Jong, en zwanger willen worden!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 31 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Muthje: Wij zijn nu in de 10e ronde... Maar al 3 vmk's gehad en gedoe met B12 tekort (waardoor zwanger worden moeilijker wordt en zwanger blijven ook...)
    Ik heb nu 2 weken geleden voor t eerst een B12 injectie gehad dus had gehoopt dat het meteen zou werken met een zwangerschap, maar niet dus :(

We zijn nu deze week begonnen met wat dingen onderzoeken ed. Afelopen maandag heeft mn vriend zn zaad ingeleverd.
    Als daar niks uit komt gaan ze bij mij verder..

Ik ben trouwens zelf 21 en mn vriend is 31..
    Onder andere om die reden (dat hij dus al 31 is) vond de huisarts dat we al mochten beginnen met onderzoeken doen ed.

2. suusje23

suusje23 Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.061
    0
    0
    cuijk
    das waar muthje. alhoewel 17 jaar of 11 jaar verschil ook wel weer verschillend is toch? achja wij zijn wat ouder van geest en het is algemeen bekend dat mannen vaak jonger van geest zijn he. haha

3. Meisje87

Meisje87 Bekend lid

27 jun 2008
    960
    0
    0
    positief blijven kristel!

4. rose

rose Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.421
    0
    0
    hoi mutje hoelang ben jij al bezig.
    je kan zo'n cyclus bereken op allereli sites gewoon bij google cyclus berekenen in toetsen en je krijgt van alles en dan jee eerste dag van laatste mestruatie intoetsen en als je een regelmatige cyclus hebt dan is het gewoon 28 en weet je dat de jouwe 35 is vul je dat in als je het niet weet zoals ik pak je bijv 28 en 30 en 32 dat is toch wel het meest voorkomend en dan weet je ongeveer waanneer alles valt..

5. muthje

muthje Lid

22 okt 2008
    52
    0
    0
    kok
    wat zijn wmk's als ik vrangen mag en hoe doen jullie dat alemaal berekenen met die cycles en zo ? ik ben bij de arts geweest om de leeftijd van me vriend maar onze arts zij probeer het maar gewoon eers een jaar da naar zie ik het wel :( en hoe lang is 10 rondes xxx muthje

6. muthje

muthje Lid

22 okt 2008
    52
    0
    0
    kok

hahaha idd

7. muthje

muthje Lid

22 okt 2008
    52
    0
    0
    kok
    he rose nu meer als een maand gestopt met de pil zou in deze dagen weer ongesteld moeten worden de eerste dag van de laatste keer was 22 sep dus maar weet niet of ik die mag mee tellen

8. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Muthje: Een vmk is een vroege miskraam.. Ik heb dus 3 miskramen gehad voor de 5/6 weken van de zwangerschap..

Een ronde is trouwens een cyclus, dus wij zitten nu in de 10e cyclus.

Een cyclus bereken je trouwens niet zo makkelijk als het je eerste is, nadat je met de pil gestopt ben (of een ander anticonceptiemiddel met hormonen) kan je cyclus daarna namelijk in de war zijn omda je lichaam het zelf weer moet regelen.

Ik ben om die reden meteen na het stoppen met de pil met ovulatietesten begonnen. Zo kon ik zien of mn eisprong weer normaal zou komen en hoe lang mn cyclus dus zou zijn.

Als je dat niet wilt, kan je je temperatuur gaan opmeten elke dag net nadat je wakker bent geworden en dan kan je 3 dagen NA je eisprong zien dat je een eisprong gehad hebt omdat je temp dan omhoog gaat.

Als je dat allemaal niet wilt dan kan je eigenlijk niet meer doe ndan afwachten hoe je eerste cyclus verloopt... En vanuit die kan je dan al een beetje je volgende berekenen..

9. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Muthje: Je mag vanaf 22 september al gaan tellen want dit is je eerste echte cyclus zonder pil :)

Je zit nu dus op dag 32 van je cyclus.

De dag dat je ongesteld gaat worden wordt weer de eerste dag van je nieuwe cyclus, dus die dag tel je niet meer mee bij deze cyclus.

Zo kan je het dus tellen als je begrijpt hoe ik het bedoel :)

10. muthje

muthje Lid

22 okt 2008
    52
    0
    0
    kok
    nee snap het niet maar ik ben ik heb een heleraare ongestelt heid ben meestal al ongesteld voor dat ik stop met de pil ik geloof dat ik al bloeding had voor dat ik gestopt was maandag de laatste in genomen en dinsdags ongesteld dus de eerst ongesteltheid moet nog kommen naar de pil maar die zou in deze dagen moeten kommen wacht vol spanning heb nog geennlast van eierstokken en zo en voor mij is dat raar angezien ik altijd hefige pijn en zo heb in me periodes

11. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Als je vanaf 22 september telt, dan zit je vandaag op cyclusdag 32.

