Nicole het vastliggen vinden ze meestal niet erg hoor, ze moest hier in het begin wel even wennen aan de puckababy maar ze vind het nu niet meer erg. Ze slaapt er niet altijd meer in, ze heeft nu vaak een gewone slaapzak aan. Heb haar vanaf nu weer op de zij liggen want ze kreeg een plat achterhoofd van het op de rug liggen. Zijn er meer kindjes die dit hebben?? De pijnstillers doen goed hun werk, ben weer pijnvrij alleen erg duf van die pillen.
Sophie heeft een voorkeur voor rechts met haar hoofdje. Maar overdag ligt ze in het hangmatje dus dan ligt ze toch anders, kan je het ook beter sturen.
@Gyino: Ik geef nooit water oid tussendoor. Ze zouden gewoon genoeg moeten hebben aan de voedingen die ze krijgen. Als er meer tijd tussen de voedingen in komt te zitten dan lijkt t me logisch dat je kindje per voeding meer drinkt, dus extra vocht is dan echt niet nodig hoor Ze geven het zelf wel aan of ze er behoefte aan hebben of niet. En als ze genoeg plasluiers hebben is er sowieso niks aan de hand Ik zou t iig niet doen, water tussendoor geven, want daarvan raak je ook 'vol' en dan krijg je straks het probleem dat ze niet genoeg voeding krijgen omdat je dus de honger stilt...
Damian krijgt nu voor het eerst iets meer voeding (FV) en moet dus nu 5uur tussen zitten, hopen dat hij het kan volhouden maar als hij toch eerder komt, geef ik hem gewoon wat water. Succes
@water: geef ik alleen als het heel warm is zoals een paar weken geleden. En dan ook maar een klein beetje hoor! @pooh oooh sam is ook een lekker mannetje zeg! Ik kan me gewoon niet voorstellen dat Emma over anderhalf jaar zo groot is! Aan de ene kant lijkt het me heel erg geweldig, aan de andere kant zou ik het wel jammer vinden zeg! @inbakeren heb ik alleen in het begin af en toe gedaan maar Emma vind het niks. @Nicole sprongetjes duren niet zo lang hoor. Meestal tussen de 1 en 5 dagen ofzo. Is even vervelend maar je bent er zo doorheen! Als je het leuk vind om te lezen moet je maar eens het boek : oei ik groei! lezen, gaat over alle sprongetjes. Vandaag lekker op stap geweest met Emma, lekker naar de rommelmarkt en lekker naar een lappenmarkt hier in de buurt en op het terras bij mijn mans werk gezeten met mijn moeder. Ik had Emma in de draagzak want vind een kinderwagen heel onhandig op de markt. Ging super goed, ze lag lekker tegen me aan te slapen.
spirit ik wou eigelijk aan je vragen hoe het met je gaat. Mis je Nick nu extra? En ben je niet extra bezorgd? Ik weet van mijn beste vriendin (haar 1e babytje is bij de geboorte overleden) dat ze het na de geboorte van de 2e best af en toe heel moeilijk had. Als je geen zin hebt om te antwoorden snap ik het ook hoor!
Ze liggen niet echt vast, maar met die puckababy voorkom je dat de kleine voortdurend met z'n armen ligt te zwaaien als ie in slaap wil komen en ook om te voorkomen dat ie daardoor in z'n slaap wakker wordt. @ Gyino: Melvin krijgt ook 5 voedingen (180/6) en geef hem niks extra. Hij drinkt daarentegen ook alles op en komt 's nachts niet meer. Ik mag hem ook niet meer geven vanwege dat ik aan een liter zit per dag. Meestal komt hij niet tussendoor. Ik heb er niet echt veel ervaring mee. @ Spirit: ik heb het bij Melvin nog niet gezien dat hij een plat hoofdje krijgt. Hij draait veel met zijn hoofd in z'n slaap. Hij heeft ook geen scheef hoofd nu, maar blijf wel alert. @ Debby: heerlijk toch om even met Emma op pad geweest te zijn. Een draagzak is inderdaad handiger op de markt als een kinderwagen. Dat is mijn ervaring ook. De mensen lopen er zo snel tegen aan juist.
hé meiden! Wat zijn nou die 'sprongetjes'? Ik heb 'oei ik groei' niet gelezen, maar heb met Frank ook volgens mij geen last van sprongetjes..... Hier beetje klote, baal ervan dat ex het op geen enkele manier gepresteerd heeft om mij even bijzonder 'moeder' te laten voelen in de afgelopen acht weken en nu gaat hij dus deze week weg. Ik heb de indruk dat ik fysiek en emotioneel nog niet voldoende hersteld ben. Heb behoefte om gewoon even lekker verwend te worden en dan mis je je moeder wel heel erg hoor... Gelukkig is Frank echt super lief en tevreden, schattige geluidjes en een heeeeele mooie glimlach!
heerlijk he als je uk gaat lachen Damian lacht bijna de hele dag door om zo ongeveer alles hij vind het helemaal geweldig als je je tong uit steekt, dat giecheltje is goud waard !! meiden 1 tip: NEEM HET OP!!!
