hallo dames, even over bm voelen...toen ik er achter kwam dat ik zwanger was kon ik met geen mogelijkheid mijn bmm voelen... dus dat was een van de redenene dat ik ging testen....normaal kon ik hem altijd voelen de ene keer beter dan de andere keer... kristel wat vervelend voor je zeg....ik hoop dat het niets is...en ik wil je een tip geven..ga niet alles op internet na zoeken want dan maak je jezelf alleen maar gek hier alles goed....ik heb geen last van misselijkheid meer en voel me eigenlijk best wel goed...gelukkig...
Goedemorgen meiden, Pff wat een verhalen heb niet alles terug gelezen, staat mijn hoofd op dit moment niet echt naar. @ Kristel, Gelukkig word je nu binnenste buiten gekeerd! En hopelijk vinden ze gauw wat je hebt. @ Mac, Volgens mij ben je nog niet ongi of ik moet het verkeerd hebben....succes. @ Dreamer, Ivf en Clomid, tsja ik zit ook bij groeneland. Heb even de lijst erbij gepakt, Ivf eerste 3 behandelingen per te realiseren zwangerschap.Vergoeding geneesmiddelen eerste 3 pogingen volgens GVS)GeneesmiddelenVergoedSysteem) Vruchtbaarheidsbevordende behandelingen, overige 100% vergoeding geneesmidellen volgens GVS (clomid dus ook)
Ik schrok wel toen ik zag kraamzorg 3,70 p/uur dus ga in januari overstappen naar 4 sterrren, zit nu op 3 sterren.
@ Sterretje, Hoe was je laatste ongi? Als je namelijk zwanger bent krijg je ook geen eisprong meer.....
Over de bmm.. Het gaat er ook niet om of ik zwanger ben of niet. Wil gewoon weten of ik het allemaal wel goed voel haha. Vandaar dat ik zo even mijn gevoel opgeschreven heb en hoop dat jullie dat herkennen.
Dat moet ik ook nog eens goed gaan uitzoeken! Ik heb het een tijdje geleden gelzen op de site van Agis maar vroeg me daarbij af in hoeverre het vergoed wordt. maar dat kon ik dan weer niet vinden. Liefs
@ Debby, 3,70 p/uur is een wettelijke verplichte vergoeding. Dus ook bij Agis moet je dit betalen mits je op het hoogst verzekerd ben krijg je hier ook een vergoeding voor.
ok ok... nou dat heb ik niet... Kunnen we er ieder geval vast rekening mee houden. Thanx! Liefs Debby
@Sammie: ja ik ga dus ook van 3 naar 4 met januari! Had het gisteren allemaal al uitgezocht en opgeschreven hier op het forum (gewoon gequote van internet download ) Want die 120 euro per jaar meer haal je er meteen uit als je zwanger bent en gaat bevallen. Moet ik wel in 2009 gaan bevallen natuurlijk Want anders heeft die verhoging geen nut ja @Dais: ja het is logisch als je kacheltje er niet is dat je temp lager is. Hoop dat de dokter wat voor je kan betekenen! En nee je man hoeft niet mee naar de dokter. Mijne was wel mee, maar heeft geen letter hoeven zeggen. @Sterretje: ja ze gaan mn man ook onderzoeken. Ik ging juist voor hem erheen, maar ik moet nu ook ivm de korte ongi's en ondergewicht. Ben benieuwd naar je foto's @Dessa: balen dat je je zo naar voelt! Hoop dat je je op je werk wat beter voelt. @Kristel: heb de lijst erbij gepakt, maar zie nergens ana staan. Zie allemaal dingen waarvan in totaal niet weet wat ze zijn Maar ik word getest op (ga er maar voor zitten ) Bezinking_ Hb/Ht Leucocyten Differentiatie Natrium Kalium Kreatinine (geen idee waarom, maar ik krijg daar een drugs idee bij? ) ASAT ALAT Gamm GT TSH Vrije T4 Foliumzuur Vitamine B12 Toxoplasmose CMV Parvo B19 Zegt mij echt helemaal niks. Heb dus ook geen idee of die antistoffen erbij zitten. Ik heb vandaag maar alvast een ovu test gedaan, want werd vanacht gewoon wakker van de pijn. Weet nu niet of het eipijn was of niet, want mn ovu test was zo negatief als maar kan. Mn bmm is hoger dan gisteren, dus hij zit er wel aan te komen. Ehhh iemand vroeg nog naar bmm, Dais volgens mij? Je bmm staat open wanneer je er bijna een vinger in kan stoppen Eroverheen gaan kan je altijd wel. Een kuiltje zit er ook altijd wel. Maar het verschil tussen open en dicht voel je meteen zodra je hem voor het eerst open voelt staan! Ik heb verder geen verstand van aan het eind van de cyclus voelen, want dat doe ik niet. Maarre .. waar blijven de posi testen?
