Jong, en zwanger willen worden!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 31 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. agneta

agneta Fanatiek lid

4 aug 2008
    2.066
    0
    0
    zoetermeer
    @ dreamer ja het keerpunt is wel leuk. wil je baantjes zwemmen of gewoon?
    want als je baantjes wil moet je kijken voor speciale tijden.

2. agneta

agneta Fanatiek lid

4 aug 2008
    2.066
    0
    0
    zoetermeer
    @ dreamer nou valt wel mee hoor heb alleen zo mijn buien. met die clomid voel ik me in ieder geval niet zo goed dus dan wel wat meer maar normaal nooit hoor *schaam*

3. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Baantjes ja, had de tijden al gekeken (dinsdagavond)
    Ik ben er nog nooit geweest volgens mij, al zegt mn moeder van wel (wedstrijden)
    Is het erg heet daarbinnen?

@Bos: ja ja, ondanks dat ik al een oma ben is mn geheugen soms nog wel goed :)
    Met de nadruk op soms :)

Ik ben ff mn verzekering dingen checken voor agneta

4. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    hoef je je niet voor te schamen hoor.
    we hebben allemaal weleens zo'n bui toch? ik wel hoor haha

5. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hey meiden,

Hoe gaat het met jullie allemaal?
    Voor degenen die het wilden weten, hier mijn verhaaltje van de internist van vandaag:

De internist deed in eerste instantie een beetje sceptisch over mijn B12 waarde, maar toen ik hem uitlegde dat ik toen dat geprikt was nog multivitaminen met foliumzuur slikte (waar dus ook B12 in zat) begon hij zelf ook te twijfelen. De kans is namelijk gewoon groot dat mn normale waarde (zonder toevoeging van pillen ofzo) nog lager ligt en hij wilt nu dus verder bloedonderzoek er naar doen. Door andere stoffen te meten kan hij namelijk ook zien hoe of wat.
    Verder wordt een andere oorzaak ook nog niet uitgesloten, dus ik krijg nog meer onderzoeken om te kijken of er misschien nog een andere oorzaak is. Ik moet röntgenfoto's laten maken van mn longen/hart en mn buik. Ook werd er nog een hartfilmpje gemaakt.
    Verder moest ik urine inleveren en wordt er nog een uitgebreid bloedonderzoek gedaan.

Ook gaat hij onderzoek doen naar reuma.
    Hij ging namelijk een lichamelijke checkup doen naar mn gewrichten, luisteren naar hart en longen, etc. Toen zag hij dat ik allerlei rode puntjes op mn huid heb (armen en handen enzo) en dat vond hij vreemd. Hij vroeg ook hoe lang ik dat al heb en of ik meer van die puntjes krijg. Nouja, dat heb ik dus al een aantal jaren en het worden er idd meer.
    Aangezien ik dus ook gewrichtsklachten heb en die rode puntjes ook zit hij zelf te denken aan een bepaalde vorm van reuma.. Waar je (als die onbehandeld blijft) dus ook miskramen door kan krijgen :(

Er wordt nu in ieder geval een hoop onderzoek gedaan en het is maar weer afwachten of er wat uit komt en wat er dan gedaan gaat worden.
    Als er niks uit komt dan zullen ze het houden op alleen een B12 tekort en kunnen ze gewoon gaan beginnen met de injecties en dan mag ik hopelijk ook gauw zwanger worden en BLIJVEN :)
    Als dan de klachten niet minder worden door de injecties zal ik weer verder onderzoek krijgen..

Ik word er nu al moe van, bij de gedachte aan al die onderzoeken!
    Maar gelukkig wordt er nu eindelijk (na 5 jaar zeuren) eens wat gedaan!

Zo, dat was het :p

Hopelijk gaat het met jullie allemaal goed en ik hoop dat er snel meer roze bij komt!

xx

6. Meisje87

Meisje87 Bekend lid

27 jun 2008
    960
    0
    0
    Tuurlijk :D
    Laatst ook. Als het niet te warm is vind ik t fijn om samen op de bank een filmpje te kijken. Maar hij ligt dan nooit lekker dus komt zelden voor.
    Zegt ie laatst, ja dan wil je zeker dat ik bij je kom liggen. Nee hoor, zeg ik, heb ik geen zin in. *hij, nadenkend* shit, nu wil ik juíst bij je liggen!

Werk wel hoor :)

7. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Super Kristel dat er nu eindelijk wat gedaan wordt voor je! Het is natuurlijk een rot iets als je dit moet meemaken, maar hopelijk kan het toch nog goed komen.

-bn nu weer weg-

8. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik zie dat ivf vergoed wordt.
    Maar als ik het goed zie zit ivf in het basispakket en is iedere verzekeraar verplicht om dat te vergoeden.
    Nu is clomid geen ivf natuurlijk, maar kan even niet vinden waar dat onder valt.

Sja, daar heb je dus niks aan :(
    Ik heb geen idee hoe ik moet zien of clomid vergoed zou worden bij mij.

Je kan in het vruchtbaarheids onderdeel vragen welke verzekeringen alles vergoeden.
    Daar lopen allemaal meiden die aan de clomid en andere dingen zitten, dus zij zullen het vast weten.

9. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @ kristel: wat een verhaal zeg. hopen dat je snel weet waar je aan toe bent en ik hoop dat het allemaal meevalt

@ meisje: haha slim zeg. als ik een keer een tip nodig heb weet ik bij wie ik moet zijn.

@ meiden ik ga er van door. truste alvast en voor iedereen die nog moet klussen zet hem op he.

10. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Kristel: fijn dat hij zo goed alles onderzoekt nu!
    Maar ik heb een vraagje, ik moet vrijdag ook b12 en foliumzuur prikken maar slik gewoon vitamines (2 stuks zelfs) en foliumzuur. Heeft t dan wel nut om te laten testen?

En was de reuma verwant aan psoriasis?
    Want daar word ik dus ook om de zoveel tijd op gecheckt (moet elke keer naar zo'n reumatoloog of hoe dat heet)
    Ik ken alleen de link miskramen erbij dan niet, maar de puntjes en reuma wel.
    Hoop voor je dat je dat niet hebt, want dat is niet te genezen!

Hoop dat ze je snel goed kunnen helpen zodat je van alles af bent meis :D

11. Meisje87

Meisje87 Bekend lid

27 jun 2008
    960
    0
    0
    dreamer, bij mij staat ivf, ici (ofzo) en andere vruchtbaarheidspreparaten. Valt clomid daar onder denk ik

12. agneta

agneta Fanatiek lid

4 aug 2008
    2.066
    0
    0
    zoetermeer
    @ dreamer ik heb mijn verzekering gebeld en die vergoeden alleen bij ivf. maar op zich is die clomid niet zo duur maar de fsh is 400 per spuit dusdaar gaat het eigenlijk om en dan kijk ik ook maar gelijk naar de kraamzorg en verloskunde en bevalling.

13. agneta

agneta Fanatiek lid

4 aug 2008
    2.066
    0
    0
    zoetermeer
    clomid valt onder iui geloof ik

14. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Volgens mij klopt de site van groene land niet helemaal ofso.
    Ik kan ivf wel aanklikken, maar krijg dan een deze pagina kan niet gevonden worden ding, dus kan de extra info niet lezen.

Heb even mn map erbij gezocht.
    IVF: de eerste 3 pogingen per zwangerschap.
    Geneesmiddelen eerste 3 pogingen volgens GVS.
    Ik heb geen idee wat GVS is, dus heb je nog niks aan.

Kraampakket: 100%
    Kraamzorg: thuis (4 sterren is duurste polis): 100% vergoeding eigen bijdrage.
    Ziekenhuis met indicatie 100% vergoed.
    Zonder indicatie: 10 dagen met eigen bijdrage
    Kraamcentrum: 15 uur 100%

Verder zie ik niks erover.

15. agneta

agneta Fanatiek lid

4 aug 2008
    2.066
    0
    0
    zoetermeer
    meisjes ik vind het erg gezellig maar ik ga nu echt want mijn mannetje komt zo thuis en die wil dan vast ook aandacht.

iedereen welteruste en die gaan klussen veel plezier!

liefs

16. agneta

agneta Fanatiek lid

4 aug 2008
    2.066
    0
    0
    zoetermeer
    haa irritant he die verzekeringen

17. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hey meid :)

Het heeft altijd nut om te testen... Maar je kan het altijd aangeven dat je dus vitaminen slikt. Als er bij jou niks aan de hand zal zijn wat betreft b12 dan zal de waarde hoogstwaarschijnlijk gewoon normaal zijn.
    Maar het is we lgoed dat ze meteen foliumzuur prikken!
    Want stel je B12 zou 'normaal' zijn en je foliumzuur is sterk verhoogd, dan betekent dat alsnog dat je B12 normaal gesproken hoogstwaarschijnlijk te laag is.
    Als je foliumzuur slikt bij een te lage B12 waarde dan hoopt de foliumzuur zich namelijk op in je lichaam en wordt de waarde dus steeds hoger. (daarom ben ik dus ook gestopt) Daar kunnen ze dus ook al wat van afleiden.
    Snap je het een beetje?
    Als je de uitslag zelf niet vertrouwt (altijd naar de precieze waarde vragen) dan kan je altijd nog vragen/eisen dat ze het een aantal weken later nog een keer testen en dan moet jij dus tijdelijk stoppen met alle vitaminepillen.
    Ik ben dus ook meteen gestopt met alle pillen (ja, ook foliumzuur) en er wordt nu dus weer geprikt op B12 om te kijken hoe de waarde nu dus is.

Wat betreft dat reumageval, er wordt gedacht aan Systemische Lupus Erythematodes (SLE), wat een auto-immuunziekte is. Dat houdt dus in dat je lichaam antistoffen tegen eigen cellen aanmaakt zeg maar.
    Als de ziekte actief is, is de kans op een zwangerschap verkleind en de als je dan al zwanger bent de kans op een miskraam verhoogd.
    Mijn opa (van mn moederskant) is op 55-jarige leeftijd overleden aan een vorm van reuma die ze toen nog niet duidelijk herkenden. En het zou erfelijk kunnen zijn. Met de klachten die ik heb en die rode puntjes op mn huid wil de internist daar gewoon onderzoek naar gaan doen.
    Ik ga er ook niet te veel over vertellen, want het is niet eens zeker dat ik het heb, het wordt gewoon meegenomen in het onderzoek.

Ik heb trouwens een beetje terug gelezen, maar kon niet zo snel vinden hoe het bij de dokter was gegaan, zie alleen dat je naar de gyn moet..
    Maar ben dus eigenlijk wel even benieuwd naar het hele verhaal :)

18. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Dit is wat er bij mijn zorgverzekering in de voorwaarden staat.

19. agneta

agneta Fanatiek lid

4 aug 2008
    2.066
    0
    0
    zoetermeer
    thanks dreamer!

lief dat je het opgezocht hebt

20. DesSa

DesSa Bekend lid

20 mrt 2008
    723
    0
    0
    bij mij staat er fertiliteitsbehandelingen.. Volledig vergoed.. Dus ik ga vanuit eigenlijk dat daar zoiets als chlomid onder staat..

Deel Deze Pagina