Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Margrietje

Margrietje Actief lid

18 nov 2008
    166
    0
    0
    #10201 Margrietje, 27 jun 2009
    Laatst bewerkt: 27 jun 2009
    Hoi, hoi!

Linda en familie: Gefeliciteerd! Wat een mooie stoere naam! Geniet ervan!

Ik ken Ilona wel niet persoonlijk maar ik heb gelezen dat zij ook aan het bevallen is... weet iemand hoe het nu met haar is? (ik ben even nieuwsgierig) ;)

Sucre: Heel veel succes en hopelijk verloopt alles voorspoedig!

Ego: Vanochtend heb ik de laatste yoga les gehad. Perstechnieken geoefend en ademhalingsoefeningen... Ik hoop dat ik het straks kan gebruiken tijdens de bevalling!
    Momenteel veel last van een drukkend gevoel bij mijn schaambeen... ook vaak last van mijn onderrug en zo af en toe een rommelig gevoel in mijn onderbuik. Zijn dit voortekenen?

Groetjes!

2. moeke321

moeke321 Bekend lid

17 aug 2008
    723
    0
    0
    @kristel: heb ik helemaal hetzelfde! En ik weet wel dat ik het kan, maar nu het zo dichtbij komt vind ik het toch wel eng!

@robine: spannend hoor! hopelijk gaat het vandaag gebeuren! ** helaas of misschien gelukkig toch niet. Hopelijk ga je de bevalling in zonder oorpijn! **

@sucre: wow cool meid!!! jij hebt vandaag vast die kleine in je armen. Veel succes en powerrr Hoe ver was je ook alweer??

@snuffel: nou ik hoop na deze controle weer gewoon terug te mogen naar mijn VK. Als mijn eiwit goed is mocht dat ook....
    enne dat kladblok is echt handig, gebruik het iedere keer, anders weet ik echt niet meer hoe of wat!

@kaatje: ja en het ligt er ook echt aan hoe hij met zijn rugje ligt. Is die aan de linkerkant wordt het links afgekneld en andersom. Heb jij dat ook??

@brennie: hier doe ik het heerlijk rustig. Heb weer leuke boeken bij de bieb gehaald en heb de administratie weer eens op orde gebracht. Dat voelt lekker!

@margrietje: lijkt op oefenweeen, ik heb er ook zo nu en dan last van en ze schijnen er te zijn om je baarmoedermond weker te maken geloof ik

@ilona: geen idee hoe of wat, hopelijk horen we snel wat van haar en gaat alles goed!

3. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Goeiemorgen!
    Hiep Hiep Linda! prachtige naam en natuurlijk een hele mooie datum ;)

Ilona: duimduimduimduim
    Robine: rot joh dat het nog niet kan
    Sucre: zet 'm op!

Verder dames, rustig aan met dit benauwde weer en succes met alle klachten. .. het wordt gewoon niet gemakkelijker die laatste weken/dagen! Gister kon ik niet eens in de auto over de klinkers vanwege de pijn beneden en nu is er weer niets aan de hand gelukkig.

Groetjes!

4. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

3 feb 2009
    437
    0
    0
    Steun en toeverlaat van mijn mannetje en lekker th
    Boxtel
    Kristel, geen idee wat het inhoud, maar je kunt voor de zekerheid natuurlijk altijd even bellen! Krampen in de benen herken ik wel, maar hoger niet.

Robine, geen inleiding dus... hoop echt dat je oorpijn snel wegzakt, en dat je dan gerust kunt bevallen op de normale manier. Nog steeds geen overtuiging voor een AB-tje?

Het is hier erg benauwd, zon prikt bijna door de wolken zo nu en dan en dan wordt het ineens heet! Heb nu ook dikke voeten en handen, jakkie hahahah
    Geef puf om ook maar iets te ondernemen, dus maar lekker op het gemakje.
    oehh, wanneer komt de volgende beeb...spannend!!!!!!

5. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

3 feb 2009
    437
    0
    0
    Boxtel
    Daisy, wat een ontzettend mooi meisje hebben jullie gekregen!
    Het is logisch dat je niet fit bent nu, lekker jezelf laten verwennen en goed uitrusten!
    Neem niet teveel hooi op je vork, heb je straks alleen maar last van.

Geniet van je gezinnetje meis... en we klagen allemaal wat af, maar we weten dat het allemaal dubbel en dik waard is!!!!

Liefs snuffeltje

6. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Waaauuw..spannend weer met alle aankomende bevallingen...
    Succes.. en hopelijk duurt het niet lang meer bij degene bij wie het nog aan't rommelen is!

7. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    BERICHTJE VAN ILONA:

"vanochtend is mijn mooie dochterje Ty Jela geboren. Ty is gehaald met een een keizersnee.
    ze ligt op de ic maar doet het goed, ze ademt zelf. ze heeft blonde haartjes!
    met mij gaat het goed, wel erg emotioneel door de ineense keizersnee."

@ Ilona en man: heeft veel geluk gewenst met jullie dochtertje. doe het rustig aan en neem vooral je tijd voor alles.

@ nicole: je hoeft volgens mij niet altijd te merken dat je je slijmprop bent verloren.
    ik bijvoorbeeld doe 's nachts nooit het licht aan als ik ga plassen dus als ik hemd an verlies merk ik er niks van.
    tenminsten lijkt mij.

@ kaatje: mmm eerst maar de kleine krijgen. maar als duimelijn het goed vind volgend jaar zomer??? ;)
    lijkt me heerlijk met de kleine naar het strand. alleen zo'n lange vliegreis mmm zou dat dan al kunnen met kleintje.
    het is trouwens vandaag niet echt zwembad weer. heb wel vannacht een zwembed gemaakt :p

@ spirit: fijn dat alles goed gaat. en wat een rustig gevoel moet het geven dat ze zoveel begrip hebben voor
    de situmatie. kan me helemaal voorstellen dat de spanning erg toeneemt deze dagen.

@ nicole: ik heb wel dat me (.)(.) meer gevoelig zijn en dat ze een groeispurt maken.
    lek ook wel iets meer maar nog niet zo dat het er met straaltjes uitloopt.
    lijkt me een rare gewaar wording, vind het al raar toen er voor het eerst iets uit kwam.

@ Lindas + man: gefeliciteerd met jullie dochter. veel geluk met zijn alle.

@ babies: volgens mij mogen er nu wel wat jongentjes geboren worden hoor.
    ik meld me aan. wie nog meer????

@ kristel: het klinkt een beetje zorg barend als je je vk niet dorst te bellen.
    je moet wel veilig bij ze voelen hoor. ze helpen je straks met je kindje op de wereld te zetten.
    en als je niet goed bij ze voelt help dat naar mijn idee niet echt.

@ wendy: ik snap dat je je schuldig voelt. heb ik ook als ik zeg dat het van mij niet lang meer hoeft te duren
    omdat ik het zat ben. het is niet zo dat ik het niet leuk vind om zwanger te zijn maar wel de klachten zijn gewoon vervelend.

@ kristel: daarin ben je niet de enige denk ik. tenminsten ik sta er wel eens bij stil.
    vind het heel raar om straks echt mama te zijn. toch heel anders dan dat je vroeger vader en moedertje speelde :D

@ robin: spannend !!!

@ surce: ooh helemaal spannend misschien heb je je kindje alvast. sterkte in ieder geval.

@ kaatje: hahaha buik-asserst. die vind ik leuk. met 30 graden bevallen lijkt me ook niet echt. doe maar heerlijk met
    knallend onweer. horen de buren me geen oergeluiden maken.

