Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kate77

kate77 Lid

15 nov 2008
    82
    0
    0
    Gelukkig komt het maar héél weinig voor dat een beebje zo laat in de zwangerschap toch nog in de buik overlijd. Echt heel naar.

Ik heb vandaag een groeiecho gehad en hij is idd wel aan de grote kant. Ook geprikt op suiker. Volgens de berekening loopt hij nu 2-3 weken voor. Weet iemand of hij dan waarschijnlijk eerder geboren zal worden?? :(:

2. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    mijn beebje ligt ook 2weken2dagen voor.
    Dat was ook zo bij mijn eerste, die is tien dagen eerder gekomen. En bij mijn derde, die is drie dagen eerder gekomen...
    Maar het wil normaal niet zeggen dat beebje eerder komt, volgens mijn gyn toch niet...

3. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

3 feb 2009
    437
    0
    0
    Steun en toeverlaat van mijn mannetje en lekker th
    Boxtel
    Kate, mijn vorige twee van de drie jongens liepen ook twee weken met de groei voor.
    Er werd ook suiker geprikt en de datum van conceptie was ook vrij zeker.
    Er is steeds suiker geprikt en ook voor infecties daar ik ook veel vruchtwater had... toch zijn deze zwangerschappen met ruim 41 weken ingeleid... niks vroeger dus :(

Nu liep de groei ook weer twee weken voor en veel vruchtwater, maar ik ben er van overtuigd dat ik een week verder ben, anders zou ik positief hebben getest terwijl ik 'officieel' nog niet zwanger zou zijn. Mijn pil werkte niet, vandaar dat ik van de 6 en 8 weken termijn echo ben geschat. bij 12 weken liep de groei een week voor en nu dus twee. Mijn gyn die ik tot op heden had, wilde niet de datum aanpassen, maar dinsdag ga ik terug naar mijn oude gyn om een en ander door te nemen. Wil niet het risico lopen straks 43 weken te lopen... brrrrrr

HOe dan ook, sorry voor het lange verhaal, maar het hoeft niets te betekenen. Je kunt gewoon een flinke baby krijgen en eerder bevallen is niet vanzelfsprekend.
    Hoop dat je suiker allemaal oke is!

Ik heb vandaag een day off... veel last van harde buiken, vervelend gevoel. Stond straks in de rij bij de kassa en moest even op de grond gaan zitten... werd helemaal niet goed!
    Ben met zwabberbenen naar huis gewaggeld en voel me niet echt lekker. Vraag me af of eht nog steeds aan mijn lage ijzer ligt :S
    Zo even met de kids naar de tandarts en dan daarna even plat hoop ik.
    Sorry voor mijn klaagzang....

Liefs Snuffeltje

4. kate77

kate77 Lid

15 nov 2008
    82
    0
    0
    Snuffeltje: is misschien je bloeddruk erg laag? Daar kan je ook heel beroerd van worden!
    Het gekke is dat de groei tot 24 weken (echo gehad) exact gelijk liep met de berekening. Maar ik maak me geen zorgen, alleen moeten we wat vaart maken met de babykamer want daar krijg ik wel stress van;)

5. @ snuffeltje doe je rustig aan!

hier ligt de baby ook ruim een week voor. Morgen weer voor de apk keuring.
    Kun je voelen als je baby aan het indalen is?
    Heb echt het idee dat mn buik aan het zakken is en dat de baby precies in het midden ligt. (verticaal bedoel ik dan)
    Morgen zal ik het eens vragen aan de vk

6. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Hallo dames,

Schimmeltjes: Hier ook zo'n last van. Had ik voor mijn zwangerschap ook hoor. Ik heb nu al 2 keer een kuur gehad met van 3 vaginale capsules....erg vervelend!!!

Groei baby: Mijn ventje schijnt ook aan de flinke kan te zijn. Met de 20 weken echo liep hij al iets voor en met de pretecho met 28 weken was zijn voetje 5.67 cm waar ze normaal tussen de 5.0 en 5.5 cm zijn. En ook de afgelopen keer bij de verloskundige vroeg ze nog voor de zekerheid "jij hebt toch al een suikertest gedaan?". Maar die was gewoon goed. Ben benieuwd straks.....poeh....

Weten jullie of het waar is dat wanneer je kindje aande flinke kant is hij misschien ook eerder kan komen???

