Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

3 feb 2009
    437
    0
    0
    Steun en toeverlaat van mijn mannetje en lekker th
    Boxtel
    Goedemorgen dames!!!

@Nynke, hopelijk gaat de kleine meid snel beter drinken, het valt ook niet mee als zo'n klein jong ukkie zijnde! :)

@Roozjuh, zie je wel dat ie het kan!!! Komt helemaal goed :D

@Ryanne, het regelt zichzelf een beetje he ;)

@Meilan en mannetje, Hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje Ziva, ook weer zo'n prachtige naam :) Geniet en kom rustig bij van deze heftige ervaring! *** meis, wat sneu dat er vanalles bijkomt, ik hoop dat je snel opknapt en echt kunt gaan genieten. Heel veel beterschap!!!!***

@Margrietje, dat is inderdaad fijn, hoe vaak ik al hier heb gekeken en dan denk, zie je wel! Het hoort er gewoon bij!

@Vlekkengek, mijn lief en ik zijn allebei katholiek maar ook niet fanatiek. Komen ook niet in de kerk, dus we laten ons beebje dan ook niet dopen. Mocht deze behoefte later komen bij de kleine, kan deze dat altijd zelf nog beslissen.

@Mouschy heerlijk voor je dat je zo fijn aan je bevalling terugdenkt! Zo hoort het ook :) En wat een heerlijke knul is het zeg.... ***smelt smelt***

@Deetje, beterschap meis, hoop dat je je snel beter voelt! En ja, hij moet inderdaad niks, goed dat je zo stevig in je schoenen staat!!! Jullie maken het prima samen zo!!! *** wow uitgeslapen ook nog! ***

@Robine, zo zie je maar dat er eigenlijk niet veel te plannen is he... het kan zo de andere kant op gaan. Geniet van je prachtige gezinnetje!

@Sucre, doodeng??? Hoezo???***ahhh, de winkelwagen :))))*

@Miffy en mannetje, hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Julie :D Lekker genieten nu!

@Saiya, ow vervelend zeg! Wie weet gaat de bevalling wel snel van start nu, je hoort het wel eens na een griepje ;) Beterschap!

@MLS, jeetje wat een verhaal zeg! En niks gek dat je zo snel moe bent na deze inspanning! Lekker rustig aan, eerst goed herstellen jij! En natuurlijk genieten van je kleine meis :)
    Maak je ook niet helemaal gek met de bv... doe wat goed voelt voor zowel jezelf als Jasmijn :D
    Wat een heerlijk meisje is het zeg... dat snuitje... hmmmmmm

@Jo79 en mannetje, hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Luc.
    Jeetje wat een bink!!!! En dat zo snel :)
    Lekker genieten nu hoor!

@Nicole, kijk, das een leuke bezigheid! Ik heb laatst de achtergebleven foto's van de kids nog laten ontwikkelen om ze in te plakken.. zo leuk om die terug te kijken!
    Goed dat je je erbij neer hebt gelegd, ik had ook wel zoiets hoor... iedereen die zei, nou, volgens mij komt ie eerder! Dan ga je zo op die 37 38 weken zitten kijken!!!!
    Elk gevoel denk je dat is het, en er gebeurd verder niks.
    Lekker nog even genieten.... we komen allemaal aan de beurt! ***probeer gewoon eerst zelf te voeden, als dat goed gaat en je wilt gaan kolven, kun je beter eerst een kolf apparaat huren. Dan weet je ook wat je het beste bevalt!, En is Nena niet inactief op dit moment?***

@Ollebolleke, wat een super nieuws!!!!! Zo onverwachts en toch gebeurt, geweldig!
    Tja, als je op natuurlijke wijze bevalt (in het ziekenhuis) is het ook niet zeker dat je je eigen gyn hebt, toch? Hangt eraf van wie er dienst heeft.
    Inleiden werkt meestal pas als je lichaam er klaar voor is, en is mij nog nooit tegengevallen.
    Vreemd he, nu heb je ineens weer een keuze!
    Denk er rustig over na, doe wat je gevoel je ingeeft en waar jullie je goed bij voelen! Fijn dat er zo met jullie wordt meegedacht :D

@Shira, wat fijn dat je toch positief terugkijkt op je bevalling. En helemaal super dat jullie mannetje het zo goed doet!!!! Lekker genieten hoor en ook zonder kraamhulp, gaat het vanzelf strakjes.. succes :) En wat een snoepje ook weer....zucht...

@Nelizzz.. Fijn hoor... nu op naar de bevalling... kan nooit heeeeel erg lang meer duren he ;)

@Margrietje, ik herken je gevoel heel erg. Vorige week zat ik er ook even doorheen, bijna geen slaap en constant het idee dat het wel eens zou kunnen doorzetten en dan zwakte het weer af... Uiteindelijk heeft de gyn getoucheerd en bleek al dat gerommel wel ergens goed voor te zijn. BM was geheel verweekt en verstreken, 1 cm ontsluiting, maar goed... het rommelt nu nog steeds, ook na het strippen, maar er gebeurd nog steeds niks... Hou vol meis! Hoop dat het gauw begint...duim duim duim

@sucre, dank je wel :D Ik voel me een stuk minder eenzaam nu hihihi Lief van je!!!!
    Het komt vanzelf wel goed.... ik sta op en dan veeg ik al mijn energie even bij elkaar om de kids op school te krijgen en even door het huis te gaan en dan knap ik ergens eind van de ochtend weer af :( Maar goed... einde is in zicht en dat geeft dan wel weer energie :) Ow, en een gesloten traanbuisje kan heel lang duren, maar is meestal voor het eerste jaar weer open :)
    ***kapotte billetjes, flink dik insmeren met sudocrem of zinkolie.. is het echt open, dan een dikke laag zinkolie smeren en dan royaal maizena erop strooien. Bij plasluiers de "koek" gewoon laten zitten, dit sluit de huid af en geeft de zinkolie beter de kans om de huid te genezen... werkt echt!!!***

@Anael2009 en mannetje, heel hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje, lekker genieten nu!

