@ Dreamer: ow meis dat is niet te hopen zeg... hoop dat t gewoon allemaal in orde is en je gewoon een lekker vroeg eitje hebt gehad!!
'Middag, nou gisteren had ik gekolfd en vlak daarna wilde Jason drinken maar hij kreeg niet genoeg uit mijn borst, dus krijsen en krijsen. Heb hem toen de gekolfde melk gegeven maar hij was nog niet tevreden.. klein beetje KV toen gegeven en was hij eindelijk rustig. Na zijn badje heeft hij vannacht ook goed geslapen! Alleen lag ik zelf wakker, kweet niet waarom. Maar 's ochtends om half 6 begon het drama weer hij lag maar te kreunen en te persen hij had zo'n buikpijn.. was zo zielig.. iedere ochtend is het op dat tijdstip en dat duurt dan uuuren! Hij heeft nu nog steeds niet gepoept maar zal straks wel een flinke lading ineens komen. Weet iemand hoe dat kan dat hij 's ochtends zulke last heeft?? Rest van de dag valt het wel mee. Ik heb overigens een pacco uitgezocht en nog een soort inbakerslaapzakje, omdat hij zo graag met zijn armen beweegt misschien is dat beter voor overdag of als hij het strakke inbakeren niks vindt. @ Red bescheiden buikje, maar wel 'n mooie buik! Een grote buik zit inderdaad alleen maar in de weg. En je hebt dan meer striae. Ik kreeg de laatste weken plotseling veel striae omdat mijn buik zo hard groeide!! @ Emma toevallig ik kon ook helemaal niet slapen! Terwijl Jason wel goed sliep.. gezellig 'n logéetje! Hmm ik wacht dan nog maar even met de buikspieroefeningen. Wanneer werd jouw buik weer wat strakker?? Heb nog geen kleertjes besteld, ik wacht daar even mee tot ik weer salaris heb gehad. Ik houd toch graag een buffer in me rekening. Maar heb wel een ringsling uitgezocht! (eindelijk) Bevalt die van jou nog? @ Ryanne lekker he die enorme poepbroeken.. zondag kreeg ik bij iedere luier zo'n cadeautje van hem @ Kristel misschien was Kimo het toch ff vergeten van Yentle, niet leuk natuurlijk maar ja het zal er wel bij ingeschoten zijn. Haha, jij helemaal onder de azijn.. niet lekker! @ Mum hoe was 't babyzwemmen?? Of moet je nog gaan. @ Dreamer neee ik hoop dat je waardes nog goed genoeg zijn dat je wel snel kan gaan starten!!! Pff... *enorm duimt* @ Matta knapperd he die zoon van mij alle vrouwen zijn dol op hem, dat wordt wat later . @ Hilli snelle bevalling hoor! Tepelhoedjes zijn echt geen aanrader. Bepanthen op je tepels na de voeding en goed laten drogen aan de lucht. Sam krijgt minder melk binnen met een tepelhoedje. Als je de manier van aanleggen verbetert, moeten de tepelkloven vanzelf wel gaan helen. Als ze maar open blijven gaan dan is hij niet goed aangelegd! Jason zijn ritme wordt nu pas steeds wat beter, maar in het begin was hij 's nachts ook liever wakker dan overdag Ik heb een Medela enkele elektrische kolf, de swing, omdat ik niet enorm veel kolf. Was 140 euro geloof ik. Het is wel een hele fijne kolf voor zo nu en dan kolven. De dingen zijn duur, maar wel erg fijn hoor! Je moet er wat voor over hebben helaas. Als je veel wilt gaan kolven zou ik voor een dubbele gaan en voor zo nu en dan kolven kan je een enkele nemen. @ Sterretje ook al misschien KMA! Wat Kristel zegt klopt wel.. dat is ook onze KMA deskundige Bedoelde de KA niet dat je straks, als hij bewezen KMA blijkt te hebben, dan pas een aangepast dieet moet volgen? Maar spuugt Kylian zoveel? @ Juffie vervelend die regeldagen, vooral als hij dan maar blijft huilen.. nou hopelijk is hij snel klaar met 'regelen'! Mijn buik is ook nog pudding hoor.. maar de pudding krimpt steeds wat meer @ uitkoken dat doe ik na ieder gebruik eigenlijk, maar ik kolf dan ook niet ontzettend veel eigenlijk. 1 à 2x per dag. @ Chamaro spannend zo straks de echo!! Als tweelingen bij de man in de familie zitten zegt het niks hoor, ligt aan de vrouw @ Agneta wat een gedoe met Julie zeg. Hopelijk kan de KA jullie goed helpen. @ Gaby jij bent ook een grappenmaker met je watjes..
zo hier weer thuis met een kaal hondje haha... hoop dat z'n wondjes nu ook snel helen. Kwam volgens haar gewoon door zijn vacht. Hij heeft heel dik pluizig haar en dat gaat dan zitten broeien. Hond is helemaal uitgeteld... dus die ligt lekker te pitten. Pff wordt hier gek van de zwangerschapsdementie. Stond ik met een bijna lege portomonnee bij de kassa, gelukkig nog net genoeg geld, en ik maar nadenken waar alles is gebleven. Heb bij de hema nog even wat babyspulletjes gehaald. Nu even bijkomen en dan zo toch maar wat in huis doen. 't is een zooitje hier en moet nodig schoongemaakt worden. @Hilli, 'k zou de tepelhoedjes zodra 't kan afbouwen. Kan zijn dat hij er idd minder door binnen krijgt en waarschijnlijk heeft ie z'n dag en nachtritme omgedraaid. Bepanthen helpt erg goed voor je tepels! 'k Zou trouwens nog even wachten met kolven en flesje, je hebt nu nog wel een risico op tepel-speenverwarring. Ik krijg hier straks waarschijnlijk de enkele elektrische kolf van Avent. Is rond de 150 euro. 'k Wil dan waarschijnlijk op een gegeven moment de avondvoeding afkolven zodat manlief die standaard kan doen en verder als ik weg moet en weer aan het werk moet. (hihi dat klinkt nog wel heel ver weg) @Desiree, je hebt de voorkant van m'n buik nog niet gezien he.... m'n hele onderbuik tot m'n navel zit al onder de striae en gaat nu ook verder omhoog boven m'n navel. 'k Draag m'n buik trouwens over m'n hele breedte en lengte dus waarschijnlijk dat ie daarom ook niet zo heel groot is. Gewoon precies goed haha
@ Red zo was het hier ook bij mijn buik. Als je buik nog groter was had je nog meer striae Die zwangerschapsdementie ja.. ik vergat ook 'n hoop. Als honden een dikke vacht hebben gaat het inderdaad broeien en jeuken ook voor het beestje, soms gaan ze dan zelf eraan krabben enzo en krijg je veel wondjes. Dan wordt het steeds erger. Zag ik op animal planet. Goeie nieuws is als die vacht er af is kan het weer helen. Misschien is het wel goed als je nu de wondjes wel verzorgt, dan is het sneller weer goed. Pff, hier zondag kraamvisite gehad maar echt vreselijke cadeaus gekregen. Wij hebben een cadeaulijst, maar niemand vraagt ernaar (staat wel op 't kaartje). Snap dat niet zo goed Die dingen gaan snel achterin de kast!! Ik moet maar eens aan de slag, beeb ligt ff op de bank te snurken. O nee hij wordt precies wakker, te vroeg gejuigd. En gisteren heb ik al genoeg geluilakt. Ik moet nog cakejes bakken voor de kraamvisite. Qua werk valt dat wel mee, maar moet Jason wel rustig blijven. Ik ga snel aan de slag, nog ff bakkie pleur erbij zetten en go go
@Desiree, ja hij heeft er bij de trimsalon zalf opgekregen en heb hier calendulawondspray en dat doen we er 3x per dag op. 't Is in 1 dag tijd al een stuk beter geworden. Nu even in de gaten houden dat hij er niet teveel aanzit, anders moet ik morgen maar even een kraag voor hem halen bij de dierenarts. zalf likt hij er snel af, zo'n spray trekt net even wat sneller in en we gaan 'm dan eerst even een poosje afleiden met spelen haha. Hopelijk is t'snel weer beter. Volgens mij had ik vannacht gedroomd dat ik lelijke spulletjes had gekregen. 'k Hou m'n hart al vast als m'n schoonmoeder met haar cadeautjes straks aan komt zeggen. Volgens haar zeggen had ze al aardig veel. Alleen wat ik tot nu toe heb gekregen vond ik niet echt mooi op een simpel rood shirtje na. Ik moet hier ook echt ff wat gaan doen. 'k Ga volgende week even cakejes bakken met m'n broertje op woensdagmiddag. gooi ik die bij m'n ouders in de vriezer, die hebben toch een hele grote en dan heb ik voor straks een mooi voorraadje. Heb gisteren in de winkel leuk strooisel gekocht in verschillende varianten en in 't roze. 'k Lust nl. geen muisjes hoewel ik daar toch ook maar een pakje van heb gekocht.
