@vlekkengek: op het pak staat wat ze mogen hebben. Als je denkt dat ze meer op kan, zou je een schepje meer kunnen doen. Je merkt wel als ze veel gaat spugen dat het teveel is. Ik geloof pas als ze op 1 liter zitten, dat je niet meer mag geven. Het kan ook mamahonger zijn wat je kleintje heeft. Isis wil heel veel bij ons zijn, valt ook niet alleen in slaap. Dus meestal krijg ik niet veel gedaan op een dag, daarom is de draagdoek/zak erg handig. @debby: heb ook een draagdoek, maar ik vind het ingewikkeld. Gaat snel weer los of ze ligt niet goed. Ik vind de babybjorn veel fijner. De LK is geweest en Isis heeft een slechte drinktechniek. Ze noemen het zuigverwarring. Dus die flesjes in het ziekenhuis en daarna zijn de boosdoener Als ik stuwing heb drinkt ze goed, want dan stroomt de melk goed. Maar als ze wat meer moeite moet doen, valt ze in slaap of doet er veel te lang over. Nu moet ik borstcompressie toepassen. Maar dat werkt ook nog niet zo geweldig. Het zou beter moeten gaan, als ze sterker wordt. Ben benieuwd of ik daar op kan wachten.
@ mini me: goed idee de uk geeft zelf aan wanneer hij genoeg heeft, als je kleine na een leeg gedronken fles nog op handje zit te sabbelen, kan het ook zijn dat ie nog bezig is met zuigereflex, dan lijkt t alsof hij nog honger heeft, maar dan heeft hij gewoon nog zuig behoefte, hier gaat op zo'n moment dan even kort de speen erin, ukje valt dan in slaap en speen gaat er weer uit
Ik word gewoon weer kwaad als ik dit stukje lees en ik dacht dat ik er over heen was. In het begin hebben ze Emma gewoon flesvoeding gegeven omdat met mijn medicijnen schijnbaar geen borstvoeding mocht (wat later wel bleek te mogen) en later toen ik kolfte keken ze af en toe niet goed in de vriezer en gaven ze flesvoeding omdat ze dachten dat de bv op was... Als ze in het ziekenhuis aan cupfeeding of fingerfeeding hadden gedaan had ik nu nog gewoon borstvoeding kunnen geven. Bleg, stom ziekenhuis... Ik vind het knap dat je het zo lang volhoudt hoor Nynke!!! Voordeel van een draagdoek vind ik dat als ze groter is ik haar ook op de rug kan dragen. En ik krijg rugpijn van die babybjorn, het is niet erg ergonomisch...
Ik ben ook wel kwaad omdat het dus toch kan zuigverwarring. De een zegt het kan niet de ander weer wel. Dus je weet het dan ook niet meer. Heb nu een fles ontdekt die het aan de borst drinken nabootst, breastflow fles. Ga deze morgen kopen en hoop zo dat ze door die fles leert hoe het moet. Of dat in ieder geval die verwarring niet meer voortduurt. De babybjorn is inderdaad niet erg ergonomisch. Als ik hem lang aan heb, begin ik het ook te voelen.
