Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maine

Maine Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.072
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Even een ego-berichtje:

In tegenstelling tot een aantal van jullie slaap ik nog steeds prima :).
    Ik word wel elke nacht een keer wakker om naar het toilet te gaan, maar val dan gelukkig gewoon weer in slaap.

Vandaag ben ik trouwens uitgerekend, dus gisterenavond even de kleine in de buik toegesproken dat ze wel heeeeeeeeel erg welkom is NU!!!
    Vanochtend werd ik wakker en ben ik m'n slijmprop verloren met gelijk wat vruchtwater of het was toch urine. Ik twijfel echt.
    Dus zojuist het ziekenhuis even gebeld. Die bellen zo terug. Ik ben dus benieuwd. Voor hetzelfde geld loos alarm, he. De vorige keer voelde ik namelijk een luchtbel in m'n buik knappen en verloor ik gelijk heel veel vruchtwater. Maar elke bevalling kan anders beginnen, he...
    Heb tot nu toe alleen maar harde buiken/voorweeën die wegtrekken naar onder in m'n rug en niet langer dan 40/50 seconden aanhouden.
    Vervelend, maar wel te doen.

Hoop dat het door gaat zetten.

Houd jullie op de hoogte.

@ derest: Succes allemaal :).

Gr,
    Maine

2. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

3 feb 2009
    437
    0
    0
    Steun en toeverlaat van mijn mannetje en lekker th
    Boxtel
    Spannend hoor Maine... ben benieuwd!!!!
    Zou mooi zijn als het doorzet!

3. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Goeiemorgen :)

@Snuffeltje: Ohh spannend! Ben benieuwd wanneer je je kleine mag vasthouden :D Het wordt dus zeker wel deze week al?

@Ollebolleke: Voor jou is het ook al zo spannend! Jij mag gewoon vannacht of morgen je kleintje eindelijk vasthouden :D Ik hoop dat je hele soepele bevalling krijgt!

@Lotuss: Wow, wat een mooi meisje zeg! :D

@Maine: Het klinkt allemaal heel positief in ieder geval. Ik hoop voor je dat het echte werk begonnen is en dat je niet al te lang meer hoeft te wachten. Ik vind het wel heel byzonder als je op de uitgerekende datum mag bevallen :)

@All: Hier gisteravond naar de bioscoop geweest, ik moest er gewoon even uit.
    Maar ik kreeg me toch een harde buiken en krampen, om de paar minuten en ze hielden ongeveer 80 seconden aan.. Ik kreeg het dus best wel benauwd daar :p
    Had ook echt de neging om in de pauze naar huis te gaan, maar toen bedacht ik me weer dat ik altijd voor de gek gehouden word en ik vond t zonde om mn avondje uit te laten verpesten dus we zijn gewoon gebleven..
    En dat is maar goed ook, want het was natuurlijk gewoon weer vals alarm! (as usual)

Heb er vannacht nog wel last van gehad en nu ook nog, maar wel weer minder.. Straks aan de VK maar even vragen of ze wil kijken of er wat veranderd is down there.
    En evt mogelijkheden bespreken voor strippen, of ze dat niet eens willen proberen voordat ik weer naar de gyn moet komende maandag.

Alleen moet je daar niet eerst een beetje ontsluiting voor hebben? Weet iemand de 'voorwaarden' om te kunnen strippen?

4. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

3 feb 2009
    437
    0
    0
    Boxtel
    Kristel, ja het klopt dat het waarschijnlijk eind deze week gaat worden. Mijn eigen gyn is met vakantie en heeft me overgedragen aan een collega, die moet me dan inplannen straks... ben benieuwd!

jeetje, jij blijft ook heftig rommelen he!
    Ik weet alleen dat ze je strippen als je baarmoedermond voldoende is verweekt en verstreken, maar de richtlijnen zijn bij mij niet zo duidelijk. Mijn gyn zei gewoon, ik zal eens ff kijken.... dan "wroette" hij wat en riep daarna met een grijns, Zo... nu heb je 1 cm ontsluiting dus maar eens ff kijken of het wat gaat doen hihihi (tja, niet echt duidelijk dus...) Al met al heeft strippen bij mij nog nooit iets gedaan... maar goed, het kan zomaar werken!
    Succes in ieder geval!