@ daisy: aah met een mooie dachter heb je gemaakt. kan me voorstellen dat ze vaders om haar vinger heen wind.

we hebben vandaag van mijn ouders een filmcamera gekregen zodat we alle mooie momenten kunnen vast leggen van de kleine.
    ben er erg blij mee.
    zelf hebben we net een nieuwe stofzuiger gehaalt bij de mediamarkt eindelijk een dyseon (of hoe je het ook schrijft) wilde er al zo lang 1 hebben maar was veelste duur.

heb zelf ontzettende pijn in me schaambed zins vanochtend heb dit nog niet eerder gevoeld maar het mag van mij ook snel overgaan want fijn in het niet.
    zo ga even met me voeten omhoog want die zijn behoorlijk dik.
    fijne dag alle gyino

8. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

3 feb 2009
    437
    0
    0
    Boxtel
    Ilona en mannetje, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje!
    Doe lekker rustig aan en laat het even over je heenkomen meis. Lekker bijtanken en genieten van je kindje.

Liefs Snuffeltje

9. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Ik wilde nog even de dames
    Tamaar
    Duimelijn
    Nicole84
    Heeeeeel erg bedanken voor jullie lieve kaartjes, echt super lief dat jullie daaraan hebben gedacht om een kartje te sturen.

10. wbpepe

wbpepe Actief lid

8 nov 2008
    411
    0
    0
    Graphic Designer
    Alphen aan den Rijn
    @Ilona
    GEFELICITEERD!!!!!! SUPER!

@LindaS
    GEFELICITEERD!!!!!! Ook weer een leuke naam!

@Sucre
    Whaaaaa spannend!!!!! Als het doorzet; VEEL STERKTE EN GELUK!
    Ja, zal inderdaad nog even moeten meezwangeren. Al ben ik het zooooooooo zat, al die klachten en mijn lichaam dat niet meer mee kan...
    En over je vraag of we op vakantie gaan; nee. We hebben de caravan verkocht en door de verbouwing geen centjes om nog wat te doen. Nu moet ik ook zeggen dat ik na alle perikelen hier geen zin heb ik inpakken en moeilijk doen voor vakantie. Thuis tot rust komen lijkt me fijner.

@robine
    Ziekenhuis omdat ik een ruggeprik wil (heel veel pijn 1e bevalling en heb angst, dus wil pijnstilling). Het ziekenhuis ligt op 20-30 min. rijden, dus tegen de tijd dat de bevalling start en ik daar aan kom is er kans dat ik geen ruggeprik meer kan krijgen. Vandaar dat ik 'eerder' ingeleid ga worden. En heb de checks vanaf 37w in het ZH. Daarnaast heb ik hele slechte en pijnlijke bekken, zware oververmoeidheid en zit ik er met naast alle zorg voor zoontje en hond in de bende van de renovatie en dat we overal troep hebben staan helemaal doorheen. Iedere dag wel een jankbui. Ik zie echt geen einde aan alle troep. Pfff.
    Dit weekend de voorbereidingen voor Oscars nieuwe kamer zodat ik loop volgende week de babykamer af kan maken. Eind volgende week is als het goed is ook het grootste gedeelte van de badkamer klaar en werken bad en douche. Maarja, zoals je begrepen hebt moet ik nog tot sowieso volgende week wachten voor de volgende check, en dan nog weer datum afspreken. Dus ik denk dat jij sowieso eerder bent hoor :D En de beeb kan op zich pas komen als de douche aangesloten is. Dit gaat uiterlijk donderdag gebeuren, evt. dinsdag. Dus als ik gisteren 'groen licht' had gekregen had ik sowieso voor woensdag geplanned :D Tja, en beebje komt toch, ondanks de troep... Het is niet anders. De grootste stofbende is voorbij en onze slaapkamer op zolder waar ze bij komt is schoon.
    En inderdaad; rotgevoel heh, zo'n check van onderen. brrrr.... Ik heb nog pijn vanonderen door de check van gisteren. Jij bent in ieder geval verder dan ik....!

@Bubica
    Borstvoeding lijkt een gedoe, maar dat gaat straks helemaal vanzelf!
    Zolang je maar voed op vraag en niet luistert naar tijden, dan regelt je beebje jouw lichaam wel!

@Duimelijn
    Tja, geduld opbrengen... Ik zal wel moeten...! Ik overleef het wel. Ben alleen kapot en moet zoveel rusten en slapen overdag om nog een beetje onder de mensen te kunnen zijn. En ik denk dat we allemaal dat chaggo gevoel kennen hoor :D Het is ook nogal wat een klein mensje maken!

