Wat super zeg dat je voor de 2e gaat! Spannend! en wat je zegt zit ook zeker wat in dat je het nog beter voor elkaar kan hebben dan een 35e jarige, ik lees al een tijdje elke keer mee op het forum, wil me graag goed voorbereiden voordat we echt gaan beginnen. .. Wat fijn dat je bevalling leuk was! Zag je er voor die tijd niet tegenop? liefs narcis
ik heb ook paniekaanvallen.....en die zijn niet pretig...ik zie al bergen hoog op tegen de vakantie terwijl een ander daar heel erg na uit kijkt
praat me er niet van... zoo herkenbaar.. ik heb menig vakantie geannuleerd omdat ik het gewoon niet kon! Gelukkig gaat het nu al 2 jaar een stuk beter maar toch blijft dat mijn zwakke plek! Krijg je er ook hulp voor of iets?
@narcis, ik ben dus ook heel bang voor een bevalling.... maar goed, het zal moeten haha. Kristel, sterkte. Het is niet gemakkelijk maar probeer je een beetje te ontspannend. Even iets anders aan je hoofd, al is het moeilijk! dat begrijp ik. Maar je moet ook aan je eigen gezondheid denken Hoe lang zijn jullie al bezig? @Lynn, wat voor afwijking heb je precies (of ben ik nu té nieuwsgierig, anders mijn excuses).
ja heb een cognitieve therapie gedaan heeft wel geholpen maar deze maand heb ik er een paar gehad en nu ben ik weer bang dat ik ze weer krijg...
haha nee ik had er juist zin in... iedereen riep het doet zeer enz... jaa duh ben net gek dat wist ik zelf inderdaad ook wel.. maar ik dacht meer van het is even doorzetten al je energie geven ik ben in goede handen en zoveel mensen kunnen bevallen waarom ik dan niet.. en zo insteling bleef ik houden en ik had gewoon zin om me kleine te zien en als je zo blijft denken komt het helemaal goed... echt waar geloof mij maar
Kristel, ik begrijp je echt helemaal hoor met vroeg testen. Ben net zo en ga bijna failliet aan nutteloze testen. Maar dat is je goed recht. We moeten elkaar hier steunen, toch. Dus laat een ander haar mening niet aan je opdringen. liefs mara
ik heb 2 baarmoeders....dus meer kans op vroeg geboortes miskramen lig en groei afwijkingen en keizersnedes...dus ik mag metteen als ik weet dat ik zwanger ben naar de gyn om te kijken in welke baarmoder het groeit...maar goed ik moet eerst maar eens zwanger worden
Heh bah wat vervelend Ja dat is het m juist he, bang zijn dat het weer gebeurd! Kun je de tips die je toen hebt gekregen goed toepassen? Ik heb een tijd een homeopatisch middel gebruikt, hielp mij erg goed, Nervovit van Bional, misschien ook iets voor jou, helpt je te ontspannen..
Dankje allemaal voor de berichtjes Ik denk nu ook gewoon dat als het weer fout gaat deze maand, of als ik helemaal niet zwanger ben en gewoon ongi wordt, dat ik dan ff een pauze neem. Misschien zelfs weer even met de pil begin. Alleen dat vind ik dan ook weer zo'n moeilijke keuze.. Want dan laat ik kansen gaan zeg maar Wat denken jullie dat slim is om te doen? Ik gooi nu iig die test met t lichte streepje weg en probeer pas weer volgende week te testen.. Als het eerder wordt merken jullie t wel Ook gooi ik al mn ovulatietesten weg die al gebruikt zijn.. Die liggen nu op volgorde in de badkamer, maar zo word ik er nog steeds aan herinnerd elke dag..
ik bedoel dan paniekaanvallen die therapie is al weer 1 1/2 jaar geleden....dus ik d8 we kunnen wel weer een vakantie boeken...maar nu ben ik al zwenuwachtig voor over 5 weken
Wow wat knap van je zeg! als je een positieve kijk hebt heeft dat vaak ook een positieve invloed! super
Wat ik zou doen (als ik mee mag praten als leek ) ik zou niet aan de pil beginnen maar gewoon zo door gaan, in je hoofd een pauze, dat het niet moet, dat je de tijd neemt, alles mag.. Dan maak je het missch voor jezelf wat positiever en ontspannender?
waar kan je die kopen..is misschien wel iets voordat we op vakantie gaan...ik heb medicijnen van de dokter maar die zijn heel zwaar en zeer verslavend en die willen wij niet gebruiken want de kans is natuurlijk groot dat ik zwanger ben of word...
@kristel meis je moet doen wat je gevoel zegt... is het geestelijk of lichamelijk te zwaar voor je zal ik een posi nemen maar zonder pil als ik jouw was.. wat ook kan helpen je hebt nu een flinke dip dan roep ik ook bent het zat.. maar meis je meot positief bliijven en anders proberen er niet al teveel mee bezig te zijn doe ik nu ook... eerst voelde ik me net als iedereen hier,, maar nu sinds deze maand zelfs nu ik ongi ben geworden heb ik van rustig aan jou tijd komt echt wel snel.. zeg ik dan tegen mezelf en gewoon hoe moelijk het ook is positief blijven.. niet elke dag hier op het forum komen en gewooon klussen wanneer je zin hebt enz... maar daar heb ik een grote knop voor om moeten zetten om zo te denken maar het helpt geestelijk beter voor mij.. want ik ging er kapot aan ondertussen van het was mij niet gegunt met die miskraam enz ik zal rond deze tijd nu me 20 weken echo gehad hebben denk er wel veel aan maar denk nu zo... van het is niet voor niks weggegaan er zat iets niet goed en meoder natuur dan maar bedankt dat die voor mij de keus gemaakt heb zal maar zeggen.... in ieder geval meis doe wat je gevoel zegt maar probeer wel goed na te denken en niet in een depri bui! als je wilt praten weet het ben er voor iedereen haha
Ja ik kan me dat voorstellen! De dokter wou mij ook medicijnen voorschrijven maar gelukkig heb ik dit nooit gedaan! en werkte dit ook goed! Je kunt ze gewoon bij de kruidvat kopen, ik neem er meestal 2 tegelijk. Je kunt ze ook gewoon tijdens zwangerschap gebruiken...
hier ook.Kijk megaa op tegen de bevalling. Maar denk als je daar eenmaal ligt het allemaal wel van zelf zal gaan. Maar ze zullen er toch uit moeten