Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Bruisje ik snap het best hoor dat je hier eerst anoniem post, ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Als een bekende van mij hier mijn verhaal leest en de naam van Nick en het verhaal weten ze ook gelijk dat het om mij gaat, had misschien eerst ook beter een nieuw account aan kunnen maken maar ja het is al zo, bij ons weten iedereen wel dat ik graag weer zwanger wil worden dus dat is niet het probleem.
    Fijn dat je ouders positief reageerden!

Daan het hangt van de duur van je cyclus af, bij een normale cyclus van 28 dagen tel je vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, wijkt je cyclus af moet je 2 weken optellen vanaf je eisprong!

2. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    2mamabeer: jee wat schrikken, veel sterkte!

@spirit: wat een heftig verhaal zeg....pff heb er geen woorden voor.

@meilan: nee hoor is heel normaal, denk dat de meesten daar wel eens last van hebben. Had ik ook de eerste keer en nu zelfs met de tweede vraag ik me nu wel eens af of het allemaal gaat lukken met 2 kleintjes..twijfels horwen erbij denk ik.

@beurs, ja ik wil er ook wel heen, maar dan zonder de kleine denk ik..eens kijken hoe goed ze loopt rond die tijd.

@wbpepe: ben je bij de babyflusteraar geweest lees ik? Hoe was dat nou? Het heeft dus echt egholpen zo te lezen. Ben altijd zo nieuwschierig daarnaar. Zou het ook wel eens mee willen maken

@mvm: ik doe weer mee, je kan ook afspreken dat je de flessen zelf ergens bij een ophaalpunt brengt.
    Je kan ook gewoon een hoek van de straat afpreken, zet je het daar s avonds laat neer, ziet neimand het (als het goed is)

Ik hoorde trouwens bij de intake van mvm dat het dus niet voor afvallen etc gebruikt wordt....

zo ga lucy maar eens in bad stoppen!

3. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Ik had een cyclus van 31 dagen , maar heb ook ovutesten gedaan en m,n ei gevoeld !

M,n lutale fase is 14 dagen dus daar 2 weken bij geteld. (14 dagen na m,n ei word ik ongi)

Volgends de VK zou ik nu 6 weken zijn (was vergeten te melden over m,n ei) maar ik ben 5 weken en 4 dagen ;)

4. sunshine82

sunshine82 Actief lid

30 okt 2008
    167
    0
    0
    almere
    goedemorgen allemaal!

wat een gekwek hier allemaal!

je krijgt de 2 weken voor de eisprong er idd kado!lekker toch ben je al twee weken langer zwanger!haha!

@spirit
    heb je verhaal gelezen....had er helemaal kippevel van verschrikkelijjk. heb zo iets bij iemand van dicht bij ook mee gemaakt(wel andere medische oorzaak) echt verschrikkelijk!

5. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
  6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    *inbraak*

Konijn Bruisje.. Betrapt! 8) .. :)
    Nee hoor lieverd, we snappen het allemaal (ik tenminste wel)
    Dikke kus op je zwangere buikje!

*uitbraak*

7. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Wat ze bedoelen, is dat het niet hun doel is in te zamelen voor afvallen. Alleen wordt het medicijn daar wel voor gebruikt en Organon verdient daar gewoon aan. Ik denk dat het juist het probleem is dat ze dat niet eerlijk willen zeggen. Zo krijg je inderdaad 'roddels', omdat zij de waarheid niet goed weer durven geven.
    Laten we maar hopen dat de meerderheid gebruikt wordt om vrouwen te helpen met zwanger worden, en, wees nou eerlijk al zijn er maar een paar vrouwen mee geholpen dan is dat toch al fantastisch?

8. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    we zijn net bij de Gyn geweest en wat denken jullie?

9. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Dus als ik het dan goed begrijp, dan ben ik dus ipv 3 weken en 3 dagen, 4 weken en 4 dagen zwanger? JeeeeeeeeeeeeeeeeeJ

10. Kaatje80

Kaatje80 Bekend lid

Alles toch ok? duim duim duim...

11. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Er zit er nog een en die is ook gegroeid dat andeere was een hele grote bloeding

12. sunshine82

sunshine82 Actief lid

30 okt 2008
    167
    0
    0
    almere
    het hcg hormoon word idd ook gebruikt voor afvallen

heb het zelf 2 jaar geleden ook gebruikt, maar het is in hele kleine mate dat je het binnen krijgt!

13. Niet meer actief

Ohhh meid wat blij om te horen!
    Je bent dus gewoon normaal zwanger!
    Echt gefeliciteerd meid!
    Ben zo blij voor jullie!

Was het in eerste instantie wel een tweeling dan? of was dat toch verkeerd gezien?

14. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    @ Daan, ik zag je vraag aan de verloskundige staan, en als je met die gegevens de calculator gebruikt krijg je dit:

27 Oktober 2008 Eerste dag van je laatste menstruatie
    3 November 2008 Een beetje vruchtbaar
    4 November 2008 Vruchtbaar
    5 November 2008 Erg vruchtbaar
    6 November 2008 Eisprong
    11 November 2008 Innesteldag
    20 November 2008 Vanaf hier kun je testen
    30 Juli 2009 Vermoedelijke bevallingsdatum

Dus dan zou je net een Julimoeder zijn ;)
    Mijn eerste dag van de laatste menstruatie was trouwens precies een maand eerder (27-9), maar val ook in juli. Denk omdat het een lange maand is!
    En met jouw redelijk korte cyclus klopt het wel, de meeste calculatoren gaan volgens mij automatisch uit van een cyclus van 28 dagen.
    Maar 't is wel echt een grensgevalletje hoor haha! :p

15. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    mama beer wat een mooi nieuws zeg!

Wat schrijven jullie veel haha, wat gezellig!

Ik heb me ook opgegeven voor MvM! Ze komt volgende week vrijdag langs. Ben benieuwd want ik wilde het bij de andere 2 zwangerschappen ook al doen maar toen zaten ze niet hier, en dit jaar voor het eerst wel. Dus ik doe meteen mee! Ik heb er zelf ook baad bij gehad toen ik zwanger wilde worden van Ewout. :D

16. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Hee Mamabeer wat een geweldig nieuws! Super! :D
    Dat zal een flinke opluchting zijn zeg, je zal wel weinig geslapen hebben vannacht..

17. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    Owh. Mamabeer wat geweldig nieuws..

Is het dan toch zo dat het een tweeling was en dat 1 het niet gered heeft?

In ieder geval erg fijn dat je beebje goed zit en gegroeid is.....

Rustig aan doen...

en beebje van mamabeer: lekker blijven zitten...goed vasthouden en heeeeeeeel hard groeien he.....

18. andrea83

andrea83 Actief lid

23 apr 2008
    241
    0
    0
    Goedemorgen dames,

Door drukte ben ik een aantal dagen niet geweest en wat zijn er veel pagina's bij gekomen zeg!
    Ben de laatste dagen erg druk op mijn werk en ik heb dan als ik thuis ben last van een pijnlijk en zeurend gevoel in mijn liezen. Moet het denk ik toch proberen iets rustiger aan te doen. Daarnaast ben ik de laatste dagen een beetje bang voor de echo die ik vandaag over een week heb. Ik heb nu 2 zwangere collega's die dit afgelopen week allebei verteld hebben en ik ben zo bang dat ik straks toch niet ook dit mooie bericht kan vertellen. Ik ben er echt bang voor dat ik straks weer geen kloppend hartje zie. Dit terwijl het eigenlijk heel goed lijkt te gaan, nog geen druppel bloed verlies gehad, enorm pijnlijke (.)(.) en de aders worden steeds maar duidelijker, vanmorgen was ik voor het eerst echt enorm misselijk, de weken na de positieve test kon ik blijven eten en nu ineens geen trek meer. Gelukkig ben ik niet meer verstopt, lang leve de roosvice laxo.
    Wat fijn om dit hier neer te zetten zeg.
    Ik wil graag naar de 9 maandenbeurs en foliumzuur was ik mee gestopt net een maand omdat mijn vriend en ik een pauze wilde inlassen. Maar ja ik was blijkbaar eerder mijn eisprong dan gedacht :D en dat vinden mijn vriend en ik absoluut niet erg. Ben zodra ik het vermoeder had dat ik zwanger was gelijk weer begonnen en slik netjes voor het slapen gaan vitaal zwanger van de kruidvat. Had op dag 26 van mijn cyclus een drupje bloed en de twee dagen daarna ook, misschien ben ik dus iets langer zwanger dan ik nu ingevuld heb. Ben nu van mijn nod dag die op dag 30 van mijn cyclus valt uitgegaan.

@ alle nieuwe welkom en gefeliciteerd
    @ iedereen die al een mooie echo met kloppend hartje heeft gezien, wat geweldig en gefeliciteerd
    @ mamabeer, wat fijn om te horen!
    @ de rest, hoe gaat het

Nu heb ik wel weer genoeg geklets en ik hoop dat het nog een beetje duidelijk is allemaal, ga maar weer aan het werk en kom straks nog een keer buurten.

19. Sandra83

Sandra83 Lid

10 nov 2006
    29
    0
    0
    @ Bruisje, is inderdaad bij een echobureau, wel zelf betalen, maar dat heb ik voor over *hoezo ongeduldig*

Ik vertel het denk ik ook pas na de 12wkn echo.
    Alleen mijn moeder weet het nu en op het werk moest ik het wel vertellen ivm röntgenstraling. Helaas.

Gr. Sandra

20. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Heb de pagina's alweer bijgelezen na mn eerste berichtje vanochtend, maar ben het meeste alweer kwijt :oops: :(

Maarja, ik kan nu zeggen dat het door de zwangerschap komt :)

Ik ga het zo nog een paar keer proberen om bij te lezen en het te onthouden...
    Als ik niet met een nieuw berichtje kom dan lukt het me dus niet om het te onthouden :)

Deel Deze Pagina