idd kristel, met een kindje kun je ook genieten, misschien nog wel meer. wij zijn geen stappers ofzo dus ik hoef ook niks op te geven of het kindje elk weekend bij opa en oma te dumpen.... en ik ben dan wel PAS 21, maar ben dan ook pas 35 (hoop ik althans) als mijn kind naar de middelbare school gaat, mijn lichaam hersteld zich op deze leeftijd sneller na een zwangerschap en bevalling als op latere leeftijd, mocht het niet zo makkelijk lukken heb ik nog alle tijd om zwanger te worden als je op je 30e pas begint dan begint de tijd ook wel te dringen... en het allerbelangrijkste: Wij voelen dat we er klaar voor zijn.
Nja, zoals ik nu reacties lees heb ik een beetje het idee dat jonge meiden zich moeten verantwoorden oid. Waarom zou je? Je bent niemand verantwoording schuldig over je eigen keuzes. Zolang je ze weloverwogen neemt heeft niemand er wat mee te maken verder Maargoed, volgens mij ging het topic niet over of het wel kan, jong moeder worden, maar over dat TS het idee heeft dat jonge meiden véél ongeduldiger zijn.. Nja, ik ben het daar niet mee eens (zeg het maar even, want merk dat t toch wel offtopic gaat)
mee eens kristel... hahah maar goed, ik snap het wel aangezien sommige ook opmerkingen maken over jong kinderen krijgen die niet op dit topic zijn gericht. Natuurlijk wil je dan even je mening terug geven en laten horen dat je er anders over denkt
Ik word volgende maand 20, ik ben pas met de pil gestopt maar over 3 maandjes gaan er echt voor doen het nu veilig zeg maar, ik ga niet er boven op zitten van ik moet zwanger worden, wij doen het gewoon rustig aan dan, en zien wel wanneer het raak is, we hebben al een dochtertje die volgende maand 2 word. En leeftijd is maar een getal,en ik zie het maar zo nu ik zo jong ben, en ik kijk naar famillie leden de dan in de 30 zijn, dat die ook vaak niet alle energie hebben meer als dat van vroeger toen hun 20 waren(hoeft niet bij iedereen te zijn). En ik heb alle energie, en ik geniet net zo van me leven nu, al had ik geen kindje, mijn vriend is 28 en wonen samen en zijn gelukkig, dat is het belangrijste.
Ik heb dat topic geopend en ik vind niet dat je daardoor ongeduldiger bent... ik heb er ook uitleg bijgezet waarom ik zelf het gekocht heb en ik heb liever alles een beetje verspreid qua kosten dan strax allemaal in 9 maanden... en waarom iets laten liggen als je iets zo leuk vind? maar om dan te zeggen dat iemand ongeduldig is nee vind ik niet.... Verder zei iemand dat als je 20 bent dat je dan moet genieten van het leven waarom zou je met een kind niet kunnen genieten van het leven? ik ben bijvoorbeeld niet iemand die veel uitgaat ofzo en ik ben ook volwassener dan de meeste van mijn leeftijd (althans dat zegt mijn omgeving en dat komt misschien ook wel doordat ik in de zorg werk) en ik heb al een aantal jaar het gevoel graag een kind te willen... ik weet ook heel goed hoe je leven gaat veranderen met een kind dat merk ik wel aan vrienden van ons die ook een kind hebben maar goed dat is een keuze die je maakt en je moet idd wel beseffen dat er dan ook veel veranderd... Ben het wel met je eens dat sommige er misschien toch niet helemaal klaar voor zijn of achteraf handelen in een opwelling maar dit geld zeker niet voor iedereen b.v in mijn geval dit is iets waar ik al zeker 2 -3 jaar over na denk en nu ik een vervolgdiploma, een goeie baan, samenwoon etc is het voor mij een keuze om nu door te zetten en ja de kans is groot dat he b.v een jaar of langer duurt daar moet je idd rekening mee houden en ja geduld is een schone zaak... maar toch vind ik het nog steeds niet afhankelijk van leeftijd want er zijn hier ook genoeg meiden van 28 of ouder die na 2 rondes ofzo ook al ongeduldig worden...
