Jong, en zwanger willen worden!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 31 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Mum: Hmm, omrollen doet ze nog steeds niet, ze probeert t af en toe, maar komt nog lang niet in de buurt ;) Zitten en staan vindt ze véél interessanter :p
    Nouja, ik wil er ook geen gewoonte van maken hoor, t was voor mij nu op dit moment gewoon even een 'laatste redmiddel' zeg maar. Ze was zo wild aan t slaan en schoppen in bed en steeds die speen uit haar mond aan t trekken dat ik t gewoon eens wilde proberen.. En t werkt blijkbaar..
    Zal dit een volgende keer ook echt pas weer doen als ze weer helemaal van slag is en niks lijkt te helpen, voor de rest 'moet' ze maar gewoon leren om gewoon in slaap te vallen... ja toch?

@Kim: Hier ook een die niet kan wachten tot de volgende volle lepel in dr mond zit hoor ;) Als t niet snel genoeg gaat zet ze ook een ontzettende keel op. Ach, ik vind t wel schattig :D
    Ik geef haar altijd een groentehap voordat wij gaan eten. Wij eten namelijk op wisselende tijden, maar Yentle heeft wel ongeveer een ritme, dus zij krijgt gewoon tussen 16.00-18.00 haar hapje :)

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @kristel, 's nachts slaapt ze wel goed toch?
    M'n moeder zou zo even informeren en probeert er een leuk prijsje van te maken... hoop zo dat 't lukt!

ik ga ff de hond uitlaten

3. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

Hai meiden,

Ik was met Christian in bed in slaap gevallen..
    Meneertje heeft trouwens spruw, maandag even naar de Huisarts.

Ik moet nu ook nog eens opschieten.. Zo eerst douchen, in bed heeft hij mij eronder gespuugd.. Dan het bed afnemen, opruimen en naar de dietiste.. pff..

4. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    @mum: Mooie foto en kan zeker als een canvas doek..
    Dat haarbandje wat Dimara in heeft die heeft Chanell ook..
    @gaby: Dikke knuffel voor jou meid!!
    Ik lees net je verhaal..en kreeg de tranen in me ogen..Sommige stukjes herken ik heel goed.. Echt super mooi verwoord en hoop voor je dat ie het begrijpt en er rekening mee houdt..
    @meeting: Dierentuin lijkt mij ook het leukste..

Nou ik ga er weer vandoor..ga ff eten en dan is Chanell ookalweer wakker..om kwart over 2 moeten we bij het cb zijn..Ben beniewd hoeveel ze nu weegt en hoe lang ze is

5. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Red: ja, als ze niet in een sprong zit slaapt ze super 's nachts. Eerst viel ze altijd tijdens de laatste fles in slaap, (dat wil ik haar dus afwennen om tijdens t drinken in slaap te vallen) maar nu gaat ze 's avonds gewoon wakker naar bed, ze doet haar duim in haar mond en slaapt direct zonder slag of stoot.
    's Avonds gaat ze in bad, misschien dat dat er ook mee te maken heeft, maarja, ik kan haar moeilijk 4x per dag in bad gaan doen :( ;)

Misschien het dagelijkse badje afbouwen tot om de dag oid zodat ze ook 'leert' om zonder badje gewoon te kunnen slapen zodat ze dat overneemt voor overdag zeg maar? Ik roep echt maar wat hoor, weet gewoon écht niet waar t nu aan ligt.. moe is ze écht wel, maar of ik haar nu bij t eerste teken van vermoeidheid op bed leg of als ze al heel erg aan t zeuren is maakt niks uit.. :(

6. juffie2008

@ Kristel

Ik zou eerst maar wachten tot het sprongetje over is en dan eens goed gaan nadenken hoe je het wilt aanpakken qua slapen.
    In een artikel van het CB stond dat je een ritme moet gaan bedenken dus samen met Kimo en dat nieuwe ritme aanleren... Het kan wel een week duren voordat ze het oppakt, een week hel!, maar daarna weet ze het...

Hoe klein Christian ook is, we hebben hem al een ritme aangeleerd en daarom gaat het ook zo goed.. Nu huilt hij 10 minuten in de box.. over 5 minuten ga ik heen.
    Snachts weet hij het licht gaat uit dan moet ik papa en mama niet storen.. Hij ligt soms tot 1 uur nog wakker, hoor je zachte geluidjes..

Ik had het vooral de eerste week erg zwaar met laten huilen, maar nu denk ik : Babys mogen ook wel eens huilen.. Het druist wel tegen je moederinstict in...

Maar tijdens sprongetjes en regeldagen is alles anders!!! Dan zijn het echt "monstertjes" hi hi

7. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Juffie: Ik weet dat je t lief bedoeld, maar t komt een beetje op me over alsof ik alles fout doe (dat ik niet consequent ben ofzo) en jij perfect weet hoe of wat, omdat Christian wel goed slaapt.. :( Christian is Yentle niet he ;)
    Yentle heeft een prima ritme en dat houden wij al aan vanaf de geboorte, daar ligt t echt niet aan.. Ze schuift er af en toe wat mee, maar dat mag, ze wordt immers ouder en krijgt andere behoeftes.

