Juli 2009 mama`s

Discussie in 'De mama's' gestart door Kellly, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    wij morgen dagje weg, nouja 'dagje' we gaan smorgens vroeg al op stap in de trein richting woerden, daar auto ophalen want dat gaat gewoon wat makkelijker dan een trein en bus als je grote kinderwagen mee heb. En dan hebben we rest van de dag een bruiloft in limburg van een neef. Dit begint om 2uur en is ergens midde in de nacht afgelopen. Dat gaat een mega lange dag worden!

Over bruiloften gesproken.. we hebben 19de nog een bruiloft van mijn broer en 1okt van mijn schoonvader. Dure maand :p

We hebben voor onze kleine man een heel mooi pakje gekocht !!

2. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    goeiemorgen

sjiek pakje roozjuh :)

Laiss sliep deze nacht voor t eerst tien uurtjes aaneen :)

allee, ik mag niet klagen, ze sliep al vaak 6 tot 8 uur s nachts

Grts

3. passie83

passie83 Actief lid

12 nov 2008
    133
    0
    0
    student
    appingedam (groningen)
    Goedemorgen dames,

@ cb: Nou vandaag moeten we ook naar het cb, Celéne krijgt vandaag haar eerste prikjes :(. Ik denk dat ik eerder zit te janken dan haar haha. Ben benieuwd hoeveel ze aangekomen is en hoeveel langer ze is geworden. We moeten er om 5 voor 12 zijn.

@ slapen: We geven haar meestal tegen 21.00/22.00 uur haar laatste flesje en vaak slaapt ze door tot een uurtje of half 5 of half 6. Ik leg haar ook gewoon wakker in haar bedje en laat geen nachtlampje aan, ze is het zo gewend. Vannacht werd ze wel om half 4 wakker, maar heb gewoon haar speen gegeven en een slaapmuziekje aangedaan en ze heeft toen nog doorgeslapen tot half 6.

@ tattoo: Mijn vriend wil ook graag een tattoo laten zetten met Celéne der naam, maar hij wil het in chinese tekens laten zetten, dus moeten we eerst iemand vinden die alvast een tekeningetje kan maken.

@ babygym: Celéne krijgt er eentje van haar oma voor sinterklaas, echt een supercadeau vind ik.

@ puistjes: Ik heb er ook zo'n last van, krijg er net een boven m'n bovenlip pffff.

Nou dat was het ff voor nu, ik laat het jullie vanmiddag wel weten hoe het op het cb is gegaan, iedereen die ook met hun kleintjes vandaag voor de eerste prikjes moeten, een hele dikke knuffel van mij.

4. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    goedemorgen dames,

net bij het cb geweest voor de prikjes. Logan heeft 10 min gehuilt en viel daarna in slaap.
    net heeft hij wat gedronken bij papa en is nu lekker met hem aan het knuffelen.

even wat flmpjes spammen;
    We kregen van een vriendin van mij een tuimelaar, daar kan ze leuk geluid mee maken als je met je voeten trappelt.
    filmpjes.nl - handig die bewegelijke beentjes -

en deze is dat Logan aan het spelen is op de mat.
    filmpjes.nl - waar moet ik toch kijken -

@roozjuh: ooh wat een super geweldig leuk pakje.
    zal hem zeker heel goed staan.

@ snuffeltje: Logan heeft ook een paar van die dagen gehad. heel de dag wakker 's nachts lekker slapen maar dan weer wakker de volgende dag.
    na een paar dagen ging het vanzelf over.

ik ga even bij me mannen kijken,
    fijne dag
    Gyino

5. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    oja qua gewicht gaat Logan heel goed nu op de flesvoeding.
    vorige week maandag woog hij 4510 gram.
    Vandaag weegt hij 4900 gram, dus dat gaat goed. vind nu wel dat hij niet elke week 400 gram moet aankomen hoor anders wordt hij weer te dik :p
    krijg je dat weer.
    hij was 4 cm gegroeit.

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    @ chinese tattoo: ik heb chinees teken met naam van mn vorige hond. tip: loop naar verschillende chinese (restaurants) en vraag of ze het in t chinees willen opschrijven, en vergelijk dat met elkaar. dan weet je zeker dat de vertaling klopt ;) heb ik ook zo gedaan

7. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hey!

Jee, wat valt het allemaal mee bij jullie met de kilo's zeg!
    Hier moeten er nog 10 vanaf... Ben begonnen met 66 (lengte 1.76) en uiteindelijk woog ik 93 (27 aangekomen dus :() maar ben er nu dus al 17 kwijt, ben ik heel erg trots op :D En ik doe er helemaal niks voor! Hopelijk heb ik gauw mn strakke buik en benen weer teru, maar ben bang dat dat niet gaat lukken aangezien ik onder de strepen zit ;)

Wij zijn net trouwens voor de 2ex bij de OSteopaat geweest met Yentle. Vorige keer ging het niet zo goed, maar vandaag was ze lekker ontspannen en ze was heel lief aan t lachen tijdens de sessie :D Hopelijk heeft t geholpen!