@Sabbe, wat een heerlijk meisje zeg! Kan me voorstellen dat je super druk bent met je 4 kids. Ik ben ook erg benieuwd hoe het hier straks gaat met 4 mannen :)
    Zeker ook omdat het vakantie is! Heerlijk niet hoeven haasten, maar ook hele dagen met alle mannen in huis. Verheug me er wel op, de jongens kijken er enorm naar uit!!!!

@Duimelijn, ze is een prachtig meisje hoor!!!

@Poohbear, wat jammer dat de kraamhulp zo tegenviel!!! Juist in het begin is het zo fijn als je goed ondersteund wordt. Fijn dat je uiteindelijk toch nog een fijne hulp extra hebt gehad. Geniet lekker nu!!!

@Lotuss en mannetje heel erg hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie prachtige en flinke dochter Sophie Elise Mariel. Wat een prachtig meisje ook weer!
    Fijn dat ze uiteindelijk toch goed kwam te liggen :D Mannetje ook gefeliciteerd met je verjaardag :D
    Vlotte bevalling hoor..... lekker genieten nu!!!!

@Spirit, wat heerlijk dat het zo goed gaat met jullie kleine meis! Lekker genieten nu hoor, dat hebben jullie zoooo verdiend!!

@Ollebolleke, die buik mag je best showen hoor :) Prachtig buikje, zelfs met navel nog :)
    Ik heb al maanden een plopnavel, hier lachen ze er om als ik moet lachen zie je die navel zo op en neer wippen...geen gezicht hahahha

@Moontje en mannetje, hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje, leuke naam!!!!

@jojo23, we komen allemaal aan de beurt meis... hou je taai, knufffff

@mamabeer, fijn dat je het positieve in kunt zien van het binnenzitten... vervelend is het wel dat je je kleine man niet kunt showen aan de buitenwereld nu! Sneu dat Quinn zoveel huilt, gelukkig mag je van je mannetje even lekker bijtanken tussendoor, hoop dat het snel beter gaat!
    Wat een leuk geboortekaartje!!!

@Robine, hoe was de babyborrel?

@Deetje, als je lichaam voldoende melk heeft voor Frank, voelen je borsten ook niet meer zo gespannen, die passen zich aan aan de productie. Als Frank lekker tevreden is en voldoende natte luiers produceert is het goed hoor!!!! *** fysio kan vast voor verlichting zorgen meis***

@shay01, vreemd he! Toch telt het echt serieus af nu hoor :)

@Shira83, fijn dat jullie mannetje het zo goed doet! Lekker genieten hoor! ***wat een heerlijk ontspannen koppie onder de douche :D***

@Loulou, het helpt ook om met een warme douchstraal op de harde schijven in je borst te richten en dan masserende bewegingen te maken in de richting van je tepels. Daarna voeden of kolven en je zult zien dat ze vrij snel minder worden!

@Kelly.... ik ben verliefd!!!!! ***wat een geweldige foto... zo lekker eigenwijs ;)***
    Geweldig dat hij het zo goed doet Kelly!!!!! Het vliegt voorbij he... zo snel!

@Mouschy, hoop maar dat het snel goedkomt met de voedingen... kunnen jullie ook weer een beetje bijtanken!

@Daphne, wat geweldig dat het zo lekker gaat bij jullie! Heerlijk dan he, al die babies :)
    Wat betreft de gezelligheid met je mannetje, als je niet meer vloeit is het geen probleem zei de gyn hier altijd. Wel ff op de anticonceptie letten als je nog geen tweede in gedachten hebt hihihii... gewoon lekker samen genieten, je gevoel geeft wel aan wat je wel en niet kan doen... *** wat een heerlijk stel toch he...zowel met paps als mams :D***

@Melmel en mannetje, heel hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje Mia Melody Jacqueline S.... Leuke naam!!!!!
    Lekker genieten hoor, het is een prachtmeisje!!!!

@Nicole, spannend hoor, ik hoop voor je dat het doorzet, maar pin je er niet teveel op vast, dit soort pijnen heb ik (en margrietje ook volgens mij) al weken en er gebeurt niks..... Ik zal voor je duimen dat je me snel kunt smsen :D:D:D:D:D ***ow jammer meis... maar schaam je niet hoor, ik denk nog steeds dat wanneer het rommelt dat het dat wel eens zal kunnen zijn :)***

@Gynio wat een lekkertje is Logan toch!!!!

@Cuna1 en mannetje, heel hartelijk gefelciteerd met de geboorte van jullie dochter Amber Esmee. Mooi naam hoor! Hopelijk mag ze vandaag lekker echt met jullie mee naar huis, geniet ervan!!!

