Jong, en zwanger willen worden!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 31 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Dank je voor je antwoord! :D
    Ben blij dat ik sowieso tot vrijdag dus gewoon mn vitamientjes door kan slikken.
    Heb dat echt wel nodig helaas, dus hoop dat mn b12 goed is.

Een auto immuun ziekte zou niet goed zijn zeg!
    Dan stoot je ook je kindje af toch?
    Volgens mij word ik daar nu ook meteen op getest (althans, ze heeft allemaal zwangerschapsdingen aangekruist, was handig voor als we zwanger waren zei ze)
    Zou echt verrot zijn wanneer je dat zou hebben.
    Zal er verder nog niks over vragen totdat het zeker is.
    Maar kan me voorstellen dat je je best druk maakt nu of niet?

De dokter heeft zowel mn man als mij doorverwezen naar de gyn.
    Hij vanwege zn verleden en ik vanwege mn ondergewicht en zeer korte ongi's.
    En ik moet bloed laten prikken voor mn plotselingen afvallen.
    Ze denkt dat die 2 wel in verband staan en ze vond mn ongi's zeker niet goed.
    Ze vond het meer het gebied van de gyn, dus heeft ze ons doorgestuurd (heb er niet eens om gevraagd)

Vrijdag moet ik dan bloedprikken op wel 17 dingen.
    En vrijdag 10 oktober moeten we naar de gyn.
    En ondertussen klussen we vrolijk door natuurlijk ;)

Hoe voel je je nu, nu je gestopt bent met de vitamientjes en foliumzuur?
    Heb je nu meer of minder klachten of gelijk?
    Hoop echt dat ze je van alles af kunnen helpen!

2. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Hier staat echt alleen ivf met dat verhaal erbij.
    Ik zit me nu dus wel af te vragen of ik zou moeten overstappen of niet ...
    Of ik kan een keertje mailen of clomid vergoed zou worden bij deze.
    Hoop niet dat ik het ooit hoef te gebruiken natuurlijk, maar als het dadelijk wel zou moeten wil ik wel bij een verzekeraar zitten die dat vergoed.

@Agneta: graag gedaan.
    Wat is fsh spuit eigenlijk?
    Is dat dat onderzoek of je eileiders schoon zijn?
    Of een spuit met hormonen?

3. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

zooooooo damess 10 uur later nadat ik online kwam heb ik eindelijk alles weer bijgelezen! ;);)

Maar goed, sjeeminee zeg sammie dat is niet nix! hopen dat ze snel wat meer weten of kunenn doen.

@kristel gelukkig dat je nu wat meer weet, wel een heel gedoe weer al die onderzoeken, maar je weet waar je het voor doet! en ze gaan dan Eindelijk wat doen voor je dat is gewoon echt goed.

@all

pff heb al een paar dagen last van mn rug, egt irri, en heb nu voor het eerst een beetje slijmerige afscheiding ( sorry dames) eerst was het waterig, klopt het nou dat je als je slijmerig hebt dat je dan vruchtbaar bent? offe komt hetgewoon omdat ik w.s. binnekort ongesteld ga worden?

weet wel dat iktoen ik de pil nog slikte wel altijd eerst ook slijmerig kreeg en niet alleen waterig? maarja dat kan natuurlij kweer anders zijn...

greotjess

4. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Pijn in je onderrug zeker?
    Heb ik ook voor mn ei!
    En alleen doorzichtig slijm is vruchtbaar slijm.
    Wit is niet vruchtbaar.
    Dus zodra je doorzichtig slijm hebt moet je aan de klus.
    Waterig is goed, dikke slijmslierten waarmee je draden kan trekken is het allerbeste!

Ik merk iig al dat wanneer ik bij deze verzekeraar blijf, ik mn polis van 3 naar 4 (hoogste) gooi.
    Kost me 120 euro extra, maar ik krijg alle eigen bijdrages vergoed en dat is meer dan 120 euro.
    Maar moet nog even gaan navragen over de vruchtbaarheidsbehandelingen.

5. agneta

agneta Fanatiek lid

4 aug 2008
    2.066
    0
    0
    zoetermeer
    fsh is een hormoonspuit. het staat voor follikel stimulerend hormoon. voor las de clomid weer niet aanslaat

6. Sannehai

owww huh dan klopt mn banner w.s. echt niet en mn cyclus zou dan wel erg lang zijn!

maar het is egt doorzichtig slijmerig, waarmee ik draden kan doen ja.

maar had vorrige week wel al buikpijnen enzo nu nergens last van

maar het is nu ook andere rugpijn dan wat ik normaal altijd had als ik ongesteld werd... dan had ik het altijd egt mega in mn onderrug, nu is dat ook wel zo, maar anders.. het zit wat hoger ofso

zal kijken of mn mannetje vanvaond witl... vast niet hij meost om kwart voor 10 nog gaan voetballen! morgen dan maar ;) hopen dat die slijmie dr dan nog is whaah

7. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    En dat is 400 euro per spuit :confused:
    Hoeveel heb je er daar van nodig per cyclus dan?
    Damn das echt veel.

