Ohja, en wat betreft Pfeiffer, dat staat normaal gesproken op de lijst als 'Epstein Barr', dat is namelijk het virus wat Pfeiffer veroorzaakt. Maargoed, ook al zou die test positief uitkomen, 70% van de mensen draagt dat virus bij zich. Dus het zegt nog niks dan, ze gaan dan altijd nog een extra test doen om te kijken of het nog actief is of niet. De meeste mensen krijgen namelijk Pfeiffer al als kind en dan valt het ook bijna niet op dat je het hebt. Hoe ouder je bent hoe zwaarder het verloopt. En als je het virus eenmaal een keer opgelopen hebt dan blijft het ook altijd in je lichaam. Alleen wordt je er daarna niet meer zo ziek van als de eerste keer, het kan af en toe een beetje opspelen nog, maar dan in een lichte vorm. Voor degenen die zich afvragen hoe ik dit allemaal weet: Ik heb een verpleegopleiding gedaan en ik moest dus heel veel in mn hoofd stampen over het menselijk lichaam (tot aan de kleinste dingen toe) en over ziektes ed.
Sammie: ja belachelijk eigenlijk he dat je zoveel moet weten, in de praktijk mag je er bijna niks mee doen! Alleen de dokters mogen dat.... Maarja, ik vind het wel handig allemaal hoor, ik doe het werk nu niet meer, maar voor mezelf of voor mensen om me heen is het altijd handig als je wat meer weet En nouja, ik vind het zelf altijd interessant om dingen op te zoeken ed, ik las toen ik klein was al de medische enceclopedie
Leverwaarden en leukocyten zijn inderdaad standaard. Niet omdat ze je verdenken van iets. Mijn bezinking was erg hoog en toen hebben ze uitgebreid mijn lever onderzocht destijds. Maar mij is zelfs letterlijk gevraagd of ik drugs gebruik (vanwege mijn vermoeidheid, bleek pfeiffer) Ik zei van niet waarop de dokter doorvroeg, écht niet? Pfff. Hebben jullie na je ei ook ander gekleurd slijm? Bij mij is t altijd gelig (net dik bier ) maar wel doorzichtig Over je bmm. Vorige maand zat ie zo hoog dat ik dacht dat die kwijt was en toen was ik zwanger. Als ie open staat kan inderdaad je vinger er bijna in. Maar als je dit niet gemerkt heb lijkt ie altijd open staan tot je beter weet Ik heb vlak na mn ei gevoeld, en hij leek naar achteren te wijzen. Als ik daar tegenaanvoelde kreeg ik ook persdrang om t zo maar even te zeggen. Heel apart.
Wij hadden thuis ook altijd medische encyclopedie staan maar keek er alleen in als ik wat wou weten. Wij hadden ook aardig wat boeken tijdens de opleiding...je moest inderdaad veel leren maar die dingen mocht je niet in de praktijk doen wat ik wel erg jammer vond. Heb zo ook 2 EHBO diploma's.... altijd handig! Wat ik wel veel las toen ik klein was waren alle boeken van planeten en sterren! Wist eerder daar heel veel van! Maar nu weet ik nog maar weinig er gebeurd te veel om het bij te houden.
Ik zie idd staan Epstein Barr Virus en daarboven nog een vakje Pfeiffer kwalitatief. Maar daar wordt dus niet op getest (staan niet aangekruist) Er zijn wel heel veel dingen voor mn lever om maar gewoon even te kijken of die werkt, dus daar wordt wel uitgebreid naar gekeken. Ik weet dat ik me niet druk moet maken, maar dat doe ik dus wel. Kan der niks aan doen. Waarom gaan jullie beiden niet verder in de verpleegkunde eigenlijk?
Effe iets anders, Heb sinds gister na het gebruik van mijn hart medicijnen ineens weer bloedverlies, rood! Ik was er bijna 2 dagen vanaf en heb het dik 1 week gehad! En heb onwijze hoofdpijn, maar dat is een bijwerking... Morgen ochtend weer heen dus zal ik het hem wel zeggen.
@ Dreamer, Ik kan er niet mee verder omdat ik altijd problemen blijf houden met mijn schouders. Dus lichamelijk is het helaas niet meer mogelijk.