@Roozjuh: Wat een mooi pakje! Echt superleuk :D

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    dankje dankje :D

9. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Hoi dames,
    ik heb weer eens wat tijd gevonden om te typen hier. M'n kleine mannetje is namelijk vandaag voor het eerst naar de opvang. *zucht*
    Het is maar een proefochtendje, volgende week gaan we voor het echie want dan moet ik weer aan het werk.
    Wel raar hoor, ik heb het gevoel dat ik een hele periode dan afsluit. Ben toch zo'n 5 maanden niet aan het werk geweest! (althans, de verbouwing hier niet meegeteld). Ik ben blij dat ik straks maar 3 dagen in de week moet want het is toch raar zo zonder Sid!
    Net heb ik gebeld hoe het gaat, hij heeft wel even gehuild toen hij in bed gelegd was maar na een tijdje op schoot ging het prima. *zucht alweer*
    Met mij gaat het ook wel okee, heb nog geen tranen gelaten, waarschijnlijk komt dat straks op m'n werk pas weer want dan ben ik langer en ook verder weg. En voor nu heb ik een lading lekkers gekocht om mezelf bezig te houden, en kan natuurlijk forummen ;)

Verder alles prima, Sid heeft afgelopen vrijdag z'n prikjes gehad en is een paar dagen nogal humeurig geweest. Gelukkig lijkt dat nu over te zijn. Hij doet het geweldig, drinkt nog steeds goed aan de borst en weegt al 4505 gram! en is 56 cm.
    Leuk om de groeicurves in te vullen zo want hij maakt een enorme spurt omhoog, zit nu netjes in het middengebied in plaats van op de onderste lijn.:)
    Verder is het een heerlijk ventje, klept de oren van je hoofd in een goede bui en begint nu lichamelijk ook aardig actief te worden. Van buik naar rug kon hij al goed omrollen maar doet nu ook serieuze pogingen van rug naar buik te gaan. Hij grijpt en slaat ook naar z'n speelgoed. En als hij het dan te pakken krijgt gaat het naar het mondje. Handjes naar mondje is wel z'n favoriet op het moment, wel een beetje lastig als je hem wil voeden want dan moet je eerst steeds al die graaiende handjes aan de kant werken.:p
    Ook betrappen we hem nu regelmatig op duimen, hopelijk blijft hij dat niet doen maar het ziet er wel echt heel schattig uit.:)

Met mijzelf gaat het ook prima, ben eindelijk een beetje van die ontstoken ogen af na herhaaldelijke bezoeken aan de oogarts. Waarschijnlijk heeft het ook te maken met de veranderde hormonen in m'n lijf en met de borstvoeding, ze zijn nu te droog voor lenzen. (de VK en arts bij het CB vertelden me hetzelfde) Ik houd voorlopig m'n bril maar op en over aan aantal maanden als ik met de bv ben gestopt dan proberen we het nog maar een keer. Nu eerst even rust en geen medicatie meer!
    Vrijdag had ik ook de laatste afspraak bij de VK, stiekem wel jammer dat ik voorlopig geen reden meer heb om daar te komen. Ze heeft me nog even nagekeken en alles goed, m'n rechte buikspieren zitten kennelijk alweer zo goed als tegen elkaar (eerlijk gezegd had ik er niet bij stil gestaan waar die dingen heen gingen met zo'n dikke buik hahaha) en zit alweer een hele tijd op m'n oude gewicht.
    Nu maar weer eens aan m'n conditie gaan werken.

Zo, het is alweer tijd om Sid op te halen! :D Sorry dat het alleen maar een egobericht is geworden, hopelijk heb ik zometeen nog wat tijd om te reageren op jullie berichtjes! Ga het in ieder geval proberen.

Liefs Daphne!

p.s. nog snel een plaatje van Sid in de Beco butterfly, vind 'ie geweldig! Echt een succes dat ding! 8)

10. Ani

Ani Actief lid

27 okt 2008
    271
    0
    0
    Goeiemiddag dames,

Iris is wel wat van slag van die prikjes. Vind het zo zielig.
    Vanochtend bij de verloskundige geweest voor nacontrole. Knip zag er goed uit naar omstandigheden. Wel veel litteken weefsel. Nog een tijdje nagesproken over de bevalling. Ze gaat in ieder geval nog praten met de gynaecoloog over mij, is allemaal niet zo goed verlopen. Mijn Hb was wel flink laag 6.0 dus nu aan de staal tabletten en floradix.