Groetjes,
    Wendy

7. Ilona19

Ilona19 Actief lid

14 nov 2008
    167
    0
    0
    Wat is er weer veel gekletst!

@MLS, ik duim voor je dat je kindje nog draait!

@Daphne, leuk filmpje! Bij mij duurt het altijd maar even en ik kan niet filmen met mijn eigen telefoon.

@Robine, ik heb paar weken geleden al intake gehad van de kraamzorg.

@Sucre, ik heb er in staan wie er bij de bevalling mogen zijn, wat ik wil qua pijnbestrijding, wat ik wil als het komt tot een keizersnee (m'n vriend moet bij me blijven), wat ik wil als ik helemaal onder narcose moet (vriend en baby als het kan bij me als ik bij kom), dat als de baby van de kamer moet in het zh dat ik wil dat mijn vriend mee gaat, maar wat ik ook erg belangrijk vind dat ik bijv. niet wil dat wanneer de kraamhulp de eerste foto's maakt dat ik daar half naakt op te zien ben en natuurlijk staat er onder aan dat ik me wel degelijk besef dat het allemaal heel anders kan lopen als dat ik wil en dat bij medische gronden afgeweken wordt van mijn wensen.

@Debby, ik zou denk ik toch ook een stuitbevalling proberen als dat mogelijk is, maar ja dat is voor iedereen anders natuurlijk. Lekker hoor, 150 euro winnen!

@Sabbe, niet echt fijn dat je zoontje nu zulke streken uithaalt, maar wel een knap kereltje hoor! Ik zal zo op 'm stemmen.

@mezelf, maandag 5de groeiecho gehad in het ziekenhuis. De groei loopt nog steeds iets achter maar nu een week ipv twee. De baby woog nu wat meer dan 1700 gram. We hoeven niet meer terug voor groeiecho's in het ziekenhuis. :)

Weten jullie misschien waar je grote voedingsbeha's kan krijgen? Aan het begin van de zwangerschap had ik een zwangerschapsbeha gekocht bij de Hunkemoller. Ik heb toen een D-cup gekocht, de verkoopster zei dat dat zeker op de groei was. Nu pas ik dat ding gewoon niet eens meer! Liep laatst in de hema en daar gingen de voedingbeha's gewoon maar tot cup D?! Ben nog niet weer bij Hunkemoller wezen kijken maar daar hebben ze dan toch wel grotere?!

8. Ani

Ani Actief lid

27 okt 2008
    271
    0
    0
    @ geboorteplan
    Het maken van een geboorteplan is wat je eigen wensen zijn. Maar vaak is dit niet altijd realistisch en of mogelijk. Ik zal proberen uit te leggen aan de hand van het geboorteplan van Ilona waar we bij ons in het ziekenhuis wel/niet rekening mee kunnen houden.

ik heb er in staan wie er bij de bevalling mogen zijn, wat ik wil qua pijnbestrijding, wat ik wil als het komt tot een keizersnee (m'n vriend moet bij me blijven), wat ik wil als ik helemaal onder narcose moet (vriend en baby als het kan bij me als ik bij kom), dat als de baby van de kamer moet in het zh dat ik wil dat mijn vriend mee gaat, maar wat ik ook erg belangrijk vind dat ik bijv. niet wil dat wanneer de kraamhulp de eerste foto's maakt dat ik daar half naakt op te zien ben en natuurlijk staat er onder aan dat ik me wel degelijk besef dat het allemaal heel anders kan lopen als dat ik wil en dat bij medische gronden afgeweken wordt van mijn wensen.

- op de verloskamer mag je maximaal 2 mensen meenemen die bij je bevalling mogen zijn.
    - Je mag altijd aangeven dat je pijnbestrijding wilt, wat je dan krijgt ruggeprik of een prik Pethidine is afhankelijk hoe ver de bevalling is gevorderd en wat je voorgeschiedenis is ( heb je al een x keizersnee gehad etc) en de conditie van de baby.
    - Bij een keizersnee mag de partner mee, maar mag er pas bij als jij op de operatiekamer ligt en verdoofd ben doormiddel van een ruggeprik. Partner mag er dus niet bij zijn tijdens het zetten van de ruggeprik, ook niet als dit gegeven wordt als pijnstilling. Bij algehele narcose mag de partner niet bij de keizersnee aanwezig zijn. Het is ook niet mogelijk om de partner met de baby toe te laten op de uitslaapkamer. Hier is het te koud voor de baby. Er wordt daarvoor gezorgd dat je zo snel mogelijk naar de afdeling kunt.
    - De baby staat over het algemeen bij moeder op de kamer. Als er bijvoorbeeld 's nachts veel onrust is doordat je met meerdere moeders en huilende baby's op de kamer ligt. Kiezen we er wel eens voor om de baby's mee te nemen naar de babykamer. Dit om de nachtrust van de moeders te bevorderen. Baby's worden dan wel teruggebracht voor de voedingen etc. 's nachts slapen de partners thuis. Voor de rest zijn ze de gehele dag welkom met uitzondering van 13.00 tot 15.00.