5. moeke321

moeke321 Bekend lid

17 aug 2008
    723
    0
    0
    hoi lieve dames,

hier voor het eerst in dagen weer goed geslapen (op de gebruikelijke plasonderbrekingen na natuurlijk)
    volgens mij begint het nu bij iedereen te rommelen, bij mij zijn de voorweeen weer weg. Gisteren nergens last van gehad, wel vreemd hoor, mijn lijf nam me gewoon in de maling!

@snuffel: heb zelf nog geen een inwendig "onderzoek" gehad deze hele zwangerschap. Gek dat hij je ook zomaar geholpen heeft, maar ja niet erg met deze termijn he ;)
    Vraag me echt af of dat nog gaat gebeuren of dat ze echt wachten tot de bevalling. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het er daaronder nu aan toe is...

6. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

3 feb 2009
    437
    0
    0
    Boxtel
    Nicole, ik moet ook wel zeggen dat ik een hele fijne band heb met deze gyn. Hij heeft mijn vorige 3 kids ook allen op deze wereld geholpen :D
    Daarbij komt dat de andere ook flinke jongens waren en die wilde ook niet uit zichzelf komen. Hij voorspelde dan ook dat het nu weer zo zou zijn.
    En hij neemt ook de thuissituatie mee in zijn beslissing... vakantietijd, kinderen allemaal thuis, bijna alle naasten op vakantie...
    Mijn lichaam was bij alle drie ook klaar om te bevallen... en dat is nu ook zo, maar op de een of andere manier krijg ik dat seintje maar niet door..... En zo'n inwendig onderzoek stelt niet zoveel voor hoor ;)

Liefs

7. dommel

dommel Bekend lid

12 okt 2008
    770
    0
    16
    rotterdam
    ha meiden,

bedankt voor de tips over krampjes, ik heb gister de druppeltjes van vsm gekocht en bij een kruide winkeltje hadden ze thee voor borstvoeding en krampjes, dus die drink ik nu lekker...

ook de antwoorden over de knip geven mij weer hoop!!!

onze dochter heeft elke avond van 22.00 tot 24.00 rommeluurtjes, met huilen, niet slapen, niet eten etc.

gister ging het de avond heel goed, maar ze heeft de schade vanmorgen ingehaald want om 06.00 begon het gehuil... nu ligt ze al weer een paar uurtjes te slapen...

vind het erg frustrerend dat ik haar op die momenten niet kan helpen, maar dat zullen meer moeders herkennen...

nou meiden, fijne dag!!!

8. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Snuffeltje: Zou echt fijn zijn als t deze week dan echt gaat gebeuren :) Ben benieuwd! Hopelijk laten ze je niet al te lang wachten.
    Wat betreft t strippen.. Mn baarmoedermond is sowieso al helemaal verweekt en volgens mij nu ook al helemaal verstreken, alleen heb ik geen ontsluiting... Ben eens benieuwd of ze er dan wat mee kunnen..
    Nouja, zie het straks wel als ik bij de VK ben! Denk toch niet dat ze er wat mee zal doen ;)

@Nicole: Fijn dat je wat beter geslapen hebt!
    Wat betreft die voorweeën, irritant he..?! En ze kunnen zo weer op komen dagen, dus klop maar even af dat je er vanaf bent ;)
    Je kan trouwens gewoon eens aan je vk vragen of ze willen kijken of de voorweeën wat gedaan hebben.. Is toch fijn om gewoon even te weten :)

@Dommel: Het is ook hartstikke frustrerend als je je kleintje niet kan helpen :( Je wilt gewoon dat ze zich voor 100% goed voelt en je wil daar alles aan doen.
    Ik hoop voor je dat de Cinababy gaat helpen!

