Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Duimelijn wat een rotstreek van het bedrijf zeg!! Ik denk als ik je man was dat ik me acuut ziek zou melden, overspannen door de hele toestand. Dit kunnen ze toch niet maken???? Snap best dat je er helemaal doorheen zit, een hele dikke knuffel voor jou en je mannetje!!!

2. tijgertje23

tijgertje23 Fanatiek lid

28 okt 2006
    2.378
    0
    36
    Vrouw
    Huis mama 24/7
    Haaksbergen
    Hey meiden

Wat een weertje he
    Pfff weet niet waar ik het zoeken moet
    Jullie vast ook niet

Heb vreselijke vocht in me enkels en in me vingers
    Ben bij de vk geweest maar was gelukkig niet de enige zwangere die daar last van heeft
    Bloeddruk was zeer goed 120/70

8 juli weer naar de vk en we hopen de laatste keer
    Vorige week indalings weeen gehad
    De beeb is nog niet helemaal gezakt maar begin was er

Ga zo weer ff lekker naar buiten met een glas water en fles en dan hups met de beentjes omhoog

Ik las dat sucre al bevallen was
    Gefeliciteerd

Liefs Tijgertje23

3. wbpepe

wbpepe Actief lid

8 nov 2008
    411
    0
    0
    Graphic Designer
    Alphen aan den Rijn
    Dank voor jullie lieve berichtjes. Heb even over alles vluchtig heengelezen (sorry).

Hier een kleine update:
    Na een rotweekend qua pijntjes en slapen vannacht echt een nog ergere rotnacht gehad. Telkens wakker met pijnlijke bekken, steken en drukkend gevoel. Toch maar het ZH gebeld en verteld wat er allemaal aan de hand was (spugen, misselijk, diaree, drukkend gevoel, steken en veel pijn). Kon blaasontsteking zijn, buikgriep etc. maar ze wilden graag dat ik langs kwam om aan de CTG te gaan.
    Beebje in orde, bloeddruk hoger dan normaal. Bloed gechecked, ook normaal. Spugen en diaree waarschijnlijk door de warmte en spanningen. Toen inwendig gechecked. Was vrijdag nog niets aan de hand, nu bleek ik 1cm ontsluiting te hebben. De vlos heeft toen nog even gewroet (echt strippen ging nog niet echt). Nu is de afspraak ipv vrijdag vervroegd naar donderdag. Ik zat er n.l. erg mee in mijn maag dat als vrijdag check zou zijn, een evt. inleiding sowieso over het weekend heen getild zou worden. Met alle kans van bevallen zonder ruggeprik. Hiervoor heb ik echt angst, omdat ik lichtelijk een trauma over heb van de pijn bij mijn eerste bevalling. Nu gaan ze donderdagmiddag (rond 15.00 uur) checken! En als de ontsluiting dan verder is en het allemaal meer op gang is, dan gaan ze vrijdag inleiden! Voor vanaaf heb ik 2 slaappillen meegekregen. Eerst 1 innemen en als in slaap vallen dan binnen 30 min. nog niet is gelukt, dan de 2e innemen. Zo heb ik hopelijk wat betere nachtrust. Vanonderen doet alles nu beurs aan en zeer, dus ik duik mijn bedje even in. Gelukkig heeft manlief voor vandaag vrij genomen.

4. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Hé Wbpepe sterkte meid! Hoop dat je van het weekend je kleintje bij je hebt!

5. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Wbepe balen zeg, sterkte! Nog ff doorzetten!!!

Duimelijn wat een achterlijk bedrijf is dat zeg! Zou daar geen genoegen mee nemen zeg:x

Sucre gefeliciteerd!!! lekker genieten van je kraamtijd!

Voor de rest heb ik alles even vluchtig door gelezen, en meiden lekker in het badje zitten met de voetjes!!! Doe ik ook haha:D

Nog maar 10 dagen!!! Ben echt aan het aftellen:)

Vandaag zijn we voor de 2e keer bij de studio geweest. En Ewout mag de TV comercial opnemen!!! :D Er waren nog meer kids, maar de man die er vorige keer ook bij was zij meteen; daar heb je mijn favorietje! Hij moest wel weer op die vogel stok zitten en hem napraten en dat ging weer helemaal super! Dus we mogen zaterdag terug komen!!! 8) We horen nog verder hoe en wat. Hier dus een paar super trotse ouders!

