trouwens nog even iets over smetvrees... ik vertrouwde altijd heel erg op die antibacteriele zeep van unicura en nu was bij kassa dat die juist niet goed werkt, behalve als je 10 minuten ofzo je handen wast... bleh nou maak ik me wel zorgen...
@debby: vervelend dat ze ziek is. Kan ook komen omdat ze nu een verminderde weerstand heeft door de prikjes en vatbaarder voor andere dingen. Hopelijk is het niets ernstigs. Je krijgt je handen toch nooit bacterie vrij. Het schijnt dat je inderdaad lang moet wassen. En dan nog. Maar schadelijke bacterieen zullen toch wel weg zijn, anders heeft het weinig nut om je handen te wassen
@Debby ja lekker hoor even naar buiten het was echt heerlijk weer. Ik hoop voor je dat Emma snel wat minder verkouden is. zielig he als ze ziek zijn. @Meilan meestal is Bart tot zijn laatste voeding beneden dit wisselde elke avond. Maar nu hij sinds drie nachten doorslaapt heb ik de voedingstijden opgeschoven naar: 8:00 uur 11:30 uur 15:00 uur 18:30 uur 22:00 uur En nu maar hopen dat hij weer doorslaapt vannacht. Dan komt er misschien wat meer ritme in. Opa en Oma zijn geweest en daar word hij nu niet echt rustig van al dat gefriemel. Maar wel gezellig. @Gyino hmm een puckababy is misschien zo gek nog niet ik ga eerst een paar daagjes kijken hoe het zo gaat. Maar hou het zeker in gedachte. Waarom hebben jullie een puckababy voor Logan en hoe slaapt hij nu? Hij nam wel de tijd voor zn eten vandaag he?!. Het probleem is een beetje dat ik bang ben dat ik iets fout doe. Terwijl ik het eigenlijk soms wel weet, maar voor je eigen kindje lijkt het dan ineens weer anders
niet veel tijd om te reageren, heb wel alles bijgelezen! @minime: nou dat heb ik ook hoor meis, dat ik zoveel las en van mensen hoorde dat ik het niet meer wist. Maar ik moet zeggen ik las het boek van Ria Blom en het pastte gewoon meteen bij me. Wel heb ik met mijn man de afspraak dat we Jason niet laten huilen tot hij overstuur raakt. Als hij heeeeeel hard huilt is er altijd nog wel iets (boertje, honger etc.) alleen als hij een beetje meer jammert/huilt dan laten we hem liggen. Kost even moeite omdat ik altijd gewent was om hem lekker te troosten, maar het werkt hier echt heel goed! Wat sucre zei is ook bij Jason zo, na het eten is hij even moe, dan laat ik hem even op schoot en wordt hij weer wakker. Dan mee naar beneden, in de box spelen en echt bij de eerste gaap hup weer naar boven. Ik weet natuurlijk niet hoe Bart gaat huilen (zoals ik eerder al beschreef) er zit daar natuurlijk heel veel verschil in, maar mocht hij huilen met adempauzes en je weet zeker dat het niks anders is dan aandacht vragen raad ik je echt aan even door te zetten. De eerste dagen zijn het moeilijkst en als je echt geen verbetering gaat zien, ondanks dat je heel consequent wegblijft als hij huilt dan werkt het dus niet voor je kindje.. En volg je eigen gevoel, iedereen kan lullen wat die wil maar de natuur heeft ons ook een retegoede intuitie gegeven hoor, je moet er alleen wel naar luisteren dikke knuf
Goedemorgen dames! @sucre, Jelle groeit inderdaad flink, maar kan nog best hier en daar een groot uitvallend maatje 56 aan Hij heeft aardig last van zijn beentjes gehad, met name als hij ze optrok, begon hij te huilen. Toch heeft hij vannacht lekker geslapen, dus het valt mee. ***De poepvlekken eruit gekregen?? hihihi*** @Nynke, wordt ze ook echt wakker van het geluid? Hier is het beneden altijd een drukte met 3 boys die rondrennen, ook staat de radio altijd aan en Jelle slaapt buiten dat gewoon heerlijk beneden. Hij vind het te stil op zijn kamer, denk ik, want daar slaapt ie absoluut niet overdag. Leg ik hem in de wagen beneden is meneer direct verkocht! @Meilan, volg gewoon je gevoel! Je mannetje zal het ook wel leuk vinden om de kleine nog even te zien toch? Ze slaapt wel heerlijk zeg... wow!!! @Gynio, het zit je ook niet mee he! Hoop dat je schouder snel beter voelt en dat Logan weer een beetje in het ritme komt... KNUFFF @Debby, ook kleintjes kunnen gewoon echt grieperig zijn of heel erg verkouden. Probeer je niet al teveel stress op de hals te halen, je hebt toch goed op jezelf gelet! Het gaat vast snel weer over. KNUFFF. Overigens, je kunt niet constant je handen wassen. goede hygiene is voldoende! Hier is het meegevallen met de bijwerkingen van de prikjes. Jelle heeft wel last van zijn beentjes gehad en kon daardoor maar moeizaam in slaap vallen. Steeds als hij zijn beentjes optrok, schrok hij wakker en huilde. Uiteindelijk is hij vannacht heerlijk in slaap gevallen en is hij weer fit! Ik heb wonder boven wonder weer een redelijke ochtend, dus hoop maar dat het doorzet! Zaterdag vieren we de verjaardag van de derde, omdat hij vorig weekend niet thuis was. Drukke dag, dus kan dan wel wat energie gebruiken. Moeten nog aardig wat boodschapjes gehaald worden Fijne dag dames Liefs snuffeltje