9. Maine

Maine Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.072
    0
    0
    Hoi allemaal,

Pff, net terug uit het ziekenhuis. Voorals nog loos alarm.
    Wel die slijmprop verloren. Verder nog genoeg vruchtwater.
    Echo gehad en er is met zo'n k-eendenbek gekeken.
    Nou dat is echt geen pretje :(.
    't Zal, hoop ik, één dezer dagen toch wel komen...
    't Rommelt wel steeds meer. Kleine houdt me nu al voor de gek.

@ Nicole: Fijn, he, zo'n lijf die je in de maling neemt :(.
    Soms denk ik ook: voel ik nu iets, niets?? Misschien wil ik het wel
    voelen. Psychisch?? Om gek van te worden. Tja, nog even (lekker cliché ;)).

@ Kristel: Goed dat je nog lekker een avondje uit bent gegaan en niet in de pauze al naar huis bent gegaan. Tja, je weet het niet, maar het valt er toch niet zomaar in één keer uit?? :D
    En om nu alleen nog maar thuis te zitten wachten, daar word je ook stapeldol van...
    Succes!! :)

@ Snuffeltje: Fijn dat die band met de gyn zo goed is. Moet toch een vertrouwd gevoel geven, he. Ben benieuwd wanneer ze je inplannen. Heel veel succes :).

10. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Hoi rommelende meiden, ik wil jullie even heel veel succes wensen. Hopelijk duurt het nu echt niet lang meer!

Ollebolleke, joepieeee, nog even en je hebt je kleine in de armen! Heel veel succes straks!

11. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Ik moest vandaag weer bij de vk langs...
    echo gehad en ik heb nog erg weinig vruchtwater waardoor ze de baby liever niet nog 2 weken laten zitten...
    Na de echo een ctg gehad was goed maar het kan beter...
    Toen wilde ze nog even een inwendig onderzoek doen ze verwachtte er niet veel van want het is me eerste kindje en ik had gezegd dat ik nog nergens last van had... Maar ik had toch al 1 cm ontsluiting en daardoor besloot ze me te strippen...
    Dus dat is vanochtend gebeurd en sinds dat dat is gebeurd rommelt het in me buik... Ik kan het niet goed uitleggen wat ik voel maar het is een beetje zeurderige pijn...
    Mocht er niet spontaan iets gebeuren moet ik morgen weer voor een ctg en als die hetzelfde is als vandaag moet ik donderdag naar het ziekenhuis om te primen en gaan ze me vrijdag inleiden... Dus ik hoop stiekem dat het gewoon nog spontaan begint...

12. Maine

Maine Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.072
    0
    0
    Hoi Shay,

Heel veel succes en sterkte meid.
    Ik hoop dat het allemaal toch snel gaat en goed zal verlopen.
    Duim voor je!!

Gr,
    Maine

13. Nelizzz

Nelizzz Lid

6 jan 2009
    81
    0
    0
    Meubelmaker
    Middelburg
    rommelde het maar... :(

14. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Goedemiddag meiden! Nog spannende dingen gebeurt hier??

Nicole, ben benieuwd of het vannacht weer zo bij je gerommeld heeft!, Oh lees net dat je vannacht juist niks had! Ach, dan heb je in ieder geval lekker wat energie kunnen opbouwen toch? Je weet maar nooit wanneer dat nodig is.. ;)

Tijgertje, wat een verhaal, maar het resultaat is er wel naar! Ondanks de wat kleine foto's is het zo te zien een mooi ventje!:)

Ollebolleke, spannend!! Heel veel succes vanavond!!

Snuffeltje, wat leuk dat je andere kids zo meeleven! Lief zeg!

Kleine kleertjes, ik vind het eigenlijk wel leuk dat we zo'n klein friemeltje hebben gekregen, komen die maatjes 50 nog echt van pas! 56 past hij alleen nog maar van bepaalde merken, andere vallen nog te groot. Maar Sid heeft wel lange voetjes en vingertjes dus ik vermoed dat hij nog wel wat in gaat halen qua lengte!