6. sabientje28

25 jun 2009
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    dag dames,

wat een hitte zeg .....
    vanmorgen om half 5 uit bed kon niet meer slapen van de warmte later een beetje gedommeld op de bank

vanmorgen bij de vk geweest alles was goed alleen de bloeddruk is verhoogd en afwachten wanneer de beeb zich aanmeld

iedereen doe het rustig aan met deze warmte

7. Kaatje80

Kaatje80 Bekend lid

Goh, wat is het rustig geweest hier vanmiddag!

@ Wbpepe: spannend hoor! Hoop dat je vannacht lekker slaapt en ze je vrijdag in kunnen leiden!

@ Mouschy: wat goed zeg! Helemaal gelijk dat jullie trots zijn!

Hier vanmiddag lekker in het zwembad gehangen. Eind vd middag kwam mijn broertje ook nog en die heeft ook nog meegegeten. Ook vriend was vroeger thuis vandaag, eigenlijk om te leren, maar die vond het badje er ook wel erg aantrekkelijk uitzien :D.
    Morgen lekker weer het badje in.
    Fijne avond allemaal!

8. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    hoi hoi alle,

@ Ilona: wat een mooi kindje. en fijn dat het al zo goed met haar gaat. en natuurlijk ook met jou.

@ wendy: het perineum zit tussen de opening van je schede en je anus.
    dus als je dat masseert zit je goed :)

@ mls: IKKE de vrouw die zwangerschapsyoga gaf, geeft ook baby massage.
    het leuke is dat de dames waarmee ik in de groep zat dan ook gaan.
    lijkt me echt heel leuk om te doen.

@ duimelijn: hahaha geweldig filmpje. manlief was ook echt wel van mening dat het hele zwangerschapsverhaal aan de vrouw over gelaten moet worden. anders hadden zij dat ook wel gekunt.
    kan me voorstellen dat je de ananas zat bent.

@ ani: ja het was inderdaad erg gezellig. ben ook erg blij dat we het contact weer hebben gelegt.
    ook zij vond dat en we gaan zeker vaker afspreken.

@ kaatje: aah was lief van je buurvrouw. zo eentje wil ik ook wel.
    luchtbedje op lijkt me juist erg lastig luchtbedje af is gewoon omdraaien en je ligt in het water.
    maar ja dan moet je wel van een koud bad houden.

@ duimelijn: tuurlijk meid mag je hier heel hard uithuilen. wat een rot streek zeg. hebben ze daar dan echt geen begrip.
    moet eerlijk zeggen dat ik met een mond vol tanden sta.
    heb eht met je te doen meid. een hele dikke knuffel.

@ wbpepe: klinkt spannend. hopelijk dat je donderdag wat veder gevorderd bent zodat ze je kunnen
    inleiden.

@ mouschy: ooh wat stoer dat je mannetje het mag gaan doen. ben heel benieuwd naar de reclame.

vannacht redelijk goed geslapen. ben alleen om 4 uur wakker geworden met ongelovelijk pijn rond me schaamstreek.
    dit heeft de hele dag op en af aan gehouden. maar niet lang genoeg geduurt om te zeggen van dit is een voorweeën. wel even bij gehouden hoevaak ze kwamen. ongeveer 4 keer per uur maar ze duurde maar ongeveer 20 sec.
    heb er nu ook al weer 2 uurtje geen last van gehad.
    dus ik ga er nog steeds vanuit dat ik pas beval met 41 weken.

zo ga lekker een voetenbadje maken en me nagels doen en dan heerlijk naar bed.
    fijne avond dames.

9. Goeden avond... ben ik weer even...

Pfff... ik vraag me echt af hoe jullie daar je tijd voor kunnen nemen om op bijna iedereen te reageren??
    Daar heb ik echt het geduld niet voor... heb ook geen rust in me kont hoor.
    Zit 5 minuten en dan moet ik al weer lopen hihi.

Bedankt voor de tips, heb ook even aan de vk gevraagd wat ik mocht hebben.
    Ik mag gewoon strepcils hebben :D
    Verder was alles goed bij de vk, deze mevrouw van vandaag schatte de kleine nu al op 3250 gram :S soms snap ik er niks van en denk ik dat ze maar wat gokken haha.
    Kleine eigenwijs is nog steeds niet ingedaald... maar vind het zo raar dat ik niet gewoon kan zitten... voel echt zo'n bolletje die eruit wil.
    Ze zit ook constant te drukken alsof ze eruit wil :S
    Maar goed.. weeg nu 78,5 ben in 1 week halve kilo aangekomen, vorige keer in 2 weken 3 kilo... maar dat kwam dus waarschijnlijk door die vochtophoping ineens hihi.

Nou meiden... KOM OP WE SLAAN ONS DOOR DIT WEER HEEN!!
    WANT WIJ ZIJN BIKKELS!!!

Dikke knuffel aan allemaal!

10. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    hoi meiden, even snel een update
    Heb de hele dag nog van die rotkrampen gehad dus langs de VK geweest, die dachten nog steeds voorweeen maar blaasontsteking was ook een optie. Ze kwamen met het idee om eventueel een nachtje in het ziekenhuis te doen met pijnstilling en een slaappil zodat ik toch nog wat energie kan sparen voor het echte werk.

Had er eerst echt geen oren naar maar vanaf een uur of 6 vanavond trokken de voorweeen weer aan dus denk dat het toch beter is, hier wordt je gek van. Douchen helpt niet en ze komen zo ongeveer iedere 5 minuten, duren ook minstens een minuut. Er is net een VK hier naar toe om nog even te controleren of ik echt niet al ontsluiting heb, dat hebben ze vanmiddag nog niet gedaan omdat er niet genoeg aanleiding was. We zullen zien..
    Denk dat ik hoe dan ook wel richting ziekenhuis/kraamhotel ben vanavond, al is het om te slapen. Kan vriendlief ook nog een normaal nachtje maken.
    houd jullie nog op de hoogte hoor! ;)

11. Kaatje80

Kaatje80 Bekend lid

Succes Daphne!

12. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hey allemaal,

Ik kom even van me afschrijven..
    Vandaag bij de VK geweest en de VK vond Yentle te klein.. Zou volgens de metingen van de VK een groeiachterstand van 4 weken hebben :(
    Mn baarmoeder is sinds de vorige keer ook vrijwel niet gegroeid..

Nu moeten we morgenochtend om 11.10 uur naar de gynaecoloog voor extra controle en een echo.. Ben echt zo bang dat t niet goed gaat met Yentle en ze straks in de couveuse moet met allerlei enge slangetjes en apparaten :( :(

Pff, ik ga nu op bed liggen en hoop dat ik een beetje kan slapen vannacht..

Sorry voor ego, maar ik moet t gewoon kwijt..
    Misschien is er iemand hier die dit ook meegemaakt heeft? (hoop het niet natuurlijk, maar misschien dat iemand me een beetje gerust kan stellen..?)

13. brennie888

12 jan 2009
    33
    0
    0
    almere
    Goedenavond,

Trekt iedereen t nog met de hitte? Zo te lezen ligt iedereen heerlijk in een badje:)...Die heb ik zelf helaas niet, maar een koud voetenbadje is ook errug lekker;)

@ Daphne
    Heel veel succes, probeer uit te rusten voor zover 't lukt en ben benieuwd!!

@ Snuffeltje
    Haha mooi he dat mensen om je heen met data's komen waarop hun denken dat het zal komen...Lekker dat je kids op school zitten, en nog maar een paar weekjes voor de vakantie bij jullie begint..hier begint het deze week al...Willen jullie nog weggaan dan aan t einde van de vakantie of dit jaar thuis genieten van jullie nieuwste aanwinst??

Vandaag bij de vk geweest en alles was prima, last van de voorweeën is normaal uiteraard en kan nog ff duren maar kan ook zomaar doorzetten..:( Heb nu sinds vanmiddag last van venijnige steken, maar aan 1 kant...dat is weer nieuw, en vanavond komen ze wat vaker, maar nog lang niet vaak genoeg volgens mij...Nou ja we wachten maar weer af...;)
    Iedereen een fijne avond en een goede (koele) nachtrust gewenst!!

Liefs

14. Margrietje

Margrietje Actief lid

18 nov 2008
    166
    0
    0
    Hoi!

Kristel: Hopelijk valt het allemaal mee. Veel sterkte en succes morgen!

Daphne: Hopelijk zet het door! Veel succes!

Spannend allemaal nu het dichterbij komt... Mijn tas staat inmiddels ook al klaar op advies van de verloskundige. A.s. donderdag heb ik opnieuw controle... ik ben benieuwd! Nu het dichterbij komt, word ik toch wel ietwat onzeker... Ik laat de bevalling maar over me heen komen. Ik weet immers niet wat ik ervan moet verwachten. Toch kijk ik er naar uit maar ik zie er stiekem ook wel een beetje tegenop...

15. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Kristel": Probeer optimistisch te blijven, t zal allemaal heus wel goedkomen met Yentle! Morgen weet je meer, ik duim voor een mooie echo zonder teveel achterstand! Knuffel voor je.