Goeiemorgen! Weer een nacht van 10 tot 8! Toen even aan de borst maar dat stelt niets mee voor, dus toen flesje van 120 en nu ligt hij lekker naar z'n speelgoed te kijken. Zo maar inpakken en met de hond uit, het is nu nog droog. @debby- beterschap voor de kleine Emma, probeer je niet teveel zorgen te maken! Knuf
@nicole ik ben niet zo een fan van Ria Blom. Ik heb ook minder goede dingen over haar methode gelezen, ook van iemand die meegewerkt heeft aan haar video. Ik vind het iets tegennatuurlijks hebben. Maar goed, als het voor jou werkt dan is het fijn natuurlijk. Ik kan me meer vinden in attachment parenting. Dat is een natuurlijke, vriendelijke manier van opvoeden. Voor geintresseerden: :: Dragen en Voeden - Forum voor natuurlijk ouderschap Ik hou me niet aan alles want ik geef bijvoorbeeld geen borstvoeding.
Nicole, ik kan me qua gevoel bijna helemaal bij je aansluiten, alleen werkt het hier (NOG) niet voor Jelle. Overigens ken ik het boek verder niet. Hij begint overdag in zijn bedje echt te krijsen tot hij paars aanloopt, zelfs als ik weet dat alles goed is, geboerd, schone broek, lekker gespeeld, moe... leg ik hem beneden in de wagen waar gerommeld wordt op de achtergrond is meneer binnen 2 minuten vertrokken in een diepe slaap. Ik probeer het over een tijdje maar weer, en dan misschien wel met overdag de radio zachtjes aan ofzo. Voor nu voelt dit goed zo. Fijn dat het bij jullie wel werkt! Ik weet overigens dat het nog vroeg is daarvoor, maar ik ben wel erg onder de indruk van de rapley methode! Heb er veel over gelezen en het klinkt zo natuurlijk! Las dat er hier ook al wat over gezegd was? Als mijn mannetje er zich ook in kan vinden denk ik zeker dat te gaan proberen. Was toch al niet van plan om echt voor de 6 maanden al met hapjes te beginnen.
@snuffeltje ik ben ook best voor rapley maar ik vind het wel een beetje eng. Bang dat ze zich gaat verslikken enzo. Ik wil zowieso ook niet voor 6 maanden gaan beginnen met hapjes. Ik weet niet of ik mijn man zo ver krijg om Rapley te gaan doen en anders doe ik een mix van prakjes en grote stukken voedsel. Rapley kan wel met kv maar is toch anders omdat bv zich aanpast aan de behoefte en opvolgmelk er op gebaseerd is dat je kindje (ik geloof) minstens 500 kcal aan bijvoeding binnenkrijgt.
Debby, ja dat heb ik ook gelezen inderdaad, maar het idee dat de kleine gewoon lekker mee aan tafel kan en daar zelf lekker kan experimenteren spreekt me ook erg aan. Is toch veel gezelliger dan vlug vlug vooraf of achteraf een prakje naar binnen proppen. Maar goed, een combinatie zal zeker ook kunnen toch, komt altijd wel eens voor dat het niet lukt om via Rapley te laten eten als je ergens bent bijvoorbeeld. En ik denk als je er gewoon bij zit, het best zal meevallen met het verslikken. Je moet natuurlijk wel op blijven letten!
ik had begrepen dat bij Rapley het verslikken wel meevalt, omdat het kind moet kauwen. En het is ook nog op zijn eigen tempo. Uit een potje gaat hij zuigen op het lepeltje waardoor hij zich veel eerder verslikt. Borstvoeding kan zich hooguit aanpassen aan de leeftijd van het kind, maar niet aan wat het kind daarnaast binnenkrijgt. Dat weet die borst namelijk niet? Ik merk hier dat de melk die ik nog maak niet zoveel voedingswaarde lijkt te hebben, gister had ik 160 cc gegeven en 2 (huil)uur later dronk Frank 180 cc weg. Ik stop! Nog even uitvogelen hoe. Heb gisteravond 60 cc gekolfd en vanochtend klein borstje, misschien vandaag niet kolven, morgenochtend voeden en kijken hoe dat gaat. @FV: Hoe hebben jullie de overgang van 150 naar 180 cc? Toch niet ineens alle voedingen?
