Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ani

Ani Actief lid

27 okt 2008
    271
    0
    0
    Volgens mij kan chloor helemaal geen kwaad!?

2. Meilan

Meilan Bekend lid

18 okt 2008
    639
    0
    0
    Liner Manager
    Antwerpen
    Ik heb al mijn hele leven katten gehad (echt NOOIT zonder kat gewoond) en ik heb nog nooit toxoplasmose gehad. Dat bleek vandaag. Ik ging er ook al vanuit dat ik ondertussen wel immuun zou zijn.

3. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Haha nooit meer ;) join the club ;)

Wow wat een "grote" kindjes hier...

Onze smurf is 18 maanden, 88cm en bijna 12 kilo... Lang en dun dus... rampeplan met kleding kopen, dus ik maak zijn broeken allemaal zelf. Langere pijpen en smaller, de gekochte broeken zakken allemaal van zijn kont af. :(

4. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Dat meen je niet?! Ik heb ook altijd al katten om me heen gehad, al vanaf mn geboorte... Hmmz.. Misschien moet ik dan ook maar eens navragen of ze daarop willen testen.

Kan ik dat gewoon nu al bij de huisarts vragen of zou ik moeten wachten tot ik weer bij de gyn ben? :(

5. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Ik heb ook altijd katten gehad maar moet ook blijven oppassen, is de vorige keer bij mij getest. Katten doen het hier buiten dus in de zomer ook niet tuinieren!

Kristel dat geheugen krijg je tijdens de zwangerschap denk ik niet terug! Duurd na de zwangerschap ook nog wel ff een poosje, maar wel een goed excuus als je eens iets vergeet! Merk ook aan mijn typen dat ik dingen verkeerd schrijf ipv vergeet typte ik vergiet! Kan zo nog wel ff doorgaan met vergissingen....

6. Meilan

Meilan Bekend lid

18 okt 2008
    639
    0
    0
    Liner Manager
    Antwerpen
    Hier in België wordt dat gewoon standaard gedaan. Ik heb zondag positief getest en gisteren heeft de HA bloed afgenomen. Ze hebben echt ALLES onderzocht, waaronder toxoplasmose. Is dat bij jullie niet standaard dan? Geloof wel dat je bij de HA zal langskunnen. Het is gewoon bloed prikken en een dag later weet je of je moet oppassen of niet.

Meilan

7. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Spirit: haha, ja andere woorden typen dan je in eerste instantie bedoelt komt me ook al heel bekend voor. Net als niet uit mn woorden kunnen komen oid.

@Meilan: Hmmz, hier wordt dat niet standaard door de huisarts gedaan zodra je zwanger bent. Volgens mij wel door de VK maar dan is dat pas na zoveel weken.
    Denk dat ik maandag gewoon de huisarts even bel :)

@All: Ik ga maar eens mn bedje opzoeken, ben doodmoe!
    Slaap lekker allemaal!

8. Meilan

Meilan Bekend lid

18 okt 2008
    639
    0
    0
    Liner Manager
    Antwerpen
    Dat is heel raar. Toxoplasmose is juist het gevaarlijkst in het begin van de zwangerschap. Ik zou toch maar vragen om die test.

Heeft iemand hier al zwangerschapsbeha's nodig? Mijn beha's zijn te klein! We gaan er morgen om.

9. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Toxoplasma ontwikkeld zich ook pas na twee dagen. Het gaat dus om een kattebak die ouder is dan twee dagen. Als je elke dag verschoond is er dus weinig aan de hand. Wel voorzichtig blijven natuurlijk! De kans dat een kat die niet naar buiten gaat Toxoplasma heeft is overigens wel heel klein. Ongewassen groenten ed zijn veel gevaarlijker. Heb ik erover gelezen tenminste!

10. moeke321

moeke321 Bekend lid

17 aug 2008
    723
    0
    0
    wat me nu toch overkwam:
    een zwangere collega van me zei opeens "volgens mij ben je zwanger, je bent zo warrig dat herken ik van mijn beginfase! "

Onvoorstelbaar! en die warrigheid word er horendol van, normaal gesproken vergeet ik niks, maar nu vergeet ik afspraken, laat de pan op het vuur staan, doe verkeerde dingen in de koelkast en vergeet de helft van de tijd wat ik aan het vertellen was. zoooooo irri!

maar goed, verder vooral 's avonds een buik die lijkt op die van een 4 maanden zwangere en ;s ochtends is die buik weer weg... (toch jammer, want vind nu dat buikie toch wel leuk, ben normaal gesproken best dun en heb totaal geen vetje op mijn buik) en nu zie je af en toe dus zo'n bolletje waar ik heel trots op ben
    Ben nu ook het boek van Daphne Deckers aan het lezen, echt een aanrader. Had ook een ander boek gekocht, meer infomatief, maar daar werd ik nog meer onzeker van. Er stonden bijna alleen maar nadelen en negatieve bijkomstigheden in. NU weet ik ook wel dat die er zijn, maar wil me nu nog even op het positieve richten!

hoe is het met jullie in het kort? want kan echt niet die 40 pagina's teruglezen ;) whaaaah

11. Ilona19

Ilona19 Actief lid

14 nov 2008
    167
    0
    0
    Jaaa, ik! Gister gekocht. Pas geen enkele beha meer. :) Heb al een cup meer dan dat ik 6 weken geleden had! :confused:

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Niet alles gelezen, weet niet meer wie het schreef, maar dat de HA zei dat je je katten maar weg moet doen? Pfff, die vent heeft zelf zeker geen huisdieren.
    Hier in Nederland word je er niet op getest, misschien op eigen verzoek, maar anders niet.