Ik zit zelf altijd in het jong en zwanger worden topic. Ben daar ook de oudste. Maar ik kan wel zeggen dat vrijwel alle dames die daar schrijven (en dat is 90% van de dames die hier ook geantwoord hebben) echt wel weten waar ze mee bezig zijn. Zij zijn zeer zeker verantwoord bezig en klaar voor het ouderschap. Ik schrik er eerlijk gezegd gewoon van wat een vooroordelen er hier geschreven worden.
Ik ben het net als met Linda hier mee eens, het heeft niets met leeftijd te maken! Ligt er inderdaad aan hoe jij je leven lijd en wat je vroeger hebt mee gemaakt en hoe je daar mee om bent gegaan! Iemand van 18 jaar kan in zijn geestelijke ontwikkeling al veel verder zijn, dan iemand van 24, dat zegt niets! Maar zo denk ik. Tuurlijk is een stabiele situatie belangrijk, dat ben ik absoluut met Hummie eens, maar ook iemand die al 10 jaar getrouwd is, daar kan de stabiele relatie van veranderen in een diep dal! Leven zit vol onzekerheden, eigenlijk de enigste zekerheid die je hebt in het leven is, dat je uit eindelijk op een dag niet meer wakker word. Het werk wat je doet, je huis waar je in woont, het eten wat je eet, je relatie die je hebt. Alles kan op één dag anders zijn. Een kind geeft inderdaad veel verantwoording en zorg voor veranderingen in het leven. En daar kies je bewust voor samen met je partner als jij er klaar voor bent! Of dat nou op 18 jarige leeftijd is of op 36 jarige leeftijd. Ouders zijn is geen vak dat je kan leren, dat moet je ervaren. Geen ouder, ik herhaal... Geen mens is perfect! Het leven bestaat uit vallen en weer opstaan en er van leren! Maar Hummie, zo denk ik! Iedereen heeft natuurlijk recht van eigen meningsuiting
Oké, dat was even oftopic, maar wilde even op je verhaal reageren Hummie, schrok dr nog al van! Maar nu even om in de topic te blijven! Ik denk dat elk persoon wel deels ongeduldig is, zodra je NOD-dag naderd! Er zijn dames bij, die net na het stoppen van de pil hier hun verhaal doen, met de vraag: Ben ik zwanger! Maar, dat had ik zelf ook. Na het stoppen van de pil voel je zoveel rare dingen gebeuren in je lichaam, die je niet kan plaatsen! Daar is dit forum dan ook voor gelukkig Hopelijk laten we iedereen lekker in hun waarde!
[/quote] Zie mijn bovenstaande zin... Ben ik met je eens, gelukkig is bijna iedereen hier jong of oud heel bewust met een kindje bezig! maaar soms komt er gewoon een topic voorbij of antwoord op een vraag dat ikdenk, dat is echt naief en er wordt niet over nagedacht! vaak zijn dat toch wat jongere meiden, de het een kick vinden om zwanger te zijn omdat bv een jong vriendinnetje ook net een kindje heeft. gelukkig komen die maar sporadisch voorbij en zijn idd de meeste meiden, ook jonge meiden! zich er heel bewust van wat ze doen, nomaals de een s de ander niet met 20. Hoop dat iedereen hier zwanger mag worden!
