Jong, en zwanger willen worden!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 31 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
  2. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Goedemiddag allemaal!
    Ben net even wezen kijken bij me werk, daar zijn ze namelijk ook druk met verbouwen..
    Kom ik net thuis, ga naar de wc, zitten er een paar druppels opgedroogt bloed in me slip (sorry voor de mensen die nog wat willen eten..)
    Zal wel ontpillen zijn, lijkt me niet dat ik binnen twee weken weer ongesteld ben geworden..

Moest het even kwijt, want stond net toch wel erg raar te kijken..

3. McGyver

McGyver Niet meer actief

tja bij ontpillen weet je het maar nooit.

4. McGyver

McGyver Niet meer actief

dan zal het wel geen kwaad kunnen he...

5. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Eerst even reageren.

@Suhe: je kan wel een pretecho krijgen met 9 weken hoor. Is onzin dat het pas met 20 weken kan.
    Zoveel mensen doen het met 16 weken of eerder.
    Alleen zijn er maar weinig echo praktijken die het voor 12 weken doen (dus voor de eerste officiele echo) Ze willen niet het slechte nieuws brengen dat er niks zit of dat het niet goed is.

Maar MammaKitty heeft ook met 9 weken een pretecho gedaan omdat ze bang was dat het niet goed zat.
    Maar .. je zou moeten rondbellen, ze adverteren er zeker niet mee op de sites!

@Lauhren: je ovu test is idd negatief nu.
    Ik vind de 2e ovu test van de 15e ook niet positief en de eerste kan ik niet goed zien.
    Maar dat klopt dan weer met wat ik zei over je temp en dat je ei al was geweest de dag ervoor.

Ik ben weer terug van het ziekenhuis.
    Ik heb de ziekte van Graves, een auto-immuun ziekte.
    Mn lichaam vecht dus tegen zichzelf.
    Mn schildklier werkt 3x zo hard als normaal is.

Ik moet nu 2 weken 3x per dag pillen slikken om mn schildklier stil te leggen en daarna weer pillen slikken om hem aan de gang te krijgen en in toom te houden.
    Een jaar lang!

Hoef niet aan het radio actieve jodium, want daar mag je niet mee zwanger worden (en een half jaar daarna niet zelfs)
    Maar .. hij kon niet uitsluiten dat ik onvruchtbaar was door de ziekte :(
    Dat moet 10 oktober uitgezocht worden :(

Moet 10 oktober ook weer terug naar de internist, dus lang dagje ziekenhuis de 10e.

Maar ben nu wel heel bang voor de gyn zeg :(
    Dadelijk zegt ie echt dat ik onvruchtbaar ben ofso...

6. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Stukje van internet:

Daar heeft mn internist niks over gezegd :confused:

Nu word ik helemaal onzeker wat ik moet doen :cry:

7. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Dreamer,

Sterkte meis, en hoop ondanks dit dat je snel zwanger mag zijn en alles gewoon goed komt!

* Geeft een super dikke knuffel aan Dreamer! *

8. McGyver

McGyver Niet meer actief

jeetje dreamer,
    vervelend zeg,
    maar aan de andere kant wel fijn dat je nu weet wat je hebt en dat er wat aan gedaan kan worden.

hopelijk staat het een zwangerschap niet in de weg.

mocht je zo erg twijfelen zou ik de internist nu gewoon bellen over de info die je net poste.

sterkte

9. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Dank je wel lieverd!
    *geeft een super dikke knuff terug*

Ik lees net ook dat als het kindje een vergrote schildklier heeft (net als mams) dat ik dan een keizersnede moet...

Nu nog niet van belang, maar als ik niet onvruchtbaar ben en deze ronde wel zwanger ben geraakt, dan dus wel!

Pff wat een gedoe deze ziekte joh, waarom komen ze er nu pas mee zeg.

10. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Dreamer,

Ik durf hier niet veel over te zeggen aangezien het per persoon verschillend is.
    Maar denk dat het verstandig is je niet al te druk te maken en de afspraak van 10 oktober af te wachten.

Een oud klasgenoot van mij had dezelfde ziekte en is na het stoppen van de pil binnen 3 maand zwanger geraakt en bevallen van een gezond kind zonder complicaties.

11. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik weet welk medicijn ik krijg (kan het morgen pas ophalen) en daarvan weet ik dat die niet schadelijk is de eerste 6 maanden.
    Dus in die zin mag ik gewoon zwanger worden.
    Mn kinderwens is duidelijk besproken met de internist, dus als we nu niet zwanger mochten raken zou die het wel gezegd hebben toch?

Ik weet wel dat ik de 10e een waslijst aan vragen heb, zowel voor de gyn als voor de internist!

En ik hoor vrijdag pas of ik ook een b12 stoornis heb (komt vaak voor icm Graves..)
    Ben benieuwd wat de dokter voor uitslagen heeft.

12. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Dreamer,

Schrijf alle vragen op en stel ze gewoon!
    Als je medicijnen heb gekregen die wel samen kunnen met het zwanger worden is dit toch een goed teken.

Maar meid, ik weet zeker dat alles goed komt!
    En zoals je zelf al zegt als de internist afwist van jullie kinderwens en ze heeft hier niks over gezegd lijkt het mij niet meer dan logisch dat jullie gewoon door kunnen gaan.

13. Niet meer actief

Ik breek even in vanuit m`n werkplek.

@Dreamer,
    Ik vind dit echt vervelend om te horen.
    Ik hoop dat de medicijnen goed z`n werk doen en dat je dan toch aan je kinderwens kunt beginnen.
    Houd het nu ook in dat je zolang je de medicijnen neemt niet aan je kinderwens mag werken.
    Dus dat je veilig moet vrijen en niet zwanger mag worden, of mag je wel zwanger worden als je toevallig nu onveilig vrijt.
    kan je me nog volgens.
    Ik heb ook ineens zoveel vragen voor je natuurlijk.
    Nou sterkte meis.
    **Een hele dikke warme knuffel geeft Wendy aan Dreamer!**

@allemaal,
    Fijne dag allemaal.
    Zijn er al meiden die vandaag wel hebben getest?

14. @ oma dikke knuffel meid!

15. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Tnx Wendy!

Ik zit zelf ook een beetje met die vraag.
    Maar volgens mij mag ik nu gewoon zwanger worden.
    De internist weet van mn kinderwens en daarom krijg ik de enige medicijnen die mogen bij zwangerschap.

Ik heb een topic erover geopend, ben benieuwd of er nog meer dames zijn hier die zwanger willen worden of al zwanger zijn of zelfs bevallen zijn met de ziekte van Graves.

@Sammie: ik schrijf idd al mn vragen altijd op.
    Ben zo'n warhoofd altijd :)
    En ook vaak zo zenuwachtig dat ik niet meer weet wat ik wilde vragen :p

Ik weet dat ik het los moet laten, maar dat gaat niet zo makkelijk bij mij.
    Vanavond zal het allemaal wel wat gezakt zijn .. hoop ik ;)

Tnx oma! :D
    Flink aan de klus voor je ei?

16. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    hey meiden, hoe gaat het met jullie allemaal?

Ik heb niet terug gelezen, veel te veel, maar ik zie dat Dreamer uitslag heeft..

Meid, wat een klotesituatie zeg! :( Echt een hele superdikke knuffel van hier!
    Kan je niet regelen dat je eerder terecht kan bij de gyn of internist? Ze kunnen zelf misschien ook wel bedenken dat je je nu heel erg zorgen maakt, dus misschien mag je wel eerder langskomen..
    Pff echt wel een shock zeg om dit zo te lezen en voor jou natuurlijk nog een veel grotere shock!
    Ik hoop echt dat je snel duidelijkheid krijgt. Als je niet eerder terecht kan bij de internist of gyn anders gewoon even via de huisarts proberen dat hij/zij er haast achter zet.
    En ook maar daarheen anders voor al je vragen.
    Ze kunnen niet verwachten dat jij even rustig 3,5 week gaat zitten wachten!