Als jij morgen ongesteld wordt, dan is morgen weer dag 1 van je nieuwe cyclus en was deze cyclus dus 32 dagen.

Als je zaterdag ongesteld wordt, dan tel je dus door tot vrijdag, dat is dan cyclusdag 33 en was je cyclus dus 33 dagen.

Snap je?

Je menstruatie zal waarschijnlijk anders verlopen als toen je aan de pil was, dus je kan nu eigenlijk nergens vanuit gaan van lichamelijke klachten oid... Het is echt gewoon afwachten helaas...

@De FF gebruikers: Ik heb net een ticker gemaakt die meeloopt met mn tempkaartje, maar hij doet raar :( Ik plakte de bbcode in mn profiel hier, maar toen kwam de heel url bij de ticker te staan zeg maar...
    Ik snap even niet hoe ik m goed moet krijgen?
    Ik heb nu de url weggehaald en alleen de png laten staan, maar ben bang dat ie nu niet meer geupdate wordt zeg maar, dat ie dus nu voortaan blijft staan op cd 26 - 10 dpo :(

12. muthje

muthje Lid

22 okt 2008
    52
    0
    0
    kok
    dus gewoon wachten en dan van af de volgende ongestelt heid gaan rekene ?

13. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Je kan nu al gaan tellen als je wilt, dan heb je een beetje een idee van hoe je volgende cyclus kan gaan lopen :)

@De FF gebruikers: Never mind! Het is al opgelost, moest een 'enter' weghalen ertussen :( Stom ding!

14. muthje

muthje Lid

22 okt 2008
    52
    0
    0
    kok
    ga het bij houden en vraag je hulp wel weer hahahahah

15. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik heb gewoon geteld voor je vanaf 22 september en je zit nu op dag 32 van je cyclus.

Ik zou dat maar even bijhouden als ik jou was, is altijd handig :) Dat je dus vanaf nu elke dag even een dag erbij telt en dat dus opschrijft oid.

16. muthje

muthje Lid

22 okt 2008
    52
    0
    0
    kok
    heb het opgescheven handig zo'n agenda maar wanneer is de laatste dag dan ? en de eerst van de volgende

17. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    De laatste dag is de dag vóórdat je ongesteld wordt en de eerste dag van je nieuwe cyclus is dus de dag dat je ongesteld geworden bent :)

Niemand kan jou nu vertellen wanneer je ngesteld gaat worden, dat kan alleen als je weet wanneer je eisprong geweest is en hoeveel dagen het normaal gesproken dan duurt (na je eisprong) tot je ongesteld wordt.

Het zou morgen kunnen zijn, het zou volgende week kunnen zijn, maar het zou bij wijze van ook over een maand kunnen zijn... :(

Je kan niet meer doen dan afwachten nu..

Als het echt veel te lang gaat duren, dus als je over een maand nog niet ongi zou zijn, dan kan je naar de dokter gaan als je je er zorgen om maakt, daarom is het ook goed om nu dus bij te houden op hoeveel dagen je al zit ;)

Ik ben nu trouwens weg! We hebben een afspraak met de ambtenaar van de burgerlijke stand :-D Eens kijken of het een leuk mens is of niet :p

18. Meisje87

Meisje87 Bekend lid

27 jun 2008
    960
    0
    0
    succes kristel
    ga je nu pas in ondertrouw dan?

19. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Hoop dat je een leuke babs hebt Kristel :D
    En balen van je nega test meis, maar wie weet wat die b12 injectie allemaal doet ;)
    Blijf positief meis!

Nieuwe welkom :D
    Zwangere gefeliciteerd :D

Agneta: wat heeft je ei gedaan?
    Vertel vertel :p

Hier nog geen ongi.
    Tampon was gisteravond weer witter dan wit.
    En temp nog steeds boven de 37.
    Gisteren 36,98 dus dacht hey, misschien komt mn ongi!
    Maar vanmorgen net zo hard weer 37,10.
    Ik snisnasnap er dus helemaal niks meer van.
    Zaterdag testen als ik niet ongi ben.
    En anders donderdag weer testen.
    Als ik dan nóg niet ongi ben ga ik naar de dokter, want dan is er iets echt niet goed.
    Maar nog altijd geen duidelijkheid hier dus!

20. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Je moet minimaal 2 weken vantevoren in ondertrouw.
    Dus is niks raars aan hoor :D

Deel Deze Pagina