8. McGyver

McGyver Niet meer actief

wat fijn dat je nu door de mangelmolen gehaald wordt.
    hopelijk geeft het je meer duidelijkheid
    sterkte meis...

9. McGyver

McGyver Niet meer actief

moest nog ff iets kwijt
    heb het gevoel dat mn boobs iets groter zijn en er iiets blauwe aderen zichtbaar over lopen.

nou ja we zullen wel zien.

xxx

10. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik hoop ook gewoon dat je B12 goed is, want al dat gedoe aan je broek hebben hangen is niet leuk ;) (en die spuiten in je kont die je dan gaat krijgen)
    En auto-immuunziekte... Er zijn zoveel verschillende auto-immuunziektes.. Ik denk dat ze bij jou dan in eerste instantie gewoon kijken naar auto-immuunziektes die echt een verband hebben met zwanger worden/blijven. Maargoed, ik weet niet waar ze op gaan prikken?
    Als je het formulier zelf hebt kan je eens kijken naar of ze prikken op:

*pakt even haar eigen formulieren erbij :)*

ANA (Screening + titratie) =antinucleaire antistoffen (antistoffen tegen celkernen)
    Antistoffen tegen Pariëtaal cellen = volgens mij antistoffen tegen cellen in zn algemeenheid

Als ze dat niet doen dan wordt er dus niet geprikt op auto-immuunziektes volgens mij.

(er wordt bij mij op nog veeeel meer andere dingen geprikt hoor ;))

Ik weet trouwens niet hoe het zit met antistoffen tegen eigen kindje maken. Het zou kunnen....
    Maar er zijn gewoon medicijnen voor en je kan "gewoon" zwanger worden, alleen kan het moeizamer gaan en zijn er meer risico's aan verbonden, net als met de B12.

Iig wel goed dat ze je gewoon serieus neemt en dus onderzoeken doet! Ook een geruststelling dat je doorgestuurd bent naar de gyn!
    Dat is iig alvast een zorg minder he :)

Nu ik gestopt ben met de vitaminen lijkt het een klein beetje beter te gaan, maar dat kan dus komen doordat ik geen extra foliumzuur meer binnen krijg. Als je met een te lage B12 waarde foliumzuur slikt kunnen je klachten namelijk verergeren :(
    Maar ik vind het moeilijk om te zeggen of het nu echt beter gaat of juis niet..
    Dus ik hou het er maar op dat het hetzelfde gaat nog steeds ;)

Verder had ik echt nooit gedacht dat ik dit soort gedoe allemaal zou meemaken :( Stop je begin 2008 vrolijk met de pil krijg je ineens door miskramen een versneld traject wat beteft dus ook al mn andere klachten die altijd genegeerd zijn, is er ineens een kans dat je een of andere ernstige ziekte hebt :(

Ik maak me idd best zorgen nu...

11. Sannehai

naja ik teste daarnet nog ff.. volges mij ist nu al weer voorbij.. weet niet zeker.. agja wahah we zullen allemaal wel zien kga nu slapen truste xxx

12. Sannehai

oww mac ik duim voor je dat je zwanger bent hoor :D

13. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Dreamer:
    Heb nog ff gezocht op Pariëtale cellen... maar dat zijn cellen in het maagslijmvlies.
    En die hebben weer te maken met B12.
    Als je namelijk B12 tekort hebt heeft dat vaak te maken met dat je die cellen mist of dat je er te weinig van hebt.. en dus de b12 niet goed opneemt uit voedsel of pillen. Ze noemen het ook wel Intrinsic Factor.

Dus wat ik in mn vorige berichtje schreef over Pariëtaal cellen klopt dus niet.

@Alle andere dames: Het spijt me dat ik jullie berichtjes negeer... Ik heb nu gewoon zoveel aan mn hoofd + ik ben er niet meer zo vaak, dat ik het allemaal even niet meer onthoud...
    Dus sorry voor mn egoberichten :(

14. agneta

agneta Fanatiek lid

4 aug 2008
    2.066
    0
    0
    zoetermeer
    @ kristel dat geeft echt niets hoor meid! je hebt wel wat anders aan je hoofd op dit moment.
    maar wat een onderzoeken aalemaal zeg! heel veel sterkte! liefs

@dreamer ja die spuiten zijn erg duur. maar de gyn weet niethoeveel je er per cyclus nodig hebt. we zien het wel!

iedereen een hele fijne dag vandaag tot vanaaf.