Hey dreamer. Fijn dat hij niet mee hoeft. En de eerste keer kon in makkelijk met mijn vinger naar binnen. 2e keer niet.. Maar ja, we zullen allemaal wel zien.. Ik vind het niet prettig om het allemaal te voelen zo. Dus ga er denk ik toch niet mee door haha.
Tnx Sammie, zie wel wat dingen staan ja. Maar .. ze gaat me dus duidelijk testen op alcoholmisbruik Ik drink al niet meer sinds een dikke maand voordat we begonnen zijn met klussen Vind dat een beetje beledigend eigenlijk of is dat raar? Oh oh oh, ik wist dat ik het niet moest opzoeken maar .. help! 26 Differentiatie leukocyten 1 Indicaties voor aanvragen voor het aanvragen van een leukocytendifferentiatie in eerste lijn bestaan bijna geen indicaties anders dan: ter ondersteuning van het vermoeden van leukemie en ter ondersteuning van diagnose mononucleosis infectiosa. Dat betekend dus dat ze me onderzoekt op kanker en pfeiffer. Hoop toch dat die waardes normaal uitkomen zeg! Word duidelijk ook op diabetes getest. Er staat maar 2 dingen op voor mn schildklier. En antistoffen word ik op getest, maar das voor de zwangerschap. Ik vind het wat vreemd dat ze mn lever zo uitgebreid gaat testen Ik heb letterlijk geen druppel meer gedronken sinds maart/april. Ach ja, ik merk het allemaal wel. Ik wil overal de uitslag van hebben met de waardes Kan ik alles zelf eens goed nakijken. Sorry als ik een zeur ben hoor!
Dreamer, Je bent totaal geen zeur, inderdaad lullig dat ze je hier op gaan testen maar misschien is het een standaard procedure?
Nou ja, standaard zou ik het niet noemen. Ik krijg best vaak een bloedonderzoek ivm bloedarmoede en heb niet eerder zoveel testen voor mn lever gehad. Maar de dokter is natuurlijk een vriend van mn ouders en mn vader en broertje zijn alcoholverslaafd. Dus in die zin snap ik het, maar ik drink verdikkeme helemaal niks! Doe alles om zo gezond mogelijk te zijn voor ons kindje. Ik ben echt beledigd zoals jullie merken Ze zal nog opkijken van de uitslagen dan als ze ziet dat ik niks drink!
Toen ik 2 jaar geleden werd opgenomen werd ik getest op drugs en alcohol, dat vond ik toen ook best beledigend, maar aangezien ik van mezelf wist dat ik het nog nooit gebruikt heb, stonden hun eerder voor lul en wist ik dat ik trots mocht zijn!
Beter laat dan nooit, hier mijn lijst... - Wat is je lievelings ijs: Chocolade, Cornetto - Wat is je lievelings Chocola: Puur! - Wat is je lievelings Dier: Dolfijn, hond en kat! - Wat is je lievelings eten: Lasagne! - Wat zijn je hobby's: Tekenen, computeren en gedichten schrijven. - Waar kan je jou s avonds voor wakker maken: 's avond ben ik altijd nog wakker maar 's nachts uhmzz....weet ik eigenlijk niet.. - Ben jij geworden, wat je wou worden toen je klein was: Nee, ik wou brandweervrouw, politieagente, Verpleegkundige of militair worden. Ook advocaat leek me wel leuk.... - Wat voor muziek vind je leuk: Van alles! - In wat voor auto rijd je: Ik word gereden in een Opel Corsa C Sport
Hey meiden @Dreamer: leverfuncties en nierfuncties ed worden standaard meegenomen in een algemeen bloedonderzoek. Is bij mij ook gedaan. Als er iets met je lever bijv niet klopt heeft dat niks te maken met alcoholmisbruik of iets dergelijks. Het is zoooo algemeen wat ze prikken hier dat je niet kan zggen dat ze het om die of die reden doen. Dus hou je rustig Wat betreft leucocyten, dat is een soort van witte bloedcellen (zijn 2 of 3 soorten), je hebt ook nog erytrocyten en beiden hebben ze te maken met je afweersysteem. Witte bloedcellen zorgen namelijk ervoor dat virussen en bacteriën buiten de deur blijven of dat ze 'vermoord' worden voordat je er ziek van wordt. Als je daar te weinig van zou hebben dan gaat het richting leukemie. Je hoeft je iig niet druk te maken, het is echt heel algemeen wat ze nu prikken. Niet meteen aannemen dat de dokter het ergste denkt he Wat betreft je schildklier, dat zijn basisdingen die geprikt worden ook en pas als daar iets afwijkends op gevonden wordt gaan ze verder onderzoeken. Iig niet zo druk maken om je lever, je lever doet meer dan alleen maar alcohol zuiveren uit het bloed Over die ANA, die staan niet op een normaal bloedprikformulier, daar hebben ze een speciale voor, waar ook Rheumafactor enzo op geprikt wordt... En ik wilde nog meer dingen zeggen volgens mij, maar ben het alweer kwijt