@Pooh, wat een geweldig ventje!!!!

@Passie, fijn dat het zo goed gaat! Wat een schatje hoor!!!

@Kristel, hou vol meis!!! Wie weet begin je deze week vanzelf al wel :) Hoe is het met je BO?

2. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

3 feb 2009
    437
    0
    0
    Boxtel
    #12022 Snuffeltje, 20 jul 2009
    Laatst bewerkt: 20 jul 2009
    In twee keer dus :$

Wow, wat een lijst!!!! Maar ik ben weer bij geloof ik :D
    Hier een vrij rustig weekend gehad, niet al te veel gedaan :)
    Gisteren nog de laatste dingen bij manlief op de praktijk gedaan, zodat hij al het papierwerk aan kant heeft, daarna nog even bij zijn zus langs gegaan. Veel hobbels en bobbels in de weg, eindeloos veel drempels en dat beviel me alles behalve goed moet ik zeggen. Kreeg veel last van harde buiken daarna, jakkie!
    Mannetje weer erg druk in de buik geweest, kan geen kant meer op dus duwt echt met geweld zijn hand en voet aan de linkerkant van mijn buik naar buiten...pijn!!!!
    Nou ja, slecht geslapen uiteraard en met vlagen ook weer lekker beroerd... the usual dus :D
    Vandaag de laatste schoolweek ingegaan, kids zijn helemaal hyper en ik moet beloven dat ik meteen bel als de baby er is :D
    Morgen weer naar de gyn, dan hoor ik waarschijnlijk wanneer ik wordt ingeleid...spannend! Heerlijk met zijn 6en van de vakantie genieten :):):):):):)

Alle nieuwbakken mama's, lekker genieten
    Alle afwachtenden, ook wij komen aan de beurt, kom op!!!!!
    Iedereen die controle heeft vandaag, succes!

Veel liefs Snuffeltje

3. Margrietje

Margrietje Actief lid

18 nov 2008
    166
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!

Alle nieuwe mama's: Gefeliciteerd en geniet ervan! :)

Ik heb weer mooie, schattige foto's voorbij zien komen. Meiden geniet ervan!

Kristel: Ik wil ook! ;)
    Vannacht opnieuw een 'brak' nachtje gehad. Ik heb het boek van Kluun 'Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt' nog maar eens gelezen.. Ik dacht meteen bij mezelf; volgens mij valt het bij mij dan nog wel mee met de hormonen..:D Vanmiddag mag ik weer naar de vk en ik hoop dat ze even wil gaan kijken hoe het ervoor staat. Ik heb het idee dat het sinds gisteren erger is gaan rommelen. Wel het ongesteldheidsgevoel maar nu continue aanwezig ipv met vlagen.. zoals ik dat eerder had.

Alle 'rommelende' dames: Succes en sterkte en hopelijk mogen ook wij snel ons kindje in de armen sluiten! :)

Groetjes!

4. dommel

dommel Bekend lid

12 okt 2008
    770
    0
    16
    rotterdam
    ha meiden, daar ben ik weer eens...:D:D:D

ik vind het zo knap van alle meiden die op iedereen kunnen reageren, dat lukt mij echt niet... sorry!!!:(

nou meiden met baby's in buik.... succes hoor het komt er echt aan!!!!:)

alle moeders, zijn jullie ook lekker aan het genieten?....

het lijkt al zo lang geleden dat ze in mijn buik zat, kan het me gewoon niet voorstellen...

nou, na de onverwachte ziekenhuisopname van vorige week, gaat het goed met me, voel me weer veel sterker en dat is erg prettig....

door het vele bloed verlies heb ik 2 zakken bloed gekregen en dit heeft mij erg goed gedaan!!!!

met Ilja Lena gaat het goed, ze heeft de laatste daagjes wel erg veel last van krampjes, elke slok geeft een krampje... ze heeft dan honger maar kan het eigenlijk niet hebben omdat ze gelijk krampjes krijgt.... vooral rond het avond uur...

iemand tips?????....

:(verder even een intiem vraagje aan de vrouwen die ook een knipje hebben. de mijne doet helemaal geen pijn meer, maar het lijkt alsof de huid niet aan elkaar groeit???? verwacht ik te snel resultaat na 2 weken of hebben ze het niet strak genoeg gehecht????... ik hoop dat iemand zijn intieme ervaring met mij wil delen....:(

nou meiden, ga zo maar effe wat kleren voor mezelf kopen, want niks staat meer leuk!!!

veel liefs voor jullie allemaal!!!:D:D:D

5. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @dommel: ik geef cinababy 3 maal per dag en drink 1 liter rooibosthee (geef BV). Sindsdien heeft ze bijna geen last meer van krampjes. Het is niet meer zo erg geweest.

En wat betreft je hechtingen, denk ik dat het meer tijd nodig heeft. Ik heb bij beide kinderen hetzelfde gedacht en het is goedgekomen ;) Je kunt het ook bij de nacontrole vragen aan de VK of gyn.

6. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Snuffeltje: Zooo, wat een mega-reactie-actie !
    Gelukkig is nu lekker bijna alles geregeld! Nu ben je helemaal klaar voor je kleine man :)
    Dat getrap en geduw in je linkerzij heb ik ook precies zo. Ik zie de laatste tijd echt de meest vreemde (en grote) bulten uitsteken. Maar ookal doet het pijn, ik moet er wel altijd om lachen omdat het er zo gek uit ziet ;)
    Blaasontsteking wordt gelukkig alweer minder! Ik neem nu extra cranberrycapsules en vitamine C en t lijkt te helpen, gelukkig :D

@Margrietje: hehe, dat is echt een leuk boek! Ik vond het bij mezelf ook altijd wel meevallen in vergelijking met t boek, maar ik moet toegeven dat ik de laatste week toch wel heel erg last heb van hormonen en t zijn nu echt mn vriendjes niet meer...
    En idd, gewoon even aan je VK vragen of ze wil kijken hoe het ervoor staat! Ben benieuwd :)

@Dommel: Fijn dat je je weer een stuk beter voelt! :)
    Ahh, zo zielig is dat als die kleintjes krampjes hebben :( Buikmassage met de klok mee wil nog wel eens helpen. Eventueel warme doeken of een lekker warm badje..
    Tja, en verder weet ik t ook nog niet zo goed, heb er nog geen ervaring mee...

@All: Er zit vooruitgang in het gerommel! :D Mn bmm is al zeker weten 2 weken bezig (misschien al wel langer) met zacht worden en afgelopen vrijdag was ie echt superzacht bij de VK, helemaal verweekt dus al..
    Alleen nog niet helemaal verstreken (plat)..
    Nu heb ik net zelf even gevoeld (wat ik ook af en toe doe) en t is helemaal plat, ik voel helemaal geen 'bobbeltje' meer. :D
    Staat wel nog naar achteren, dus ik verwacht niet dat er snel wat gaat gebeuren, maar er zit iig vooruitgang in en daar ben ik blij om :D Hopelijk gaat t deze week nog doorzetten allemaal en hoef ik lekker niet naar de gyn maandag! :)

7. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    goeiemorgen allemaal!

Hier een goede nachtrust gehad! De nacht ervoor was een drama, ze heeft tot 4 uur gehuild en gekrijst!
    We hebben haar gisteren overdag op haar eigen kamertje in het wiegje laten slapen en dat ging prima. Vannacht ook op haar eigen kamertje, ze heeft even 10 minuutjes een beetje gehuild maar ze viel wel in slaap. Ze kwam netjes om de 3 uur voor de voeding en viel daarna ook weer vlot in slaap. Vanmorgen om 7 uur huilde ze iets meer maar toen heb ik via de intercom van de babyfoon tegen haar gepraat en ze was gelijk stil! Heerlijk dus!! Werd vanmorgen wakker gebeld door de kraamhulp, ze stond al voor de deur, ik had met mijn duffe hoofd vanmorgen de wekker uitgedrukt en ben weer in slaap gevallen! Vanmorgen gewogen en ze zit weer precies op haar geboortegewicht, goed teken dus!

Wat komen er veel mooie foto's voorbij zeg, zal vanavond ook proberen een paar foto's hier te plaatsen.

Nicole het kan nog even duren maar het kan ook ineens overgaan in echte weeën, ik hoop het laatste voor jou!!

8. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Hallo dames,

Jeetje, ben ff een weekendje niet online geweest en heb alweer een leesachterstand haha.

Dames die zijn bevallen: Van harte gefeliciteerd met jullie kleintjes! Geniet ervan!

Dames die nog moeten: Heeeel veel succes! En inderdaad, pak nu je rust nog even.......

Darmkrampjes: Ik gebruik ook Cinababy van VSM. Heeft bij Dane echt gewerkt.

Met Dane gaat alles goed. Al ruim een week krijgt hij rond 11.30 zijn laatste fles, komt dan ron 4.00 uur (gaat daarna gelukkig ook gelijk weer slapen) en daarna weer om 9.00 uur....mag dus ook echt niet klagen.
    Maarre, zijn navelstrengetje zit er nog wel steeds aan. Wel redelijk los. Maar duurt dit nu niet te lang???

Met mij gaat ook alles de goede kant op. Alleen wat ik wel vreemd vind is dat de huid rechts aan de bovenkant van mijn keizersnee gevoelloos is.....ik hoop dat dat nog wel goed komt.

Oohh, tijd voor een flesje......

Groetjes,
    Wendy

9. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

3 feb 2009
    437
    0
    0
    Boxtel
    Kristel, tja, een weekend niet online geweest en dan ineens een heleboel pagina's lezen hahaha. Fijn te lezen dat het gerommel in ieder geval wat heeft gedaan! En natuurlijk ook goed dat de BO minder lijkt te worden. Wie weet duurt het niet lang meer!

Dommel, Ik had steeds al vrij snel weinig last meer van de hechtingen maar bekeek ook niet alles zo goed daar beneden. Geef het even tijd, het kan ook een gevoel van zijn. Bij de nacontrole checken ze het altijd nog even na hoor :) Shop ze!

Zo, even een boterhammetje met de jongens eten nu.
    Heb net beneden alles stofvrij gemaakt, slaapkamers opgeruimd en de badkamer eens goed gesopt en geschrobt. Kaatje, het lijkt erop dat je de poetsmanie deze kant op hebt gestuurd :D
    Hoe dan ook, ben nu wel helemaal bekaf, dus ga zo even lekker op de bank liggen als de jongens weer naar school zijn. Straks weer zwemles met de mannen, en dan is de dag weer voorbij :)
    Heb het gevoel van een prop in mijn oor, jakkie! Weinig zin om mijn oor nog uit te laten spuiten eigenlijk, maar goed... even afkijken maar....

