkerarmpje vaak blokkeerd en ze haar armpjes raar naar achter draait!
@Sterretje: wat vaag van die arts zeg! Je geeft het zonder dieet toch door via bv. Sterkte ermee als je het via het dieet gaat doen! @Agneta: balen dat ze weer afgevallen was zeg. @Ryanne: super dat ze weer een volle fles heeft gedronken! @Kristel: slaapse! @All: hmm volgens mij ben ik te laat begonnen met testen... Test vandaag gaf amper een 2e streepje en mn temp is 0,28 gestegen. Bmm voelt ook alsof mn ei al is geweest. Maar ik zat gisteren pas op dag 12/13! En mn vroegste ei was dag 14, nu al anderhalf jaar geleden. Dat was toen mn schildklier veel te snel werkte. Dus ben een beetje bang dat mn sk weer niet goed is. En als dat zo is mag ik niet starten... Krijg dinsdag de uitslag, dus dan weet ik of het daardoor komt. (maar hoofdpijn, veel honger, laag gewicht en korte cyclussen wijzen wel op foute waardes )