Een geboorteplan is dus best lastig goed te maken als je niet weet wat het beleid is in het ziekenhuis waar je zult bevallen. Dit kan overal anders zijn. Het kost je vaak veel werk om het te maken, en in het ziekenhuis zegt men wel er zoveel mogelijk rekening mee te houden maar de praktijk wijst (helaas) anders uit. Een geboorteplan maken als je thuis gaat of wilt bevallen zal anders zijn. Hier kan ik ook niet over oordelen. Dit is mijn ervaring in het ziekenhuis met een geboorteplan.

9. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Ilona: Ik heb voedingsbh's besteld bij de OTTO! Gingen volgens mij erg ver qua maat........mijn boobs zijn nogsteeds t zelfde als voor de zwangerschap. Kan ook ale gewone BH's nog aan.

10. Ilona19

Ilona19 Actief lid

14 nov 2008
    167
    0
    0
    Hihi, wat ik getypt had was ook wel heel globaal hoor. :) Ik wil juist alleen mijn vriend bij de bevalling, mijn moeder en schoonmoeder moeten buiten wachten en ik wil bijv. geen stagiaires erbij. Pijnbestrijding wil ik ook juist niet. En wat je zegt over bijkomen enzo, daar had ik nog niet zo over nagedacht. Maar dat passen we dan gewoon aan aan als ik terug kom op de kamer wil ik graag dat mijn vriend daar is en wanneer het kan de baby ook. :) In wil graag thuis bevallen, maar het toch vaak gebeurd dat je als nog naar het ziekenhuis moet had ik daar dus wel over nagedacht. :)

Maar zo weten we wel hoe het dus in het ziekenhuis gaat!

En nu ga ik even op de site van Otto kijken.

11. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ilona, ik heb een voedingsbh van het merk Anita. Wel duur, maar ze zitten heerlijk! Die heb je ook in grotere maten en zijn te koop bij de iets betere lingeriezaak.

MLS, wat een afschuwelijk en heftig verhaal zeg. :cry:
    Gelukkig is dit ons groepje hier bespaard gebleven. Op alle voorweeen, ziekenhuisopnames en zorgen na, gaat het eigenlijk best goed met de juli-mama en kindjes. Heel erg fijn!
    Ik kan me voorstellen dat je een stuitbevalling niet ziet zitten. Zou het ook heel eng vinden. Over een versie weet ik dat dat in sommige zkh alleen gebeurt als er een ok-team standby staat, voor als een spoedkeizersnee nodig mocht zijn. En door het onnatuurlijk draaien, gebeurt het ook regelmatig dat de navelstreng om het nekje slingert.

Sabbe, lijkt me best moeilijk als je zoontje van die streken uithaalt. Ben benieuwd hoe wij daar tegen die tijd mee omgaan. ;)

Grote kindjes, die komen gewoon wanneer ze zin hebben, net als kleine kindjes of kindjes die precies goed groeien. Het kan wel eerder, maar die kans is net zo groot als anders.

12. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hey allemaal :)

Ik kom alleen even snel iedereen een fijne avond wensen, de site doet hier heel moeilijk de hele tijd dus ik kan echt niet teruglezen nu :(
    Wij gaan nu nog even wat aan de babykamer doen, dus die zal heel binnenkort ook eindelijk af zijn! Foto's volgen uiteraard nog ;)

En voor de nieuwsgierigen, ik heb 2 nieuwe buikfoto's in mn album!