Liefs

10. yakout

yakout Actief lid

16 sep 2008
    252
    0
    16
    Secretaresse
    Rotje Knor
    Hallo meiden ik voeg me ook even bij jullie toe als het mag. De bekende kwalen daar heb ik ook last van wordt er gek van heb vanacht geen oog dicht gedaan tot nu toe ben ik nog steeds wakker had erg last van menstruatie krampen die maar kwamen en weer weg gingen het hield maar niet op ook een warm bad hielp niet dus ben ik al die tijd maar effe hier op de forum geweest maar er was rond die tijdstip (03.00) bijna niemand haha gek he ik vroeg me af of jullie ook zulke krampen herkennen ik heb nog geen vruchtwater verloren of bloedpropjes of wat dan ook heb zelf nu al een zoontje van 3,5 jaar en ik moet eerlijk zeggen dat ik me er niks meer van herinner hoe het allemaal ging hihih

11. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Melmel, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Mia Melody Jacqueline S. Lekker genieten van haar en elkaar!

Cuna, gefeliciteerd met jullie dochter Amber Esmee. Geniet van elkaar! Gelukkig mag ze gauw mee naar huis, want het lijkt me wel moeilijk als je op bezoek moet bij je kleine meid.

Daphne, ik smeer ook sudocreme. Die arme billetjes hebben wat te lijden. Lucas slaapt s'nachts goed, maar overdag wil hij niet slapen. Dan is hij wakker en tevreden en wil hij gewoon bij papa of mama zijn. Wanneer is het bij jullie "mekkertijd"? Bij ons bijna de hele avond tot de laatste voeding van 0.00 uur. Lucas heeft al de fles moeten drinken hier, maar ip gaan we rond de 6 wkn weer een fles aanbieden. Hellup, das al over 3 weken. :$
    Heerlijk he, dat je zo verliefd kunt zijn op je kindje. Dat je er uren naar kunt kijken met een grote glimlach op je gezicht. Echt zo super!
    En over die andere vraag, je mag pas knuffelen als je niet meer vloeit. Meestal duurt dat een week of 6. Qua hechtingen maakt het niet zo veel uit, die zijn snel genezen.
    Leuke foto van Sid en zijn papa en mama. Wat een heerlijk ventje! :)

Ollebolleke, mooie buik!

Nicole, hoe gaat het nu? Hebben de harde buiken doorgezet? Owh ik lees dat het is gestopt. Wat balen zeg. En je hoeft je toch nergens voor te schamen. Als je het nooit hebt meegemaakt, weet je toch niet wat je moet verwachten. Knuf!

Gyino, gaaf geboortebord en wat is Logan een schatje. En al zo veel donkere haartjes, gaaf!

Jojo, hoe gaat het met jou harde buiken? Zet het al door?

Pooh, ahh, wat is Bob een schatje! Hij kijkt al zo wijs!

Passie, Celene ligt heerlijk te slapen op die foto zeg! Balen dat de BV niet wil vlotten. Maar inderdaad, je moet om jezelf en je kleine meid denken.

Kristel, hopelijk gaat het een dezer dagen ook voor jou beginnen. Dan blijft een inleiding je bespaard en heb jij ook een goed gevoel over je lijf. Knuf! Gelukkig gaat het beter met je BO. En fijn dat het rommelen toch wel wat heeft gedaan!

Snuffeltje, maizena op de billen? :$ Nog nooit gehoord. Maar het is nu maar een heel klein plekje, dus ik smeer nog even met de sudocreme, maar als het erger wordt, zal ik zeker de maizena gaan proberen.
    Een plopnavel? Die heb ik nooit gehad. Maar mijn navel is nu wel veel groter/breder/dieper dan eerst. Moet ik nog even aan wennen, haha. Lijkt wel een krater!
    Ben benieuwd wat je morgen te horen krijgt. Hopelijk ga jij ook gauw bevallen!

Margrietje, hoe was het bij de vk? Geweldig boek he. :D

Dommel, ik had een klein knipje met een paar hechtingen, maar vanaf het begin weken de wondranden al. Dus hier groeit het ook niet helemaal goed aan elkaar, maar dat komt vanzelf goed zei de vk. Heeft enkele weken nodig om helemaal goed te sluiten. Het enige is dat het niet een heel mooi litteken wordt, maar dat maakt me niet zo veel uit. Pijnlijk is het hier eigenlijk nooit geweest.
    Gelukkig gaat het weer wat beter met je.

Over de krampjes, als ze die al heeft, vooral niet gaan voeden, maar beter een vinger of een speen geven, zodat ze kan zuigen. Drinken verergert de krampjes. Verder helpt warmte op de buik, rugligging met tegendruk aan de benen of fietsen met de benen, kindje goed rechtop houden. Buikmassage kan ook helpen. Heel rustig doen en continu druk houden op het buikje en met de klok mee bewegen. Veel beebjes hier op het forum hebben er last van.

Spirit, fijn dat de kleine zo goed groeit! En wat goed dat ze reageert op je stem via de babyfoon. :)

Wendy, nog steeds het navelstrengetje vast? Dat duurt inderdaad lang, maar het lijkt me geen probleem hoor. Het valt vanzelf af.

12. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Dommel, ik had ook het idee dat hier de hechtingen een beetje los zaten maar de boel zit (gelukkig) netjes aan elkaar.
    Volgens mij groeit het niet aan elkaar pal onder het knoopje maar op de plek waar de draad door het vlees zit zeg maar. De hechtingen waren hier met anderhalve week verdwenen en ik zie alleen maar miniscule littekentjes waar de draad er uit kwam aan de bovenkant.

Door het vloeien was het eerst ook een beetje moeilijk te zien maar heb het laatst toch gewaagd om met een spiegeltje de schade eens goed op te nemen. Viel me 100% mee! ;)

Zo, nu even naar de Action want ik zag dat de billendoekjes daar goedkoop waren. Die gaan er hard doorheen! De luiers net zo dus heb ik die maar groot ingeslagen bij een aanbieding van de Kruidvat. Gelukkig kan Sid die kleinste maat voorlopig nog wel aan hahaha.:D

13. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

3 feb 2009
    437
    0
    0
    Boxtel
    @yakout, welkom bij de club :D
    Tja en die klachten hebben we volgens mij ook allemaal wel gehad of nog steeds last van, lastig he! Het is echt zo'n twijfeltijd...
    Ikzelf heb 3 kids en nooit last gehad van voorweeen of gerommel ed. Nu integendeel volop! Je wordt er wel wat onzeker van, omdat je eigenlijk niet goed weet wat nu te verwachten. Klets gezellig mee!

@Sucre, Ja maizena! Tip van een oudere (en zeldzaam lieve) CB arts. Mijn jongste had toen hij een paar maandjes was echt zijn billen helemaal kapot, tot bloedens toe. Hij kon er niet eens fatsoenlijk op liggen en zitten wilde al helemaal niet meer. Het velletje was er gewoon helemaal vanaf, zo zielig!
    Kreeg toen deze tip en ben dat ook direct gaan proberen. Flinke laag echte zinkolie (geen zinkzalf dus) erop gesmeerd en daarna helemaal vol maizena gestrooid. De maizena koekt dan aan de zalf op de billen en sluit deze af van de buitenlucht, dus kan urine en ontlasting niet in aanraking komen met de wondjes. De zinkolie zorgt voor de genezing. Alleen bij erg vieze billen maakte ik het helemaal schoon en behandelde ik het opnieuw.
    Binnen een week zaten er al korstjes op de wondjes en kon hij weer met een lachje op zijn billen zitten... Dus voor nood zeker onthouden :D:D:D:D

14. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    De-spruit-is-er-uit-lijst van de juli 2009 mama's.

