Juli 2009 mama`s

Discussie in 'De mama's' gestart door Kellly, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Oh ja en als je met je kleine gaat zwemmen hoe doe je dat dan met die luiers? Ja ik weet het klinkt heel dom maar ik weet het echt niet... En ik zou ook wel met jailey naar het zwembad willen maar ben zo bang dat het te koud is... Alleen het bubbelbad is altijd lekker warm...

2. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Shay: Nou, hier zit er nog steeds 10 kilo te veel aan + ik zit onder de striae ;) Dus dan voel je je al helemaal bekeken, ongeacht of mensen kijken of niet :p

Baarmoederverzakking: Ik had elke keer het gevoel alsof het allemaal uitgezakt was down under, alsof er wat uit hing (klinkt niet echt lekker, maargoed weet niet hoe ik het anders moet zeggen :p).. Ik ging toen zelf eens even voelen en toen voelde ik mn baarmoedermond net 1 cm vanaf de ingang.. Terwijl dat zeker 5/6 cm moet zijn.. Ben er toen mee naar de HA geweest en die constateerde dus een verzakking.
    Ben afgelopen maandag bij de gyn geweest en op t moment doen ze er niks aan, ik moet het eerst even de tijd geven (6-12 maanden) en veel rusten. Als het daarmee niet verbetert gaan ze lateraan kijken of ze er wat aan gaan doen..

Wat betreft t zwemmen. Je kan zwemluiers kopen Huggies en huismerken, maar die zijn pas vanaf 7 kilo. Maar wij gaan straks even proberen of die misschien niet alsog goed blijft zitten met en wat strakker zwembroekje eroverheen. (niet té strak natuurlijk ;))
    Als dat écht niet blijft zitten dan moeten we even kijken wat we doen. Je kan ook zwemluierbroekjes kopen (zwembroek met luier er al in, uitwasbaar) in de maat die je kindje van kleding heeft. Maar die waren hier bij de Prenatal uitverkocht.. Moet je gewoon even bij babyspeciaalzaken kijken :)

Enneh, als je gaat zwemmen tijdens babyzwemuren dan wordt t water verwarmd. Hier in t zwembad iig wel!

3. loulou79

loulou79 Actief lid

29 jan 2008
    390
    0
    0
    Goeiemiddag dames,

Ik had gezegd dat ik weer lekker mee kwam klessebessen
    alleen ik kom er niet aan toe, zelfs niet aan lezen.:(

Dus bijdeze voor iedereen een dikke knuffel, want ik heel echt wel heel aan jullie en het forum gehad.:D

En over een tijdje kom ik wel weer eens even langswaaien;)

Liefs loulou

4. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Met de kleine in het bubbelbad zou ik niet doen, daar zit echt heel veel chloor in! Hier zwemmen ze met de baby's in het doelgroepenbad, 35 graden. Ik ga eerst een keer kijken denk ik, lijkt me nogal gedoe met aankleden enzo.

5. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Bubbelbad, niet alleen veel chloor, maar ook heeeeel veel bacteriën. Ik word er altijd ziek van.

Vieze kleertjes, joepieeee, alle vlekken zijn er uit! :D
    Vanochtend weer babymassage gehad en toen ik hem om 12.30 uur voedde, liet hij weer een enorme wind. Gelukkig bleef het deze keer wel in de luier, al was het wel weer enorm veel. :)

Debby, beterschap met je kleintje! Naar he, als ze zo ziek zijn. Hou ook haar temp in de gaten en zorg ervoor dat ze genoeg drinkt! En kijk of ze goed alert blijft. We willen onze kindjes tegen alles beschermen, maar ze zullen toch een keer ziek worden. En helaas wel vaker dan 1 keer.

Kristel, mooie foto! Doet die bmverzakking ook pijn?

Naakte baby's, op hyves kan je instellen dat alleen je vrienden je foto's kunnen bekijken.

6. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Daarom wil ik ook niet in dat bubbelbad ik ga eens kijken op de site van de zwembaden hier in de buurt...
    Maar vertel even of het werkt met een te grote luier en een strakker zwembroekje anders ga ik achter een uitwasbaar zwembroekje aan...

Jailey is d'r zelf niet ze heeft sinds d'r prikjes niet meer geslapen... Ze is heel erg moe en valt op den duur in slaap maar wordt gillend wakker en met d'r lopen wiegen niks helpt ze heeft echt pijn zo is ze nog nooit geweest echt heel erg zielig...
    Ik heb d'r net een halve zetpil gegeven dat hadden ze van het cb gezegd als ze er veel last van had mocht ze een halve zetpil... en nu nog een beetje drinken en dan hopen dat ze even gaat slapen en weer wakker wordt als zichzelf want zo ken ik d'r niet echt heel zielig...

7. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Hallo allemaal, lees zo af en toe alles even bij maar kom niet aan reageren toe. We zijn aan het schilderen rondom het huis en hierdoor steeds mensen over de vloer dus kom niet aan alles toe. Ben blij als alles weer klaar is dan heb ik mijn eigen ritme weer te pakken.

8. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Shay, ik wil niet bijdehand doen, maar ik zou echt een hele zetpil geven. Zelf neem je ook niet een halve pcm als je pijn hebt. Het kan echt geen kwaad hoor en je kleine heeft er nu echt baad bij. Succes!

9. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Oh ik wist niet eens dat het mocht... Op het cb zei ze dat ik maar een halve mocht geven... En op de verpakking staat vanaf 3 maanden en jailey is nog maar 2 maanden...
    Ik kijk het even aan als ze weer gaat gillen en blijft gillen geef de andere helft ook... Ze ligt nu eindelijk even rustig te liggen maar nog wel met d'r oogjes open...
    Arm kind echt zielig als je niks kan doen...

Oh de (WITTE) was is klaar... Ik had witte broekjes en rompertjes die geel gepoept waren dus ik ga eens kijken of ze weer wit zijn haha

10. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Klopt, op de verpakking staat vanaf 3 maanden, maar je mag echt je kleine nu al een hele geven. Dat doen we in het zkh ook, zelfs bij prematuren. Sterkte vandaag!

11. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Oh en Jailey heeft vaak hele dunne poep wat voor haar wel makkelijk is want ze heeft nooit problemen met poepen maar het lekt soms door d'r luier (pampers)... En het loopt dan niet langs die randjes maar er echt door terwijl ze dan nog maar net heeft gepoept... Zo worden die witte broekjes geel en dat moet toch niet kunnen...

12. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    thnx voor de tip sucre

13. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Lucas heeft ook vaak dunne poep, maar het lijkt toch langs de randjes te lopen, ipv er doorheen. Wist niet dat dat kon. Mag ook eigenlijk niet toch? Gaan de vlekken er bij jou wel uit?

14. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    die randjes zit dan niks aan maar je ziet echt van die gele stippen aan de buitenkant van de luier en dan zie je ook echt van die stippen in d'r broekjes echt heel raar...
    Ik zet het meestal gelijk in een sopje en daarna gaat het met de rest van de was in de wasmachine maar het gaat er tot nu toe altijd uit gelukkig... Ze heeft het toevallig ook altijd als ze witte kleertjes aan heeft en als we niet thuis zijn... Dus ik neem overal altijd maar een stapeltjes schone kleertjes mee voor het geval ze zich onder spuugt of poept... Lang leve de luiertassen waar zoveel in kan haha...

15. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    Goedemiddag dames,

Zal ik jullie vertellen over ons grote zwembad avontuur.
    Het was echt geweldig leuk om te doen en ik baal er van dat ik maar 4 keer kan omdat ik straks op donderdag moet gaan werken.

Ik heb van die zwemluiers van huggie gekocht. Logan is nog maar net 5 kg. maar het ging perfect hoor.
    heb er een zwembroekje overheen gedaan en het is goed blijven zitten.
    Het zwembad bij ons is ook 35 graden. wat een voordeel is is dat we ook in het zwembad mogen aankleden dat is handig want de kleedkamers zijn best wel weer koud als je er uit komt moet ik eerlijk zijn.

We hebben liedjes gezongen en op de muziek bewegingen gedaan.
    gespetterd met water, mama onderwater en lekker drijven.
    ook gingen ze 1 keertje met de kleine onderwater maar dat vond ik zelf nog wel eng. Logan was namelijk nog een beetje terug houdend dus dat gaan we volgende week doen.

Ik had voeding meegenomen omdat we percies rond etens tijd voor Logan klaar zouden zijn. en we ongeveer 15 minuten met de bus naar huis moeten en ook nog 10 minuten moeten lopen.
    vond het dus prettig als hij lekker kon eten als we klaar waren.
    nou daar is dus niks van gekomen.
    tijdens het aankleden werd hij een beetje jengelig maar we waren nog niet de kleedkamers uit of hij sliep.
    hij heeft tot aan huis in een diepe slaap gelegen.
    na een half uur werd hij wakker en wilde hij eten.
    na een half uur viel hij weer in slaap. om vervolgens om 13.00 wakker te worden te eten en tot nu toe weer heerlijk te slapen.

het was echt super leuk en kijk uit naar volgende week.

16. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    zo ook even op jullie reageren:

@ debby: he bah dat Emma ziek is. hopelijk is ze snel beter.

@ handen wassen: ik heb afgelopen jaar een hygiënecursus moeten doen ivm mijn werk. die meneer vertelde doodleuk dat je je handen minimaal 3 minuten moet wassen.
    hoe hij vertelde wat de juiste manier was is best nog een heel gedoen.
    oke 3 minuten denk je dan. maar ik heb 10 kids in de klas die ongeveer 3 keer per dag naar het toilet gaan.
    dan ben ik dus ongeveer 90 minuten bezig met mijn handen wassen.
    en er gebeuren natuurlijk ongelukjes want we doen ook aan zindelijksheids training.
    moet je na gaan hoe mijn handen er uit zouden moeten zien na een weekje werken.
    gelukkig heeft de school wel handcreme aangeschaft nu voor ons.

@ mini me: Logan sliep heel onrustig. wilde niet alleen slapen en maakte hazenslaapjes van maar 30 minuten.
    door zijn maaiende armpjes werd hij steeds wakker. sins hij in de puckababy slaapt maar hij slaapjes van gemiddeld 3 a 4 uur.
    hij is als hij wakker is vrolijker en allerter.
    Tja het is inderdaad eentje die van zijn gemakje houd met eten. maakt niet uit. ik eet ook niet al te snel.
    * iets fout doen. raar om misschien te zeggen maar ja we doen geheid iets fout bij het opvoeden van onze kids. denk ook niet dat we het perfect kunnen doen. als ik l kijk wt voor fouten ik heb gemakt in 2,5 maand tijd dan ben ik best een slechte mama :p
    maar ik snap wel wat je bedoelt hoor. denk dat je er overheen moet zetten en echt te leren op je gevoel. zodra jij zeker bent van je zaak, ook al is dit niet volgens het boekje, gaat het een stuk beter.
    maar dat is echt heel lastig.
    ik heb ook een flinke dosis geen zelfvertrouwen, terwijl ik wel altijd op me gevoel af ga en 9 van de 10 keer is dit het goede.
    weet je Bart is nog maar 2 maanden ook hij heeft nog zoveel te leren. Ook op jullie vertrouwen is iets wat hij moet leren en dat kost tijd.
    probeer voor jezelf rust te vinden en kijk eens naar de dingen die goed gaan.
    - hij leeft nog (mijn ratjes hadden het na 1 maand al op gegeven)
    - hij komt goed aan.
    - hij groeit goed.
    - zijn er momenten dat hij lacht en rond kijkt?
    het is veel leuker om je daar op te focussen dan op de dingen die niet gaan.
    makkelijk praten is het zo he? maar ik betrap mezelf er ook steeds op dat ik kijk naar de dingen die gaan.
    probeer eens gewoon 3 dingen per dag op te schrijven wat goed gaat.
    maak een leuke map en maak er een leuk verhaaltje van desnoods met een foto van die dag.
    dit heeft mij heel erg geholpen om het minder zwaar te maken.
    het kost maar 15 minuten, kan papa even lekker knuffelen met Bart en jij kan even een moment voor jezelf maken.
    sterkte meid en een hele dikke knuffel.

@ nicole: baker jij nu Jason elke keer in als hij gaat slapen?
    ik heb in het begin wel Logan in de puckababy gedaan over dag maar vind het zo gedoe op hem steeds aan en uit te kleden. en hij is erg onrustig op de commode.
    maar ik merk wel dat als ik hem dus niet baker dat hij minder diep slaapt.
    heb trouwens de website van rita blom bekeken en het zit er inderdaad goed uit.
    volgende week heb ik wat meer tijd en dan ga ik even langs de bieb.

@ snuffeltje: wat is dat rapley methode.
    begreep dat het iets met eten te maken heeft maar kom er op internet niet echt wijs van
    worden.
    @ kristel: woooow wat een super mooie foto. kan me helemaal voorstellen
    dat je deze op canvas wilt hebben.

17. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Over rapley- volgens mij moet je vooral naar het principe erachter kijken- een kind pakt de stukken die hij aankan bijvoorbeeld, en op het moment dat hij dat aankan gaat dat in z'n mond en zal hij dus ook niet snel verslikken. Toen ik erover las (ik geloof via kind-enzo of hoe heet die site) merkte ik dat veel mensen weer precies op maanden en regeltjes gaan zitten. Als jouw kind met vier maanden aangeeft aan ander voedsel toe te zijn, moet je dus niet tot 6 maanden gaan zitten wachten. Zo las ik ook over 'rozijntjes pas met een jaar' maar het principe van rapley is juist, dat als het kind de motoriek heeft een rozijntje vast te pakken en in zijn mond te doen, dat het dan dus goed gaat.

Oh, kleine wordt wakker, we hebben net samen geslapen vanaf 2 uur en ik zit hier nu frisgedoucht!

18. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Ha meiden,

Even snel een berichtje nu de kleine slaapt! :)

Als ik het zo lees, slapen de meeste kleintjes hier al door.. Liv nog niet helaas... Ben er wel ontzettend aan toe! Ben zo moe! En Liv valt helaas ook niet zelf in slaap, moet altijd even de wieg heen en weer bewegen of een speentje in haar mond houden.. Ze heeft tegenwoordig wel door dat ze na elke voeding even moet slapen gelukkig, maar het zijn helaas geen uren meer :( Ben zo blij dat ik nog 6 weken aan mijn verlof heb geplakt zeg, anders had het wel erg zwaar geweest hoor!

Ik heb nu even geen tijd om op iedereen te reageren, maar doe het alleen even in het algemeen!

Prikjes; Aaaaaahhhh, vind het ook zo sneu voor die kleintjes! Ik geef ook een hele zetpil hoor, mocht van het CB! :)

Zwemmen; Mijn broer vroeg of ik ook meeging met het nichtje van Liv! Ik ga waarschijnlijk volgende week een keer kijken of ze het wat vindt! :)

Poepen; Liv heeft vanmorgen ook haar hele broek vol gepoept om 6 uur.. Papa was gelukkig vrij en aan hem de eer om haar te verschonen, hihihi!

Slapen; Liv slaapt wel weer meer gelukkig! :) Ik kan haar alleen echt niet wakker wegleggen want dan gaat ze keihard janken... Ik heb besloten dat zodra ik helemaal overben op FV ik haar toch eens moet laten liggen en moet laten huilen.. Laat haar nu ook wel liggen, maar blijf dan wel de wieg heen en weer rijden.. Niet heel handig dus... Pfff, vind het zo moeilijk allemaal, weet met BV nooit goed of ze dan wel genoeg gedronken heeft en durf haar daarom niet te laten huilen.. Komt hopelijk nog wel goed!

Ritme; Hebben jullie allemaal al een goed ritme? En ben ik de enige van wie haar kleine nog niet doorslaapt? Ze snapt wel dat het nacht is, want ze valt wel weer snel in slaap! Maar vaak wordt ze toch rond 6 uur wakker en is dan altijd flink in de weer... Pfff, vermoeiend! Als ik dan verhalen lees van kids die van 19 tot 8 slapen, ohhh, dan ben ik stiekem jaloers hoor!

Mevrouw ligt nog steeds in coma, het is een WONDER! :) hihi!

Fijne avond meiden!

xxx

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    linda Emma slaapt nog niet helemaal door, tot een uur of 6 ongeveer maar dat is ook maar sinds kort en ze is vandaag alweer 3 maanden. Het veranderd vaak van de een op de andere dag ineens heel vreemd.

@babyzwemmen: Bij ons mag het pas met 4 maanden, dus net wanneer ik weer ga werken.

@rapley: ik moet me er nog meer in gaan verdiepen. Ik ga sowiezo niet voor 6 maanden bijvoeden. Ik vind dat niks en Emma is ook 6 weken te vroeg geboren dus wacht liever iets langer. Ik vind het ook zo een grote stap... vast voedsel.

Net op mijn werk geweest en allemaal leuke kadootjes gehad van mijn werk voor Emma. Een badjasje met haar naam en geboortedatum erin gegraveerd en adidas schoentjes maat 18 (geen idee of ik dat aan moet, ze kan toch nog niet lopen met maat 18? Of doen jullie nu wel schoentjes aan?), een knuffel met muziek en een knuffel die licht geeft in het donker. Nou was wel weer even wennen op mijn werk. Ik kreeg er een ietsiepietsie zin in maar was ook wel weer blij dat ik weer weg mocht.

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    he... alle abbonementen op onderwerpen zijn weg. Is dat bij jullie ook zo?

Deel Deze Pagina