Nou ik was behoorlijk ongeduldig......ik wilde zooo graag en inderdaad het maakt je relatie niet leuker. Maar als ik 30 was geweest was ik waarschijnlijk net zo ongeduldig geweest. Ik besefte heus wel dat het langer kon duren...het eerste half jaar ging ook nog wel...daarna raakte iedereen in mijn omgeving zwanger en werd het voor mij een obsessie...ik leefde echt van test naar test en geloof me er zijn er hier echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel doorheen gegaan. Dus tsjaaa voor mij gold wel jong en erg ongeduldig Uiteindelijk heeft het 16 maanden geduurd voordat ik zwanger was......maaaaar het was het wachten wel waard
Oké, dat ben ik inderdaad met je eens! Maar schrok voor al van de bovenstaande zinnen! Daarom moest ik ook echt even mijn ei kwijt Maar, dat klopt wel wat je zegt. Je kan ze er wel uit halen. Las hier ook een verhaal van een meisje van 17 dacht ik, die net kleine 2 maand bij haar vriend was en al een kindje wilde! Dan denk je er dus niet realistisch over na! Maar ik denk als jij een relatie hebt van 2 jaar en je woont samen en je hebt je financiele plaatje op een rij, ongeacht wat je leeftijd dan ook is, dan moet je zelf daar een keuze in maken! Dat probeerde ik ook te zeggen. En over gescheiden ouders etc. Dat kun je nooit zeggen, vind ik altijd een gevoelig onderwerp. Zou je, daarom je keuze voor een kind moeten laten varen? Omdat je nooit weet of je partner wel vooraltijd bij je zou blijven of jij bij hem. Nou zo, wij hebben even ons zegje gedaan
Denk dat er een verschil is tussen jong en onbezonnen Ik ben weliswaar (redelijk) jong, maar zéker niet onbezonnen (en ik had al een konijn sorry kon het niet laten, hihi) Wat betreft ongeduld: Wij dachten, weet je wat, we gáán er gewoon voor want je weet nooit hoe lang het wel niet kan duren. Ik was ingesteld op mínstens drie maanden, en misschien wel een jaar of langer. Ik was de 2e ronde zwanger Vind overigens wel dat een zorgvuldige afweging van wat je te bieden hebt op zijn plaats is: een stabiele relatie, regelmatig inkomen en een geschikte plaats om te leven. Wat mij betreft zegt leeftijd heel weinig (niet niets, want er zijn grenzen...) over het wel of niet klaar zijn voor een kindje en de bijkomende verantwoordelijkheid.
ik vindt ook niet dat de leeftijd er iets mee te maken heeft.. de 1 is vroeg volwassen en de ander pas bij midden 20.. als je samen met je partner een stevig bondje vormt en jullie hebben een kinderwens.. ervoor gaan dan! je kan echt wel lekker genieten van je leven SAMEN met je kindje erbij hoor.. vindt het zwaar overtrokken als er zo wordt gedacht... ken genoeg jonge meiden en ook een meisje die met 16 bevallen is van een kindje en nu al achterin de 20 is en 12 jr samen is met haar man en al 3 kinderen hebben samen.. dus zo kan het ook gaan.. zijn ook genoeg mensen die al jaren samen zijn een kindje krijgen en door alle stress langs elkaar heenleven en uit elkaar gaan.. wat ik ermee wil zeggen is: het ligt niet aan de leeftijd in ieder geval! en denk dat elke vrouw die probeerd zwanger te mogen worden weleens ongeduldig is hoor.. is vrij logisch als je weer je NOD nadert dat je dat denkt.. ojee zal het nu zo mogen zijn? vrij menselijk dacht ik
Ben ook altijd ongeduldig geweest.. meer omdat ik het zo onwijs graag wil. Toen we erachter kwamen dat het sperma heel slecht was ben ik er niet zoveel meer mee bezig geweest als eerst, we wisten toch al dat de kans heel klein was.. Maar het is nooit zo geweest van 'ff zwanger worden en een kindje nemen' het was voor mij altijd al een wonder geweest.. en nu nog meer.. En niets onbezonnen, toen ik stopte met de pil was ik 20 en daar ben ik nu blij mee want ik ben nu 22 en nog niet zwanger!