Bevallingslijst:
    03 juni Sven, 2630 gr, 49 cm, 34+4, zoon van Kelly, 26 jaar, 2e kindje, ZKH, FV, (11 juli)
    03 juni Isis, 2510 gr, 46 cm, 34+6, dochter van Nynke31, 34 jaar, 2e kindje, ZKH, BV, (9 juli)
    14 juni Roan, 2395 gr, 35+3, zoon van Loel, 29 jaar, 2e kindje, ZKH, BV, (16 juli)
    17 juni Emma Aruna, 1990 gr, 34+4, dochter van Debby82, 27 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, (25 juli)
    18 juni Bob, 3222 gr, 36+2, zoon van Pooh69, 32 jaar, 2e kindje, ZKH, BV, (14 juli)
    24 juni Amy Antonia Louisa, 3110 gr, 37+0, dochter van daisy28, 29 jaar, 2e kindje, ZKH, FV, (15 juli)
    26 juni Liv, 38+0, dochter van LindaS, 25 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, (10 juli)
    26 juni Megan, 38+2, dochter van Andrea83, 25 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, (8 juli)
    27 juni Ty Jela, 2785 gr, 49 cm, 38+0, dochter van Ilona19, 20 jaar, 1e kindje, ZKH (inleiding), BV, (11 juli)
    27 juni Lucas, 3110 gr, 49 cm, 38+5, zoontje van Sucre, 29 jaar, 1e kindje, thuis, BV, (6 juli)
    28 juni Adrijana, 3050 gr, 50cm, 38+6, dochter van Bubica, 25 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, (6 juli)
    29 juni Noah, 38+0, zoon van Sanneke1982, 26 jaar, 1e kindje, thuis, BV, (12 juli)
    30 juni Sid, 2685 gr, 45 cm, 39+4, zoontje van Daphne B, 29 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, (4 juli)
    02 juli Quinn, 3230 gr, 50 cm. 38+0, zoon van Mamabeer, 3e kindje, ZKH, BV, (16 juli)
    02 juli Yannick, 4200 gr, 39+6, zoontje van Robine, 32 jaar, 2e kindje, ZKH,BV, (4 juli)
    04 juli Frederique Anna, 3530 gr, 50 cm, 39+1, dochter van Ryanne, 26 jaar, 1e kindje, ZKH, FV, (10 juli)
    04 juli Logan William, 3440 gr, 38+4, zoon van Gyino, 26 jaar, 1e kindje, thuis, BV, (14 juli)
    06 juli Elin Charlize, dochter van Sunshine 82, 26 jaar, 1e kindje, ZKH
    06 juli Dane, 3390 gr, 51 cm, 39+5, zoon van 00Wendy00, 27 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, (8 juli)
    06 juli Damiën, 3164 gr, 48 cm, 40+0, zoon van Jodi1981, 27 jaar, 1e kindje, thuis, BV, (6 juli)
    07 juli Ilja Lena, 41+0, dochter van Dommel, 23 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, (2 juli)
    07 juli Rielena Deborah Melody, 3025 gr, 50 cm, 40+0, dochter van Duimelijn, 25 jaar, 1e kindje, ZKH, BV
    07 juli Julie, 3020 gr, 48 cm, 38+5, dochter van Miffy77, 32 jaar, 1e kindje, ZKH, FV, (16 juli)
    08 juli Frank, 3465 gr, 49 cm, 41+0, zoon van Deetje, 35 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, (1 juli)
    08 juli Laiss, dochter van Sabbe, 27 jaar, 4e kindje, ZKH, FV (8 juli)
    08 juli Collin Frans, 4640 gr, 56 cm, zoon van Kuidebokibi (junimama, staat niet op de lijst) ,
    08 juli Damian, 2805 gr, 40+2, zoon van Roozjuh, 23 jaar, 1e kindje, ZKH, FV
    08 juli Amber, dochter van Wbpepe, 32 jaar, 2e kindje, ZKH, BV, (16 juli)
    08 juli Juulz, 2870 gr, 47 cm, 40+3, dochter van Loulou79, 29 jaar, 3e kindje, thuis, BV, (5 juli)
    08 juli Janiek Gusta, 3840 gram, 37+4, dochter van Aurelie, 34 jaar, 2e kindje, ZKH, FV (25 juli)
    09 juli Dinja, 3560 gr, dochter van Carla1980, 29 jaar, 2e kindje, thuis, FV, (11 juli)
    09 juli Iris, 3940 gr, 52 cm, 41+2 dochter van Ani, 23 jaar, 1e kindje, thuis, BV (02 juli)
    09 juli Beaudine Isa-Lena Indra, 40+3, dochter van Brennie888, 28 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, (6 juli)
    09 juli Kilian, 3150 gr, 37+3, zoon van Phoobear, 31 jaar, 2e kindje, ZKH, BV, (27 juli)
    10 juli Priscilla Diana, 3270 gram, 51 cm, 40+0, dochter van xMamaDianax, 24 jaar, 2 kindje, thuis, BV, (10 juli)
    10 juli Marissa Nicole, 2860 gr, 50 cm, 37+3, dochter van Spirit70, 39 jaar, 2e kindje, ZKH, (28 juli)
    10 juli Celene, 3250 gr, 51 cm, 40+5, dochter van Passie83, 26 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, (5 juli)
    11 juli Jasmijn Hanne vera, 3575 gr, 52 cm, 41+3, dochter van Mona Lisa Smile, 32 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, (1 juli)
    11 juli Lindsey Jannke Meit, 3710 gr, 48 cm, 39+4, dochter van Sabientje28, 28 jaar, 3e kindje, ZKH, BV, (14 juli)
    11 juli Thijmen, 3120 gr, 49 cm, 38+3, zoon van Shira83, 26 jaar, 1e kindje, ZKH, BV (22 juli)
    12 juli Kyan, 3490 gr, 49 cm, 41+1, zoon van Kaatje80, 29 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, (4 juli)
    12 juli Thijmen, 3560 gr, 50 cm, 40+1, zoon van Tijgertje23, 25 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, (11 juli)
    12 juli Runar, 4345 gr, 40+5, zoon van LadyC, 29 jaar, 2e kindje, ZKH, fles, (7 juli)
    13 juli Senna Rosalie, 3620 gr, 51 cm, dochter van Patries81, 28 jaar, 2e kindje, thuis, BV, (14 juli)
    14 juli Ishaaq, 39+1, zoon van Naamgebruiker, 26 jaar, thuis, BV, (20 juli)
    15 juli Maddox Nathan Koster, 3330 gr, 40+4, zoon van Lennylenn, 23 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, (11 juli)
    15 juli Amber Esmee, 3010 gr, 49 cm, 40+3, dochter van Cuna1, 35 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, (12 juli)
    16 juli Arthur Merlijn Levi, 3230 gr, 39+3, zoon van Mouschy, 31 jaar, 3e kindje, ZKH, BV, (20 juli)
    16 juli Ziva, 3068 gr, 50 cm, dochter van Meilan, 26 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, (25 juli)
    16 juli Luc, 4750 gr, zoon van Jo79, 29 jaar, 2e kindje, ZKH, BV, (06 juli)
    18 juli Sophie Elise Mariel, 4300 gr, 39+3, dochter van Lotuss, 41 jaar, 4e kindje, thuis, FV, (22 juli)
    18 juli Mia Melody Jacqueline S., 2840 gr, 39+5, dochter van Melmel, 19 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, (20 juli)

Er zijn al 23 jongetjes geboren.
    Er zijn al 29 meisjes geboren.