Tot gauw! :)

13. Ani

Ani Actief lid

27 okt 2008
    271
    0
    0
    Hihi, wat ik getypt had was ook wel heel globaal hoor. :) Ik wil juist alleen mijn vriend bij de bevalling, mijn moeder en schoonmoeder moeten buiten wachten en ik wil bijv. geen stagiaires erbij. Pijnbestrijding wil ik ook juist niet. En wat je zegt over bijkomen enzo, daar had ik nog niet zo over nagedacht. Maar dat passen we dan gewoon aan aan als ik terug kom op de kamer wil ik graag dat mijn vriend daar is en wanneer het kan de baby ook. :) In wil graag thuis bevallen, maar het toch vaak gebeurd dat je als nog naar het ziekenhuis moet had ik daar dus wel over nagedacht. :)

Maar zo weten we wel hoe het dus in het ziekenhuis gaat!

En nu ga ik even op de site van Otto kijken.

Het was ook niet persoonlijk bedoeld hoor Ilona :D , het was alleen een mooi voorbeeld om te gebruiken. Als je maar beseft dat niet altijd alles mogelijk is met name om terleurstelling te voorkomen.

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Volgens mij wordt bijna elke baby geboren met de navelstreng om het nekje. Als dit niet te strak zit is dit niet erg omdat de baby nog niet via de keel ademt. Het komt dus bijna nooit voor dat een kindje hierdoor stikt. Ik heb dit expliciet nagevraagd omdat ik dit dus doodeng vind, mijn beste vriendin is haar kindje bij de bevalling verloren doordat haar navelstreng te kort was en dus om het nekje zat en het bloed afknelde... zij is eigelijk de uitzondering die de regel bevestigd...

15. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    hallo dames,
    weer even een kort berichtje van mijn kant.
    Ik lig alweer in het ziekenhuis(is pas de 5e keer nu)
    De korte smanevatting...drain in mijn nier zat verkeerd wat de weeen heeft opgewekt ...lig nu dus voor de 3e keer aan de weeenremmers.
    Ook is de slijmprop eruit en ik heb nu 1,5 cm ontsluiting.
    Beeb doet het goed zijn gewicht word al tegen de 2 a 2,5 kilo aan geschat een stevige kerel dus.
    Voor het hele verhaal kunnen jullie mijn blog lezen dat probeer ik bij te houden.
    http://kellykars.hyves.nl/index.php?l3=bl&l4=it&blogitem_id=23573786&blogitem_secret=O3ro
    groetjes kelly

16. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Hallo, is hier is jullie nachtbraakter weer!
    Lig al vanaf 2h00 klaar wakker in bed en ben er nu maar uitgegaan. Misschien kan ik de rust niet vinden, omdat ik de afgelopen twee weken keihard heb moeten werken om voor mijn verlof alles af te krijgen. Ben eigenlijk kapot, maar goed ik heb nu verlof, jippie, dus alle tijd om bij te komen.

MLS: verschrikkelijk verhaal zeg! Dat dit soort dingen ook nog zo ver in de zwangerschap gebeuren. Ik heb het wel bij twee vriendinnen gehoord, die bij 8 weken een echo en een kloppend hartje hebben gezien en gehoord en waarbij bij 10 weken het hartje weer gestopt was. Voor mij was die 12 weken mede daarom een hele belangrijkde mijlpaal.

Snuffeltje; ik koop geen nieuwe kleding meer. Ik moet wel zeggen dat het kriebelt, er hangen best leuke dingen, maar voor die laatste 6 a 8 weken vind ik het echt zonde.

Weet niet meer wie vroeg om voedingsbeha in grote maten, maar inderdaad is Anita een fijn merk. Ik heb daar ook meegroeibh's van. Verder heeft prenatal ook grote bh's, want ik pas helaas ook niet een maat D. Ik heb gewoon een E cup! Maar goed, in samenhang met die dikke buik valt het niet extreem op.

Spirit70: Ik heb floradix gehaald, maar nog niet ingenomen. De roosvice Ferro vind ik niet te drinken, dus we gaan dit maar proberen. Ben alleen niet zo van de drankjes, omdat ik tijdens deze zwangerschap alles er uitgooi wat niet lekker ruikt of smaakt. Erg vervelend, maar niks aan te doen.