Ritme is overigens niet alles op vaste tijden oid doen, maar op dezelfde manier/volgorde, en dat doen we al vanaf dag 1 :)
    Overigens is Yentle verder een hele vrolijke meid, helemaal niet moeilijk ofzo.. Ja, ze vraagt vaak veel aandacht en is snel overprikkeld, maar daar ben ik nu wel aan gewend en kan er dus rekening mee houden :)
    T is echt alleen t inslapen overdag wat zo'n drama is.. En daarmee doe ik al vanaf het begin alles hetzelfde..
    Laten huilen doe ik niet langer dan 10 minuten, dan ga ik toch even erheen om te troosten..
    Ik heb t een paar keer 20-30 minuten volgehouden zonder te troosten, maar t hielp niks hoor.. En zelf werd ik er ook helemaal gek van.
    Als t 1-2 uur duurde kreeg ze wat drinken om in slaap te vallen en dan sliep ze ook direct, maar dat wil ik dus niet meer. En dat doe ik zelf al een hele tijd niet meer, maar Kimo doet t dan weer wel :p
    Nu krijgt ze gewoon consequent geen drinken meer om in slaap te vallen, maar t is echt drama nu..

Hoe doe jij dat dan? Brult Christian ook zo hard dat de hele buurt t kan horen?
    Hoe ga jij daarmee om? ga je ondertussen iets anders doen oid?
    Ik zet mn muziek dan iets harder dat ik t eventjes niet hoor, maar de tijd kruipt voorbij, 1 minuut lijken wel 10 minuten, gewoon omdat ik alleen maar aan t wachten ben tot t stil is, ongeacht wat ik ondertussen doe... ;)

8. kim1988

kim1988 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.544
    0
    0
    Gastouder
    maastricht
    @juffie ik snap dat het lijkt alsof dat zo aangeleerd is maar tot 3 maanden zijn ze heel anders dan dat ze ouder zijn dan 3 maanden dan leren ze pas echt een ritme.
    ik denk dat het ook heel erg verschillend is. als ik je zo hoor lijkt christian me een ehle lieve makkelijke en tevreden baby net als ayden, weinig tegenweken en gewoon lief tevreden gaan slapen en bij kristel is dat helaas anders en is het soms neit anders dan kan je nog zo je best doen maar sommige kinderen zijn gewoon niet zo makkelijk. begrijp me neit verkeerd bedoel het neit onaardig ofzow maar denk gewoon dat het voor jou en mij makkelijker praten is dan bijv kristel

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Kristel, volgens mij doe je 't harstikke goed. Enigste wat je kunt doen is consequent blijven en hopen dat de sprong zo snel mogelijk over is. Is het overdag trouwens donker in haar kamertje?

Jippie!!! We hebben een vakantiehuisje! M'n moeder heeft 't kunnen regelen voor 375 euro in week 31. Hond mag ook gezellig mee! Kunnen tegen die tijd nog even fietsen regelen, hopelijk ook met fietskar ofzo zodat kleine uk ook mee kan.

ik ga ff een broodje maken.... of tosti... ff bedenken en dan zo maar eens aan de slag hier. hihi zeg ik al 1,5 uur ofzo ;)

10. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    #72930 Kristel86, 14 jan 2010
    Laatst bewerkt: 14 jan 2010
    Ze slaapt trouwens nog steeds ;) Al 1,5 uur nu bijna! Normaal is ze 's ochtends na 45 minuten alweer wakker :(
    Las net trouwens iets over inbakeren;

Andere indicaties om te gaan bakeren zijn:
    - Doorbreken van acute crisissituatie bijv. na allergische reaktie
    (nog een aantal erbij hoor, maar deze viel me op)

Hierdoor krijg ik t idee (heel ver gezocht misschien) dat t slapen overdag zo'n probleem geworden is doordat ze de eerste 3 maanden vrijwel niet sliep door alle pijn die ze had door de KMA... ('s nachts sliep ze dan uiteindelijk wel een paar uurtjes doordat ze vermoeid was van t niet-slapen overdag)
    Dat we misschien, meteen toen ze andere voeding kreeg, hadden moeten gaan inbakeren? Zodat ze op die manier haar rust kon vinden en nu niet zo'n moeite meer had gehad ermee?

Zal eens kijken hoe het nu blijft gaan, misschien toch maar op de een of andere manier overdag een tijdje inbakeren, als t zo blijft werken als nu, en haar vastleggen zodat ze sowieso niet kan omdraaien?
    En dan als ze op deze manier haar rust heeft gevonden het weer afbouwen over 1 a 2 maanden ofzo?

Of zeg ik nu iets heel raars? Meiden met verstand ervan; advies graag :D

Ook staat onze situatie precies beschreven op die website! (korte slaapjes, tijdens t drinken in slaap vallen, overstuur in bed, heel wild bewegen in bed etc)
    En ze zeggen dat dat een hele goede indicatie is om in te bakeren.. had ik dit 4 maanden geleden ofzo maar gelezen! ;)

11. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    (sorry trouwens dat ik zo lang door blijf gaan hierover.. t is voor mij gewoon echt een heel groot probleem en zit er ook erg mee...)

