@shay je ongesteldheid van de pil is geen "echte" ongesteldheid he... want je hebt geen eisprong gehad. Het is gewoon een ontrekkingsbloeding en het kan daardoor komen dat het wat lichter is. De pil wordt ook aangeraden voor mensen die last hebben van hevige ongesteldheid, dus ik denk dat het daar wel door komt @roozjuh ik denk dat het geen kwaad kan maar ik zou toch even de huisarts bellen, gewoon om je gerust te stellen. Ik baal er van dat ik nog steeds niet ongesteld ben geweest. De 1e keer dat ik dacht dat ik ongesteld was was het dus blijkbaar gewoon nog vloeien. Ik wil het nu wel weer een keer worden! Mijn bloeddruk is ook nog steeds te hoog en nu moet ik binnenkort naar de huisarts voor medicijnen. Jag.
Hé... ik zag Liv staan en dacht die naam ken ik, die komt ook niet zoveel voor en toen Linda.... en toen ben ik heel hard na gaan denken!!! hahaha Maar ik weet het nu! wat toevallig zeg, jij ook hier! Ik ben de zus van Suus (van Shannon)......
Ha meiden, Volgens mij houden alle kleintjes de mama's wel in de weer. Vandaag was papa thuis om voor Bart te zorgen dus kon ik lekker even in huis rommelen en boodschappen doen (af en toe wel bijspringen) De dagen vliegen werkelijk voorbij niet normaal hoe snel het gaat, heb amper tijd voor mezelf. En s'middags kwam de overgrootoma van bart die bijna 98 is. Helemaal trots was ze met haar 9e achterkleinkind maar eerste naamdrager. @voeding We geven nu 5xdgs flesjes van 150+5 en 4 schepjes johannesbroodpitmeel erdoor dit gaat goed. Er lijkt ritme in te komen. Hij komt nu ongeveer om: 4.30 8.30 13.30 18.00 22.00 Later geven helpt niet hij komt gewoon rond 4.30 Hij regelt het zelf wel hihihi. Alleen geven we nu de standaard friso met extra johannesbroodpitmeel en zit er nu aan te denken om de comfort te gaan geven omdat daar het meel er al standaard inzit. Geven ook nog steeds de druppels tegen kramp anders heeft hij hier veel last van. Morgen maar even het cb bellen hoe het beste over te stappen. Verder valt het mij op dat Bart steeds moeilijker in slaap valt overdag en s'avonds. Na 1 of 2 uurtjes word hij wakker en is vaak met geen mogelijkheid in slaap te krijgen. Pas heb ik m s'morgens een 20 minuten laten huilen terwijl ik boven aan het rommelen was daarna sliep hij wel de hele ochtend. Misschien haal ik m wel te snel uit bed als hij huilt Laatste voeding en S'nachts is geen probleem,fles, boertje, inbakeren, tul en slapen Maandag begint de jonge moeders groep ik heb er helemaal zin in Goed ik ga even een bakkie zetten, en dan tv kijken (hoop ik) Fijne avond allemaal
@linda: oh wow dat is inderdaad een heel ontroerend cadeau! *pfoe, dat is ook heftig dat ze niet wil slapen... stort je hart maar uit hoor!* @snuffel: alvast gefeliciteerd met je zoon, en de tijd vliegt inderdaad. Kun je nagaan dat die van ons al bijna 2 maanden zijn *erg he, als ik even tijd voor mezelf heb wil ik ook ineens van alles doen, terwijl ik beter even zou kunnen gaan liggen* @shira; haha nou dat ken ik hoor, niet bij kunnen lezen. Heb nu de afspraak met mijn man dat ik 's avonds even een uurtje mag en hij kan dan daarna ff online iets doen. Zo hebben we toch even tijd @miranda: gefeliciteerd met de geboorte van Xander! lekker dat jullie geen slaaptekort hebben hier ben ik 2 keer per nacht wel een beetje beu aan het worden, maar ja ik wil het zo graag volhouden met de BV.... *en wat een heerlijk mannetje!!!* @ani: balen van die hoofdpijn, kun je niet echt hebben he met zo'n kleintje in huis. @prikjes: Jason krijgt die van hem pas met 3 maanden, ik heb hiervoor gekozen omdat ik een hele nare herinnering van vroeger heb. MIjn broertje is als baby na zijn enting in shock geraakt en moest met spoed naar het ziekenhuis. Heb dit als 6jarig meegemaakt en nooit meer vergeten... eigenlijk maakt die ene maand niet zoveel uit, maar meer voor mijn gevoel @nynke: pfoe ik heb dat ook hoor, jason komt vooral 's avonds nog om de 2 uur en heb echt het idee dat hij dan ook minder binnenkrijgt. Hoop het vol te houden, maar weet niet of het gaat lukken, ook ivm mijn kolfprobleem... @carla en robine: hoezo lang leve het onderwijs, jullie hebben toch wel ouderschapsverlof op moeten nemen om zo lang te krijgen of niet?? ik sta ook voor de klas en begin na de herfstvakantie weer. Daarna neem ik 1 dag in de week ouderschapsverlof op... ego: vandaag voor het eerst een volle fles gekolfd!! heb heel lang gemasseerd tijdens het kolven en toen ging het! alleen dacht ik dat ik t nu kon en 's avonds ging het ineens niet meer.... grrrrr hoe kan dat nou???? word er een beetje wanhopig van hoor!
hier een heerlijke dag gehad, Logan heeft tussen de middag lekker geslapen waardoor ik heerlijk de foto's veder heb kunnen inplakken. niet dat ik al klaar ben maar ben wl goed over de helft nu. toen hij wakker werd heeft hij gegeten en daarna op de map gespeelt zodat wij konden eten. hj heeft het ruim 30 min. kunnen volhouden. echt geweldig. net nog even een klein half uurtje geslapen, nu even wakker houden tot aan het badje en dan lekker met de fles naar bed. super gewoon. haha Roy had vanmiddag Logan na zijn slaapje weer aangekleed. zit ik net met hem op schoot. was ik in eens de knoopjes van zijn t-shirtje kwijt. deze zitten op de linker schouder. nu zitten ze aan de rechter kant. Roy heeft hem verkeert om aan getrokken. mannen @ nynke; ik vind je ontzettend knap dat je nog steeds bv geeft. jammer genoeg had Logan niet genoeg aan mijn bv. blijkt dat alle vrouwe in mijn familie na 6 weken te weinig hebben. dus ben al lang blij dat ik het 10 weken vol gehouden heb. ik kolf nu nog 2 keer per dag. zodat Logan wel nog voeding van mij krijgt. en zodat ik het rustig kan afbouwen. mis het wel een beetje hoor. maar wat je zegt is wel lekker ik weet nu hoeveel hij binnen krijgt. @ wendy: ik heb gisteren te horen gekregen dat ze me 13 oktober weer verwachten. heb dus nog even lekker een maandje met me kindje. ben er ook nog helemaal niet aan toe. @ robin: wooow dat heb je goed voor elkaar. ik werk ook in het onderwijs. maar kreeg maar 3 weken terug van de zomervakantie. @ shira: ja ik heb soms ook het idee dat hij een beetje snel gaat. het is ook wel een mannetje die sneller wilt dan hij eigelijk kan. wordt straks nog wat. @ debby: nee hoor je bent niet slecht dat je dat denkt. ik denk dat iedere moeder wel even zoiets denkt als ze zelf niet haar kindje gelijk 24 uur bij haar mocht houden. @ shay: ik ben al 2x ongi geweest en alle 2 de keren was het niet veel. ze waren wel snel achter elkaar maar een week er tussen. ben dus erg benieuwd wanneer ik weer ongi wordt. had altijd een hele nette cyclus van 28 dagen. dan zou ik volgende week weer mogen. bah moet er niet aan denken. weer met van die verbandtjes te lopen rotzooien niet kunnen zwemmen en zo. @ roozjuh: he gat dat lijkt me ook niks. balen dat je niet kon zwemmen. @ carla: jij ook al. wat heb ik fout gedaan????? @ mini me: lekker zeg dat bart al in een ritme komt. geweldig zeg een overgrootoma van 98. daar mag bart ook wel trots op zijn. ik denk dat ik ook de zelfde "fout" wel eens maak hoor om Logan te snel uit bed te halen. vooral 's nachts en 's oochtends komt door de automatische piloot denk ik vanmiddag had ik hem wel nog een keer zijn tut geven en toen sliep hij nog 3 uurtje door. dat was wel een heerlijk iets. ben erg benieuwd hoe het is de jonge mama's groep. @ nicole: ooh wat een lieve foto. nog even een vraagje: hoe doen je het flesje 's nachts maken? ik maak het flesje van te voren klaar en warm hem in de flessenwarmen op. maar die duurt wel erg lang. met het gevolg dat Logan heel hard gaat huilen. das niet echt handig moet ik zeggen.
@ nacht flesje: thermoskan met gekookt water en een klein flesje normaal kraan water om te mixen. en we hebben van die verdeel bakjes voor poeder voor onderweg, en die gebruiken we dan ook voor savonds. heet water + koud water + poeder = makkelijk en snel klaar!