@Roozjuh
    Die pijn heb ik ook. Bij mij komt het mede door mijn slechte bekken... maar ook bandenpijn.

@Dommel
    oeie site, dank voor de tip!

@Nicole84
    Ja, jammer, maar ze zal er toch een keer uitkomen heh?! :D Je vraag over slijmprop is al beantwoord las ik :D
    Lekkende borsten heb ik bij mijn eerste zwangerschap gehad. Al vanaf 4-5 maanden. En op het einde werd het heel erg. Ook straks als je aan het voeden bent, gaat je andere borst ook zo erg meelekken. Handig is om het dan tegelijk tijdens get voeden te kolven, dan kan je man ook een keer een flesje geven! Sterkte met de diaree!!!!!!

@Kaatje80
    Ja, thuis is dan als het goed is af of bijna af! Dus het is ook wel beter voor thuis, maar mijn lichaam is redelijk op dus da's wat minder. Muggen heb ik gek genoeg geen last van als ik zwanger ben! Jippie!

@Spirit70
    Wij begrijpen denk ik allemaal jullie spanning hoor. Al kan ik me er (gelukkig) nooit een echte voorstelling bij maken. Ik vind het uberhaupt heel erg knap hoe goed je je door een 2e zwangerschap heen slaat, met de eerste nog zo vers en kort geleden. Echt mijn respect! Fijn dat alles goed is en dat je zo goed begeleid wordt en keuzes zelf mag maken!!!

@00Wendy00
    Rust houden is denk ik het enige. En een lekker warme douche of bad. Sterkte iig.

@Kristel86
    Bij mijn eerste was ik ook onzeker; kan ik dit allemaal wel? Maar het gaat vanzelf! Heel natuurlijk en je weet gewoon wat je doet.
    De krampen komen waarschijnlijk door de hormonen. Je lichaam is helemaal aan het veranderen nu.

@Daisy28
    WAT EEN SCHATJE!!!!!

@Gyino
    Ik heb ook van die olifantenpootjes. Tip; inwikkelen met koude natte handdoek en dan omhoog!

11. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Ilona van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Ty Jela!!

Ik hoop dat je vlot herstelt van de keizersnede, het kan de eerste weken best pijnlijk zijn dus laat goed voor jezelf en de baby zorgen!

12. @ ilona & ilonaman gefeliciteerd met jullie dochter Ty

@ robine dat je oorpijn nu maar snel over is

@ daisy wat een mooie lieve dochter zeg

13. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ilona gefeliciteerd met jullie dochtertje

14. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Hoi meiden, oooooh wat is het spannend hier allemaal!!
    Zit me al heel de week op te vreten omdat ik alleen mee kon lezen en geen tijd had om te reageren. Maar bij deze:

:):):)Daisy, Linda en Ilona, van harte gefeliciteerd met jullie dochtertjes!!!:):):)

Ik vind de namen erg mooi ook, leuk alle drie zo'n korte voornaam. Daar zijn wij ook wel van.;)
    We zullen zien wie de volgende is, Sucre misschien??

Hier begint het nu ook eindelijk wat te rommelen, mag ook wel met 39 weken. Afgelopen woensdag bij de VK van bibi naar vibi gegaan, en de laatste dagen met name 's nachts wat voorweeën gehad. Vandaag ook met vlagen een ongesteldheidsgevoel maar nog niks waardoor ik denk dat Sid er echt al aankomt. Het gevoel dat we de 40 weken wel vol gaan maken is er nog steeds in ieder geval!