Wat een grote kindjes allemaal. Mijn dochtertje heeft nu maat 86 en weegt zo'n 10 kilo, ze is 15 maanden. Tot ruim een jaar heeft ze 80 gedragen. Volgens het CB zit ze zowel met haar gewicht als lengte precies op het gemiddelde.

13. Meilan

Meilan Bekend lid

18 okt 2008
    639
    0
    0
    Liner Manager
    Antwerpen
    Ik heb woensdag dé stoot gedaan. Ik was op kantoor en ik ging naar toilet. Ik kom terug buiten en ik wandel helemaal de verkeerde kant op. Ik zat in een ander kantoor toen ik doorhad dat ik daar helemaal niet hoorde. Dus maar omgedraaid en naar mijn eigen kantoor gewandeld. Die mensen vragen zich nu zeker af wat ik daar deed :)

14. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    hai Allemaal!

hier ben ik iedere dag af aan het tellen voor de echo pff duurt zo lang en ik moet dus 2 weken in spanning zitten of alles wel goed verloopt ik verlies nog steeds bloed maarja er zat nog wat bloed in de baarmoeder en dat moest eruit hopenlijk houd het snel op ik ken pas echt genieten als ik het hartje gehoord heb. Nu is het iedere dag aftellen tot de echo :(

15. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    kelly ik zie nu pas dat je bij mij in de buurt woont haha nooit op gelet :)

16. Mijn dametje is ook niet zo heel groot 84,5 cm (toen was ze 19 maanden en woog 11 kilo en 900 gram... ze zit nu op maat 86/92 (meestal 92)
    ze is nu 20 maanden

17. Hmz...

Jullie liggen cker allemaal al te slapen :oops:
    Ach...denk dat ik ook maar eens olat ga.
    Heb trouwens een heerlijke energievolle dag achter de rug!
    Eindelijk sinds weken dat ik me zo happy heb gevoeld!

Heb vanmiddag trouwens de verloskundige gemaild... dat ik me een beetje zorgen maakte... enz,,, en dat ik nog steeds niet echt kan genieten van me zwangerschao en of ze eventueel onze eerste echo kon vervroegen.
    Belde ze me vanmiddag, zat ik in de auto dus moest zo snel mogelijk weer ophangen.
    Nu moet ik maandag tijdens telefonisch spreek uur weer terug bellen!
    Hoop zo dat me echo vervroegd wordt... anders heb ik hem pas 24 dec. zo lang wachten nog en een heel tijd in onzekerheid zitten is natuurlijk ook niks.
    Ben benieuwd wat ze maandag te zeggen heeft over de telefoon.

Nou weltrusten iedereen!
    Dikke Knuffel

18. wbpepe

wbpepe Actief lid

8 nov 2008
    411
    0
    0
    Graphic Designer
    Alphen aan den Rijn
    Morning!
    Wij gaan straks naar de intocht van sinterklaas... En dat met dit weer! Bah...

Wel vreselijk lekker geslapen. Van 20.00 uur tot vanochtend 8.00 uur. Ohhh, heeeeeerlijkkkkkk. Bentussendoor wel wakker geweest; plassen, drinken etc. Maar over-all echt geweldig geslapen! Eindelijk! hahahahaha

Fijn weekend allemaal!

~Linda

19. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Hier ook heerlijk geslapen!

Gisteren met mijn afdeling gan bowlen en steengrillen...echt super leuk! Ik vond het wel moeilijk om het stil te houden en heb besloten dat ik het vrijdag as vertel na een goede echo. We hebben dan namelijk ook personeelsavond van het gehele personeel :D

Sam slaapt de laatste tijd lekker uit. Ik hoor hem nu voor het eerst en ga zijn flesje maar eens geven! ;)

Fijn weekend allemaal! :D

20. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Goeiemorgen!
    Hier niet zo goed geslapen helaas..
    Maarja, dat haal ik vanmiddag wel weer in ;)
    Ik moet elke dag een middagdutje doen anders haal ik de avond niet.

Vanochtend weer getest natuurlijk en de streep is vandaag echt heel duidelijk! Ben echt supertrots op mijn streepjes :D Ik heb dit bij de vorige keren dat ik zwanger was namelijk niet meegemaakt dat de streepjes zo aanzienlijk duidelijker werden.

*Kristel houdt van haar streepjes* :D

Fijne dag allemaal! :)

Deel Deze Pagina