Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilona19

Ilona19 Actief lid

14 nov 2008
    167
    0
    0
    Ga ik doen, als ze nog geen weekend aan het houden is. :)

2. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Mijn "kleine" man is nu 11 maanden en heeft dat maatje al aan :confused:
    Maar goed hij weegt dan ook 14 kilo

3. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Sam is 9 maandjes en weegt ongeveer 11 kg en heeft ook al 86 aan! ;)

4. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    He dames, ik verbaas me er elke dag weer over hoeveel er wordt gekletst ;)

Ik ben 1.78 en woog 68 kilo, inmiddels 2 kilo aangekomen en zit nu dus op 70. Ben benieuwd hoeveel er nog bij gat komen ;)

@ Kelly: wat een creepy huis heb jij zeg ;) Zou niets voor mij zijn, maar gelukkig voelen jullie je er wel helemaal happy! Hoe is het trouwens met je echo gegaan?

Hier vandaag weer een mooie mijlpaal: 8 weken zwanger :D Voelt echt fantastisch, nog een paar dagen wachten en dan donderdag éindelijk de echo....

Ik zal ook eens even naar mijn verzekering kijken!

Is het bij jullie ook van dat heerlijke weer? Hier net lekker de houtkachel aangedaan, ik veroer me de rest van de avond niet meer ;)

5. Niet meer actief

Hey dames,

Wat een grote kindjes hier zeg!
    Een neefje van 5 heeft maatje 110 aan.
    Mijn stiefzoontje krijgt soms van zijn moeder ook nog maatje 110 aan!
    Hij is geloof ik 1,36m en 36 kilo.
    :confused: :confused: :confused:
    Dat geloof je toch niet?
    Hij kan al makkelijk maatje 140 aan!
    En ja, de sokken die hij soms aan heeft zouden zijn neefje van 5 zelfs te klein zijn!
    Dus ja, ik weet wel dat ik dat voor mijn kind anders zou doen!
    Zijn moeder gaat liever vaak op vakantie enzo (wel zonder haar zoon dan). Fijne moeder...

Hier ook nog steeds last van mijn buik.
    Ik weet niet hoe je je voelt als je hoogzwanger bent, maar volgens mij voel ik me vandaag hoogzwanger hahaha. Ok, ik krijg nog geen rugklachten van de grote buik, maar het voelt alsof ik echt een olifant ben! Tonnetje rond voel ik me hahahaha.
    Mijn oma belde en vroeg of ik niet verder was!
    Ze had de foto''s van mijn buik gezien bij mijn moeder..

6. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Mijn buik wordt steeds kleiner. Ben aan het afvallen door het slechte/weinige eten.

7. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    hoi dames,

over gewichten ging het een paar paginá's terug.
    de laatste keer dta ik me woog was ik 58 dit was een week voor me zwangerschap.
    ben zelf 1.65 groot dus is het best wel netjes.
    heb met manlief een deal gemaakt dat ik volgend jaar kerst weer in me korset pas.
    had deze in de zomer gekocht en maar 1 keer aangehad. dus hoop ook wel dat het me lukt.
    als ik naar mijn moeder kijk zal ik wel me best moeten doen met afvallen. heb echt haar lichaams bouw en zij is met mijn zusje nooit meer op haar oude gewicht gekomen.
    met mij heeft ze tot 7 maanden nog 3 keer per week jazz en klassiek ballet gedaan dus kan je niks zien.
    ik ben erg benieuwd hoe het met mij gaat.
    deze tijd van het jaar zal wel niet echt helpen.
    vanavond uit eten tapas, zondag uit eten tapas, 11 december uit eten tapas. * goh wat zou ik lekker vinden :p *
    en dan hebben we nog de kerst en nieuw jaar en wat dachten jullie van pazen. als die chocolade eitjes.
    ooh help dat gaat niet goed hoor dames.

goe dik ga me klaar maken om heerlijk te eten. moet ik voor iemand en doggiebag mee nemen?
    ik hoop dat ik straks nog me broek dicht kan doen.

fijne avond alle.
    gyino

8. Daffie1977

Daffie1977 Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.059
    0
    0
    Winkel
    @ Kelly: gaat wel lekker bij je. Maar goed dat je mannetje thuis kwam. Kan me goed voorstellen dat je je niet fijn voelt als er zo laat nog aan je huis gerommeld wordt.

@ Duvel: welkom bij de club en gefeliciteerd.

@ Kelly: ik kan me voorstellen dat ze bij jou voor de zekerheid nog een echo doen en hoop voor je dat de beeb nog leeft.

@ Mouschy: ik kan me voorstellen dat je niet weer zo'n helse bevalling wil. Ik hoop echt voor je dat je kan kiezen.

@ Sucre: ik heb je toegevoegd op hyves. Ik schrijf zelf ook niet op mijn hyves dat ik zwanger ben, niet eerder als iedereen er van af weet.

@ Sandra: mijn dochter is nu 4 1/2 en zit nog in maat 104 omdat ze zo klein is. Zij is de kleinste in de klas, maar ja wel heel lief. Mijn andere dochter zit al in 116/122 en die is nu 5 1/2. Het verschilt per kind hoe hard ie groeit.

