ik zou je net te snel laten vertellen dat je bordeline hebt dat beinvloed zo erg je leven omdat je dan in een hokje word gesotpt van oh dat komt ast door de bordeline en dan word alles wat je in de toekomst doet daarmee gelinkt en dat hoeft neit altijd zo te zijn vind dat ze tegenwoordig wel heel snel met diagnoses komen war je nooit meer van af komt:s laat je goed controleren en niet zomaar wat aanpraten bordeline heb je niet zomaar daar hangen honderden dingen van af en niet een paar karakter eigenschappen + een depressie bijv. zeg niet dat jij dat hebt maar bedoel kan ook aan het moment liggen en wat je mee maakt. anders zou je dat je hele leven al aanwezig gehad moeten hebben. hoop dat er positief nieuws uitkomt en succes
goede morgen allemaal, @miesje, nou lekkere start zo dan voor nu Wel iets wat je niet verwacht had zo dan! Dikke knuf voor jou hoor! @dreamer, heb je al getest meis? Was gister niet geweest, had het zo druk, maar nu ik de gelegenheid had, ik zoeken naar je nieuwe banner, maar ik zie nog niets? Gan nou testen meis! @sammie, wat een geweldige dokter had jij zeg, wat een lul! Das niet normaal hoor! Heel veel succes voor vanmiddag! Dikke knuf hoor! @kristel, mmm lekker zo'n ontbijtje, en gezellig da tje vriend heel de dag thuis is Nou hier niets bijzonders, vandaag lekker vrij, vanmiddag komt me moeder gezellig langs, zometeen nog ff boodschapjes doen, verder lekker niets doen Ongi is deze maand niet zo erg dus ben erg blij, heerlijk, nu maar hopen dat het helemaal snel over is! ZXo eerst maar weeeeer eens nieuwe ovu testen nu gaan bestellen
jadaar heb je zeker gelijk in rose maar het is moeilijk te zeggen Is de situatie met mn moeder zo uit de hand gelopen door eventuele borderline, of 'functioneer ik nu zo en zo' door de situatie met mn moeder vroeger.. Maar daar gaat een deskundige dus naar kijken dan
@Suus: uit je kaartje kan niks halen.... Maargoed, nu het 'enge' dan. Zoals ik al zei maak je normaal gesproken na je eisprong progesteron aan, wat ervoor zorgt dat je temp dus omhoog gaat. (en waar je klachten door krijgt zoals pijnlijke boobs bijv.) Als je na je eisprong TE weinig progesteron aanmaakt of zelfs niet, houdt dat in dat je een eisprong van hele slechte kwaliteit hebt gehad. En zo dus ook niet zwanger kan worden.. Progesteron is essentieel voor een goede bevruchting en zwangerschap.. Het zou dus kunnen dat je gewoon een eisprong hebt, maar dat die van hele slechte kwaliteit is. En dat je daarom dus niks ziet aan je temp... Mocht dat het geval zijn, dan kunnen ze dat zo in je bloed opsporen door de waarde van progesteron te meten, gemiddeld 3 dagen na eisprong. Maar kan je je eisprong niet aantonen dan zullen ze een aantal keer prikken waarschijnlijk, om de zoveel dagen vanaf een bepaalde dag. Mocht dit eruit komen, dan krijg je progesterontabletten. Het is dus vrij simpel op te lossen. Of clomid, om een goeie eisprong te stimuleren. Misschien wel zelfs een combinatie, eerst clomid om een eisprong op te wekken zeg maar, en na je eisprong dan progesteron. Ik wil je nu niet bang maken, daarom zei ik al 'iets engs'. Maar ga hier naar vragen bij je HA de volgende keer!
ja dat zou ik zeker doen want het is niet zomaar wat ookal klinkt het zo van oh joh heb je dat het is een sirieuse aandoening wil het nou neit een ziekte noemen maar als je het eenmaal hebt o teminste ze hebben het gevonden bij je kom je er dus niet meer vanaf. en merk in mijn eigen omgeving bij de mensen die het hebben er heel snel naar gelinkt word en dat overal de schuld aan geven of door hunzelf of door ander bijv oh ja ze reageerd zo vanwege dat meot je ook wel begrijpen.. terwijl het dan meer tussen je oren gaa zitten en er veel meer mee bzig gaat zijn. ik heb zo'n inlichting een keer gehad op school e dat was echt heel interessant. maar vind eht zo jammer dat die mensen vaak zo in een hokje woden gestopt alsof ze neit te vertrouwen zijn enzow terwijl voor de tijd dat je het wist mensen heel anders met je omgaan ik ken jouw verleden natuurlijk niet maar weet dat mijn moeder dat ook wel heeft dan gelukkig en dan opeens weer depri een tijdje soms om niks en nu heeft ze hulp doormiddel van een soort training uhmm hoe noem je dat bijv menteren ademhalingsoefeningen yoga leren met jezelf omgaan, van jezelf leren houden etc etc best interessant.