Hier is het gekkenhuis geweest. Bart slaapt overdag niet meer in zn bedje. het is op dit moment, eten, huilen, slapen (als het lukt), huilen, en in de draagzak is hij (meestal) stil. Ik loop alleen maar te janken vanmiddag dacht ik zelfs was je maar nooit geboren. Niet dat ik m wil missen maar word helemaal gek van het huilen. Ik schaam me zo ervoor hij kan er helemaal niets aan doen. vrijdagavond is hij op mn buik in slaap gevallen van 22:00 uur tot 3:00 uur. Kan toch nog geen sprongetje zijn? hij is 10 dagen te vroeg geboren en is nu 7 weken en 2 dagen. Ik weet het niet hoor ben wel blij dat mn man thuis is. Aleen moet hij morgen ook weer naar zn werk en zie ik er erg tegenop om het morgen alleen te moetenn doen. @voeding op dit moment 5x 140cc ik was van 7x120cc naar 6x140cc gegaan maar hij slaat nu zelf de zesde voeding over. @nachtlampje hier een heel klein lampje van de babyfoon aan. Net genoeg dat ik s'nachts zie of hij wakker is en waar ik de speen in moet stoppen @plat hoofd bart heeft voorkeurshouding naar rechts fysio komt ervoor moet driex daags drie oefeningen doen. Kom op dit moment toe aan 1xdgs nu bart zo huilt, heeft het totaal geen zin. @Deetje heel veel sterkte deze week. Je doet het super en je hebt een heerlijk ventje naast je die heel lief is voor zijn moeder @banner klopt jullie banner wel? ik heb de goede gegevens ingevuld en bart is nu 7 weken en 2 dagen oud en niet 1 maand 2 weken en 6 dagen? maakt niet uit of ik de banner maak op lilypie of hier
@ Minime ik duim voor je dat bart snel wat minder zal huilen!! Je banner klopt dan wel hoor. Want als het in maanden gerekend wordt nemen ze voor een maand 30 of 31 dagen en dan tellen ze weer verder. Bob is bv nu 11,5 weken...kijk maar naar mijn banner daar is het ook in maanden anders
hoi dames, Logan was de hele dag huilerig. we wisten niet wat er aan de hand was. om 12.15 had hij 90/3 fv gehad. dit dronk hij voor het eerst helemaal leeg. om 15.45 dronk hij 125 cc gekolve bv. nog steeds was hij hangerig en alles was fout. ben toen met hem gaan lopen. we zijn even op verrassings bezoek bij mijn ouders geweest. mijn moeder herkende een aantal dingen van mijn baby tijd. conclussie van haar was dat hij gewoon weg echt honger had. ze advieserde om toch de 3 uur er tussen te laten zodat hij goed zou drinken. we hadden nog een flesje klaarstaan voor de laatste avondvoeding deze was 120/4 fv. nou dat ging er in alsof het snoep was. met 10 minuten was het op en was hij opzoek naar me borst voor meer Hij heeft dus nog even de borst gehad. en viel daarna te vreden in slaap. ga hem straks als laatste avond voeding 150/5 geven en hopelijk slaapt hij hier goed op door. mijn conlussie; de griep heeft me borstvoeding zo erg terug laten lopen dat ik echt te wijnig melk heb en dus gewoon over moet op fv. ga kijken of ik toch wat rust met kolven de melkproducte langzaam kan afbouwen. want heb om de 6 uur wel pijnlijke borsten. dan maak ik gewoon 's middags een gezellig moment dat Logan nog aan de borst gaat en dan een extra beetje gekolfte melk krijgt. opzich vond ik het niet erg dat ik fv ging geven. maar het gaat me wel iets te snel. weet je het is nu echt zo dat hij niet meer afhankelijk is van mij. iemand anders kan hem eten geven hij leeft niet alleen meer door dat ik hem voed maar omdat het van buiten afkomt. ben hier best heel verdrietig om, juist omdat het te snel gaat. gelukkig ben ik de enige die mamaliefde aan hem kan even want anders overleef je deze wereld niet. sry voor weer zo'n lang ego verhaal. maar zit ook best wel een beetje met mezelf in de knoop de afgelopen week. ik hoop dat aankomende week beter gaat. jullie bedankt dat jullie me willen aan horen/lezen. veel liefs gyino
@ Deetje: probeer zoveel mogelijk tot rust te komen zodat je deze moeilijke periode beter aan kan. Ik kan me voorstellen dat je niet lekker in je vel zit door de situatie waarin je zit. Probeer te genieten van al die schattige geluidjes van Frank, dat zal je goed doen. @ Minime: Jeetje meis. Het zit je ook niet echt mee op het moment. Ik zal voor je duimen dat Bart snel minder zal gaan huilen zodat jij ook tot rust kunt komen. Hele dikke knuffffffff van mij. @ Gyino: ik kan me voorstellen dat je het te snel vindt gaan wat betreft je borstvoeding. Het is emotioneel gezien niet de makkelijkste beslissing en daar kan ik over mee praten. Probeer evengoed wel te genieten van de momenten dat hij aan de borst ligt te drinken. Huil maar lekker uit dat kan alleen maar opluchten en ik vind het helemaal niet erg als je je verhaal kwijt wilt. Praten is en blijft belangrijk in het leven en we zijn er tenslotte om elkaar te steunen. Hele dikke knuffffffff.