Zag een paar mooie foto's voorbij komen. Ach en qua ontwikkeling is de een sneller als de ander hoor. Zou me daar nog niet zo'n zorgen om maken.

Sorry is ff een ego bericht......
    Hier nog een leuke foto van Iris.

11. Duimelijn

Duimelijn Bekend lid

23 okt 2008
    532
    7
    18
    ver weg
    Hey meiden,
    Ik lees nog braaf mee maar kom echt niet aan reageren toe, maar kon het toch niet laten om tegen gyinio te zeggen dat je filmpjes echt too cute zijn, Wat een heerlijk bewegelijk ventje!

12. Ani

Ani Actief lid

27 okt 2008
    271
    0
    0
    En nog eentje omdat ik het niet kan laten......

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    net bij cb geweest: Damian is lichter dan gemiddeld (4950 met romper aan) en 59cm lang. Langer dan gemiddeld.
    Volgens cb drinkt hij ook meer dan eigenlijk zou moeten maar 'zolang hij dat om zet in lengte en niet in gewicht, is dat prima' Hij drinkt 5x 150cc water met 5schepjes poeder. :D Ben trots op mn mannetje!

Sry voor ego berichtje :)

Heb weer leuke foto's gezien!!
    hier ook nog even eentje van Damian van gister avond. Hij lag er zo lief bij! Kleine Borrito!

14. passie83

passie83 Actief lid

12 nov 2008
    133
    0
    0
    student
    appingedam (groningen)
    goedemiddag dames,

Ben net weer terug van het cb en boodschapjes doen. Bij de eerste prikje huilde Celéne niet zo erg, maar bij de tweede des te erger, gewoon zo zielig, mama huilde hard mee met haar hoor :(. Ze is wel goed gegroeid. 8 augustus woog ze nog 4190 gram en was 53 cm en vandaag is ze 4700 gram en is 55 cm, dus het gaat erg goed met haar. Vrouw bij cb adviseerde me om johannesbroodpitmeel te gaan gebruiken, een schepje per keer, dus ben nu bezig met haar eerste flesje met dit pitmeel en dan zullen we wel zien hoe het nu gaat. Ook heb ik zetpilletjes gehaald voor der, voor het geval ze koorts krijgt. Nou dat was het ff voor vandaag, dikke digiknuff aan iedereen die het nodig heeft.

15. shira83

shira83 Lid

4 dec 2008
    79
    0
    0
    Jee, wat is er ineens veel geschreven zeg... Eerst even een update van hier:

Afgelopen woensdag heeft Thijmen z'n prikjes gehad, echt zielig, zooooo hard huilen dat ik ook spontaan begon... Maar goed, het is even nodig...
    Verder is hij weer goed gegroeid!! Hij is nu 56 cm en weegt 5250 gram!!!! Qua lengte mooi gemiddeld, qua gewicht boven het gemiddelde... We hebben hier wel een paar zware nachten gehad na de prikjes. Thijmen slaapt gewoon niet als we hem niet inbakeren... Dus dat heeft hij ook twee dagen amper gedaan...:(:(:(

Verder zijn we ook begonnen met Sab Simplex tegen de krampjes. We gebruikten eerst Cinababy maar dat werkte niet echt. Nu heeft hij veel minder last, is een stuk rustiger en vooral vrolijker geworden :) : YouTube - Lachje

Het gaat wel echt ontzettend snel zeg... Nog maar 3 weekjes en dan moet ik al weer aan het werk... Ik zie er nu nog behoorlijk tegenop moet ik zeggen... Al is het ook wel weer lekker om weer aan de gang te gaan. Ik ben alleen bang dat het behoorlijk slopend gaat worden, aangezien we hier nog behoorlijk onrustige nachten hebben... Hij komt altijd nog minimaal 1x voor een voeding en regelmatig is hij wakker door krampjes... Al heeft hij vannacht wel erg lang geslapen. Gisteravond om 22.30 hebben we een fles BV van 200 cc gegeven, met flink wat Nutriton, en daar liet hij 40 cc van staan. Hij werd om 3u huilend wakker maar het zag er niet uit alsof hij honger had dus z'n speen maar gegeven. Nadat hij hem een keer of 6 had uitgespuugd maar tussen ons in gelegd en m'n vinger gegeven. Daarna sliep hij door tot kwart over 7!!!!!!! Toen werden we allemaal wakker van de wekker ;) Een heerlijke nacht dus! Was als compensatie van de nacht ervoor denk ik, toen heb ik max 3 uur geslapen, hij kwam zo'n beetje om het uur :(

Ik ga even bijlezen en probeer strakjes nog ff te reageren!