@ kristel, heb straks zelf al vanalles opgezocht op het internet en kwam die diagnose ook tegen. die heb ik opgeslagen op de pc. tja ik zag ook dat het opgelost kan worden met hormonen dus het is niet einde verhaal als je dat hebt en dat is al fijn om te weten. we zien over drie maanden wel. hoop eigenlijk dat het gewoon lekker op gang komt. mja. heb al zoveel meegemaakt met mn lichaam dat dit er dan ook nog wel bijkan. niet leuk want heb zelf al wel gedacht van: kan het nu nooit s een keertje meezitten bij ons. tja schijnbaar niet. grtz
Wat betreft Borderline... Mijn mening is dat er tegenwoordig TE makkelijk over gedaan wordt.. Iemand gedraagt/voelt zich misschien net iets anders dan hoe je je zou moeten gedragen/voelen volgens de maatschappij en je krijgt meteen een sticker met Borderline op je hoofd geplakt
kristel interessant.. En heb je bij flinke temp-stijgingen dan bijv. een hele goede eisprong? Of blijft dat verschillend per persoon? Suus temp je wel met 2 decimalen btw? Ja rose ik merk dat ook, die vooroordelen. Terwijl dat niet eens zo hoeft, jammer hoor.. Ik heb ook alleen mn vriend verteld en de rest niet (ja hier maar das anoniem ) over die test, juist omdat ik geen stempel wil
dag dames, kwam hier ff spieken, en wilde hier ff op reageren. ik was er, ookal waren wij nog niet zo lang bezig, er ook veel mee bezig, iedere dag hier op het forum enz... oke ik tempte niet en gebruikte geen ovutesten, maar was er zeker wel veel mee bezig. maar ben ook zwanger! dus dat wil zeker niet altijd wat zeggen. hier alles wel goed hoor, erg moe en met vlagen aardig misselijk enzo. maar dat hoort erbij, dus we mogen hier niet klagen. gister gestart met MVM. xxx
@suus kan me voorstellen dat je dat denkt ik zit pas in mijn eerste ronde dus hoop dat het allemaal op de normale manier mogelijk is maar het is nooit leuk om zo met iets bezig te moetne zijn terwijl je nog zo jong bent en gewoon er van uit mag gaan dat je lichaam fatsoendelijk werkt, maar je bent nog kort bezig en het kan alle kanten op gaan dus positief blijven denken. laat je me trowuens een beetje weten hoe eht was aankomende zaerdag bij die bijeenkomst lijkt me heel interesant om te weten hoe het er aan toe is gegaan. vind het jammer dat het niet in de buurt is want had daar zelf ook wel naar toe gewild.
@Suusje: Ik snap hoe je voelt.... Ookal is het in principe makkelijk op te lossen, het blijft natuurlijk zwaar klote al dat het geval zou zijn! En wat betreft je lichaam... Tja, die van mij laat me ook altijd zitten.. Ik heb ook steeds vaker het idee dat niks in mijn leven normaal kan, dat ik overal keihard voor moet vechten... En waarom ik dat idee heb? Laat ik t er maar op houden dat ik een kleurrijk verleden heb..
@ meisje ik zou daar ook idd maar een beetje mee wachten tot dat je zekerheid hebt. @ cristel ja dat bedoel ik ook die stempel en dat is jammer. @ mac gefeliciteerd met je zwangerschap al in de 3e ronde fantastisch zeg. heel veel geluk en rustig aan he.
@Meisje: Dat is een vraag waar ik ook al een tijdje over nadenk Ik ben daar dus ook heel benieuwd naar! Ik zal eens kijken of ik iets kan vinden erover
ben ook erg benieuwd naar die bijeenkomst ja. tuurlijk laat ik wat weten als ik ook wat weet. wel zo sociaal. haha. zat nu net ff te denken dat ik mn lichaam echt even zow ontzettend zat ben! kan wel janken gewoon puur omdat er nu weer iets is. mja.