Uitgerekende datum:
    10 juli DvS, 24 jaar, 1e kindje, ZKH, FV

13 juli Kate77, 32 jaar, 2e kindje, thuis, BV,

15 juli Daantje27, 1e kindje, ZKH, BV

20 juli Smallville, 33 jaar, 2e kindje, ZKH, BV,
    20 juli Shay01, 23 jaar, 1e kindje, ZKH, FV,

21 juli Maine, 32 jaar, 2e kindje, ZKH, BV,
    21 juli Mazz, 22 jaar, 1e kindje, BV,

22 juli Fedi, 28 jaar, 1e kindje, thuis, FV,
    22 juli Safiya, 29 jaar, 4e kindje, thuis, BV
    22 juli Diantje82, 26 jaar, 1e kindje, thuis, BV,

24 juli Snuffeltje, 35 jaar, 4e kindje, ZKH, BV,

25 juli Jojo23, 23 jaar, 1e kindje, thuis, FV

26 juli Nelizzz, 27 jaar, 2e kindje, thuis, BV,
    26 juli Margrietje, 27 jaar, 1e kindje, thuis, FV,
    26 juli Minime, 33 jaar, 1e kindje, ZKH, BV
    26 juli 1986Fleur, 23 jaar, 2e kindje, thuis, BV

27 juli Kristel86, 22 jaar, 1e kindje, thuis, BV,

29 juli Nicole84, 24 jaar, 1e kindje, thuis, BV

31 juli Vlekkengek, 25 jaar, 1e kindje, ZKH, BV,
    31 juli Kimvnb, thuis, BV,
    31 juli Ollebolleke, 38 jaar, 4e kindje, ZKH, BV

De Buddylijst van de juli-mama's:

Debby82 - Wbpepe - Robine
    Kaatje80 - Sucre - Tijgertje23
    Loulou - Spirit70 - Deetje
    Kelly - Mamabeer
    Diantje82 - Cimu27
    Dommel - Daphne B
    Gyino - Sunshine82
    Ilona19 - Fedi
    Meilan - Ryanne
    Pooh69 - Emma29
    Snuffeltje - Nicole84
    Roozjuh - Lennylenn
    MLS - Sabientje28

Er worden nog 7 jongetjes verwacht.
    Er worden nog 10 meisjes verwacht.
    Van 6 kindjes weten we het geslacht pas bij de geboorte.

Mia Melody Jacqueline en Amber Esmee toegevoegd.

15. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Welkom hier! Velen hier herkennen dat gerommel wel. Heb het zelf ook vaak gehad.

16. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

8 jul 2008
    1.782
    0
    0
    veehoudster
    de lijst van de spruiten die eruit zijn word steeds langer,
    IK WIL OOK !!!

17. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Sucre, Sid heeft ook precies die tijd z'n mekkertijd!:D
    Hij begint zo rond 8 uur en slaapt dan niet tot een uur of 12, dan zit hij vaak ook alweer aan een voeding. Daarna slapen we met z'n drieën als een blok, (vooral papa blijkt nogal slecht tegen slaaponderbrekingen te kunnen, mannen.. hahaha) rond 3 uur wil Sid weer maar valt daarna altijd snel in slaap en haalt daarna meestal 7 uur wel.
    Tijdens het mekkeren hebben we al een aantal dingen geprobeerd; bij mama in de lodger, pinkje er in, speentje er in, rondjes lopen, extra voeden maar niks laat hem lang slapen. Laten mekkeren is zeker geen optie, dan wordt hij boos en raakt daarna echt overstuur. En dat huiltje kan ik echt niet horen zonder hem te willen troosten! Dus we hebben nu maar geaccepteerd dat hij dan wakker is en echt geëntertaind moet worden, dat slaaptekort halen we dan in de ochtend wel weer in..;)

Kraternavel, dat is wel het goede woord er voor!:D
    Zeker hier, met het restant van de linea nigra is het echt een 'zwart gat'

18. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Hallo meiden!!

Tijdje geleden zeg! Ben flink druk met de kleine en neem maar weinig tijd voor mezelf, dus computer heb ik niet vaak aangehad!

Hoe is het hier?

Alle nieuwe mama's gefeliciteerd met jullie aanwinsten! Geniet ervan!

Hier gaat alles goed! Liv haar krampjes worden al veel minder! Verder alleen een beetje moeite om haar in slaap te laten vallen af en toe, ze wil niet graag alleen zijn! En ik vind het nog een beetje moeilijk om haar te laten huilen, hihi! Verder genieten we van haar, ze is echt een schatje! :) En groot dat ze al word joh! Ze was binnen twee weken een kilo gegroeit! :O Het consultatiebureau schrok er nogal van, haha! :)

Nou meiden, kom snel weer uitgebreid reageren! :)

xxx

19. moeke321

moeke321 Bekend lid

17 aug 2008
    723
    0
    0
    hoi dames, wel bijgelezen maar geen fut om op iedereen te reageren sorry...

wel bedankt voor alle lieve woorden! en tja, heb nog steeds een vreemd gevoel. Niet meer de "weeen" die ik vannacht had, maar wel misselijk (was ik gisteren ook voordat het begon) dus wie weet komt het vanavond wel weer opzetten.
    Sprak mijn zwangere collega nog, die vandaag is uitgerekend en zij is zwanger van de 2e. Ook zij denkt steeds dat het begint, gek he dat we dat niet gewoon door de natuur weten! Zou echt anders moeten haha
    Nou ik ga ff dutten, blegh word steeds misselijker
    dikke knuf aan iedereen!

20. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Linda, zozo, Liv groeit echt goed! :D Lekker gevoel is dat he.

Lucas ligt nu weer heerlijk ontspannen in de box. Als ik hem nu in bed leg, gaat hij zeker huilen. Dus dan maar lekker dicht bij mama. Ik heb ook gedacht aan een draagdoek. Heeft iemand daar ervaring mee? Zowel goed als slecht?

Deel Deze Pagina