ach gynio wat rot. Heb je het dan 'erg' (bedoel ook in de darmen en zo). Ik heb er zo jaren mee gesukkeld en werd bijna gek dervan. Maar vanaf mijn eerste zwangerschap heb ik t niet meer gehad...
Ik heb zelf ook wat last van mijn darmen, maar dat heb ik wel vaker dus ook als ik niet zwanger ben. Nu lijkt het wel wat erger als anders. Ik kan namelijk niet tegen lactose (melksuiker) dus heb daar al een dieet voor en nog last van mijn darmen. Moet 10 december toch naar de dietiste toe dus kan ik aangeven dat ik zwanger ben, ook in verband met de hypoglykemie die ik heb. Verder voel ik me goed. Ik ga nu lekker slapen, ben bekaf. Welterusten allemaal.
Sorry dat ik niet iedereen antwoord en zo, maar ik ben de laatste 2 dagen vreselijk moe, slaap veel overdag en kots de hele dag door. Vreselijk. Ik zit echt even in een dip. Aan alle nieuwen: welkom Aan de dames met echo; gaaf! Geniet ervan! Aan allen die nare tijden hebben (schoonvader, hond etc.) VEEL STERKTE! En aan Gyino: Ik heb ook snel candida. Veel te snel. Het al weer 3x vaginale zetpillen kuur gehad. Het grote nadeel is dat je bij de geboorte van je kindje het mee kan geven waardoor je kindje spruw kan krijgen (Oscar had dit helaas ook). Dit is lastig, want Oscar raakte erg geinfecteerd waardoor hij pijn had met drinken en de borst ging weigeren. Ik kreeg ook spruw aan mijn borsten en dit werd zo erg dat ik het in mijn borsten kreeg. Volledige (zeer pijnlijke) infectie. Met medicijnen slikken (lange, intensieve kuur) is het toen pas weggegaan. Nadelig dat Oscar die troep ook binnen gekregen heeft, maar volgens mijn lactatiekundige beter dan stoppen met bv en overgaan op flesvoeding. Daar heb ik op vertrouwd, en ik heb een geweldige voedingsperiode gehad die ik erg ging missen na het afbouwen. Naast zuurdesem mag je ook speltbrood. Geen alc. vrije bier en alles waar granen enzo inzitten. Opletten met sausjes, het is heel irritant. Maar bij natuurvoedings winkels kan je speciale spelt pasta producten kopen! Sterkte, ik sukkel met je mee Mijn lichaam laat me ook al jaren in de steek. Naast candida; spastische darmen, darmontsteking, chronische poliepen in neusholte, verklevingen van baarmoeder / eierstokken en darmen, vaak hoofdpijn, chronisch ontstoken slijmvliezen, zwakke enkelbanden en slechte kniegewrichten, RSI fase 2 in pols en arm, allergie voor veel dingen, exceem en zeer droge huid, overreactie transpireren, dus ik 'stink' snel naar zweet, niets aan te doen.......... Zo, voel je je nu niet meer zo heel erg alleen met kwakkelen? *knipoog* Weet je wat trouwens helpt tegen candida? Een speciale thee: Pau d'arco. Die kan je zetten en warm of koud drinken, maar ook een tampon gedrenkt in die thee inbrengen of delen deppen. Voeten met candida in een badje ervan. Werkt echt super. Het is te koop in reformzaken of via internet te bestellen. Google er maar eens op! En het is nog wel lekker ook! Doeg allemaal, ik ga weer naar mijn bedje. Ben koud, moe, misselijk en afgebrand. Moet wel een verdomd mooi kindje gaan worden dat mijn lijf zo hard aan het werk is zeg!
hoi hoi, allereerst iedereen gefeliciteerd die zwanger zijn. ik ben zwanger van de eerste en ben 5 juli uitgerekend, dus ik krijg ook een zomerkindje, echt heel erg leuk
goedemorgen allemaal @gyino ik heb dat ook heel vaak... ben er nu net weer vanaf. Maar ik heb nog nooit een dieet gevolgd daarvoor eigelijk. Ik krijg meestal een orale pil van de dokter en dan was het zo weer over. Maar nu ik zwanger ben wil ik die niet meer. Ik heb een homeopatisch middeltje gekocht bij de drogist en nu ben ik er ook weer van af...
Goeiemorgen allemaal Jeeej, ben vandaag 5 weken Is mijn magische grens, ben nog nooit 5 weken of langer zwanger geweest! Ik heb mijn eerste mijlpaal dus al bereikt! Hoe gaat het met jullie allemaal?