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @kristel, gezin waar ik oppas, hebben hun jongste een hele tijd met de armpjes in de slaapzak laten slapen. Die gewoon dichtgenaaid zodat ze niet met haar armen kon gaan maaien. Misschien dat dat werkt?

13. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Red: Wat goed dat jullie dat huisje kunnen krijgen voor de vakantie! Lekker even met zn 3-en + hondje erop uit, heerlijk :D

Dat met de slaapzak doen zou een idee zijn.. kan t misschien eens proberen!
    Maar ze is zo wild in bed dat ze zelfs met slaapzak en al t voor elkaar krijgt om helemaal bovenin bed terecht te komen (en dan ook nog eens dwars of ondersteboven :p).. Dus weet niet of t dan wel werkt?

Oh, ik hoor Yentle 'praten', ze heeft gewoon dik 1,5 uur geslapen! :D Ben benieuwd hoe t vanmiddag gaat ;)

Tot later! :)

14. kim1988

kim1988 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.544
    0
    0
    Gastouder
    maastricht
    ayden is ook weer wakker, net lekker appelhapje gehad met liga erin en nu ruik ik een poepbroek. hij zit heel stil in zijn wippertje dat zegt al genoeg haha :D
    hij heeft 2 uur gelspaen dat is echt al maanden niet meer voorgekomen in de ochtend.
    misschien hangt het in de lucht

15. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Kristel: misschien haar langer laten huilen en pas reageren als ze echt overstuur gaat of gaat kokken?
    Dan zonder het licht aan te doen en zonder iets te zeggen een slaapmuziekje opzetten en weer weggaan?
    Zo is het ons toen geleerd (maar konden het niet uitvoeren ivm zeurende buren)

@Ukkie: elleboog is wel een eczeemplek ja...
    Ik zou even naar de ha gaan met haar.

@Red: lekker zeg, zo'n vakantie!

16. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Kristel, lekker dat ze zo heeft geslapen! Ze kan zich dan wel moeilijk met haar handen afzetten he... misschien 't proberen waard.

hehe de site doet het hier... 'k ga ff snel nog beetje poetsen. Vriendin belde en ik moest nog wat dingen regelen dus nog niks opgeschoten hier.

17. juffie2008

hai meiden,

vandaag ga ik met mn dieet beginnen..
    De dietiste heeft me wat tips gegeven maar het was niet erg vernieuwend..

Onze bezichting van morgen gaat niet door, huis is al verkocht :(
    Ik reageer strakjes eventjes ga meneertje even verschonen en wassen heeft een spuitluier jakkes!!

18. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

hey de site doet t weer.. suus komt zo weer hier.. ze was ff met elena naar t cb toe.. en haar schoonvader zo ophalen.. en dan kwam ze weer.

19. juffie2008

Ohhh ik ga even naar appie heijn snel eten halen.. Hopelijk gaat Christian nog weer even een paar uurtjes pitten, moet echt wat aan het huishouden doen als die mannen van de kerk vanavond komen moet het wel een beetje netjes zijn..

20. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Dreamer: Licht gaat sowieso nooit aan, zo donker is t niet op haar kamer namelijk :) maar muziekje aandoen helpt niet helaas.. Ze komt daar gewoon bovenuit met haar geschreeuw dus ik moet haar echt troosten dmv over haar hoofdje aaien even.
    Probleem is alleen dat ze al heel snel overstuur is.. Zat er al eens aan te denken om een shirtje te laten bedrukken met 'van lief naar schreeuwlelijkerd in 10 sec' oid :p ;) (denk dat dat al genoeg zegt? :D)

@Red: Ja ik zal t zeker eens proberen! Ga vanavond of morgen even een slaapzak uitzoeken waar t mee kan en dan dichtnaaien, ben benieuwd!

@Juffie: Ohh wat kl*te dat t huis al verkocht is! Hopelijk kom je gauw een ander geweldig huis tegen :D
    De prijs zal waarschijnlijk rond dat bedrag blijven, maarja, da's t Gooi he ;) Heb er zelf ook 14 jaar gewoond (geboren) en de huizenprijzen zijn belachelijk daar! Als ik dat zo zie vraag ik me soms af hoe t kan dat mn ouders zo'n groot huis konden betalen daar ;) (nee, geen villa ofzo hoor haha, maar wel een heel groot rijtjeshuis in herenhuisstijl)
    Zou er zelf ook graag weer wonen, maar wij kunnen t niet betalen helaas..

@All: Nou, vanmiddag Yentle gewoon weer even 'ingebakerd', ze heeft 3 minuutjes gejammerd en is in slaap gevallen. En nu slaapt ze alweer een uur!

Verder goed nieuws gekregen; Kimo heeft promotie gekregen! :D
    Hij zou sowieso al een kleine loonsverhoging krijgen en nu dan ook nog de promotie erbij! Weet niet hoeveel hij precies extra krijgt per maand, maar zal ongeveer 200-250 netto zijn, ben echt blij :D

Deel Deze Pagina