ineens dit topic verplaatst. maar goed. dit kreeg ik als ant van verloskundige: hoi, het is niet zo slim om dat te doen. De gezondheidsraad adviseert om vanaf het moment dta je zwanger wilt worden geen alcohol meer te drinken als man en vrouw, op het moment dat je zwanger bent kan de man weer alcohol drinken, als vrouw kun je beter geen alcohol meer drinken totdat je gestopt bent met de borstvoeding. Als verloskundigen in Nederland onderscrhijven we dit advies. Je hebt inderdaad minder kans op zwangerschap en meer kans op miskraam/afwijkingen in de zwangerschap. het gaat niet alleen om bier drinken tijdens vruchtbare dagen, want sperma wordt gedurende 90 dagen aangemaakt en ontwikkeld. Nu weten we wel dat langniet iedereen zich aan dit advies houdt en dat er dan ook (gelukkig) veel gezonde kinderen worden geboren. Maar als je het zo op de man af vraagt: geen alcohol dus! Mirjam
@Sammie: Leuk verjaardagskadootje dan Vind dat wel altijd grappig eruit zien, loopse hondjes met broekjes aan Ik hoop dat we Angel voor die tijd kunnen steriliseren al. Ten eerste wil ik niet graag alles onder het bloed hebben hier en ten tweede heb ik niet zo'n zin in een nestje puppies.... Ik ga trouwens gewoon morgenochtend weer testen, als ik eenmaal begonnen ben met testen dan kan ik niet daarna een paar dagen wachten voor de volgende test. Het liefst blijf ik de hele dag testen in de hoop dat de streepjes duidelijker worden Wanneer wil jij gaan testen? Ook morgen? :-D
@ Kristel, ze moet een keer loops geweest zijn voordat je kunt steriliseren. Bij onze pup kan het ook ieder moment gebeuren (rond de 9 maanden) dan moet er 3 maanden tussen zitten voordat je met haar naar de dierenarts kunt gaan.
@Mac: Alcohol drinken is idd niet zo goed als je zwanger wilt worden/bent. Maargoed, stel het duurt straks ik weet niet hoe lang, zou je dan zo lang niks drinken? Ik deed het in het begin ook niet, maar zo af en toe drink ik nu gewoon lekker een wijntje hoor! En eet ik dingen die niet mogen. Al die stress om met alles rekening te houden is ook niet goed.... Dus in principe kan je het nooit goed doen als je het zo bekijkt @Sammie: Ja leuk, samen testen :-D Ik verwacht er bij mezelf alleen niet zoveel van hoor Pas als die duidelijker wordt word ik blij Dus ik hoop dat het snel morgen is! Dan kan ik het namelijk zien. @Ryanne: Ja? Voor zover ons verteld werd is het beter om het vantevoren al te doen. Elke keer dat een hond loops wordt geeft haar weer meer kans op baarmoederkanker ed.... maargoed, rond die tijd zullen we het allemaal nog eens goed bespreken met de dierenarts
@kristel het ging mij om mijn man en alcohol. niet om mezelf, ik drink eigenlijk nooit alcohol. ik dacht alcohol en kwaliteit van zaad. maar daar heb ik nu antw, op
@Mac: ja, klopt... had ik niet meer aan gedacht toen ik mn bericht aan het typen was... stom! maargoed, ook daarop kan je zeggen; stel het duurt superlang allemaal, zou je man dan nooit eens een biertje mogen drinken tijdens het voetbal kijken? of tijdens wat dan ook hehe. Mijn mening is over het algemeen dat je gewoon moet doen wat je zelf wilt, maar dan wel met heel veel mate. Af en toe mag je best eens iets doen wat eigenlijk niet zou mogen. Als je alles zo leest en hoort dan zou je niks meer mogen als je zwanger wilt worden/bent behalve totdat het kind er is in quarantaine liggen...
bij mij vriend hebben ze de zwemmers getest. Toen we op gesprek kwamen zei die vrouw, mocht het niet goed zijn mag je 10 weken geen alcohol. Meneer was helemaal in paniek haha. Maar de uitslag was prima dus hij hoefde niets te veranderen. Hij natuurlijk blij
@ sammie ik stond eerst idd ook op de lijst, maar toen er een nieuwe lijst werd gemaakt werd ik er opeens afgehaald maarjah dus het klopt idd dat er meer zwangere zijn..
Of zelf erop zetten als je weet hoe het moet anders even je NOD laten weten en hoeveelste ronde het is en dan doe ik het voor je
Ik ging nog even kijken bij FF ivm met mijn ei en ineens geeft hij een stippellijn aan... Terwijl ik niks heb veranderd... In mijn album staat hij van vanochtend....
Sammie, ik heb FF nooit gebruikt dus zou echt niet weten hoe of wat... wel vreemd dat ie het verandert terwijl jij niks gedaan hebt
@kristel tuurlijk mag mn man wel een biertje drinken maar was gewoon erg benieuwd of dat van invloed kan zijn. en hier is alles ook met mate hoor. er bestaat naast kinderen krijgen ook nog zoiets als een normaal leven. of niet?!
NOD lijst Juli 20: Romytamara, ZWANGER 30: Lynn1986, 7e ronde ZWANGER Augustus 6: Marietje83, 1e ronde ZWANGER 17: Suhe, 1e ronde clomid ZWANGER 22: Meisje87, 2e ronde ZWANGER 28: Sammie88, 3e ronde 29: Kristel86, 8e ronde 31: Dreamer83, 4e ronde September 1: Celinaaa, 1e ronde 1: Skye, 1e ronde 7: Natassie, 9e ronde 8: Mac, 2e ronde 10: Wendyvanliemde, 5e ronde 12: MyPrecious, 1e ronde 17: Sterretje08, 4e ronde Staat erop
Ik lees straks bij zit op t werk Ben misselijk en moe, verder voel ik mij goed. Ik heb de cb digital gekocht, ga ik van de week testen daarmee (zie topic in testen, ik hoop dat het vruchtje blijft zitten..)