Dit is pas mijn 1e tempronde maar ziet er veel belovend uit, bij jou ook. Dus of we zijn zwanger of we hebben een eisprong waar je U tegen mag zeggen
ka ik me goed voorstellen en je hebt ook alle reden om je zo te voelen. ik heb momenteel elke dag rugpijn en dat al 14 maanden baal er ook van maar doe er niks aan en ben ook geen pillenslikker dus moet mijn pijngrens maar wat hoger leggen hoe is je vriend eronder?
Meiden, ik ben er weer even vandoor, ben er vanavond misschien weer We gaan bruidstaarten proeven en dan natuurlijk een uitzoeken/samenstellen :-D Ook gaan we daarna eindelijk mn bruidsboeket uitzoeken! Het is er de afgelopen 1,5 week gewoon niet van gekomen.. Voelde me zo ziek steeds.. elke keer als ik iets at kreeg ik hele erge maagkrampen en maagzuur Maar ik ben daar dus ook voor bi jde dokter geweest gister en heb nu ontstekingsremmers gekregen en maagbeschermers en ik voel me weer super @Meisje: whaha, ja wie weet :-D Ik heb al vaker getempt, maar nooit bijgehouden op papier oid. Ik heb gemiddeld voor mn eisprong altijd een temp van 36.8/36.9 en na eisprong gemiddeld 37.3... maar dit is voor t eerst dat ik zo'n dip heb, dus hopelijk betekent het iets goeds :-D Mijn gevoel is trouwens wel heel goed, ik voel me gewoon echt zwanger, maar waarom weet ik niet Het is gewoon puur een gevoel. Hopelijk laat mn gevoel me niet in de steek en klopt het gewoon
vriendlief heeft zoiets van; we zien het allemaal wel hoe het gaat lopen. die is er niet zo mee bezig als ik. hij wilde eerst niks weten van ziekenhuis en potjes en zo maar hebben afgelopen week een goed gesprek gehad waarin ik tegen hem heb gezegd dat ik het wel wil weten als er iets mis is en dat het voor hem alleen een kwestie is van een potje inleveren enzo. dus daar staat ie nu wel beter voor open gelukkig. ach als je eenmaal in die molen zit dan zal het voor hem ook anders worden.
@ suusgelukkig maar dat je er met z'n tweeen voor staat en niet alleen. @cristel ik hoop dat je gevoel juist is en dat je hartstikke zanger bent hihi duim voor je
Samsam: ik wil géén gelijk krijgen hoor! Maar over je eierstok klopt al wel en ben nu heel bang dat de bbz ook gaat kloppen als de dokter eraan denkt Meis, ik hoop echt keihard dat ik ongelijk heb! @Meisje: borderline rulez 8) Maar een bedrijfsarts kan je daar niet bij helpen hoor. Voordat je de diagnose borderline krijgt ben je wel een heleboel hele lange en zware testen verder! Ik vind het ook barslecht dat die ba dat gezegd heeft. Maar hoop voor je dat je het niet hebt natuurlijk. Je kaartje ziet er goed uit @Kristel: woei taarten proevennnnnn, jammie Tijd gaat hard he! Ben benieuwd of je gevoel goed zit @Sterretje: nee mn banner begint gewoon overnieuw, maar ben nog niet ongi! @Dazwa: zal je vandaag alles rustig uitleggen @suus: balen dat de dokter toch niet wilde helpen! Maar ik zou niet luisteren naar zijn advies om niet te tempen. Een gyn wil namelijk wél minimaal 3 temprondes van je zien wanneer jij denkt geen eisprong te hebben. Dus sla de dokter zijn advies in de wind en blijf tempen! Anders word je gewoon weer naar huis gestuurd en dat zou zonde zijn. Ik heb vanmorgen getest. Zie wel een vaag lijntje, maar té licht om een echt lijntje te kunnen zijn volgens mij. Hij is ook niet te zien op de foto. Mn temp is nóg hoger geworden, zal zo even in mn album zetten. Ik snap er niks meer van hoor... Ik ga nu op zn allervroegst vrijdag weer testen en anders pas eind volgende week ofso. Ik voel helemaal niks verder, dus heb ook geen testdrang.