Arrggghh! Volgens mij staat er voor elke goede dag meteen een slechte dag.. Liv is weer niet in haar hum... Mis meteen het meisje van gisteren zeg, wat een heerlijkheid was dat! Mijn roze wolk was weer helemaal back! Ze heeft weer last van haar buikje en zit constant te persen alsof haar leven eraf hangt met huilen als gevolg... Slapen wil ook maar weinig lukken vandaag.. Vriendlief is vandaag voetballen en nog steeds niet thuis, ben het ondertussen wel een beetje zat.. Wil even slapen xxx
hier ook 6 a 7x 120cc(met poeder 135) Ik hou het eigenlijk helemaal niet bij, idd richtlijnen zijn het, elke baby is anders en daarom hou ik t niet bij maar ga op mn gevoel af. Als hij flesje wilt, krijgt hij zn flesje, natuurlijk niet als hij elk uur komt, maar je snapt me ik ga niet denken: o het is 3uur geleden laat ik hem maar wakker maken. Nop dan laat ik m lekker slapen. Hij komt vanzelf
Hey allemaal! Ben weer eventjes niet geweest, dus het is ook ff iets te veel om alles terug te lezen Las wel iets over problemen met de borstvoeding vanwege dat de kindjes de fles gehad hebben?? Hier hetzelfde hoor! Doordat ik tijdens de bevalling Pethidine en daarna en ruggeprik gehad heb was Yentle heel suf toen ze geboren was. Ze had dus ook totaal geen puf om aan de borst te drinken. Na 1,5 dag heeft ze de fles gekregen omdat ze iets binnen moest krijgen; wist ik veel dat je ook kon bijvoeden dmv cupfeeding of fingerfeeding! Wat dat betreft zijn ze echt wel laks in het ziekenhuis! :x Ja, zij was dus ook gewend geraakt aan de fles en eenmaal thuis wilde de bv ook niet meer lukken.. Dus na een aantal dagen heb ik t gewoon opgegeven. Maar vorige week zaterdag begon het toch te kriebelen en vond ik t toch wel jammer dat ik geen bv kon geven. Ik heb een kolf gekocht en ben enthousiast aan de gang gegaan om mn melkproductie weer op gang te brengen, wat gelukt is! Het is nog niet zoveel dat ik Yentle volledig kan voeden, maar het begint te komen. En sinds vannacht drinkt ze aan de borst! Ik heb het gewoon weer eens geprobeerd en het lukte gewoon, wel met een tepelhoedje, want ze begrijpt niet wat ze met die tepel moet Maar dat is geen probleem, het gaat iig de goeie kant op! Dus ookal heeft het ziekenhuis het voor me verpest in de eerste week, met een beetje doorzettingsvermogen is het me toch aan t lukken! Yentle krijgt wel nog flesvoeding erbij omdat ik nog niet genoeg melk heb, maar beetje bij beetje zal het wel beter worden Zo, dat is even mijn verhaal van de afgelopen periode en ook meteen mijn excuus waarom ik er even niet geweest ben
hoe lang was jij gestopt met bv yentl? Ik zit hier soms nog wel te twijfelen of ik het niet nog een keer wil proberen... twijfels twijfels... 120/4 is inderdaad 120 water en 4 schepjes voeding. Ik hou ook niet precies bij hoeveel ze nou elke keer drinkt. Ik vertrouw erop dat ze neemt wat ze wilt. Morgen moet Emma voor haar prikjes maar ik denk dat we het toch een maandje gaat uitstellen... ze is 5 en een halve week te vroeg geboren en ze krijgt ook al geen bv meer, ik wil haar immuumsysteem even een maandje langer de kans geven om zich op te bouwen... maar ja we zien morgen wel misschien laat ik me wel weer ompraten door het cb. Ik heb heel duidelijke ideeen over mijn kindje opvoeden maar als ik daar commentaar op krijg sta ik telkens weer met mijn mond vol tanden en in het ziekenhuis heb ik me ook steeds weer laten overdonderen. Ik krijg ook nogal vaak te horen dat ik haar af en toe maar moet laten huilen maar dat vind ik dus helemaal niet...
Valt reuze mee hoor Debby, zelf in de draagdoek doen. Is even oefenen, desnoods voor de spiegel gaan staan aan het begin. Vandaag de kleine in de draagdoek meegenomen Ikea in. Was handig want we hadden weinig tijd en zo kon ik haar al lopend de fles geven. Vond ze heerlijk..lekker dat gewieg tegen mama aan, beetje drinken erbij..
@ lindaS dikke knuffel meid. Ging jij ook naar de osteopaat? Wij zijn donderdag geweest en hij kon mij precies vertellen waar ons meisje last van had en waardoor dat kwam. Het klopte precies wat hij zei. Donderdag moeten we terug
@Debby: Ik was 9 dagen gestopt, maar als je t heel globaal bekijkt heb ik helemaal geen bv nog gegeven dus ben ik pas eigenlijk 2 weken na de bevalling begonnen, terwijl de productie alweer helemaal naar 0 gedaald was. Maar als je echt twijfelt zou ik het gewoon nog een keertje proberen, hoe langer je ermee wacht hoe moeilijker het wordt en straks krijg je misschien echt spijt als je t niet nog een keertje probeert? Ik was wel heel erg bang om echt spijt te krijgen, vandaar dat ik nu ook probeer om Yentle weer aan de borst te krijgen. Kijk, als t niet lukt dan lukt t niet, dan heb ik t iig geprobeerd
Bob zit ook rechtop, maar laat zijn hoofdje richting sam hangen en papa heeft bob even losgelaten voor foto. Bob is erg sterk in tegenstelling tot sam...die was juist altijd wat slap. We hebben bewust gekozen om de kleintjes niet veel leeftijdsverschil te laten hebben (in hoeverre je daar invloed op hebt dan.) Mijn man is nu bijna 38 en ik 33. Ik wilde niet langer wachten. Het is nu super druk en hectisch, maar wel heel erg leuk. Voordeel is dat ze nu nog samen slapen. Maar genoeg voordelen en nadelen die er ook weer zijn bij verder uit elkaar!