Deetje, ik las dat BV zich aanpast aan de benodigdheden van het kind idd. De samenstelling veranderd naarmate de baby ouder wordt. Bij Rapley wordt gezegd dat BV de belangrijkste voedingsbron blijft tot dat het kind voldoende en gevarieerd genoeg kan eten. Ik heb overigens aan de borst een heel tevreden zoon, maar als ik moet kolven en hij een flesje krijgt (bij oma als ze oppast bv) dan is hij veel minder tevreden, drinkt minder en komt sneller voor de volgende voeding. Frank doet het super op de fles, als je daar tevreden mee bent, bouw je toch langzaam af! het geeft jou ook veel meer rust nu! LIefs
deetje ik heb wel ineens alle voedingen naar 180cc gedaan omdat ze opeens een paar flesjes van 150cc leegdronk. Ik wil altijd iets meer aanbieden dan ze opkan zodat ze zelf kan bepalen hoeveel ze drinkt. Ze drinkt bijna nooit een flesje helemaal leeg. Knap van je dat je hebt besloten om te stoppen met bv. Het is toch een heftige, moeilijke beslissing!
Heyhey Ik moet ff kolven nu, dus ga zometeen reageren op jullie! Maar wil wel alvast even een foto spammen Heb deze gisteravond gemaakt en denk dat we deze op canvas laten drukken, vind m heel mooi namelijk
Leuk gedaan hoor Kristel! Ik ben benieuwd wanneer ik mijn fotos krijg. Ze zijn heel mooi geworden en ik heb zin om ze te spammen. Nog even een vraagje over fotos van naakte babys. Er zit 1 foto bij waarop je dus duidelijk kan zien dat ze een meisje is , is vast heel raar als ik die op internet zet of niet (bijv hyves) in verband met rare types???
Foto's: Ik zou het niet op me hyves zetten nee je weet nooit wie er allemaal naar kijkt... je hebt van die rare types... Jailey kreeg vandaag d'r eerste prikjes en het was echt heel zielig... Nu kan ze d'r draai niet vinden om te gaan slapen maar ze is wel moe dus we zullen zien...
Ik zou geen foto van een naakte baby op een algemeen toegankelijke site zetten idd! Voor je het weet staat ze bij een of andere perverseling op zijn computer. Of erger, op het internet. Ik doe zelf helemaal geen foto's, alleen af en toe op hyves in het vrienden-boek en altijd aangekleed. Maar ik ben dan ook een beetje paranoide waar het op privacy aankomt. Ik vind dit forum al een beetje griezelig qua herkenbaarheid.
Ben ik weer @Sucre: Haha, het is niet zo leuk op het moment zelf, maar ik moet echt even lachen om hoe je beschrijft dat Lucas zo onder de poep zit Is het nog gelukt om alles schoon te krijgen? @Debby: Hoop dat Emma gauw beter is! Yentle was ook hartstikke verkouden afgelopen week, echt zielig om te zien he?! Ik zou de foto's niet op hyves zetten.. Je hebt altijd van die engerds die dat leuk vinden om te zien.. Ik zet t er ook niet op als je duidelijk wat kunt zien @Rapley: Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden.. Denk dat ik er eerst maar eens meer informatie over moet opzoeken! Alleen volgens mij kan je daar pas vanaf 6 maanden mee beginnen en ik wilde graag rond 4 maanden al langzaamaan beginnen met groentenhapjes. Yentle heeft heel erg last van reflux en ze zeggen dat t dan beter is om iets eerder te beginnen.. Nouja, zo ver is het gelukkig nog niet! @Shay: Ahh Yentle heeft ze gister ook gehad.. Maar gelukkig had ze erna nergens last van! Hoop dat Jailey gauw weer de oude is Lekker rustig aan doen vandaag. @Gyino: Hoe was het babyzwemmen vanochtend? @All: Wij willen morgenochtend gaan zwemmen met Yentle, maar eerst maar eens kijken of ik dat durf! Ik heb bij Wehkamp en Neckermann wat zwemkleding besteld (in de winkels is t overal al weg ) en krijg alles als t goed is vandaag binnen. Even kijken wat leuk staat en waarin ik me durf te vertonen! (voel me namelijk echt een wandelende rollade met barbecuestrepen )
hahaha ik ben 4 weken nadat ik bevallen was alweer in me bikini geweest... We gingen hier naar het meer waren echt met 20 man ofzo heel gezellig maar ik voelde me niet heel erg gemakkelijk eigenlijk... Iedereen zat maar over hoe het toch kon dat ik er zo uitzag terwijl ik net bevallen was... Maar ja daardoor wordt de aandacht juist zo op je gevestigd en voel je alleen maar minder gemakkelijk... Kristel: Je had toch een baarmoederverzakking hoe is het daarmee nu? En hoe wist je dan dat je dat had? Want ik ben terug geweest naar de vk maar die heeft helemaal niet aan me buik gevoelt of me baarmoeder al op ze plek zat...