Jonge meiden (begin 20) een stuk ongeduldiger?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Weetjewel, Dec 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Weetjewel

Weetjewel Actief lid

May 27, 2008
    475
    0
    0
    Ik lees hier heel vaak, jonge meiden net/begin 20 die zijn net gestopt met de pil en meteen denken dat het de eerste ronde meteen raak is. Na 1 ronde al zo ongeduldig met wachten op de NOD.

Stel dat het een jaar duurt, of nog langer, of je komt erachter de je niet vruchtbaar bent, of je man niet vruchtbaar is. Dan ben je van NOD naar NOD aan het leven, lijkt mij dat je relatie daar ook niet gezelliger van wordt? Ik ben zelf nu een jaar pil-loos, alleen omdat ik bij de gyn loop moet ik tempen en medicijnen slikken om uberhaupt een eisprong op te wekken, maar ik merk ook dondersgoed dat mijn sexleven een stuk minder spannend is.

Dus wat ik eigenlijk probeer te zeggen, ga er van genieten, ga niet van test naar test leven. Ik denk dat dat het een stuk aangenamer wordt voor jezelf. Want mocht je in de MM terecht komen moet je al genoeg bijhouden en dat levert helemaal een hoop stress op.

Dus meiden geniet en relax :D

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Ik leef niet voor het zwanger worden maar ik denk er wel regelmatig aan... En om nu te zeggen dat ik van test tot test leef nee dat niet...
    Ja oké je denkt dan wel regelmatig van ow nog zoveel dagen tot mijn eisprong en nog zoveel dagen tot testen maar om nou te zeggen dat het mijn hele leven beinvloed? nee totaal niet....
    we genieten gewoon samen en we zien het wel en als ik een negatieve test heb of ik ongesteld wordt dan denk ik: oké jammer volgende ronde misschien meer geluk....
    dus nee ik denk niet zo zeer dat het met de leeftijd te maken heeft maar gewoon meer met hoe de persoon is en hoe sterk die drang is...

Ik zelf heb gezegd van nou als het binnen een half jaar / jaar gebeurd dan ben ik gelukkig :) maar tuurlijk weet je dat het ook langer kan duren en (ik in ieder geval) weet je dat het vaak niet de eerste paar rondes al raak is!

3. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Dit heeft niks met leeftijd te maken hoor...
    Ik zie ook genoeg dames van eind 20/begin 30 die zwaar ongeduldig zijn...

4. kira1985

kira1985 Niet meer actief

Ja idd ik vind ongeduldigheid niet leeftijd gebonden.

5. Weetjewel

Weetjewel Actief lid

May 27, 2008
    475
    0
    0
    Daarom staat er ook een vraagteken in de titel ;)

Ik kijk vaak naar leeftijden (als die erbij staan natuurlijk) en ik zie veel meiden van begin 20, dus vandaar ook mijn vraag :p

6. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    2,746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Ik vind ook dat het niks met leeftijd te maken heeft.. Zoals Kristel zegt er zijn genoeg oudere dames die een stuk ongeduldiger zijn..

7. kira1985

kira1985 Niet meer actief

Ik had het niet als vraag begrepen.

Natuurlijk willen wij heel graag een kleintje, maar ik hou altijd in mijn achterhoofd dat het niet altijd zo 123 gepiept is. En soms is die gedachte uit mijn hoofd en ben ik ook wel eens ongeduldig maar ja is menselijk vind ik dan :D

8. mamaria

mamaria Bekend lid

Nov 4, 2008
    510
    0
    0
    Ik denk eigenlijk dat TS wel een beetje gelijk heeft.
    Ik krijg die indruk namelijk ook als ik bepaalde topics lees.
    Neem nou het topic over kinderkamers/spullen kopen terwijl je nog niet zwanger bent.
    Ik zie daarin voornamelijk jonge meiden die al de hele uitzet bij elkaar hebben.

9. Hummie

Hummie Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    1,503
    0
    36
    @ mamaria, op dat topic heb ik net geantwoord! ik persoonlijk denk dan bij hele jonge meiden (zie ze zelfs van 18, 19 voorbijkomen!) ga eerst nog even leven, bouw een stabiele relatie op met je vriend, en studeer af en zoek een leuke baan, dan heb je een goed fundering want een kindje brengt zoveel verantwoording met zich mee! dat wordt nog zwaar onderschat op die leeftijd vind ik, als ik terugkijk naar toen ik rond de 20 was vond ik mezelf ook al zo volwassen, had een leuke baan enz enz ook met mijn vroiend was ik al jaren samen maar jongens je schaft geen konijn oid aan! het belangrijkste vind ik nog dat je zeker weet dat je gelukkig bent met je man, vriend en dat je een stabiele situatie kan bieden aan je kindje die geen gescheiden ouders krijgt op 15 jarige leeftijd of jonger... Maar de een van 20 is de ander niet, dat lees ik hier ook wel op het forum. Je haalt ze er wel uit die nog een beetje naief denken of echt serieus weten wat ze doen. Maar schrik er nog weleens van hier van sommige topics.

10. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    Ik denk niet dat dat aan leeftijd ligt. Er zijn ook genoeg meiden bij rond de 25-30 die ongeduldig zijn en spullen bij elkaar gekocht hebben.
    Ik denk dat het met allerlei dingen te maken heeft, en dat het per persoon verschilt en niet met leeftijd.
    Het ligt bijv. er aan hoe lang je je vriend al kent, of hoe serieus je er mee bent, de leeftijd van je vriend, de baan die je hebt en je vriend, en het belangrijkste; of je er klaar voor bent of niet. en dat heeft niets met leeftijd te maken.
    En ik begrijp dat je dat met deze topic niet bedoeld te zeggen, nja eigenlijk vraag je iets...
    Mijn antwoord is; ik denk dat het niet waar is dat jongere meiden ongeduldiger zijn.
    Iedereen hier wil heel graag een kindje en telt er heel begrijpelijk al vanaf de 1e ronde op.
    De een is wat enthousiaster en extraverter in het denken en schrijven van berichtjes, denk ik.

11. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    Hee, ik ben het met je eens dat misschien niet iedereen er even goed over nadenkt (ook al weet je ook dat niet), en dat sommige berichtjes inderdaad ooit best zorgwekkend zijn, maar ik denk niet dat het helemaal eerlijk is om te zeggen dat meiden van een jaar of 18-19 nu moeten gaan genieten van het leven en nog niet met kinderen bezig moeten zijn.
    Je kan niet bij anderen zien hoe zij zich voelen en gedragen.
    Sommige (waaronder ik) hebben een hoop meegemaakt en dan gaat volwassen worden in een keer érg snel..En dan lijkt dan misschien niet als je de leeftijd 21 leest, maar dat gaat om hoe ik me voel, hoe ik denk.
    Want dan ben ik al ver voorbij de 21, denk ik zelf.

Als laatste.. vind het ook niet helemaal eerlijk als je gaat concluderen dat sommige er zo simpel over denken dat je het gaat vergelijken met een konijn aanschaffen...

12. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

Dec 6, 2008
    9,208
    1
    38

13. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    Precies Stephanie,
    dan is leeftijd alleen een getal. Leeftijd maakt dan ook écht niets uit, als jij en je vriend/man je er klaar voor voelen, er serieus goed er over nagedacht hebben.

14. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik was 18 toen wij begonnen...(heeft uiteindelijk 2 jaar geduurd)
    Maar ik was niet echt ongeduldig.Mijn moeder heeft er ook langer over gedaan om zwanger te worden, dus ik denk dat dat ook wel scheelt, ik hield er toch wel rekening mee.
    Ik schrik ook wel van sommige van die topics, bijvoorbeeld over 3 maanden bezig zijn en totaal niet snappen waarom je nog niet zwanger bent.(niet persoonlijk bedoeld)
    Het blijft een kansberekening meiden. ;)

15. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

Dec 6, 2008
    9,208
    1
    38
    mijn vriend en ik kennen elkaar al bijna 12 jaar waarvan we nu 3 en half jaar samen zijn, wij hebben een eensgezinswoning en allebei een goede baan, en onze relatie is supergoed.

nou als wij geen stabiele situatie hebben voor een kindje dan weet ik het niet meer....

enne er zijn ook vrouwen van 30 die een kind krijgen en na 3 maanden alweer scheiden van de vader van het kind of kinderen, dus dat heeft ook niks met leeftijd te maken.

16. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    Mee eens Lucia, maar ik denk dat het bij zulke topics misschien ook wel gaat om het gevoel, hoe erg het tegenvalt en waarom is bijv. een vriendin wel de 1e ronde zwanger geraakt en waarom lukt het bij mij niet.
    Ik vraag me dan af of ze écht niet snappen hoe het kan dat ze nog niet binnen 3 mnd zwanger zijn, of dat ze er op dat moment zo ontzettend van balen en het niet eerlijk vinden.
    En wanneer die 'bui' gezakt is, ze wel weer helder kunnen denken en inzien dat 3 maanden bezig zijn eigenlijk gewoon niets aparts is..

17. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    2,746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Daar ben ik het ook volkomen mee eens Stephanie & Linda..

Waarom zou je als je zeker weet dat je er klaar voor bent wachten tot je een paar jaar ouder bent, omdat je nog moet ''leven'' !
    Ik vind dat best nare opmerkingen, je moet nog verder leven, leuke dingen doen en blabla..
    Leeftijd is dan maar een getal!

18. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Age is nothing but a number ;)

En wat mensen zeggen over dat je eerst maar moet genieten van je leven... Bullshit!
    Alsof je met kinderen niet kan genieten :(

Wat betreft al spullen kopen als je nog niet zwanger bent..
    Is toch niks mis mee?

En tja, dat er meiden zijn die na 2 maanden al zeuren dat t niet lukt..
    Ik denk niet dat dat zoveel met leeftijd te maken heeft in de zin van dat jongeren zich sneller druk maken.
    Denk dat 'ouderen' zich net zo goed snel druk maken maar het niet zo snel uiten, omdat die eerder nadenken over de consequenties (dat ze dus commentaar gaan krijgen van anderen die al heeel lang bezig zijn).
    Ik weet niet zo goed hoe ik dit laatste goed moet uitleggen, maar ik hoop dat mensen t toch begrijpen en niet negatief opvatten ;)

19. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    2,746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Idd Kristel ;)

20. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    Ik vind die opmerkingen inderdaad ook niet terecht, je kan dat niet voor een ander zeggen.
    Tot dat je iemand echt kent, en dat is op een forum niet het geval.

Share This Page