@ Dees: Wat jammer zeg dat ze geen rekening houden met jullie wensen wat betreft kraamcadeaus! @ Red: Jij lust geen muisjes?? dat is lastig als kraamhulp haha zijn wel goed voor de bv toch?
Zo heb net nog even op de kosten van mijn oude baas een nachtje in een 3sterrenhotel geboekt altijd leuk... we hebben vorig jaar voor kerst allemaal een bongo pitoresk logeren gekregen en die moet dus voor 28 feb. verzilverd zijn! dus nu gaan we 19 Feb. een nachtje logeren in Tessenderloo (belgië) gratis en voor niks!
@mum, ja dat is wel eens lastig, 'k sla ze dan ook altijd af. Brrr... 'k vind het echt vies! Lust ook al geen boter... dus of ik neem niks, of ik pak wel eens een beschuitje kaas aangezien ik in m'n zwangerschap toch wat meer honger had. Ja, anijs schijnt goed voor je melkproductie te zijn. We wachten het wel af
Lekker zeg even een nachtje weg! 'k Hoop dat wij straks met de kleine ook nog even een weekendje weg kunnen ofzo. Eerst maar eens zien hoe 't allemaal loopt. O ja.. .misschien kunnen jullie helpen. Mijn man twijfelt wanneer hij een week vrij zal nemen. Hij heeft geen vakantiedagen meer dus moeten het zelf bekostigen waardoor langer niet mogelijk is. Hij krijgt 2 dagen vrij en hij zit in twijfel of hij daarna eerst aan het werk gaat (hopelijk zit het nog ergens om nabij een weekend zodat hij 4 dagen thuis is) of dat hij gewoon gelijk een week thuis blijft. Nadeel is dat hij 's morgens 5.40u van bed af moet, en met gebroken nachten en 's avonds kraamvisite zal dat erg zwaar zijn. Aan de andere kan denk ik dat het leuker is dat we nog wat dagen met z'n 3en hebben als de kraamverzorgster weer weg is. Hebben jullie tips uit ervaring?
Op welke site kun je het trouwens vinden hoe het wettelijk geregeld is? Officieel valt de dag van de bevalling en aangifte toch onder calamiteiten verlof?
@ Red: ja klopt dag van geboorte en dag van aangifte is calamiteitenverlof, op de site van postbus 51 staat een hoop! ik denk dat je het aan je man over moet laten wat hij fijn denkt te vinden...
nog een meevallertje hier.. krijg nog 100 euro terug van de belasting van 2008, heeft iemand enig idee wanneer dat uitbetaald wordt? Ow ja en hebben het loungeset wat we afgelopen zomer gekocht hebben op MP gezet en misschien wordt ie morgen opgehaald voor 120 euro
dat is weer een mooie meevaller! 'k denk dat je 't dan in februari krijgt betaald ofzo. Maar soms staat het er ook wel gelijk op. Hier weer wat rekeningen betaald naja moet ook gebeuren. Zal nog even aan de opruim hier en 't eten klaar zetten.
Over dat aanleggen. Ik vind het altijd moeilijk om te zien. Ik heb in het zh meermaals gevraagd of het goed was, en ze zeiden allemaal van wel ... maar volgens mij neemt hij te weinig tepelhof in zijn mond. Maar hoe moet ik dan aanleggen? Ik wacht altijd tot zijn mondje ver open is en dan hapt hij en begint te zuigen. Zijn bovenlip is altijd wel naar buiten gekruld, maar ik kan het niet zien van zijn onderlip. @Red: Ja ik wilde nu nog niet beginnen met flesjes hoor, maar voor binnen een week of twee ofzo. En zoals jij zegt, dat mijn vriend de laatste voeding kan geven ofzo Ik heb in het zh trouwens Murazyme gekregen om aan mijn tepels te smeren. Mss heeft dit in NL een andere naam? Ik heb trouwens even een foto genomen van Sam. Hij is vandaag echt geel vind ik. Maar op de foto is het heel wat minder. Wat vinden jullie?