Vandaag een drukke dag gehad. Ik had vanmorgen twee oppaskindjes, maar gelukkig was Dave er ook nog en die heeft geholpen met oppassen. Ik moest alleen naar de drogist 2 antilekbekers halen omdat die moeder ze vergeten was mee te geven en een gewone beker bij hun geen optie is vanwege het omgooien. Ik baalde daar wel een beetje van maar heb zoiets van die kinderen kunnen er ook niks aan doen. Verder moest ik naar de school van mijn oudste dochter. Ik moest eerst naar de maatschappelijk werkster van die school en daarna naar de jeugdarts met mijn dochter Nienke. Alles ging best wel goed. Ze kwamen er wel mee dat het dringend nodig is dat ze weer fysiotherapie krijgt, maar dat wist ik al alleen kon het nu nog niet doordat ze geen contract hebben met mijn zorgverzekeraar en vanaf één januari werkt die fysiotherapeute voor een andere praktijk en kan Nienke wel fysiotherapie krijgen. Verder gaat alles wel, ben nu alleen wel heel erg moe.

9. Ani

Ani Actief lid

27 okt 2008
    271
    0
    0
    Ik las ff terug van vandaag....
    En er is ook gekletst over het vertellen aan andere van je zwangerschap.
    Of je het nu of later verteld maakt helemaal niets uit. Alles heeft zijn voor en tegens.
    Wij hebben het nog niet verteld, wij willen het vertellen als de echo goed is.
    Want ik weet namelijk dat als mijn schoonouders het weten, dat dan het hele dorp het weet.
    Die kunnen namelijk niet hun mond houden.
    En ik heb idd geen zin in, om iedereen verantwoording af te leggen als het mis is gegaan.
    Tuurlijk weet ik ook dat het ook later in zwangerschap nog fout kan gaan.....
    Mijn moeder heeft een dood geboren kindje gehad,
    terwijl ze aan het bevallen was.
    Kortom ieder heeft zo zijn reden om het wel of niet al te vertellen....

Groetjes
    Ani

10. wbpepe

wbpepe Actief lid

8 nov 2008
    411
    0
    0
    Graphic Designer
    Alphen aan den Rijn
    Zit zwaar in de stress.
    Net zag ik een vieze vlek op onze leren stoel aan de zijkant. Diaree. Dus ik schoonmaken. Zie ik het ook op de grond en rare plekken. Komt één van de katten langs; stinken! Dus ik de kat gepakt, en heel de staart enzo onder. Dus ik dat beest wassen met mijn blote handen en naar buiten gedaan. Ben alles aan het soppen en schoonmaken en opeens bedenk ik me:

TOXOPLASMOSE!

Vooral bij katten met diaree.

HELP?

Net huisarts gebeld. Zo'n vervanger aan de lijn die slecht nederlands spreekt. Die begint een verhaal dat als je zwanger bent je katten eigenlijk uit huis moet doen. Ja hoor, ik ga mijn katten wegdoen, niet dus. En dat er kans op besmetting is dus ik de diaree niet moet aanraken. Ja, luister je wel? Ik heb het al aangeraakt! Wat nu?
    Kreeg geen gewoon antwoord. Meer van; let op evt. ziektesignalen. Maar mensen kunnen gewoon niet ziek worden, geen signalen hebben en dan toch dat verdomde parasiet mijn ongeboren kindje flink schaden.

Weet iemand meer? Kan iemand mij geruststellen? Wat kan ik doen?

11. Ani

Ani Actief lid

27 okt 2008
    271
    0
    0
    Als je katten hebt, heb je ws al antistoffen aangemaakt doordat je al een keer ziek bent geweest daar toxoplasmose.
    Dus kans dat je nu toxoplasmose oploopt is als erg klein.
    Ik zou nu gewoon je handen erg goed wassen/desinfecteren met alcohol.
    En me niet te druk maken.
    En je hoeft echt je katten niet de deur uit te doen!
    Wat een achterlijk huisarts!
    Als je bij de verloskundige bent,
    zou ik wel even benoemen dat dit is gebeurd.
    Zij kan dan evt bloed afnemen om te testen of je dat onder de leden hebt!

Xx Ani

12. Ilona19

Ilona19 Actief lid

14 nov 2008
    167
    0
    0
    Oeh, jeetje! Toen ik je verhaaltje aan het lezen was dacht ik ook niet aan de toxoplasmose, totdat je het typte!
    En wat een vreemde vervanger van je ha! Ik weet het ook niet? Misschien kijken of er iemand anders die daar iets over weet te bereiken is? Ik hoop dat iemand je hier meer kan vertellen!

13. wbpepe

wbpepe Actief lid

8 nov 2008
    411
    0
    0
    Graphic Designer
    Alphen aan den Rijn
    @ Ani
    Kan ik het ook al opgelopen hebben terwijl ik nog nooit de kattenbak heb verschoond? Dit doet mijn man n.l. al vanaf dag 1...
    Alcohol heb ik niet maar ik heb 3x grondig gewassen met desinfecterende unicura-zeep. Ik ga idd ff met de verloskundige bellen maandag. Dan ben ik mss nog wat meer gerust gesteld. Ik voel me al minder gespannen, maar ben nog steeds bang voor besmetting. Manlief is thuisgekomen gelijk met het stoomapparaat alle plekken aan het nalopen en stomen.