@All: nu over mij nog eventjes... Ik heb sinds ik met die vitaminepillen gestopt ben steeds vaker klachten weer en ze worden steeds erger... Ik heb dus echt het idee dat mn B12 waarde steeds verder naar beneden zakt. Maarja, ik moet nog 2 weken wachten op de uitslag :(
    Ik word echt gek van de hoofdpijn en heb eerlijk gezegd geen zin om nog 2 weken te wachten op de volgende afspraak bij de internist.
    Dus ik heb de huisarts gebeld voor de B12 uitslag en de assistente zou de bloeduitslagen opvragen bij het ziekenhuis en dan zou ik vanmidag terug gebeld worden.
    Als de waarde gezakt is dan ga ik gewoon meteen via de huisarts proberen te regelen dat ik injecties ga krijgen. En anders desnoods dat mijn afspraak bij de internist eerder geplaatst wordt.
    Wat betreft mijn cyclus, ik heb niet het idee dat ik een echte eisprong gehad heb :( Als ik er wel een gehad heb dan waarschijnlijk een foute..
    Heb namelijk alleen positieve testen gehad, 3 dagen lang (normaal maar 2 dagen) maar na de 3e dag waren mn testen op, dus weet nu nog niks wat betreft mn ei.. Verder had ik ook helemaal geen aanwijsbare dingen van een eisprong, geen tempverhoging, geen eggwhite, niks!
    Ben dus bang dat mn hele cyclus naar de klote is omdat ik gestopt ben met vitamines en door b12..

17. McGyver

McGyver Niet meer actief

@kristel
    vervelend zeg dat je nu meer klachten krijgt
    hopelijk belt de HA snel trug en kunnen ze sneller iets voor je betekenen.
    want nog 2 weken wachten met klachten is ook niet prettig.

allemaal vervelende berichten zeg, heeft niemand iets positiefs?

xxx

18. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    Dreamer, dat is even klote zeg! Nu niet meteen van het ergste uitgaan he?!

Heel veel sterkte!

Kristel, goed dat je achter die uitslag aan zit. Zo lang hoeft nu ook allemaal niet te duren! laat je koppie niet hangen, hoor...

heb even rond gebeld voor die echo. Ze willen het wel doen, alleen kan ik pas over 4 weken terecht.. Tja dan heeft het ook geen zin meer. Geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen...

19. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Kristel: balen dat het steeds rotter gaat meis!
    Ik dacht juist dat het iets beter ging.
    En ook al zo'n raar ei dus.
    Hier geen posi ovu testen en geen stijging (ja op dag 14, maar zo laag is mn temp nog nooit geweest na mn ei :( )
    Zouden vitamines dat echt doen denk je?
    Of kan het ook met de stress rondom je B12 te maken hebben?

Goed dat je erachteraan gaat hoor meis!
    Want zolang duren de uitslagen helemaal niet.
    Ik kon met een week bellen voor mn B12, maar misschien had ze die meteen dezelfde dag ook al wel, dat weet ik niet.

Ik kan helaas niet eerder terecht.
    Ja kan wel, maar dan moet er weer vrijgenomen worden van werk en daar zijn ze niet blij mee.
    Moest nu al op zeer kort termijn natuurlijk.
    Ik moet vrijdag de dokter bellen, dus mn dringende vragen kan ik dan vast wel aan haar stellen.
    Al betwijfel ik of ze die kan beantwoorden...

Meis, ik hoop echt dat je snel van alle pijnen en klachten af bent, want dit is gewoon niks zo he :(

20. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Mac: idd, het regent negatieve berichten... :(

@Suhe: Jammer dat je niet eerder terecht kan voor een echo! Ben je echt bang dat er iets niet goed zit dan dat je zo snel een echo wilt?

@Dreamer: Vitamines kunnen een hoop met je lichaam doen als je er te weinig van hebt hoor..
    Een symptoom van een te lage B12 waarde is bijvoorbeeld geen eisprong of dat je menstruatie niet op gang komt, een te hevige menstruatie of bijna geen menstruatie..
    Nouja, ik slikte vanaf dat ik gestopt ben met de pil al multivitamines voor als je zwanger wilt worden, en daar zat b12 in, dus misschien dat het daarom goed op gang kwam allemaal.
    Maarja, dat doe ik nu dus niet meer en ineens is me hele cyclus naar de klote, nja, dat noem ik geen toeval eigenlijk..

Waarom zouden ze niet blij zijn als je vrij neemt van je werk? Dit is toch wel even belangrijker dan een dag niet werken :( Gewoon uitleggen wat er aan de hand is.

B12 waarde weten ze trouwens over het algemeen vrij snel hoor, dat is een hele simpele test. Voor zover ik weet hebben ze die uitslag al na 1 dag (in het ziekenhuis dan) het duurt soms alleen wat langer voordat het bij de huisarts is. Maar je zou er nu al voor kunnen bellen hoor! Ben er wel benieuwd naar eigenlijk bij jou... Als je gaat bellen, wel de preciese waarde vragen he..

Deel Deze Pagina