Ik vind ook dat dit zeker niet met leeftijd te maken heeft. En iderdaad de een die 20 is is de ander niet Iemand van begin 20 kan wel getrouwd zijn.. dus dat zou niet hoeven te betekenen dat iemand van die leeftijd nog geen stabiele relatie heeft en niet van het leven heeft genoten En trouwens.... Wat ik net ook las... Ben ik het ook zeker mee eens.. Van het leven genieten... Kan dat niet mét kinderen? Net zoals sommige mensen alleen carriere willen maken en geen/nooit kinderen willen.. ieder zijn eigen keus
Ik ben ook wel ongeduldig en wacht op mijn nod en alles, maar ben me er heel goed van bewust dat het weleens lang kan gaan duren en dat zeg ik ook altijd tegen mijn vriend, dat hij er maar op moet rekenen dat het weleens een jaar of langer kan duren. Ik denk dat er niks mis is met iets graag willen.
Ik vind het een beetje raar topic Net zoals jonge meiden weleens ongeduldig zijn, zijn de ouderen dat ook. Ik weet niet of ik onder oud of jong val , maar geloof me ben op zijn tijd behoorlijk ongeduldig. Dat was ik in de eerste maand al een beetje en nu 13 maanden verder ben ik nog steeds ongeduldig. Wij willen gewoon heel erg graag papa en mama worden en het is niet dat ik denk: "nou het mag nog wel een jaartje langer duren...". Wie denkt dat wel? Het valt me trouwens op dat de jonge meiden zich vaak aan het verdedigen zijn, zoals ik heb een vaste baan, lange relatie, huis etc. De ouderen hoeven zich toch ook niet te verdedigen? Iedereen voel zelf het beste aan wanneer ze klaar zijn voor een kleintje en leeftijd maakt dat dan niet zoveel uit (er zijn natuurlijk wel enige grenzen ).
Tja, maar die oudere dames horen dan ook hun biologische klok tikken.... Dus in dat opzicht vind ik het wel logisch dat oudere vrouwen wat ongeduldiger zijn! Maar goed, da's mijn mening....
@ trees dat ben ik helemaal met je eens, het valt mij ook op dat sommige vd jonge meiden zich verdedigen, meiden dat is niet nodig! Er komt maar SPORADISCH een onnzozel, naief antwoord voorbij en ja vaak is dat van wat jongere meisjes waarbij ik het gevoel krijg dat ze zwanger willen worden om de aandacht en niet over de verantwoordelijkheid nadenken, maar ik ben er wel van overtuigd dat het grootste gros meiden ongeacht leeftijd hier heel bewust met een kindje bezig is, dus meiden ik denk net wat trees zegt dat het niet met leeftijd echt te maken heeft of je ongeduldig bent (om het topic te beantwoorden.) Daarentegen vind ik wel dat je een stabiele situatie moet hebben qua relatie, financien (en dat hoeft echt niet met een carriere te zijn!) enz. Het belangrijkste voor je beeb is toch zijn/haar levenlang moeder en vaderliefde! Volgens mij raakt er wat verwarring over leeftijdsgrenzen hier op het forum, liefde voor je kindje heeft idd niks met leeftijd te maken maar wel met verantwoordelijkheid en er heel bewust over nadenken! lieve meiden, ik hoop voor iedereen dat onze kinderwens in vervulling mag gaan en ieder op zijn tijd! liefs humm
Ik vind het ook een beetje een raar topic hoor, sorry, maar idd als je er klaar voor bent ben je er klaar voor en snap best dat je een ''ongeduldig" of verdrietig wordt als je weer ongi wordt of een nega test heb... of je nou jong of oud bent... je stopt niet voor niks met de pil, je wilt dan liever niet een jaar verder zijn, (wat wel normaal is hoor) Maar goed jong of oud als de wens er is het meestal niet 'leuk' om te wachten... Kus