Duimelijn: Jeetje wat een gedoe zeg rond t werk van je man. Heeft hij dan dadelijk helemaal geen verlof rond de geboorte van jullie kindje? En kraamzorg kennen ze er zeker ook niet? Komen jou ouders of andere familie nog over om de kleine te bekijken of sta je er straks echt helemaal alleen voor?!?! Sterkte

Daphne: Spannend meid, zet em op! Hopelijk heb je je kleintje vandaag of morgen vast!

Mouschy: Wat leuk voor Ewout en jullie. Hij is ook een mooi mannetje met zn grote blauwe ogen! Logisch dat ze hem hebben uitgekozen ;) Voor welke reclame is het!? Trotse ouders zullen jullie wel zijn nu he!?

Wbpepe:Ow meid, jullie dus voor t weekend ws een beebje erbij! Gelukkig dat ze gehoor geven aan je oproep om do ipv vrij in te gaan leiden. Je hebt ook een nare zwangerschap gehad he, veel ziek geweest etc?! Je zal wel blij zijn als t straks achter de rug is. Hou je me op de hoogte als er iets gaande is?! Sterkte.

Minime: Kunnen ze nu al bij 36 weken een schatting maken over t gewcht van jullie kindje?! Ach ik hecht er niet teveel waarde aan hoor, misschien valt t wel mee allemaal. Bij onze dochter is er nooit een schatting gemaakt en die woog maar 6 pond, terwijl ik toen een veel dikkere buik had, en nu zou hij dan 8 pond zijn!?!? We zullen zien. Lol.

Kaatje: Of je voortaan ff verantwoording wil afleggen wara je heen gaat, hahahaha. Moet niet gekker worden he? Ach wel lief die bezorgdheid van iedereen hoor, maar jij bent gewoon een bikkel die lekker doorhobbelt. Gelukkig maar. Ik doe ook mn ding en als mn vliezen breken in de AH, tja so be it, maar ga er niet voor thuisblijven...........

Hier nogsteeds aanhoudend harde buiken, steeds regelmatiger, al de hele dag inmiddels. Laat ie nou maar komen vannacht, ben dr klaar voor............

Meiden take it easy en tot morgen,

Liefs

16. Ilona19

Ilona19 Actief lid

14 nov 2008
    167
    0
    0
    Zijn er nog nieuwe babytjes geboren?!

Ty en ik mogen morgenochtend naar huis!
    Ze ligt nu lekker naast me te slapen, ze slaapt heel veel! Heerlijk kind, haha.:D

Een dikke knuffel voor iedereen die dat nodig heeft!

17. dommel

dommel Bekend lid

12 okt 2008
    770
    0
    16
    rotterdam
    kom op meiden, is toch wel weer lang geleden dat er baby's bij kwamen... wie is de volgende?...

Daphne jij misschien?... spannend hoor, het klinkt wel echt
    allemaal bij jou, dus zal toch niet nog heel lang gaan duren denk....:)

kristel: spannend, maar wat gek dat ze daar nu pas achter komen.... 4 weken is best veel voor zo'n kleintje... succes!

Robine: bij jou moet het toch ook onderhand een keertje doorzetten, klinkt bij jou ook steeds zo hoopvol!!!

nou hier ben ik morgen 40 weken... ik probeer er maar zo optimistische mogelijk in te staan, want anders maak ik mezelf alleen maar gek...:D
    heb nu zo iets, binnen 2 weken moet ik toch echt wel die kleine in mijn armen houden en heb bedacht dat v.a morgen mijn verlof alleen maar langer wordt elke dag dat ik overtijd ben... dit blijft hoe dan ook 12 weken, dus tja, gooi er maar een positieve draai aan!!!;)

meiden, hoop dat jullie lekker zullen slapen....

18. dommel

dommel Bekend lid

12 okt 2008
    770
    0
    16
    rotterdam
    wat fijn ilona!!!! super

19. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Hallo dames,

Daphne: Spannend meid! Veel succes....

Kristel: Dat is inderdaad niet fijn om te horen. Maar laten ze het eerst maar eens goed onderzoeken. Sterkte.

Ilona: Wat fijn...lekker morgen naar huis....

Hier net terug van een lekkere wandeling....nou ja, waggeling hihi. Ben benieuwd hoe het slapen vanavond gaat...ppff wat is het warm.

Morgen trouwens weer naar de vlos.....nou, alvast weltrusten.

Groetjes,
    Wendy

Deel Deze Pagina