@gynio erg he als de borstvoeding niet lukt zo als je wilt? Ik vond het zelf erg vreselijk om over te stappen op fv. Je kan nog proberen om heel veel tussendoor te kolven zodat je productie omhoog gaat of een paar dagen in bed kruipen en heel veel aanleggen. Maar als je toch al van plan was om over te stappen zou ik de moeite niet doen.
Emma heeft vandaag pas 4 flesjes op... ben benieuwd hoe laat ze wakker wordt voor haar laatste fles (kan ieder moment)...
Haha! Ik heb jullie gevonden. We hebben enkele weken rust gehouden en nu voel ik me helemaal tip top. Heb nog wel wat last van de hechtingen, maar het lukt allemaal wel. Ziva doet het super! Ze woog afgelopen dinsdag 5,070kg en ze was 56cm lang. Gaat sneeeeeeel In mijn album staan enkele recente foto's.
Goedemorgen meiden! Hoe is het met jullie? Guyino; Ik snap je helemaal hoor! Ik merk dat ik het constant zeg dat ik wil overgaan op FV, maar als het er op aan komt, dan zit ik het toch uit te stellen.. Vind het zo bijzonder om Liv te voeden, het is echt ONS momentje! Maar ik wil toch echt over zijn als ze naar haar gastouders gaat, dus moet er ook binnenkort aan gaan geloven.. En je mag best een keer een lekker lang ego verhaal plaatsen hoor, daar zijn we voor! @Minime; Ik denk dat hij net als Liv in een sprongetje zit! Liv is de afgelopen dagen 's avonds ontzettend onrustig, omdat ze overdag bijna niet slaapt! Hopelijk gaat deze fase snel weer voorbij! Succes in elk geval! @Deetje; Geniet maar lekker van Frank, hopelijk doet hij je wat opvrolijken in deze situatie! Sterkte meis! @Debby; Ohh, lekker op pad geweest! Ik wil binnenkort ook eens gaan wandelen met de draagzak! @Pooh; Gave foto's zeg! Wat lijken jouw jongens op elkaar! @Meilan; Welcome back! Fijn dat het goed met je gaat! Ik ben gisteren met Liv de hele dag op pad geweest! En ze heeft zich voorbeeldig gedragen! Ze heeft zelfs zo'n twee uur bij me op schoot gezeten zonder een kick te geven en dat is echt nieuw! Mijn hele familie heeft haar mogen bewonderen en vonden het uiteraard een voorbeeldig kind! Maargoed, ze is dus afgelopen dagen 's avonds ontroostbaar.. Geen idee wat het is... Het ene moment is ze vrolijk en dan begint ze opeens hartverscheurend te huilen.. Is echt iets nieuws voor haar! Misschien komt het omdat ze meer ziet en die indrukken slecht kan verwerken.. Ze wil namelijk alleen maar spelen en rondkijken! Ach, we zien het wel weer! xxx
Goeiemorgen.... Meilan wat heeft Ziva een bos met haar zeg, prachtig! Heerlijk hé enkele weken rust, dat doet een mens goed. Vanmiddag moet ik met Iris naar het bureau, ben benieuwd wat ze nu weegt. Ze is de laatste weken echt flink gegroeid. En ze moet de eerste prikjes, vind het zo zielig. Laten ze mij maar die prikjes geven... We hebben de laatste weken zo'n lekker ritme opgebouwd. Iris krijgt nu 5 voedingen, om 22.00 de laatste fles en meld zich pas weer om 9.00 uur! Wat zijn verjaardagen toch een crime om met je kleintje heen te gaan. Je kleintje gaat van hand tot hand, en dan begint het natuurlijk te huilen. Gaat iedereen zich er mee bemoeien dat het honger, krampjes etc heeft.... Vreselijk! Maar ik vind het ook moeilijk om te zeggen dat de een hem wel mag vasthouden en de ander niet.