@ ukkie wij gaven elke keer om 23.00 een fles (terwijl ze sliep) toen ineens werd ze om 4 uur wakker en wisten we dat we die van 23.00 konden laten vallen. Hier ook laatste tegen 19.00 en eerste na 8.00
@debby: zooo, wat een vreetzak zeg! zo, ik heb echt t idee als ik dat zie dat je alleen nog maar bezig bent met eten geven de hele dag...? Yentle krijgt dat er voorlopig nog niet in hoor, mag ook nog niet maar dat buiten beschouwing gelaten.. Yentle drinkt nu 3-4 flessen per dag en krijgt een groentenhap (en ook niet elke dag, ligt er maar net aan hoe we uitkomen met de flessen en hoeveel ze dus drinkt, drinkt niet echt veel namelijk) meer krijgt ze echt nog niet. (heeft ze ook geen behoefte aan gelukkig ) @All: ben weer weg.. ze is alweer moe (logisch als ze maar 40 min slaapt) Ben benieuwd hoe snel ze in slaap valt en hoe lang ze nu blijft slapen!
@Dreamer: Haha, oooh wat zielig voor je nichtje. Ik moest er wel even om lachen toen ik me de situatie voorstelde Jij zal wel geschrokken zijn @Bos: Wat krijg jij vaak bloemen seg! Zou ik ook wel leuk vinden @Kim: Wat vervelend dat je nu buikgriep hebt. Moeilijk idd om meteen thuis te blijven als je in je proefperiode zit. En zeker als je je werk echt graag doet en wil behouden. Hopelijk hou je het een beetje vol, en anders ... goed rusten, zodat je snel weer beter wordt! @Ukkie: Dat zou ik ook echt super erg vinden hoor, moest je het haar van je kleintje moeten afscheren Maarja, het moet natuurlijk wel genezen... Moeilijk. @Ryanne: Hopelijk gaat het nu allemaal wat beter. Lijkt me heel erg vermoeiend allemaal. @Chamaro: Kan ze dan niet wat mee betalen? Lijkt me lang één kant toch logisch dat als je bij iemand gaat bijwonen, je mee de kosten deelt? Aah maar kzie dat ze volgende week mss al in haar huis kan. Wel leuk zo dichtbij Vanmorgen zijn ze Sam weer komen wegen. Vorige keer woog hij nog steeds 3kg 180 gram. Vandaag ... 3kg 320 gram!! Jeej! Hij is weer bijna bij zijn geboortegewicht Wat was ik blij Wel denkt de verpleegster dat hij mss reflux heeft ... dat is wel minder. Hij geeft heel vaak lange tijd na het eten nog wat terug. En dat huilt hij steeds. Door het zuur dat dan meekomt. Dan houdt hij zijn hoofdje ook echt helemaal naar achteren. Zo zielig. Hij wordt dan helemaal rood en begint te kronkelen. Hij boert ook zo moeilijk. Waardoor er altijd wat mee naar boven komt als hij de hik krijgt Maar buiten dat is het zo'n heerlijk rustig ventje. Zelfs tijdens zijn badje huilt hij niet meer
@ hilli fijn dat er zo'n verbetering is met jullie ventje!! @ debby wat kristel zegt klopt wel een beetje, dat je nu heel de dag bezig benty met eten. Ik dacht dat een fles kwam te vervallen als ze groen te gingen eten? Op een gegeven moment hebben ze dan geen fles meer nodig. Gaat hij pas zo laat op bed?
@hilli: Ja ze heeft ook wel wat boodschappen voor ons betaald..Maar omdat ze zelf ook helemaal geen geld heeft..Ze wacht nog op haar uitkering..Donderdag heeft ze een gesprek zeg maar.. Wat goed dat Sam alweer bijna op zijn geboorte gewicht zit! WEl zielig van het spugen enzo..en dat hij wat pijn erbij heeft.. @all: Yeeeah ik heb 16 maart de structureel echoscopisch onderzoek!! oftewel 20 weken echo kan nu al niet wachten haha..
@Hilli: ik moet eerlijk zeggen dat ik direct in een lachstuip schoot, dus mn nichtje heeft wel even in de melk gelegen En ik heb er niet eens van geleerd, want vorige week kreeg ze der hele limonadefles over der heen Gelukkig vind ze me nog steeds lief haha. Balen dat Sam waarschijnlijk reflux heeft. Veel kindjes hier hebben dat zeg. Wel super dat hij weer bijna op zn geboortegewicht is! @Ukkie: in mijn hoofd was met slapen het mutsje af alleen savonds. Was even vergeten dat babies de hele dag door naar bed gaan Hopen dat het helpt! @Ryanne: morgen de afspraak dus? Hoop dat ze kunnen helpen!
@ryanne: Nee sorry die heb ik nooit gezien..maar heb even goed terug gelezen en heb em gevonden Chanell die krijgt idd 3 flessen op een dag..de 2 flessen krijgt ze 200cc en de laatste fles krijgt ze 230cc.. Wat bedoel je met "hoeveel wordt 240/8" ? Zal even een schema neerzetten hoe de dag van Chanell er uit ziet 8.00- fles 200cc 11.30- broodje zonder korst 12.30- fles 200cc 15.00- meelkoekje met 150cc diksap (soms ook een fruithapje) 18.00- Groentehapje + danoontje 20.00- de laatste fles van 230 cc
ik bedoel als je 240 water doet en 8 schepjes wordt t toch meer. 210 water en 7 schepjes wordt 240. Schema ziet er netjes uit!