goede avond dames, vandaag heeft Logan niet in zijn bedje geslapen. wilde alleen maar bij papa slapen. zelf bij mama was het alleen maar goed voor het drinken. vond het wel een beetje naar maar oke voor papa is het wel een keertje leuk dat hij ook wat meer naar hem trekt. ben alleen er bang voor woensdag als ik de hele dag alleen ben. hoe zou dat gaan. daarnet wel hem zelf in het badje gedaan. dit doen we altijd met zijn tweeën. de ene vult het badje en doet hem in bad. de ander kleed hem uit en aan. om 18:30 wilde Logan in eens 2 borsten hebben. stond helemaal verbaast. normaal wild hij er maar 1 maar hij vroeg duidelijk om de 2de. ook na het badje was 1 borst niet voldoende. hij zal wel in een groeispurt zitten. als me ouders langskomen vinden ze dat hij elke keer echt groot is geworden. @ spirit: mmm fouten in me type daar heb ik me hele leven al last van. maar wil het best dit keer op de zwangerschap en nu net mama gooien hoor, speciaal voor jou. als je dan beter voelt. nee zonder gekheid heb er wel meer last van hoor. @ simmer: gefeliciteerd met jullie dochter. @ lotuss: ooh wat een mooie foto's weer. wat heb je 2 mooie meiden gekregen. @ linda en pooh: Logan heeft ook rond 6 uur een pruttel uurtje door zijn darmpjes. op dit moment neemt papa hem dan even mee naar beneden zodat ik kan slapen tot de volgende voeding. maar dat is toch echt afgelopen woensdag. ooh wil dat het nog heel lang duurt voor dat het woensdag is. zit er echt tegen op om de hele dag alleen te zijn zeker nu hij zo huilig is de hele dag. @pooh: ooh wat een leuke foto. zit bob nu al recht op?? of speelt papa een beetje vals * las net hoe hij zat.* @ draagdoek: ja het is even onhandig als je alleen bent. maar het lukt me nu steeds beter. merk wel dat als Logan heel erg huilt en dan zich spand het apsolut niet lukt. ik heb eerst vaak geoefend met alleen om doen en dat is best een karwij. daarna samen met roy logan er in gedaan. en nu een paar keer alleen geprobeerd, wel dat roy in de buurt was. ben trouwens eens een paar keer gaan zitten om hem er in te leggen dat voelde voor mij wat veiliger. @nynke: wanneer zou ze sterkter moeten zijn?? Logan drinkt ook niet goed aan de tepel maar ik gebruik een tepelhoedje. dat help bij hem erg goed. misschien iets om over te hebben met de LK. @ vlekkengek: ja die hebben wij ook al gezocht. ben bang dat ze ze met de placenta hebben weggegooid. @ kristel: wat onzettend goed zeg dat je je bv weer opgang hebt gekregen. een groot aplaus voor je doorzettings vermogen. zo ga lekker me melkje maken en dan naar bed even tv zappen. schoonouders brachten gisteren de tv van roy zijn opa. die is er namelijk heilig van overtuigd dat een plate tv nooit beter kan zijn dan zo een met een toeter. beste man is 95 jaar. dus nu hebben wij een hele grote plate tv op de slaapkamer. scheeld ruim 500 a 700 euro. slaapse gyino
@ all even een vraagje Bart heeft veel last van krampjes nu lees ik over chinababy en infacol. Zie dat een aantal van jullie overgestapt zijn van de CB naar de infacol. Welke is beter, dan ga ik morgen even een flesje halen. Zo zielig die krampjes. Nu ga ik snel naar bed. Man moet morgen voor het eerst weer werken dus morgen alleen Kan ik wel weer bijlezen en reageren Slaap lekker allemaal
Goeie morgen allemaal, Even een kleine update: Overdag slaapt Dinja helmaal niet...De nacht gaat nu al 2x achter elkaar erg goed. Van 22.00 tot 6.00 uur geslapen! Foto van dinja: