Juli 2009 mama`s

Discussie in 'De mama's' gestart door Kellly, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Even een blije mama tussendoor;

Alsof ze me gehoord heeft.. Liv is net lekker zo'n drie kwartier wakker geweest en heeft lekker rond zitten kijken! Ze was me zelfs helemaal aan het volgen als ik langs haar liep!

Dit had ik even nodig! Ons meisje is aan de betere hand! :)

Sorry voor mijn ego! Zit nog ff met visite, maar kom zo even beppen en persoonlijk reageren! :D

xxx

2. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Hallo dames,

Bedankt voor jullie steun en advies! Wat zijn jullie toch lief! Een soort van vriendinnen, alleen heb ik jullie nog nooit ontmoet hahaha.......

Ik ga morgen een Lodger shelter halen en zo'n wikkeldoek. Eens kijken of dat helpt voor overdag....

Vandaag tot nu toe wel een goede dag (even afkloppen). Vanochtend een heel stuk gewandeld, fles, schone luier, gespeeld tot ie moe werd en nu ligt ie in zijn wieg. Moet wel iedere 10 minuten ff zijn speen erin doen anders gaat ie miepen....maar het is nog geen huilen.....poeh. Hij heeft vandaag ook veel gelachen en dat doet me echt enorm goed.....dan weet ik weer ff dat hij mama nog lief vindt hihihih

Groetjes,
    Wendy

3. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Ohhh Wendy, wat fijn zeg! :) Dat hadden we allebei weer even nodig he?! :D Alsof ze mama gehoord hebben!

Geniet lekker van deze dag meis, dan kun je er weer tegenaan! :D

xxx

4. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Het is weekend dames...

Dus papa mag vannacht de nachtvoeding doen want hij heeft geen excuus dat hij de volgende dag moet werken haha

@ hechtingen misschien een stomme vraag maar wanneer voelde jullie ze echt niet meer zitten? ze zijn er bij mij uitgehaald vorige week al en heb er geen last meer van maar ik heb nog 1 inwendige die ik nog wel voel... Intimiteit is voorlopig geloof ik nog niet aan de orde.... heel erg jammer... Duurde dat bij jullie ook zo lang? moet je mij nou horen lijkt net of het al jaren geleden is hahahah

5. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Kom even snel langs om gedag te zeggen!

*zwaait naar iedereen*

Hopelijk gaat t goed met jullie en jullie kleintjes :D

Ik kom snel weer langs om mee te kletsen, maar voor nu doe ik nog ff heel rustig aan aangezien Yentle en ik allebei ziek zijn :(
    Tot gauw!

Enneh, fijn weekend alvast allemaal!

6. theeleut

theeleut Actief lid

19 aug 2008
    314
    2
    18
    Hoi,

Heel even een ego berichtje:

Ik heb even een kort vraagje aan de moeders die borstvoeding geven...
    Je moet dan van die vitamine druppels geven. De kraamzorg heeft aangegeven dat je dit het beste met een lepeltje kunt doen. Alleen heb ik nu af en toe het idee dat meer naast haar mondje komt dan erin. Veel werkt ze er ook zelf met haar tong eruit. hoe doen jullie dit??? of heeft er iemand tips hoe je die druppels het beste kunt geven?

Verder wil ik alle moeders veel succes wensen met huilende babies.. gelukkig huilt die van mij niet heel erg veel, of er moet echt iets aan de hand zijn. Alleen vind het af en toe wel verschrikkelijk als ze zich helemaal overstuur maakt, en ik geen flauw idee heb wat er aan de hand is. (ook al duurt het maar een paar minuten / half uur)

7. passie83

passie83 Actief lid

12 nov 2008
    133
    0
    0
    student
    appingedam (groningen)
    #127 passie83, 7 aug 2009
    Laatst bewerkt: 7 aug 2009
    goedenavond dames,

Vandaag is die vrouw van het cb weer geweest en raad eens, Celéne is 290 gram aangekomen in een week! Die vrouw was hartstikke tevreden erover en ik natuurlijk ook. Heb volgens mij echt slagroom in mn borsten hahaha. Ben supertrots op mn meisje. Zo dat wou ik gewoon ff kwijt, iedereen een fijne aaf nog

p.s. wil iedereen op Celéne stemmen als baby van de maand

8. ik kom jullie allemaal even een prettig weekend toewensen!
    Hier druk dus ben er maandag weer.
    Ook hier gaat t sinds gister super! Ze heeft zelfs de hele dag in haar eigen bedje geslapen. Mama is zo blij!!!

Sinds vandaag overgestapt op speciale voeding en dit zou binnen enkele dagen moeten helpen. (ze heeft waarschijnlijk voedselallergie)

9. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    Ik zie dat er nieuwe mama's bij zijn gekomen gezellig!

Wendy wat erg voor jou, je vriend en je kleintje. Dit is alleen echt niet te doen hoor. Ik vind het al erg als bart 5 minuten huilt:)
    Vraag hulp!! het is echt niet raar, ik heb zelf een consult bij een psycholoog aangevraagd om mijn gevoelens op een rijtje te zetten rondom de keizersnede, het ziekenhuisverblijf en het gevecht in het begin rondom de borstvoeding. Er gebeurd zoveel en ben bang dat het blijft hangen als ik er niets mee doet. Je bent niet de enige.Je kan ook hier altijd je verhaal kwijt hoor!!!!:) En wat betreft de sigaretten niet doen hoor, het lijkt nu de oplossing maar je weet dat dit het niet is. Ik weet hoe moeilijk het is ben ook ex roker:)
    Wel weer lief als hij zo af en toe naar je lacht dat geeft je toch weer een boost.

Deetje wat een verschrikkelijke pech heb jij zeg 3 borstontstekingen, wat knap dat je doorzet met de bv. Ik kan me je angst voorstellen om straks alleenstaande moeder te zijn. is er echt geen mogelijkheid meer om samen te komen? Ik hoop voor je dat je lieve mensen om je heen hebt die je kunnen opvangen en steunen. sterkte!

spruw wat een hoop kindjes met spruw zeg. misschien een domme vraag maar hoe kom je eraan?

ani :$waar haalt de kraamhulp de lef vandaan om je op te bellen zeg. ze kan zelf toch wel bedenken dat dat not done is.

gyino geef je nog fulltime bv? Ikzelf kolf alweer regelmatig:) moet ik bekennen. Als het goed voelt dan leg ik m aan zoals vanavond hebben we heerlijk samen in bed gelegen en dan kan ik er echt van genieten.

shay sorry ik had een ks. Maar de intimiteit mis ik ook wel hoor. Willen toch die 6 weken afwachten omdat dat geadviseerd is. en mn buikwond doet toch ook nog wel zeer. Helaas nog even wachten.
    Voel me af en toe net een puber die nog niet mag hihihihi

Kristel en Yentle BETERSCHAP voor beidde. Ziek maar goed uit dan kan je snel weer meekletsen hier;)

Theeleut bart doet dit ook met zijn druppels vooral de vitD. Wat er weer uit komt veeg ik met het lepeltje af en geef het opnieuw aan bart. Maar idd wel een gedoe.

Ryanna wat lekker dat frederique in haar eigen bedje heeft geslapen.
    Hopelijk werkt de voeding snel bij haar

Sinds mn regeldag heeft mn linkerborst flink minder productie dan de rechter het scheelt telkens zo een 20 cc of meer. In het begin kwamen er kleine stoompjes uit en nu druppelt het. Ik vind het wel vreemd want als ik een poosje niet gekolft heb dan zitten er "dikke" kabels op deze borst en niet op de andere. Kolf mn borsten helemaal leeg en maseer ze tussendoor.
    Tussen 1:00 en 2:30 uur was bart ontroostbaar, hij had om 24:00 uur gegeten. Ik heb m toch aan de borst gelegd om half 3 en was direct stil. Hij kreeg nu telkens een flesje met 90 of 100 cc maar nu afgesproken met mn man om m 110cc aan te bieden en te kijken of hij het opdrinkt. misschien heeft hij meer nodig. Ik ben bang dat hij teveel groeit. Hij was afgelopen maandag bijna 4000 gram dus 500 gram gegroeid in 9 dagen:) Maar ik laat mijn zoon ook geen honger lijden. Op het cb zeiden ze dat het zich vaak wel weer hersteld. hoeveel gaven jullie met 3 weken?
    Verder breken de korte nachten wel op gelukkig is mn man nog een week thuis. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan als hij weer aan het werk is. Mag natuurlijk 6 weken niet zwaar tillen (dan nog 2)
    Nou ja we zien het wel, als bart en de hond maar verzorgd zijn dan komt het huishouden vanzelf wel:p

10. shira83

shira83 Lid

4 dec 2008
    79
    0
    0
    Hey meiden,

Even snel een ego berichtje van deze kant.

Gister heb ik voor de eerste keer een hele voeding afgekolft en heeft mijn vriend Thijmen een flesje gegeven :). Hij snapte het flesje gelijk, alleen ging het aardig snel, volgens mij iets te snel, leeg :)
    Hij heeft wel heerlijk doorgeslapen. Flesje kreeg hij om half 11 gisteravond, en hij kwam daarna pas om 3 uur weer! Toen weer gevoed en daarna kwam hij pas om 7 uur weer. Heerlijk geslapen dus!!! Ook het inbakeren geeft enorm veel rust, gelukkig!

Daar heb ik wel ff een vraagje over. Ik zie dat er verschillende meiden zijn die hun ukkies inbakeren. Doen jullie dit zowel overdag als 's nachts? Wij hebben Thijmen namelijk overdag regelmatig in de box liggen om te slapen, van begin af aan gedaan. Maar nu wordt hij elke keer na ongeveer 1,5 tot 2 uur al weer wakker wanneer hij in de box ligt. Als hij in z'n bedje ligt slaapt hij wel iets langer door, dan is hij ook ingebakerd... Overdag is hij vaak ook behoorlijk jengelig / huilerig... Vanmiddag ook de fysiotherapeut geweest, alleen Thijmen was ff niet wakker te krijgen dus hij kon niet alles gelijk nakijken. Volgende week komt hij weer terug, en dan gaat hij kijken wat de eventuele reden kan zijn voor Thijmen dat hij zich zo overstrekt... Af en toe doet hij dat zo erg dat ik zelfs zijn luier bijna niet verschoond krijg. Hij gooit echt zijn nekje helemaal naar achter, soms hoor je het dan zelfs knakken... Dus ik ben benieuwd of ze iets kunnen vinden. Ook gaat hij kijken of hij de onrust kan verklaren, omdat het manneke vooral overdag zo onrustig is...

Vandaag hebben we hem ook al weer een fles gegeven, ik had 100 cc gekolfd, en die ging er gewoon binnen een paar minuten in... Hij drinkt zo gulzig soms, echt niet normaal!!! De melk loopt dan soms gewoon langs zijn mondje, kan hij het gewoon niet verwerken... Ik heb vandaag ook een electrische kolf besteld. Is toch wel erg leuk, kan vriendlief ook af en toe een flesje geven, nadat we dat gister voor het eerst hebben gedaan vindt ie dat toch wel heel erg leuk! :D
    Plus dat hij dan misschien een keer in het weekend de nachtvoeding kan overnemen :D:D

Nou, ik ga alles even lekker open gooien hier, kan het een beetje afkoelen hopelijk! Het heeft even lekker geregend hier en begint nu lekker een beetje te waaien, heerlijk!!

Morgen probeer ik weer ff te reageren op iedereen!
    Fijne avond nog allemaal en een goede nachtrust voor iedereen!!

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    @theeleut bij mij ging dat lepeltje ook voor geen meter. We hebben toen de druppeltjes direct in haar mondje gedruppeld. Dat ging ook goed. Ik hoorde laatst dat je de druppeltjes ook op een speentje kan doen. Dat vinden ze nog lekker ook!

@mini me ik had ook een keizersnee maar had na anderhalve week weer sex gehad. Maar dat was meer omdat Emma nog in het ziekenhuis lag en ik een beetje troost zocht. Sindsdien hebben we het nog 1 keer gedaan. Niet echt veel dus 2 keer in 7 weken, maar mijn hoofd staat er gewoon niet naar.

Emma is vandaag bijna de hele dag wakker geweest. Vanmiddag was ze zo warm, ondanks dat ze alleen in haar rompertje lag, dat ik het bad had gevuld met een laagje lauw water en daar ben ik samen met haar in gaan zitten. Mevrouw vond het heerlijk. Ze wilde er niet meer uit, ging keihard krijsen toen ik haar er uit haalde. Daarna heb ik haar lekker ingesmeerd met massage-olie en dat vond ze wel weer lekker. Maar slapen ho maar haha.

12. ff een vraagje. Frédérique heeft vandaag geslapen van 9.00 s'ochtends tot nu. Meld zich elke 3 á 3,5 uur voor haar flesje maar nog voordat t leeg is slaapt ze weer.
    Ze is alleen wakker geweest van 12 tot 13
    is dit normaal? Kan dit al na 4 voedingen met de andere voeding>
    Wij zijn een dame geweest die de hele dag wakker was dus weet even niet of dit goed is..

13. @ theeleut bij de apotheek kun je een pipetje kopen voor 90 cent. Is denk k makkelijker dan een lepeltje?

14. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Goedeavond meiden, wat leuk dat we nu allemaal bij de mama's zitten!! Toch wel bijzonder hoor!:)

Hier zijn we lekker druk met ons ventje maar ik heb nu weer eens tijd om uitgebreid te reageren..

Robine, wat een lekker stoere vent heb je zeg! Volgens mij is hij echt een reus naast ons kleine ventje.
    Ik denk trouwens serieus dat wij een van de kleinste kindjes hebben, er zijn wel een paar baby's die lichter waren bij geboorte maar die waren ook te vroeg, Sid was netjes op tijd. Ach, klein maar fijn he, het andere uiterste moet je ook hebben ;)

Sabbe, lief die foto van Laiss!!

Theeleut, gezellig dat je hier ook mee komt praten! Ik moet ook altijd klooien met die druppeltjes vitamineolie, een lepeltje vond ik wat onhandig dus momenteel houd ik een vinger bij Sid z'n mondje zodat hij begint te happen en druppel het dan snel naar binnen. Tot nu toe gaat dat met minder knoeien en verslikt hij zich ook niet zo snel.

Ryanne, mooie foto van meisje en papa samen hoor!

Wendy, voor jou een hele dikke knuffel meid!! Wat rot dat het zo moeizaam gaat. Maar echt waar, het wordt echt makkelijker op den duur, dat huilen gaat ooit over hoor! Op het moment heb je daar natuurlijk niks aan maar houd het in je achterhoofd.
    En dat je zo bezorgd bent is alleen maar een teken dat je een goede moeder bent hoor ;)
    Hopelijk is er iemand die even kan bijspringen bij jullie zodat je zelf even kan bijtanken. Als je zelf oververmoeid raakt is het alleen maar lastiger. Artsen en dergelijke zijn er om te helpen dus gewoon bellen als je daar behoefte aan hebt! Sterkte!

Blaasje op de lip, ik weet niet meer wie het vroeg want volgens mij was dat nog ergens in de bevallingstopic, maar dat kan heel goed een zuigblaasje zijn. Sid heeft dat ook gehad, het is onschuldig en verdwijnt ook vanzelf weer. Hij had het op het puntje van z'n bovenlipje. De lip vervelt dan een beetje zeg maar. Met flesvoeding schijnt het vaker voor te komen maar met borstvoeding kan het kennelijk ook.

Ani, vervelend van de spruw! Hopelijk ben je er zo van af omdat je er vroeg bij bent. En wat een kraamhulp zeg!! De brutaliteit van sommige mensen..
    Dat soort dingen waren ook een reden dat ik niet zat te springen om kraamhulp thuis, ik houd er sowieso al niet van om een 'vreemde' zo over de vloer te hebben voor dat soort klusjes. Achteraf gezien ben ik nog steeds blij met het kraamhotel, vooral ook omdat je dan zelf kan bepalen wanneer en waarvoor je hulp nodig hebt, en die is er dan ook. Mochten we nog een keer voor een kleine gaan ga ik daar weer heen!

Kleertjes, ik moet zeggen dat wij toch echt heel veel leuk spul gekregen hebben, zelfs van mensen die ik niet eens ken! Bijvoorbeeld van een turkse moeder op de creche waar mijn moeder leidster is, die vond het zo leuk voor m'n moeder dat ze oma werd dat ze ook spulletjes had gekocht. Enorm lief!
    Maar eerlijk is eerlijk, ik heb wel 1 echt lelijk ding gekregen van m'n tante, een kaki synthetische tuinbroek, en dan ook nog eens in een maat die Sid waarschijnlijk pas met 2 jaar aan kan hahaha. We hebben er echt om in een deuk gelegen. Ach, daar kan hij lekker buiten in de blubber mee spelen.:D
    Gisteren hebben we van een vriend nog een ontzettend stoer cadeautje gehad, had hij speciaal besteld in Amerika. Een baby Darth Vader pakje!! Echt helemaal geweldig, met helmpje en al hahaha. Die kan de kleine aan met de komende carnaval. (Hij is zelf Maastrichtenaar en vond dus dat nu we een echte Brabo hebben gekregen we ook maar mee moesten doen met carnaval:D)

Drinkschema, dat is hier nog niet-bestaand. Ik voed nog op verzoek, ik probeer er wel minimaal 2 uur, maximaal 4 uur tussen te laten zitten maar Sid slaat sinds een dag of 4 de laatste nachtvoeding (rond 23 u.) over en komt dan pas om een uur of 2. Hopelijk is het een aanzetje naar langer slapen 's nachts. We zullen zien!
    Hoeveel hij binnen krijgt, geen idee (BV) maar hij heeft genoeg poep en plasluiers haha.
    Ik verwacht ook nog niet dat ik bij zo'n kleintje al echt vaste tijden kan aanhouden, dat zal zichzelf wel regelen in de komende tijd.
    Wat al wel fijn is is dat hij 's nachts na de voeding vrijwel direct weer slaapt. Overdag is hij veel wakkerder! Met het dag/nacht-gevoel zit het dus wel snor.

Linda, grappig, ik lees nu net dat jouw Liv ook die late voeding over heeft geslagen! Misschien is dat de leeftijd wel.

Roosjuh, wat schattig die foto van je uk! Dat kontje in de lucht hahaha!

Draagdoek, ik las dat Wendy voor een Lodger shelter wilde gaan? Die hebben we hier ook, Sid valt er heel snel in in slaap dus wat dat betreft werkt hij perfect, ik vind hem alleen echt veel te warm voor dit weer. We hebben hem er van de week even in gehad maar hij zweette zich rot dus voorlopig ligt hij even ongebruikt te wezen. Maar wij hebben de fleece versie, ik geloof dat je ze ook van katoen hebt?

Ik wil sowieso voor een fijne draagconstructie gaan kijken, het liefst iets waar m'n vriend ook mee overweg kan. Die heeft 1 hand dus alle wikkeldoeken met ingewikkelde knopen vallen af. Bovendien vind hij die niet zo stoer hahaha. De baby bjorn leek me eerst wat maar die is kennelijk voor de baby niet comfortabel. Nu heb ik de beco butterfly gezien op internet, die lijkt me super! Alleen natuurlijk zo ongeveer de duurste en niet tweedehand te krijgen omdat ze relatief nieuw zijn..
    Heeft iemand goede ervaringen/ suggesties?:(

Kristel, beterschap voor jou en je meisje!

Ego, hier gaat alles goed!
    Sid is wel een paar dagen erg jengelig geweest, volgens mij had hij last van de warmte. Hij heeft ook wat uitslag, overal kleine rode bultjes, ik denk warmte-uitslag maar houd het in de gaten of het niet eczeem is. Tot dusver lijkt het minder te worden als het koeler is dus dat is mooi. Hij heeft er ook geen jeuk aan.
    Verder wilde hij ook vaker drinken, niet raar met dat weer. Maar wel wat vermoeiend voor mama!
    Gelukkig heeft hij het vanmiddag helemaal goed gemaakt, we werden getrakteerd op z'n eerste echte lachbui!! Zo lief!!
    Hij lag lekker te kroelen met me na de voeding en keek me op een gegeven moment strak aan, en z'n hele gezichtje brak gewoon open in een enorme grijns! En hij bleef maar lachen, ook tijdens de verschoonbeurt daarna! Bart heeft het daardoor gelukkig ook gezien en we zijn echt helemaal verliefd op ons kleine mannetje hoor..:)
    Hij heeft al wel eerder gelachen maar niet zo lang als nu, dit vond ik toch echt bijzonder. Zo trots als je als ouder kan zijn!

Achteraf gezien denk ik dat die paar dagen jengelen ook wel eens z'n 'sprongetje' geweest kan zijn. Leuk hoe snel dat gaat met zo'n hummel! Nu alleen nog proberen het op de film vast te leggen voor de opa's en oma's.:)

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    @lodger shelter. Die heb ik ook en mijn man vind die vooral heel fijn. Alleen een paar dagen geleden (toen het nog niet zo heel warm was) was hij de hond uitlaten met haar in dat ding en toen hij terug kwam was ze helemaal bezweet. Dat ding is toch eigelijk voor in de herfst/winter.

@kleertjes mijn man zag vandaag toevallig een aantal kleertjes en ging zowat over zijn nek van sommige dingen. Hij heeft ze resuluut in de container geflikkerd (hij vind het best wel belangrijk hoe ze erbij ligt, setjes die bij elkaar passen en hij wil ook liever merkkleertjes en geen tweedehands, maar ik koop gewoon wat ik wil, dus ook prenatal en soms zeeman en af en toe wat tweedehands, toevallig bij de benetton nu veel gekocht met 70% korting maar anders vind ik het veel te duur!). Vind het eigelijk wel zonde van nieuwe kleertjes maar ja wat moet je doen, maar bewaren?

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    trouwens een tip voor werkende moeders waarbij de bij in juNi is geboren en moeders die al kinderen hebben. Let op bij de belastingaangifte krijg je inkomensafhankelijke combinatiekorting. (geld alleen als je meer dan de helft van het jaar een kindje hebt gehad helaas) voor ons is dat wel 1600 euro!!!
    En nog een voordeel als je kindje te vroeg geboren is, je krijgt je kinderbijslag al in oktober!

17. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Goeie morgen allemaal,

Zo ga het vanaf nu anders doe met de flesjes van Dinja hoor want ze krijst steeds van de hongerals ze het flesje van 135 cc leeg heeft heeft ze na 2,5 uur weer honger terwijl er volgens cb dan echt wel 4 uur tussen moet zitten...
    Nu bied ik 150cc aan en dan kijken hoe dat gaat.
    Dinja weegt nu 4240 gram trouwens.

18. loulou79

loulou79 Actief lid

29 jan 2008
    390
    0
    0
    goeiemorgen,

Even gauw bijgelezen, las dat sommige een beetje moeite hebben/ smeren haha met het geven de druppels op een lepeltje.
    Ik zorg altijd dat het mondje goed open is en dan met het lepeltje tegen de bovenlip zodat je het zeg maar aan het gehemelte af smeer. tjeeee dat is moeilijk uitleggen.
    Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.

De kleine meid had gisteren ook erg last van de warmte, gelukkig is het vandaag wat beter.

Have a nice weekend all

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hey dames hier even ego berichtje en wat vragen :D

Damian heeft afgelope week echt vreselijk geslapen, heel veel last van krampjes echt super zielig want ik kon alleen maar machteloos toekijken. Nu heb ik gister avond maar een andere voeding gehaald van nutrilon, speciaal voor krampjes enzo. Meteen bij eerste fles ging het al 10x beter! hij drinkt dit heel erg rustig op en waren even geen krampjes meer te zien. hij viel erna heerlijk in slaap (fles was niet leeg) en konden papa en mama ook eindelijk even oog dicht doen. Vannacht nog een keer fles gehad, daar had hij wel wat krampjes maar minder dan afgelope week. Vandaag nieuwe dag nieuwe kansen. Uk slaapt nog steeds (WAUW!)

