Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ik ga het zowiezo niet laten doen.
    Ik zou ook geen punctie laten doen als je wel een vergote kans hebt..
    Omdat dat ook weer risico's heeft. En ik heb liever een kindje met down dan dat er iets mis zou gaan door de punctie.
    Dat zou ik mezelf nooit vergeven.
    Trouwens ik zou een down kindje ook absoluut niet weg laten halen.

2. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    @ MLS: Wij gaan het toch wel laten doen. Ook wel getwijfeld hoor, maar we ze er nu toch wel uit. Ondanks dat we het kindje toch gewoon willen houden als het het down syndroom blijkt te hebben, lijkt het ons toch fijn om je daar op voor te kunnen bereiden.

Voor de rest alles goed hier. Weer erg veel last van mn borsten en misselijkheid. Vandaag ook erg chagerijnig en opstandig....gelukkig is man-lief met vrienden de stad in :) Ik heb echt nog geen zwangerschapskleding nodig hoor. Mn buikje groeit wel een heel klein beetje, maar gelukkig nu nog niet heel opvallend. Vanaf volgende week mag 'ie dit inhalen zodat ik een mooie bolle buik krijg ;)

3. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Wij doen geen nekplooimeting, we zouden toch niet willen laten weghalen en dan vonden ze het in het ziekenhuis dat je beter niet kon testen. Het schijnt dat je na die nekplooimeting dan toch nog een punctie moet om het zeker te weten en het risico het kindje daardoor te verliezen vinden wij onaanvaardbaar groot.
    Succes met kiezen MLS!

4. sunshine82

sunshine82 Actief lid

30 okt 2008
    167
    0
    0
    almere
    dank jullie wel voor de knuffels...konijntje was nog helemaal niet oud had hem nog niet zo lang! van de zomer is mijn andere konijn overleden hebben we in moeten laten slapen(konijnen ziekte) een week daarna kreeg ik die miskraam!

het konijntje zat lekker binnen dus is zeker niet de kou geweest zag wel dat hij sinds gister ochtend zijn eten niet meer heeft aangeraakt!echt balen allemaal!

@mona lisa.. ik had idd ook bij de miskraam eerst heel erg buikpijn/kramp en idd s'ochtends bloedverlies! maar het blijft toch een angst bij elk buikpijntje wat je hebt!

ik probeer ook elke keer positief te denken maar het zijn soms van die momenten dat je gaat
    twijfelen en dan weet je wel dat je het niet moet doen maarja.......

hoe is het verder met de rest?

5. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Hier ook steeds erg onzeker. Het ene moment ben ik vol vertrouwen en het andere moment ben ik dat gevoel echt helemaal kwijt! Als je eenmaal een miskraam gehad hebt kan je nooit meer helemaal onbevangen die 1e drie maanden doorkomen lijkt wel. Hoewel ik toen ik bij mijn dochtertje eenmaal een hartje had zien kloppen ik wel meer gerustgesteld was..

6. sunshine82

sunshine82 Actief lid

30 okt 2008
    167
    0
    0
    almere
    heb het hartje vorige week zien kloppen, maar toch daarna gewoon weer onzeker!erg he?

7. diantje82

diantje82 Actief lid

19 apr 2008
    277
    0
    0
    Verzorgende IG
    Apeldoorn
    Sunshine een dikke knuffel van mij. Ik weet jammer genoeg wat je voelt hoor. Ikzelf heb een MK met 15 weken gehad en ben blij als ik die 15 weken heel doorkomt/voorbij ben met mijn kindje. Maar je moet bovenal wel genieten van deze zwangerschap. doe ik ook.

Wij doen geen nnekplooimeeting of verdere onderzoeken het kindje is harstikke welkom ook al is het gehandicapt.

8. sunshine82

sunshine82 Actief lid

30 okt 2008
    167
    0
    0
    almere
    15 weken...jeetje wat heftig...dan had je ook al echt een zwanger buikje of niet?verschikkelijk hoor!

9. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Dat is ook zo om mijn beebiesite !
    Weet niet hoe ik het moet veranderen ...
    Ik laat het maar zo ...

Liefs Melanie

10. Mona Lisa Smile

Mona Lisa Smile Actief lid

11 jul 2008
    407
    0
    0
    omgeving Eindhoven
    dank julle wel voor jullie antwoorden. Ik ga nog even nadenken... Ik laat het wel even weten wat we hebben besloten....

O ja mooie station v5o gezien... we hebben het nog wat afgehouden ondanks dat we een goede prijs voor de onze hadden gekregen. De komende weekenden wellicht nog een keertje terug voor een proefritje.. Je moet nooit te happig zijn hé... Scheelt je een paar duizend euro hahaha!

11. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Nee..helemaal niet erg, helemaal gerust ben je toch nooit. Zal ik ook wel hebben. Ik heb 1 dec. m'n eerste echo. Reken maar dat ik zenuwachtig ben op dat moment! :rolleyes:

12. diantje82

diantje82 Actief lid

19 apr 2008
    277
    0
    0
    Verzorgende IG
    Apeldoorn
    Sunshine Ik had al een buikje ja. Ben ook normaal bevallen in het ZH met opwekkers. Daarna nog wel gecurriteerd van de moederkoek.

Maar goed deze zwangerschap ga gewoon goed. En die van jouw ga ook goed!

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    willen jullie het kindje allemaal houden als het down zou hebben? Ik moet eerlijk zeggen dat ik het echt niet weet... en daardoor weet ik ook niet of ik die nekplooimeting moet laten doen of niet... zucht onzekerheid.

Ik heb ook steeds steken bij mijn schaamheuvel. Ik hoop maar dat dat bandenpijn is...

14. diantje82

diantje82 Actief lid

19 apr 2008
    277
    0
    0
    Verzorgende IG
    Apeldoorn
    ja wij houden het als het het down syndrooom blijkt te hebben of wat anders heeft houden we het.

15. Niet meer actief

Ja wij willen ons kindje zeker houden als het down heeft.
    Ik ken een aantal mensen met down en ik kan er maar 1 ding over zeggen. Geen enkel mens is zo gelukkig als die mensen.
    (er zullen natuurlijk uitzonderingen zijn)
    Deze mensen kunnen zo verschikkelijk genieten van alle kleine dingen!
    En ik ben van mening dat ik mezelf egoistisch zou vinden als ik alsnog een down kindje weg zou laten halen omdat ik er dan zelf veel werk aan zou hebben.

En dames, als jullie het wel willen doen is dit geen aanval hoor.
    Dit is mijn mening en gaat puur en alleen over mijn situatie.
    Ik kan niet voor anderen denken en beslissen ;) en dat wil ik ook helemaal niet.
    Iedereen moet de keuze maken waar zij zich prettig en goed bij voelt.

16. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hier is de slaapkop weer eventjes :D
    Net weer 1,5 uur op bed gelegen *gaap*

Ik weet niet of ik een nekplooimeting zou doen... Denk het wel.
    Stel wij zouden een kindje met down syndroom krijgen dan is het kindje net zo welkom als een 'normaal' kindje.
    Maar als je het eventueel vantevoren al kan weten dat het zo is dan kan je er toch al een beetje op voorbereiden en eventueel al wat dingen op aan passen.

Wat betreft onzekerheid mbt de zwangerschap;
    Ik ben ook bij momenten heel onzeker hoor!
    Ik ben wel heel erg positief ingesteld deze zwangerschap, het voelt ook allemaal heel goed, maar tóch zijn er momenten dat ik denk dat t 'toch wel weer fout gaat' :oops: :(
    Echt NIET leuk zulke gedachten...

17. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Er zijn wel een aantal dingen om rekening mee te houden bij downsyndroom. Er zijn soms complicaties waardoor kinderen na de geboorte ernstiger gehandicapt kunnen raken. Hoe het erg het zal zijn weet je natuurlijk niet als je te horen krijgt dat je een kind met Down draagt. Het zijn niet altijd gelukkige zorgeloze kindjes die vaak zelfs op een normale school mee kunnen draaien. Bijna de helft van de kinderen met downsyndroom wordt geboren met een hartafwijking. Soms is er bij de geboorte een maag-darmafwijking aanwezig. Ook hebben mensen met dit syndroom een verhoogde kans op problemen met hun ademhaling en luchtwegen, gehoor, ogen, spraak, motoriek en afweer tegen infecties. Daarnaast is er meer kans op leukemie en de ziekte van Alzheimer. Hoe iemand met downsyndroom zich ontwikkelt, verschilt van persoon tot persoon.
    Wel iets om rekening mee te houden toch bij een eventuele beslissing. Hoop in elk geval nooit voor de keuze te komen!

18. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Hoi meiden! Ik heb de hele dag gewerkt en eet nu sinds gisteren geregeld vanillevla. Ik moet toegeven, ben bijna niet meer misselijk! :D

Maar eigenlijk vind ik dat ook weer heel eng. :( Ik wil me zwanger blijven voelen.

Ik hoorde dat de halve afdeling over mijn roddelt. Velen denken al dat ik zwanger ben en proberen antwoorden uit mijn dierbaarste collega's te krijgen. Wat belachelijk toch!

19. Daffie1977

Daffie1977 Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.059
    0
    0
    Winkel
    Hallo allemaal,

Ik had gisteren ook wat, zit ik popstars te kijken en heb ik gewoon de helft gemist omdat ik in slaap gevallen was. Ik was meteen daarna maar mijn bed in gegaan want kon ook niet echt wakker worden. Vanmorgen werd ik om kwart over 5 wakker toen mijn vriend naast me lag te woelen en kon meteen niet goed meer slapen. De buurman was zo aardig om zijn muziek wat harder aan te zetten waar ik erg van baalde. Om kwart voor zeven, toen was ik net een beetje ingedut, komt mijn dochter binnen omdat haar pop was gevallen. Mijn nachtrust is dus niet geweldig geweest. Ik merkte dat ook wel want was vanmorgen best chaggie door de vermoeidheid en kon ook alleen maar huilen. Ik heb vanmiddag toch nog maar even geslapen en het heeft wel geholpen al ben ik nog steeds erg moe. Nu maar hopen dat ik vanavond tijdens popstars niet in slaap val.

Ik weet nog niet of ik een nekplooimeting laat doen maar ook al zou het down hebben is het welkom. Als je alles van te voren weet zou ik niet eens hier aan begonnen zijn. Heb daarentegen al twee kinderen, waarvan mijn oudste autisme en verstandelijke beperking heeft en mijn jongste ook iets heeft wat kan wijzen richting autisme. Volgens de deskundige van het MKD (medisch kleuterdagverblijf) komt het bij mijn ex vandaan alleen wilde die zich niet laten testen. Nu heb ik een nieuwe relatie en achtte de verloskundige de kans klein dat ik weer een kind met autisme krijg. Helaas kun je dat niet van te voren zien. Maar hoe het kind ook is het is van harte welkom. Mijn oudste dochter zit namelijk op een school voor zeer moeilijk lerende kinderen en daar zitten ook veel kinderen met downsyndroom en dat is best wel gezellig. Ik blijf gewoon positief en zie het allemaal positief in. Ik ga er allemaal niet over nadenken wat er fout kan gaan. Ik wil graag genieten en probeer dat ook te doen. Niet zoals vanmorgen toen ik zo down was, maar ja ik was ook moe.

20. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    goede middag dames,

tjee wat een geklets hie rop de vrije zaterdag.
    ik heb het lekker rustig aan gedaan vandaag.
    even naar de stad. samen met manlief een film gekeken en lekker even geslapen op de bank.

nu maar eens kijken of ik een beetje bij kan lezen. moet eerlijk zijn dta ik niet meer weet waar ik gebleven ben.

liefs gyino

Deel Deze Pagina