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Emma is toch wel erg klein als ik het zo lees... al bijna 12 weekjes en nog maar 4750 gram...

Vandaag ff bij het inloopspreekuur van het cb geweest en die "knakjes" zijn toch niet helemaal normaal. De wijkverpleegkundige gaat het met de arts opnemen en maandag heb ik daar een afspraak mee :( Hoop dat het niet ernstig is...

Verder vandaag kleertjes opgehaald van marktplaats, hardstikke leuk!

Felicitas mevrouw deed gelukkig niet moeilijk als we iets niet wilden kopen maar dat hoteldebotel was toch wel erg leuk zeg! We hebben het niet gedaan maar misschien dat we er nog op terug komen want mijn man vond het ook geweldig, maar ja 250 euro!

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    móet die vrouw langs komen? niet zoveel zin om iemand over de vloer te hebben die me wat aan wilt smeren...

18. Daffie1977

Daffie1977 Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.059
    0
    0
    Winkel
    Goedenavond allemaal,

Ik was even niet zo spraakzaam. Ben al een aantal nachten achter elkaar om rond half vijf wakker door Melvin. Ik weet niet waardoor het komt, maar zal vast wel weer beter gaan. Hij word iedere keer huilend wakker en heeft dan geen honger.

@ Linda: Ik probeer altijd zo goed mogelijk te reageren op iedereen en vind het zeker belangrijk anderen te steunen waar ik kan. Wel lekker dat Liv even naar opa en oma gaat zodat jij even bij kan tanken. Ik moet het echt van de momenten hebben dat mijn meiden op school zitten en Melvin dus slaapt al lukt dat niet altijd. Ik ben nu ook best wel moe op het moment.

@ Debby: Melvin slaat nog niet echt naar de speeltjes van de babygym maar is wel enorm nieuwsgierig.

@ Nicole: balen dat Jason spruw heeft, maar nu weet je waarschijnlijk ook de oorzaak van zijn huilen. Hoop dat het snel beter gaat in elk geval.

@ Roozjuh: leuk pakje!!!!! Veel plezier morgen.

@ Gyino: wat een leuke filmpjes zeg... echt leuk. Hoe gaat het nu met Logan zo na zijn prikjes??

@ Kristel: heerlijk toch dat Yentle zo lekker ontspannen was bij de osteopaat. Dat zal jou ook een goed gevoel geven om haar zo te zien.

@ Daphne: ik kan me voorstellen dat je het niet fijn vindt om Sid achter te laten en weet zeker dat straks de tranen komen als je op je werk bent. Die komen gerust wel. Het zal in elk geval wel fijn zijn dat je aardig van je ontstoken ogen af bent.
    Lieve foto zo van Sid in de Beco Butterfly. Die heb ik nog niet eerder gezien. Heb zelf een baby bjorn.

@ Ani: je hb gehalte is zeker aan de lage kant. Wel fijn dat verder alles goed is en de verloskundige met de gynaecoloog over jou.
    Lieve foto's... wat een snoepie.

@ Roozjuh: lieve foto van Damian. Zolang hij het goed doet op de voeding is dat toch mooi meegenomen.

@ Shira: balen dat jullie nog steeds onrustige nachten hebben.. dat zal zeker slopend worden straks als je weer moet gaan werken.

@ Debby: ik hoop ook voor je dat het niet ernstig is van die knakjes... het is even afwachten wat de arts ervan zegt.

Hoop dat Melvin zo in slaap valt. Die is een beetje onrustig op het moment. In elk geval iedereen een fijne avond.

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nee dat hoeft niet maar het ismaar ff en je krijgt wel tijdschriften en kortingsbonnen voor pampers enzo

20. passie83

passie83 Actief lid

12 nov 2008
    133
    0
    0
    student
    appingedam (groningen)
    Goedenavond dames,

Nou ongeveer 4 uur na de prikjes had Celéne ff een jengel en gilmoment zeg, ze huilde het hele huis bij mekaar, zo zielig. Ik kon gewoon echt zien dat ze last had van die prikjes. Gelukkig had ik kinderparacetamol gehaald in zetpilvorm en heb haar toen gelijk een toegedient, ongeveer een half uurtje erna was ze weer rustig en had ze geen last meer gelukkig. Heb ook ander goed nieuws, de johannesbroodpitmeel lijkt te helpen, ze heeft bijna niet meer gespuugd, op haar mondje vol na dan, maar dat is normaal. En ze had vanavond nog de hik toen ik haar verschoonde en heeft ze ook nog gespuugd, maar dat is ook normaal. Maar al met al helpt het gelukkig wel. Nou dat wou ik ff kwijt, iedereen een hele fijne avond gewenst.

Deel Deze Pagina