Maine, succes vandaag!! Zou mooi zijn als de kleine netjes op de uitgerekende datum kwam.:D
    Oh, toch vals alarm lees ik nu? Balen zeg..:(

Dommel, die rommeluurtjes hebben ze volgens mij allemaal hahaha. Ik hoor van iedereen er over! Ik vertelde m'n moeder gisteren over dat Sid dan echt bezig gehouden moet worden met telkens wat anders, andere houdingen, etc. Na 10 minuten verveelt het hem of zo. Ze moest er hard om lachen, dat heeft hij kennelijk van z'n moeder..;)

Ego, de korte nachten beginnen me nu toch een beetje op te breken, ben aardig gaar de hele dag. Geen puf om wat te doen, gelukkig hoeft dat in principe ook niet dus hang vooral op de bank, met of zonder Sidje aan de borst. Lang leve de stapel flutromans die ik nog heb liggen haha. Echt, respect voor de meiden die er ook nog de verzorging voor andere kinderen bij doen!
    M'n moeder roept al dat ik me op bloedarmoede moet laten prikken maar dat ik dat heb lijkt me sterk, ik eet gezond en heb ook bijna geen bloed verloren met de bevalling en het vloeien.
    Het zal er wel gewoon bij horen.

15. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hey meiden,

Even snel, want ik heb heel erg buikpijn..

Bij de vk was alles goed, had alleen aangegeven dat ik ontzettend harde buiken en krampen had steeds en Yentle nog niet gevoeld had vandaag.. Ze heeft me voor de zekerheid naar t zkh doorgestuurd voor een CTG.
    Ik kon meteen door, dus dat scheelt :)
    CTG was goed en hierop was ook weer duidelijk de activiteiten van mn baarmoeder te zien. Daarna nog even een echo gemaakt, ook alles goed. Yentle groeit goed, placenta zag er goed uit, genoeg vruchtwater :)
    Daarna nog inwendig onderzoek gehad om te kijken of er gestript kon worden. Ze kon niet goed bij de baarmoedermond, maar ze heeft wel flink lopen frunniken daarbinnen en het deed ontzettend pijn! Ze heeft dus wel wat geprobeerd, maar echt effect zal het niet hebben denk ik, want ik heb nog steeds geen ontsluiting (GRRR! en dat is we nodig om goed te kunnen strippen)
    Maargoed, heb nu sinds t inwendig onderzoek wel ontzettende buikpijn de hele tijd... dus wie weet ;)

VK heeft me doorverwezen naar een homeopaath. Deze homeopaath werk veel met zwangere vrouwen en zij zou evt. nog iets kunnen geven om de bevalling op te wekken.. (bij de een slaat dat heel goed aan, maar bij anderen weer niet, maar het valt te proberen)

Dat was het.. Ik ga nu op bed liggen met een kruik want ik heb echt heel erg buikpijn...

Ik lees straks wel weer bij :)

16. Margrietje

Margrietje Actief lid

18 nov 2008
    166
    0
    0
    Goedemiddag allemaal!

Kristel; vervelend zeg die krampen... hopelijk zet het bij jou nu ook is een keer door!!

Snuffeltje: Wat leuk dat ze op school de kalender hebben aangepast.. Ook wel spannend voor je kids!

Ego: vandaag een duf dagje.. mijn schaambeen is inmiddels beurs en ik hoop iedere dag dat het erger wordt zodat het een keer doorzet. Voor de rest weinig nieuws hier!

Groetjes en Ollekebolleke: Succes!

17. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

3 feb 2009
    437
    0
    0
    Boxtel
    Shay01... Ik hoop voor je dat het doorzet hoor! Succes!