Gister avond was Damian bij Opa en Oma in bad geweest en zagen ze Berg(??) op zn hoofdje.. dit heb ik zelf nog niet eerder bij hem gezien, wat kan ik hiermee?!?! lijkt ook of hij opeens minder haar heeft ... heel raar, ook beetje eng

@ Blaasje: ja dit heeft Damian ook zo nu en dan, dat is inderdaad een zuigblaasje. Niks mis mee :)

Oja hebben mensen ervaring met zo'n hangmatje in de box?? We hebben er 1 gekocht, die krijgen we vanmiddag en ben benieuwd of het een miskoop is :p

Vakantie:
    Wij gaan eind deze maand heerlijk naar Mallorca, uk is dn bijna 2 maandjes oud en mag dus nog niet in de zon. Parasolletje is gekocht en krijgen we vanmiddag maar nu een vraag over zo'n mutsje/petje. Bandana ofzo heet dat? Is dat iets? Of ook een miskoop? :p

20. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Roozjuh, ik heb een hangmatje in de box! Ik heb er wel een met vier bevestigingspunten, heb natuurlijk nog een peuter rondlopen en deze leek me wat minder kiepgevoelig. Maar ze ligt er heerlijk in en het is ook goed ter voorkoming van een afgeplat hoofdje.
    Over berg, je kan het insmeren met wat babyolie, laten intrekken en bv met een aanzichtkaartje voorzichtig verwijderen.
    Dit staat erover op internet.

Wat kun je doen?
    Seborroïsch eczeem wordt vermoedelijk dus veroorzaakt door een gist en kan meestal goed worden behandeld met een gistdodende shampoo, gewoon verkrijgbaar bij apotheek of drogist. Let op: berg is dus géén constitutioneel eczeem. Het allerbelangrijkste verschil is dat berg niet jeukt. Eczeem wel. Er is veel verwarring over omdat het vaak samen op dezelfde huid voorkomt en daardoor het verschil soms moeilijk aan te geven is. Berg jeukt dus niet en gewoonlijk heeft de baby er geen last van. Bovendien verdwijnt het zoals gezegd meestal vanzelf. Wil je er toch iets aan doen, gebruik dan een gistdodende shampoo (dit prikt, kijk dus uit voor de oogjes!) of probeer de schilfers met behulp van een babyshampoo en een zachte borstel te verwijderen. Ook kun je het hoofdje insmeren met olie, laten inweken en daarna heel voorzichtig met een zachte borstel of ‘schrapend’ met een ansichtkaart de berg verwijderen. Je kunt hiervoor babyolie gebruiken, maar ook olijfolie of zonnebloemolie zijn zeer geschikt. Bij de drogist en apotheek zijn bovendien speciale babyproducten tegen berg verkrijgbaar. Verder zijn er ouders die positief resultaat behaalden door een beetje rooibosthee in de flesvoeding te doen en ook één of twee zakjes rooibosthee in het badwater te hangen. Er is hiervoor zelfs speciale badthee verkrijgbaar.
    Tips
    Door de hoofdhuid van jouw hummeltje regelmatig te masseren met je vingers of een zacht borsteltje, maak je de schilfers los en verbeter je de bloeddoorstroming van de hoofdhuid. Bovendien vindt jouw kindje al dat lichamelijke contact waarschijnlijk heerlijk!
    Was de haartjes van jouw kindje dagelijks wanneer je de schilfers ontdekt (met gistdodende shampoo of speciale babyshampoo) en breng dit terug naar één tot tweemaal per week zodra de schilfers verdwijnen. Spoel de shampoo goed uit.
    Borstel het haar van je kindje, nadat het gewassen is, met een zachte borstel. Herhaal dit enkele malen per dag.
    Neem - als de schilfers niet verdwijnen of als je twijfelt of het wel berg is - contact op met je huisarts of dermatoloog. Deze kan bepaalde zalfjes of lotions voorschrijven om de hoofdhuid van je baby mee in te smeren.

Deel Deze Pagina