@ Hilli: Ik vind het op de foto heel erg meevallen moet ik zeggen... Wat ligt hij er ontzettend lief bij zeg
@ Red jij ook al cakejes ik lust ook geen muisjes en geen boter! Anijs is vies bah. Ik heb lichtblauwe marsepein, wit glazuur en snoepjes voor erop. Hier 'n plaatje: http://www.deleukstetaartenshop.nl/images/c165los.jpg Link website: ARBEIDSRECHTER.nl: zwangerschapsverlof, bevallingsverlof Kortom 3 dagen verlof, tenzij de beeb in het weekend komt dan maar 2 dagen.. (tenzij je man ook in het weekend werkt he) en is idd calamiteitenverlof @ Mum leuk dat jullie nog even weggaan met die bon! Herinnert mij eraan dat wij ook nog een bon hebben. Gaan we hopelijk in april gebruiken (2 jaar getrouwd dan!!). Nou er kwam iemand tussendoor dus kon nog niet aan de cakejes beginnen... nu poging nr 2!!
@ Hilli dat spul is in NL niet verkrijgbaar, maar wat ik zo lees klinkt 't goed. Speciaal voor kloven zie ik. In welke houdingen voed je allemaal? Als ik lig kan ik zijn kinnetje en onderlip goed zien, dan doet het ook nooit pijn bij mij. Op een 1 of andere manier hapt ie dan altijd goed. Zeer hoort het in ieder geval niet te doen. Ik vind hem op de foto helemaal niet geel. Maar Jason was ook een beetje geel de eerste dagen. Hoewel na de 4e dag werd ie steeds meer roze. Volgens de kraamzorg.
@Dreamer: Pff, nee laat t alsjeblieft niet je schildklier zijn zeg! Ik duim echt dat je eitje gewoon stond te springen na het positieve bericht! @Emma: Ohh bah, ja ik heb dat ook wel eens ja dat ik over allerlei dingen ga nadenken in bed en dan niet meer in slaap kom! Gelukkig heb je even met Jorick mee kunnen slapen @Mum: Ik moet 6 febr. weer naar t CB met Yentle, maar ik wil proberen om as. donderdag even naar t weeguurtje te gaan, ben wel benieuwd hoeveel ze nu weegt namelijk! (en lengte ook natuurlijk) Zo, Dimara groeit echt goed joh! Wel fijn dat je nu een beetje de bevstiging hebt dat ze t gewoon goed doet, aangezien ze gewoon haar eigen lijntje volgt @Dees: Ik heb t er later nog met hem over gehad en hij begreep heel goed dat ik wel even boos werd hoor, gelukkig Hopelijk gaat ie t nu dus wel doen zoals t moet Bagger dat niemand rekening houdt met jullie wensenlijst zeg! Helemaal als t ook nog eens op t kaartje staat, beetje vreemd hoor Misschien heel subtiel een hint laten vallen als je weer eens iets krijgt waar niet om gevraagd is? @Red: Hopelijk heeft t knippen geholpen en kunnen de wondjes nu sneller genezen! Zielig om je hondje zo te moeten zien.. @Hilli: Ik zie helemaal niet dat Sam geel is? Denk daarom ook dat t wel mee zal vallen? Kan in de eerste week nog een beetje voorkomen, maar t zou met de dag minder moeten worden? Heb er niet heel veel verstand van hoor, Yentle is geen sec geel geweest na de geboorte, dus ik weet t niet precies.. Wat betreft t voeden.. Misschien een lactactiekundige bellen? Dan kan zij goed meekijken hoe Sam drinkt en evt tips ed geven! Ik weet ook niet of je dit doet, maar vlak voordat hij aanhapt moet je met je hand van de kant waar hij drinkt een beetje in de zijkant van je borst duwen, vlakbij je tepel, zodat je de tepelhof ed zelf goed in zijn mond duwt, snap je wat ik bedoel? @All: Tot mijn verbazing is Yentle vanmiddag binnen 10 minuten in slaap gevallen! Ben maar 1x er naartoe geweest voor de speen en 5 min later sliep ze Heb zelf ook even een uurtje meegeslapen (heerlijk!) en nu is t weer tijd voor een fles en een dikke knuffel Daarna even samen lekker dvd kijken oid en dan zal Kimo wel weer thuis zijn Wat eten jullie eigenlijk? Hier pasta.. ga zelf eens een keer rode saus maken ipv uit een pot, met tomatenpuree, tomatenblokjes en knoflook (en groente en gehakt natuurlijk ). Ben benieuwd of t lekker wordt! Ik ga nu namelijk alvast wat dingen uitproberen voor als Yentle straks met de pot mee gaat eten, en in die kant en klare sauzen zit heel veel zout en andere troep, dus dan maar zelf proberen te maken