Wat de verbouwing hier betreft zitten we nu ook echt aan de laatste dingetjes! M'n oom was er afgelopen donderdag voor het laatst, nu zit beneden ook vrijwel alles dicht. In ieder geval goed genoeg om er rustig te kunnen zitten en de boel schoon te houden! Boven staan de babykamer en onze slaapkamer fris in de verf te wachten op het zeil, dat wordt woensdag gelegd. Dan kan alles eindelijk op z'n plek worden gezet! *juicht*

Babywas is in ieder geval ook gedaan en de vluchttas staat klaar voor gebruik, ook weer een zorg minder.
    Nu ga ik me alleen nog maar bezig houden met kleine klusjes, zeker met dat warme weer voel je wel dat je toch hoogzwanger bent. Na 3 handelingen moet ik echt even zitten uitpuffen..:p

Nu ga ik even kijken wat m'n vriend boven aan het doen is, en ook lekker staren naar de babykamer. Ik vind hem al zo mooi! Hopelijk kunnen we hem snel vullen ;)

15. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Ilona: Van harte gefeliciteerd met jullie meisje!!!

Sucre: Zet hem op meid!!!

Daisy: Wat een prinsesje!!!

Robine: Bah, wat een gedoe rondom jou zeg! Sterkte.

Kristel: Dat onzekere heb ik ook. Ik heb ook heel weinig baby's in mijn omgeving dus ook eigenlijk helemaal geen ervaring. maar ja, ik neem aan dat mijn moedergevoelens voldoende zijn....

All: Bedankt voor jullie steunende berichtjes. Het gaat nu gelukkig wel weer beter. Maar zijn speeluurtje krijgt hij meestal 's avonds dus hoop ik niet dat ik vanavond weer uren van die steken krijg...ppfff

Zo, ik ga weer ff met mijn vochtvoetjes in de hoogte.....

Groetjes,
    Wendy

16. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Oh snel nog een vraagje, weet iemand hoe je tekst in kleur kan zetten? Dat was me eerst wel duidelijk maar kan het nu nergens meer vinden..:(
    (of ben ik nu echt een beetje dement aan het worden?)

17. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Wat is er weer veel geschreven sinds de laatste keer dat ik hier was haha. Veel baby nieuws!!! gaaf zeg!

Daisy, Linda en Ilona, van harte gefeliciteerd met jullie meiden! Heel veel geluk!!!

Vanmorgen heb ik een foto shoot gehad van mijn buik!!! Was erg leuk, er zijn mega veel foto's gemaakt! Hij gaat ze dit weekeind al op een CDtje zetten en maandag versturen zodat ik ze dinsdag binnen heb. Ben erg benieuw hoe ze zijn geworden. :D

18. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Zo, we zijn even naar t winkelcentrum geweest, nog wat kleding gekocht voor manlief, mezelf en Yentle en een dunne badjas voor straks na de bevalling! Moet er niet aan denken om met dit klamme weer in zo'n dikke badjas rond te lopen en de vraag is nog maar of ik me na de bevalling wel meteen lekker voel in kleding ;)

@Ilona en Ilona-man: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! :D

@Daisy: Wat een mooi meisje heb je op de wereld gezet zeg! Geniet er maar lekker van :D (maar dat zit wel goed lijkt me ;))

@Gyino: Het is ook niet zo dat ik echt niet durf te bellen hoor, maar de keren dat ik steeds gebeld heb krijg ik elke keer een onzinverklaring voor mn klacht/zorgen waar ik op dat moment voor bel. En elke keer zeg ik dan 'nee mevr. dat is het niet waar ik last van heb, het is iets anders, want ik heb dat vaker gehad en dit voelt toch écht heel anders' oid. Maar dan blijven ze eroverheen praten en dan geef ik t maar weer op..
    Snap je wat ik bedoel?
    Achteraf als ik dan langs kwam en liet zien waar ik last van had, of bewijs had dat t niet was wat ze zeiden (BO-test bij HA gedaan bijv.) dan gaven ze me ook gelijk dat t totaal iets anders was.. Vandaar dat ik gewoon liever langs ga dan t via de telefoon doe.. Dan maar wachten :)
    Als er écht iets aan de hand is dan bel ik ook zeker hoor :)

19. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Gefeliciteerd met jullie dochter Ilona!!

20. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

3 feb 2009
    437
    0
    0
    Boxtel
    Graag gedaan Kelly :D

Deel Deze Pagina