Kristel, jeetje, al heb je maar ergens baat bij he, dan maakt het niet uit! Rustig aan hoor :)

Margrietje, dat beurse gevoel is zooooo herkenbaar! Heb nu ook heel erg een drukkend gevoel op "mijn onderkant" alsof hij zo eruit kan vallen :$

Ego: ik ben net terug van de vervangende gyn... kan niet echt zeggen dat die lui op 1 lijn zitten zeg maar.
    Mijn eigen gyn let heel erg op hoe je er zelf lichamelijk voorstaat en wat je goed aankunt en wat te zwaar wordt. Ook of je lichaam er klaar voor is en vooral en bovenal of de baby er klaar voor is.
    De andere gyn's hebben voornamelijk 42 weken in hun hoofd geprent :(
    Kreeg een heel verhaal over dat het wel een lange weg kon worden etc etc als ze nu gaan inleiden.
    Ik weer uitgelegd dat mijn eigen gyn me de afgelopen weken precies en nauwkeurig heeft gevolgd, onderzocht etc. en niet zomaar een beslissing neemt. Hij heeft dit bij mijn andere kinderen ook gedaan en dat is steeds goed en vlot verlopen.
    Ondanks zijn notitie ging ze daar dus niet in mee.
    Wederom getoucheerd en gestript en ik hang nog steeds op die 1 cm, wel volledig verweekt en verstreken, maar dat vond ze niet genoeg. Ze hield liever vast aan 42 weken. (ondanks dat ik wederom heb aangegeven al de hele zwangerschap het idee te hebben dat ik een week verder ben, anders zou ik positief getest hebben terwijl ik niet zwanger kon zijn )
    Maar goed... Ze zou ons dan tegemoet komen, ik moet nu vrijdag om 6.30 uur bellen met de verloskamers of er plaats is, als dit zo is, moet ik tussen 7 en 7.30 uur binnen zijn voor een CTG en inwendig onderzoek. Dan bekijken ze ter plaatse of ze gaan inleiden ja of nee. Al met al dus nog heel erg onzeker allemaal, maar we gaan het zien.
    Heb nu weer na het strippen een vervelende buik, zeurderig gevoel in mijn onderbuik... maar ik laat me niet gek maken :D
    Tot zover mijn ego verhaal... ik hou maar in mijn achterhoofd dat het deze week niets gaat worden ;)

Veel liefs
    Snuffeltje

18. ollebolleke

ollebolleke Bekend lid

23 apr 2008
    549
    0
    0
    Belgie
    nog even voor ik binnen ga (20u)
    Snuffeltje,
    Het mogen dan wel profs zijn die gyn's(vervanger),jij weet toch hoe je je voelt en jij wilt toch ook maar alleen het beste voor jou kindje.
    Laat je niet doen meid,je zit al over de 39 weken,en met een volledig verstreken bmhals.
    Ik las op 35+topic van heel veel vrouwen die het lieten inleiden op 37/38 weken!Er was er iemand die bevallen is na 5u en haar tweede na 1/5u.Kan nat ook lang duren,al betwijfel ik dat met jou situatie.
    Alvast sterkte als ik er niet ben.

Magrietje,
    vervelend he,het gevoel op jou schaambeen.En dan wil je het nog erger???
    Ja,genoeg is genoeg he,dan wil je er gewoon van af zijn he.

Kristel,
    Hoe is het met de buikpijn?beter of is er iets op komst?

Daphne,
    Rusten als kan he meid!!!!

Sucre,
    Zwaai,

shay,
    Gaat

19. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

3 feb 2009
    437
    0
    0
    Boxtel
    Zet hem op ollebolleke!!!!
    Dikke knuffff

20. ollebolleke

ollebolleke Bekend lid

23 apr 2008
    549
    0
    0
    Belgie
    Was nog niet klaar hoor!!!!

Shay,(nogmaals)
    gaat nu ook bijna jou dag worden he!

deetje,
    Moeilijke nachten,maar die toch verdwijnen als sneeuw voor de zon als je je kindje ziet.
    Kan het me goed inbeelden,ik ben nu ook moe ..dus laat baby maar komen

Ik bibber en beef,heb al 3zw achter de rug.Maar hoe ouder ik word,hoe bezorgder.
    Ik ben bang van alles,niet kunnen slapen daar,pijn,lange wachten of dat baby het moeilijk krijgt, oh van alles...

Deel Deze Pagina