Hey allemaal! Kom alleen even langs om iedereen een rustige nacht toe te wensen @Nicole: Had je mn bericht nog gelezen over het kolven een aantal pagina's geleden? (Over de toeschietreflex enzo..) @Flesje 's nachts: Yentle krijgt over t algemeen bv (afgekolfd) en dat nemen we 's avonds gewoon mee naar boven vanuit de koelkast, dan kan t op kametemperatuur komen. Ze drinkt het dan ook gewoon op kamertemperatuur Als ze eens een flesje kunstvoeding krijgt dan maken we t ook vantevoren klaar en drinkt ze t op kamertemperatuur! (wij maken de flessen kunstvoeding met bar le duc vanuit de koelkast klaar) Scheelt een hoop tijd en gehuil en t kan prima op kamertemperatuur! (borstvoeding blijft buiten de koelkast tot 10 uur goed en kunstvoeding blijft onverwarmd 24 uur goed als je het met bronwater of afgekookt water klaarmaakt) Slaap lekker allemaal voor zover dat gaat lukken
Nachtfles: Wij doen het eigenlijk net als overdag water in de fles 30 sec in de magnetron poeder erbij en klaar... Ongesteldheid: Ik weet dat het eigenlijk geen echte menstruatie is als je de pil slikt maar voor me zwangerschap slikte ik ook de pil en was het echt wel meer dus ik weet ook niet...
@nachtfles: hier ook meestal in de magnetron. Maar onze magnatron is een combi met de oven dus als daar iets in staat geef ik gewoon warm water uit de kraam en als ik onderweg ben dan geef ik gewoon water op kamertemperatuur uit een flesje dat ik meeneem. Geven jullie s nachts de fles in jullie slaapkamer? Ik ga altijd helemaal naar beneden omdat daar altijd de fles/magnetron staat en omdat mijn man anders wakker wordt... @mini me hier ongeveer hetzelfde ritme, helaas komt ze ook altijd s nachts hoe laat ik de laatste fles ook geef. Cb zegt dat het ritme vanzelf komt en ik ben allang blij dat ze nog maar 1 keer per nacht komt!
mini me: wat is die jonge moeders groep? Ik wil ook wel wat doen met een groepje jonge moeders maar volgens mij is er niet zo veel te doen hier in de buurt. Misschien moet ik maar baby massage of baby zwemmen gaan doen!
hoi allemaal, In eerste instantie schreef ik mee in het augustus 2009 topic, omdat ik eigenlijk op 12 augustus uitgeteld zou zijn. Maar mijn zoontje is geboren op 14 juli, dus eigenlijk ben ik ook een juli mama nu, toch?? Ik ben Ramona, 24 jaar en mama van Finnley. Ik ben de vriendin waar Kristel het over had, die bij haar gelogeerd had. Het was erg grappig, want we waren allebei hartstikke duf. Iedere keer waren we tegen elkaar aan het praten en dan kregen we beide de helft niet mee. We gingen ook nog samen naar de stad met de beebjes, maar dat was helaas niet zo 'n succes door een eikel van een buschauffeur he kristel!! Wat een hufter was dat zeg. Verder hebben we wel veel te veel geld uitgegeven, want er waren toch veel leuke kleertjes . Nou meiden, vinden jullie het dan goed als ik me bij jullie aansluit? Groetjes Ramona Finnley en Yentle
Hey Ramona! Leuk dat je nu ook komt meekletsen hier Misschien dat we morgen nog ff langskomen bij je als je thuis bent (we gaan naar mn moeder en vader) en als we ff tijd hebben Ik bel je nog wel! @All: nu ben ik echt weg Slaap lekker allemaal en hopelijk hebben jullie allemaal een rustige nacht
fles @ slaapkamer. man vind het hier absoluut niet erg om wakker te worden. hij zegt: "we hebben samen voor een kindje gekozen en wist dan ook vantevoren dat ik snachts wakker zou worden. Jij moe, ik moe." Hij zegt dan ook wel eens: "jij als mama moet overdag ook gewoon werken als moeder-zijnde. Ik als papa heeft een 40uur baantje en daar stop het werk bij. Dus ook papa mag wakker worden " Zo lief als hij dat zegt! Hij is echt uber trots dat hij papa is. Hij wilt snachts dan ook best de fles geven Weekend gaat hij super lief met de uk naar beneden als die de fles moet geven 'dan kan mama nog uurtje blijven liggen, want dat verdient ze met dat harde werken' zegt ie dan *SMELT*
Kristel!! Dat zou ik echt leuk vinden!! dan kan ik je meteen dat pakje meegeven, want ben er nog niet aan toegekomen om naar het postkantoor te gaan..ben nog steeds hartstikke gaar:S ...voor jullie blijf ik wel thuis Slaap lekker