Kate77: op mijn 30 weken echo liep onze uk ook een week voor op de groei, maar dit zegt helaas niks of de baby eerder komt zei mijn gyn. Ik hoop het natuurlijk wel, want ik zie er wel tegen op om een grote baby ter wereld te brengen. Nu heb ik wel een redelijke kans dat ik te vroeg ga bevallen, omdat dit de vorige keer ook gebeurd is en het een beetje in de familie zit om 2 a 3 weken te vroeg te bevallen. Je mag er natuurlijk nooit van uitgaan, maar dat doe ik stiekem wel een beetje.

Heb trouwens na veel wikken en wegen toch een duowagen op marktplaats gekocht. Een first wheels. Zag er wel goed uit. Volgende week gaat mijn man hem ophalen. Dat ik toch overstag gegaan ben! Ik zie mezelf nog niet achter zo groot ding lopen, maar een baby in de draagzak een 15 mnd keretlje in de buggy, werd mij toch wel afgeraden en ik denk dat al die mensen misschien toch wel gelijk hebben.

Sorry voor dit lange bericht, maar ik heb de tijd ;)

Slaap ze allemaal nog en tot de volgende keer

groetjes, Aurelie

17. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Goeie morgen allemaal

18. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

3 feb 2009
    437
    0
    0
    Steun en toeverlaat van mijn mannetje en lekker th
    Boxtel
    Goedemorgen allemaal :)

Kelly, wat een vreselijke pech heb je toch meis!!!
    Heb je blogs steeds gelezen en wat moeten jullie op zijn van vermoeidheid inmiddels.
    Is er misschien bekend of het weggaat als de beeb is geboren, of is er dan echt iets aan te doen door medicatie ofzo?
    Uiteraard is elke dag een dag extra voor je beebje, maar soms vraag je je af wat beter is. Je eigen lijf wat er zo aan onderdoor gaat of een beeb die te vroeg geboren wordt (maar volgens mij zeker hele goede overlevingskansen heeft inmiddels, fijn dat het een flink knulletje is, dan hebben ze wat bij te zetten!!!)
    Hoe dan ook, het kaarsje brand hier nog elke dag voor je en ik hoop dat de weeen stoppen uiteraard.
    Heel veel sterkte voor jullie allemaal, dikke knuffel!

Thxxx meiden, ik heb gisteren rustig aan gedaan en voelde 's-avonds na een warme douche mijn buik wat rustiger worden. Ik kan tussen het plassen door ook best goed slapen maar lijk wel niet uitgerust te zijn. Moe na elke inspanning! Dinsdag toch maar eens vragen of ze nog eens mijn HB willen checken. Kids lekker vrij vandaag en morgen, en dan gaan ze weer een weekend naar papa. Even wat rust om me heen :)
    Ik wil nog zoveel doen en heb er gewoon de puf niet voor, is dat herkenbaar voor jullie?
    Nou ja, als ik dan lekker rustig lig of zit voel ik ons knulletje super druk bewegen en trappelen en dan smelt ik helemaal weg. Vergeet ik alle ongemak, vind het zoooo heerlijk!

Ik ga mezelf even bijeen rapen en nog wat doen hier in huis :)

Heel veel liefs
    Snuffeltje

19. loulou79

loulou79 Actief lid

29 jan 2008
    390
    0
    0
    Goeiemorgen

20. daisy28

daisy28 Actief lid

24 sep 2008
    228
    0
    0
    brabant
    goede morgen,

onze zoon is een uur geleden vertrokken naar de ardennen voor 4 dagen,
    samen met zijn veelzijdige zorg groepje.
    hij had er veel zin in, het blijft spannend vind ik, en ik ben vannacht ook een paar keer wakker geweest.
    ik hoop dat dat ie een leuk trip heeft.

@kelly ik had het op je hyves gelezen het zit je niet echt mee, ik hoop dat je jij en vooral je baby het nog even volhouden. heel veel sterkte en dikke knuffel.

ik vrees dat dit zo'n luie dag wordt, ik wil eigenlijk van asten babywinkel onveilig gaan maken, maar heb nog niet gevraagd aan manlief of ie daar ook zin in heeft aangezien we zaterdag onze kinerwagen daar ook al kunnen gaan ophalen, ik had de telefoon al in de handen om te bellen en te vragen of we hem misschien vandaag mee konden nemen.
    ik heb het nog niet gedurfd.
    achja we zien wel hoe we de dag door komen.

tot laters weer
    liefs
    daisy

Deel Deze Pagina