@Ilona19
    Ja die HA was een vervelende vent. Zei alleen maar dingen die ik al wist, en dat ik mijn katten weg moest doen... Ik ga niet mijn 3 poezebeesten van 11, 12 en 13 jaar opeens wegdoen. Onzin. Ik ga maandag bellen met de VK. Al is het maar om me iets minder angstig te maken.

Dank jullie voor de super snelle reactie en hulp! LIEF!

14. Ani

Ani Actief lid

27 okt 2008
    271
    0
    0
    Besmetting loop je meestal op van jonge katjes!
    Van oudere katten is de kans al vele en vele malen kleiner.
    Ongeveer 45% van de vrouwen is nooit besmet geweest met toxoplasmose dus 55% van de vrouwen wel.
    Bel maandag maar even met je verloskundige,
    kan ze je in iedergeval geruststellen.

Xx Ani

15. Meilan

Meilan Bekend lid

18 okt 2008
    639
    0
    0
    Liner Manager
    Antwerpen
    Ik heb net de HA gebeld voor de resultaten van de bloed- en urinetest. Ik ben héél gezond en heb geen viez virussen. Ben jammer genoeg niet immuun voor toxoplasmose. ik moet dus goed oppassen met mijn eten en onze kat.

16. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Het is me eventjes te veel om allemaal terug te lezen.. En daarbij komt dat me geheugen een zeef is! -Wanneer komt de normale concentratie weer op gang tijdens de zwangerschap? ;)

@Wbpepe: Als je al langer katten hebt dan zal je waarschijnlijk al eens besmet zijn geweest door toxoplasmose. Maar ik zou t iig doorgeven bij de vk! Mocht je je toch zorgen maken in de tussentijd, gewoon even de huisarts weer bellen hoor en dan maar hopen dat je die mafkees (met zn 'katten moeten de deur uit als je zwanger bent' :confused:) niet weer aan de lijn krijgt ;)

Las iets over het vertellen van de zwangerschap.
    Nja, doordat wij al 3x een vmk gehad hebben en onderzoeken ed weet de hele familie eigenlijk al dat wij dus graag een kindje willen.
    We hebben het mijn moeder en mn schoonouders meteen al verteld dat ik weer zwanger ben.
    De rest van de familie en vrienden vertellen we het pas nadat we een kloppend hartje gezien hebben :)

17. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    avond allemaal!

hier ook grote kindjes hoor

laura is 3,5 en draagt 116
    Jesse is 8 maaandjes en is 78 cm, draagt dus 80!
    Jarne is een beetje 'normaler', die is goed twee jaar en draagt 86/92

Ik heb vandaag mijn eerste babypakje binnen :oops: ik kon het niet laten, heb het samen met mijn dochtertje haar laarzen besteld en vandaag binnen. Zo'n gestreept noppies boxpakje zoooo lief... Voor de rest wacht ik wel na het geslacht, want mss kan ik veel hergebruiken, mss niet...

18. Mona Lisa Smile

Mona Lisa Smile Actief lid

11 jul 2008
    407
    0
    0
    omgeving Eindhoven
    @ Kelly , wbpepe : waaaw echte griezelverhalen... Ik snap nog steeds niet hoe lang jullie het 's avonds volhouden!

Hier is het ook nog lang goed weer geweest; maar wel ijskoud.
    Voor de rest niet veel te melden. Jullie gaan wel als een speer met kletsen!

O ja ik zag nog iets over gewichten. Ben 1m69 en 65 kilo. Nu 1,5 kilootje er al blij... die verdomde darmen... Ook ik heb me voorgenomen om weer op 6 te zitten bij Kerst volgend jaar... Op zich heb ik daar wel de discipline voor, maar ik kan me ook voorstellen dat je met een kleintje erbij ook wat anders aan je hoofd hebt. Plus je mag toch niet lijnen zolang je BV geeft? En is dat echt waar dat BV geven, helpt...

19. daantje27

daantje27 Actief lid

19 mei 2008
    182
    0
    0
    kep ook iets stoms gedaan vandaag heb zonder handschoenen met onverdunde bleek schoongemaakt het zat 2 minuten op mijn handen en tijd gelijk afgespoeld het was gebeurd voordat ik er erg in had het spookt door mijn hoofd maar het is gebeurd kan het niet meer terug draaien

20. wbpepe

wbpepe Actief lid

8 nov 2008
    411
    0
    0
    Graphic Designer
    Alphen aan den Rijn
    @MLS
    Gewoon 's middags ff een dutje doen haha, als mijn zoontje gaat slapen ff meeslapen. Vandaag is dit helaas niet gelukt en door de slechte nacht van vannacht ben ik echt zoooo moe dat het niet laat gaat worden vandaag.

@Daantje27
    Kan dat veel kwaad dan? Nooit rekeing gehouden met chloor, en ik maak er altijd mee schoon....!

Deel Deze Pagina