Hoi pipeloi, ik heb weer mooie echo's gezien... YES! Laten we deze positieve trend volhouden meiden... ik wil geen afvallers meer! @ Bruisje: heel veel sterkte meid! @ Wendy: heel veel sterkte met het verlies van je collega. Moet verschrikkelijk zijn als je dat van zo dichtbij meemaakt. Ik kreeg al kippevel van gewoon het op het nieuws te zien. Sterkte ook met je schoonvader. @ Ryanne: me too: ook al blauwe ouders; gelijk al na het testen. @ Linda S: grrrr angsten heb ik ook. Gisteranvond leken borsten minder vol als voorheen en minder pijnlijk. Je gaat je gelijk zorgen maken hé... @ iedereen met echo's vandaag (speciaal voor robin 77 ): succes en geniet! Van het positieve uitgaan hé! Morgen vk intake: gaat even parallell met zh. Daar nog op 9 dec een echo. En dan wellicht de "normale "termijnecho bij vk zelf vlak voor kerst. Wordt mijn 4de echo dan. Ben blij met zoveel echo's. @ deetje: fijn hé alweer 9 weken! Zo dat was ie weer wat ik van 7 pg heb kunnen onthouden...
Hoi meiden, Gyino; mij is het probleem candida ook bekend. Mij is destijds geadviseerd om veel zuurrijke producten te eten / drinken. Jus d'orange, yoghurt etc. Ik weet niet of je dat nu kan hebben i.v.m. evetuele misselijkheid.. Het is ontzettend vervelend dus hou je taai! Wat betreft de 'rommelende darmen' helemaal bekend. Zelf heb ik vaak last van obstipatie.. niet echt fijn.. Vezelrijk eten, fijn volkorenbrood, ontbijtkoek met een klein laagje boter en op de lege maag een warm glas water wil nog wil eens helpen... Heeft iemand tips om duizeligheid tegen te gaan?
goedemorgen all, @ iedereen die vandaag een echo heeft have fun en we willen fotos zien! Dat jullie maar allemaal mooie hartjes mogen zien knipperen. Hier iemand die een intollerantie heeft voor gluten, koemelk en lactose. Ook heel moeilijk mee om te gaan want eigenlijk zit het wel overal in. Heb ook lang moeten zoeken en proberen voordat ik wist wat lekker is en waar niets inzit. Weet dus hoe lastig het is! Gisteravond is mn vader langsgeweest en we hebben het verteld. We hadden een kaart met de zin (die ik van iemand hier gepikt had iets groots begint altijd heel klein ) en een babymutsje. Hij las het hardop en was toen stil. Toen riep ie 10x nee nee haha zo cute. Sprong hij op en kwam ons omhelzen. Hij had de tranen in zn ogen. Dit heb ik nog nooit gezien bij hem, hij is een man van weinig woorden of emoties. We waren er zo ontroerd van! Sorry zie dat het een ego bericht geworden is.
Morning! Net 1,5 uur de hond uitgelaten, pffff ijskoude voeten en handen! Ga ff lekker theetje nemen en dan aan het werk; een mooi logo ontwerpen. Fijne dag allemaal!
Goedemorgen! Vandaag voor het eerst echt kotsmisselijk en boven de wc gehangen.Bleh! Zou het nu dan pas echt beginnen? Ik heb echt een kleding probleem, stond vanmorgen voor mijn kast, maar er is gewoon echt bijna niks meer wat nog past/ lekker zit of mijn buik in kan verstoppen zodat het niet opvalt. En mijn positie broeken zijn nog veel te groot. Dus dat wordt shoppen, heel vervelend @ iedereen die voor de echo gaan vandaag: veel succes! @ Ryanne: mooi is dat he, heel emotioneel moment lijkt me! @ Kristel: gefeliciteerd met je 5 weken!
hoi ryanne ! wat een ontzettend mooie reactie zeg ! Daar ga je zelf denk ik ook van huilen ! Sorry meiden dat ik even heeel afwezig ben maar m,n lichaam is bjzonder van de rel ..... (m,n hoofd ook) Tot snel !
Ja ikke! Ligt er aan. De een vind het geweldig, de ander niet. Ik heb hem gekocht toen ik zwanger was van Tessa(E 50,- bij de kijkshop) en heb er veel plezier van gehad. Ik luisterde niet vaak, omdat men niet kan garanderen dat het niet schadelijk is. Het voordeel ervan is dat je even kan luisteren om te horen of het hartje goed klopt en ook je partner kan luisteren, mijn vriend vond het echt leuk, werd wat echter voor hem. Het nadeel ervan is dat je flink in de stress kan schieten als je het hartje niet kan vinden en je dan flink zorgen kan gaan maken.
Wanneer hoorde je het voor het eerst? Ben nu 9 weken en over 2 weken krijg ik al weer een echo. Vor de tussentijd lijkt me dat zo leuk en idd. voor manlief wordt het dan echter. En straks tussen 12 en 20 weken echo is het ook leuk!
Dat is inderdaad voor mij toen ook de reden geweest om hem te kopen. Ik hoorde het bij Tessa voor het eerst bij 8 weken en 5 dgn. Bij dit frummeltje al met 7 weken. Mijn zusje hoorde hem daarin tegen pas met 13 weken voor het eerst.