@debby: gefeliciteerd met levi Jeetje alweer een half jaar! Snel gaat het he @ryanne: Jee jammer dat F. bijvoeding niet kan verdragen zeg
Oh zo bedoel je dat.. Ik denk dat het dan ongeveer 280 cc wordt? (240/8) Zie ik doe 210 water met 6 schepjes en dat maakt 230.. Hoe ziet joun schema eruit en hoeveel cc krijgt F. dan?
waarom geef jij het zo dun? 210 is normaal toch 7 schepjes? Hier eerste fles tussen 8 en 9 Dan rond 13.00, 17.00/17.30 en 19.30 In totaal drinkt ze zo'n 700 op de hele dag (alleen vanaf zondag drinkt ze door die grotere spenen tussen de 800 en 850, een heel vershcil dus)
Ze slaapt.. Heb haar maar weer even ingebakerd zodat ze wat meer rust heeft en langer slaapt, 40 min slapen is wel erg weinig voor de hele dag namelijk (vanochtend gewoon in bed gelegd om te proberen en dan gaat t dus echt heeeel moeizaam) @Flessen: Wat drinken jullie kindjes veel op een dag zeg.. Yentle drinkt meestal maar tussen de 550 en 700cc per dag.. @All: Kreeg net een brief van t Radboudt in Nijmegen.. Ze doen daar onderzoek naar taalbegrip en -ontwikkeling bij baby's van 5 tot 8 maanden, of we met Yentle daaraan mee willen doen..? Weet t nog niet zo goed.. Aan de ene kant vind ik t prima en ook wel interessant en denk dat Yentle t ook wel leuk zal vinden (dan moet ze plaatjes kijken op een scherm en naar geluiden luisteren enzo), maar aan de andere kant heb ik echt zo'n proefkonijngevoel erbij Vanavond maar eens met Kimo over praten! Wat zouden jullie doen..??
@ kristel hier ook altijd heel weinig gedronken maar kwam goed bij dus het was geen probleem. Ik denk dat ik wel mee zou doen. Is niet schadelijk en misschien wel leuk om mee te maken? Krijg je een vergoeding? Wat gaan ze met de uitslag doen? Kunnen ze daar in de toekomst kindjes me helpen? Mijn monstertje slaapt al van 13.00 MAMA IS BLIJ!
@Ryanne: Yentle dronk eerst altijd meer toen ze zoveel pijn had, maar sinds ze nieuwe voeding nog 'maar' tussen de 550 en 700 per dag, soms iets meer, soms iets minder. Ze is een dikke poepzak en groeit er dus goed op, daarom maak ik me er ook echt geen zorgen om Ik maak me pas zorgen als ze onder de 500 uit komt.. Vandaag zit ze tot nu toe pas op 270 dus ik hoop dat ze straks nog zeker een fles van 200cc min. wil drinken! Je krijgt er geen vergoeding voor (vind ik ook echt niet nodig) en de uitslag, tja, geen idee (zal er misschien overheen gelezen hebben..) Lijkt me iig wel dat ze er nuttige dingen mee zullen doen, je doet zo'n onderzoek niet voor de lol lijkt me? Zal t er eens met Kimo over hebben en dan van de week eens bellen voor meer informatie! of even op de website kijken of ik daar iets kan vinden Wow, al vanaf 13.00 uur slapen?! Lekker! Ben benieuwd hoe lang Yentle t nu volhoudt, slaapt nu net een half uurtje..
Lees op de website dat je sowieso geen individuele uitslagen oid kan krijgen, t wordt echt in een groep meegenomen. En wat ze er verder mee doen; beter inzicht krijgen in de ontwikkeling van taal en communicatie van baby's/peuters. Neem aan dat ze daar ook wel weer wat mee zullen doen in de toekomst, al is t maar dat speelgoedfabrikanten ofzo erop in spelen (ik roep maar wat).. Zie alleen ook dat t om meerdere onderzoeken kan gaan, dus tot en met een bepaalde leeftijd.. Weet niet of ik daar wel zo'n zin in heb Dit is de website trouwens voor de nieuwsgierigen: Baby Research Center Nijmegen Ben er nu weer vandoor, even tijd voor mezelf voordat Yentle weer wakker wordt
@ryanne: Nee hoor ik geef het helemaal niet dun..Ik heb A.R (antireflux voeding) En daar zit jbpm bij in..en ik doe er nog 2 extra schepjes bij in zeg maar..En ze heeft er voldoende aan, want ze huilt helemaal niet na de fles ofzo..En op de verpakking zelf staat 6 schepjes op 180cc water..en dat maakt 200cc.. @kristel: 630cc voeding per dag voor Chanell valt toch wel mee..
Hello, ik ben der weer. had even overleg. @ Ukkie: Levi sliep tot 3 maanden altijd erg netjes door maar ineens werd hij om 3 a 4 uur wakker. Dus toen hebben we de voeding om 22.00uur ingelast. @ ryanne: Dit is ongeveer het schema van het cb. De flessen tussendoor zijn veel kleiner hoor. Bij het middageten maar 100cc bijv. We moeten nog helemaal inkomen, maar inderdaad je bent veel bezig met eten. Hoewel het ook wel weer meevalt want je hebt: Ontbijt tussendoortje Middageten tussendoortje Avondeten en een avond fles Levi gaat om 19.00 uur ongeveer naar bed.