15. Niet meer actief

Hallo dames,

Hier nog geen ongi te bekennen..
    Gisteren een temp van 36.6 en vandaag 36.8.
    Vanmiddag ga ik naar de huisarts..
    Maar ik zit net te denken, als je doorgestuurd wilt worden naar de gyn, moet je mannetje dan mee naar de huisarts?

Hij heeft al van de mannelijke arts toestemming gekregen om zijn zaad te laten testen wanneer wij dat zouden willen.

Had vannacht een rare droom..
    Meestal heb ik mijn eisprong links.....

Nu droomde ik mijn lnker eierstok te smal was voor de eitjes om doorheen te komen. Ze sprongen dus wel, maar konden niet naar de bm.
    De rechter maakte geen eitjes aan :( .
    Toen ik wakker was heb ik gelijk de ha gebeld.
    Om 14.20 uur kan ik terrecht.

@Mac, ik hoop dat je zwanger bent! Blauwe aders betekenen niks voor mij maar misschien voor jou wel!

@Kristel, sorry ik heb niet je hele verhaal kunnen onthouden. Maar het is in ieder geval erg fijn dat je nu eindelijk helemaal onderzocht wordt zeg!

@agneta, hoe vaak heb je die dure spuit nodig dan?

Ik ga gelijk even voor de zekerheid checken wat de mijne allemaal vergoed.
    Volgens mij alle vruchtbaarheidsbehandelingen.

Dames, ik ga even soppen haha ben zo weer terug :)

16. Niet meer actief

Er staat bij mij ook alleen ivf bij vergoedingsoverzicht :confused:

17. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    geode morgen dames!

@kristel, he meis, wat een gedoe allemaal zeg, wel fijn dat er nu wat gedaan word allemaal!
    Klink allemaal erg heftig!
    Hoop dat je het allemaal een beete trekt!
    Dikke knuf voor jou1

@mac hopelijk heb je tyoch snel nog een posi test dan meis, ik duim voor je~
    Wameer wil je weer gaan testen?

@dreamer, wel fijn dat ze je zelf door stuurt naar de gyn, nu weet je zeker dat ze alles gelijk ff checken!
    Sorry asl ik dingen dubbel vraag, maar heb niet alles gelezen...
    Gaan ze je man ook gelijk alles checken?

@sannehai, wat geod dat je vrichtbaar slijm hebt gehad zeg!
    Hoop dat jullie er geod gebruik van hebben gemaakt hihi

Voor de rest die ik vergeet, sorry, heb alleen ff de afgelopen blz gelezen!

Hier voel ik me een beetje verward, eerst duurde me posi ovu test al zo lang, en nu gaat me temp maar niet omhoog1
    Iemand een idee hoe dat kan komen?
    Had vrijdag en zaterdag posi testen, maar nog steeds niet echt een fikse stijging nu, wel iets, maar echt maar minimaal, ff geeft ook absouluut gen kruis, zefls geen stippellijn!
    Iemand een idee?

Verder gaan we vandaag lekker een daagje winkelen, dus lekker alle zorgen weg kopen!
    Shoppen maakt een hoop goed hihi!

Tot later meiden!

Liefs

18. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Komen er echt aan meis, maar moet eerst ff kijken hoe het allemaal moet en of het lukt, en aangezien deze week nog best druk is, word eht waarschijnlijk van t weekend!
    Maar zodra het er van komt, zal ik het gelijk laten weten natuurlijk!

19. DesSa

DesSa Bekend lid

20 mrt 2008
    723
    0
    0
    goeiemorgen dames.. .

IK heb alles doorgelzen en weet nu al niets meer.. Ja dat de foto's van sterretje dit weekend gaan komen misschien :) ...

Ik moet vandaag gaan werken en ik voel me zooo brak :S! FF doorzetten.. Ik ben zoo moe.. Echt niet gezond.. Maar dames veel plezier vandaag..

Ik moet ervandoor!

20. Niet meer actief

Oh dames, vergeet ik even ergens op te reageren..

Dreamer..... JE BENT GEWELDIG!
    Het klinkt heel logisch dat, nu mijn warmbloedige mannetje (mijn kacheltje) niet naast me ligt, mijn temp lager is toch?

Even een vraagje over de bmm..

Ik heb nu 2 keer gevoeld, het is niet om te zien of ik nou ongi wordt maar om het verschil te merken.
    De ene keer zat hij tamelijk laag, kon er met mijn vinger helemaal overheen. Dus hij stond ook open toch? Kon helemaal over het bobbeltje heen met mijn vinger.

De andere keer zat hij hoger en voelde ik het wel maar kon mijn vinger niet helemaal over het bobbeltje heen doen.
    Ik kwam tot aan de bmm, maar niet verder. Dus neem ik aan dat hij dicht zat..

Klopt dat ongeveer? Ben er niet zo in thuis namelijk.

Sterretje, jaaa foto's! :)

Deel Deze Pagina