@Meisje: Dat vind ik dan weer zo krom he, waarom luistert de dokter niet gewoon meteen als je zegt dat je geen drugs gebruikt... Sommige dokters *ZUCHT* @Sammie: jij doet het werk wel nog? of ook niet meer? @Dreamer: Ik ben er mee gestopt omdat het me te zwaar werd. Ik heb mijn opleiding via het ziekenhuis gedaan, maar hoe daar omgegaan werd met mensen, dat trok ik niet. Patiënten die ik verzorgde gingen op een gegeven moment zelfs vragen wanneer ik er wel en niet was, zodat ze zich konden voorbereiden op een andere verpleegkundige als ik er niet was. Ja hallo, dat gaat mij een beetje te ver. Ik nam op een gegeven moment ook problemen mee naar huis van mensen omdat ze zo aan me hingen zeg maar. Daarna heb ik met zwaar gehandicapte kinderen/jongvolwassenen gewerkt maar dat kon ik lichamelijk niet aan, veel te zwaar. En tja, nu staat mn hoofd er gewoon niet meer bij om weer wat te doen in de zorg, het is me allemaal een beetje te onpersoonlijk of lichamelijk te zwaar Ik snap trouwens wel dat je je druk maakt hoor, dat is het niet. Maar je maakt je druk om allerlei nevenwerkingen van het bloedprikken; allerlei specifieke ziektes meteen. En dat moet je niet doen Gewoon omdat het heel algemeen is wat nu gecontroleerd wordt.
@ Kristel, Nee ik doe het niet meer... vond het fysiek ook erg zwaar. Vooral oudere mensen die aan je vast kluizen en alles vertellen... Maar de voornaamste reden is toch lichamelijk, ik kan het gewoon niet meer...
Heb ook meestal als ik in het ziekenhuis lig of ben en de doktoren vertellen het in Jip en Janneke taal, zeg ik altijd doe maar in medische termen snap ik meer van!
Kan het me helemaal voorstellen hoor dat het lichamelijk (en toch geestelijk ook wel) te zwaar is tegenwoordig. Ik weet dat ik me ook daar te druk om maak, daarom zei ik al, ik had het niet moeten opzoeken. Maar heb het opgezocht, dus nu maak ik me druk Eigen schuld. Komt wel goed hoor .. als ik de uitslagen heb gehad
Trouwens voor de meiden die het willen weten... Medicijnen slaan goed aan. Hartslag 78 Bloeddruk 128-76
Zo das al een hele verbetering of niet Sammie? Fijn dat ze zo goed werken! Mag je nu dan wel zwanger worden of door de meds toch deze ronde niet?
Oei, ik ging is even mn bmi checken. Zelfs bij de laagste bmi schaal heb ik ondergewicht Had toch stiekum gehoopt weer terug boven de 18 te zitten, maar daar zit ik nog ver onder dus. Dacht ook dat mn gewicht stabiel was, maar kwam er zondag achter dat dat dus niet zo is *slik* Ow en wie wil even checken of het normaal is dat je je ribben ziet als je je armen omhoog doet? Zie mn ribben niet als ik mn armen gewoon heb, maar als ik ze omhoog doe komen die enge botten tevoorschijn. Maar ik denk dat iedereen dat heeft (of niet?)
Uhmz dat hoor ik morgen ochtend... Heb namelijk thuis een bloeddruk meter (over gehouden aan mijn vp opleiding). Vind zelf persoonlijk dat het goed gaat en merk ook dat mijn hart een stuk langzamer gaat! Wel een verschil van 150 naar 78 :smile: ... Normale waarde is 60-100. En over je ribben ik heb het ook en ik ben net boven het gem. met gewicht..
Hee meiden, ik vertel nog wel over de gyn.. maar ik voel me niet zo lekker vandaag.. net een paar uur op de bank geslapen! Sammie dat ziet er al een stuk beter uit zeg! En de medische encyclopedie is 1 van mijn favo boeken ik las er al in toen ik nog jong was.. Ik wou altijd chirurg worden! Dat leek me zoo gaaf! Ik moet eerst even boodschappen doen en een cadeau kopen, voordat de winkels hier dichtgaan . Geen zin in, maar het moet nu eenmaal.
@ Desiree, Succes met shoppen! En over de Gyn we zien het wel verschijnen ... En voor degene die mijn postuur willen zien kijk maar in mijn album zet ik er een foto in....