Juli 2009 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Nena77, Oct 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hoi meiden,

sorry dat ik er zo weinig ben de laatste tijd maar ik ben zoooow moe......
    Emma had gisteren een regeldag en dag en nacht gehuild en ik heb de halve nacht met haar beneden gezeten omdat mijn man moest werken en ik hem wilde laten slapen. Gelukkig is hij nu 4 dagen vrij. Hij heeft nog aardig wat vakantiedagen en zijn baas roostert hem nu zo weinig mogelijk in. Lief van hem!

Verder morgen een afspraak met de lactatiekundige want de borstvoeding gaat nog steeds voor geen meter en ik wil het nog 1 keer proberen. Heb het gevoel dat als ik opgeef het zo definitief is.

Emma weegt nu 2920 gram, ze komt eindelijk goed aan en is al bijna een kilo aangekomen.

Ik heb niet alles bijgelezen maar:

@snuffeltje, balen van die gyn, hopelijk krijg je snel je eigen gyn weer.

@ollekebolleke, succes meid, laat het ons gauw weten!

x

Debby

2. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    @Margrietje: nee, doe maar geen wedstrijd nee ;)
    Maak er maar een deal van:
    Voor het einde van volgende week zijn we bevallen! (Is best een veilige deal toch? Zo heeft de natuur genoeg de tijd om wat te doen ;))

@Nicole: Ze gebruiken geen eendenbek ofzo hoor (gelukkig). Ze doen gewoon met een handschoen met wat glijmiddel 2 vingers naar binnen en dan gaan ze voelen. Leuk is anders, maargoed, zo weet je iig waar je aan toe bent :)

@All: Ik blijf last houden van die harde buiken krampen.. Alleen het blijft hetzelfde de hele tijd, dus het is gewoon weer voorwerk.. bah!
    Hopelijk slapen jullie een beetje goed vannacht!

Slaap lekker! :)

3. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

Sep 3, 2007
    1,389
    0
    0
    Friesland
    Moppies gefeliciteerd met jullie dochtertje Indy!!

Mamabeer sterkte met Quinn, ik hoop dat dit middeltje helpt en dat het huilen gauw over is!!

Alle rommelende dames heel veel sterkte, ik hoop dat jullie ook gauw mogen gaan genieten van jullie kleine wondertjes!!

Hier vandaag voor het eerst met Marissa in de kinderwagen de stad in geweest. Ze heeft lekker geslapen en ik heb even de billendoekjes van switsal in de aanbieding gekocht bij kruitvat, kan even vooruit met 12 dozen! Ook nog even heerlijk op een terrasje gezeten, de kraamhulp was vandaag voor het laatst dus we hebben er een gezellige ochtend van gemaakt!

4. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    @spirit nou nou jij bent al goed op gang:D ik durvde de eerste week niet naar buiten bang om flauw te vallen. Lekker he als je na de geboorte zo kan genieten van het weer op een terasje en de kleine lekker in de kinderwagen.
    12 dozen dan ben je net zo eentje als mij haha...als iets in de aanbieding is dan neem ik er echt veel mee. Hier staat de zolder vol met 33 pakken luiers voor Ryan en Lex die heb ik toen gekocht toen ze voor de helft van de prijs waren en nog eens 20 pakken voor Quinn. Doekjes hebben we gisteren ook nog gehaald ook maar meteen 40 paar meegenomen. die halen we altijd bij de action daar zijn ze maar 70 cent:D

iedereen die gaat slapen weltrusten ik wacht nog eventjes af of quinn nog gaat huilen anders duik ik er over een half uurtje ook in.

5. Safiya

Safiya Actief lid

Sep 24, 2007
    209
    0
    16
    op een paars wolkje
    Goede morgen allemaal!

Alle nieuwe mama's gefeliciteerd met jullie prachtige kindjes!

vandaag 40 weken..gisteren nog bij de vlos geweest..kleine zit erg krap, wat ook wel behoorlijk te voelen is, bukken is er niet echt meer bij, dan zit alles klem ;) toch lijkt het er niet op dat ie er eerdaags uit gaat komen vrees ik..loop meestal overtijd, ruim 41 weken is voor mij normaal..dus vrees dat we nog even moeten wachten en op de tandjes moeten bijten..

griepje is weer aan de beterende hand, dus dan gaan we maar weer opruimen, poetsen en misschien nog een paar wandjes sausen..je moet iets om die laatste tijd door te komen he ;)

alle andere wachtende mama's sterkte met de laatste loodjes..

mama's met kindjes, sterkte met de slapenloze nachten, regeldaagjes e.d. maar bovenal geniet lekker van jullie prachtige wondertjes!

liefs

6. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

Feb 3, 2009
    437
    0
    0
    Steun en toeverlaat van mijn mannetje en lekker th
    Boxtel
    Goedemorgen dames!

@Ryanne, omdraaien is wel erg vroeg nu, maar goed, misschien ligt ze niet lekker op haar rugje :) Mijn kids waren echte notoire buikslapers (net als mams) kregen het voor elkaar om al heel vroeg op de buik te rollen, knietjes opgetrokken, bips omhoog en handjes onder het gezichtje gevouwen!

@Cuna1, heerlijk dat jullie thuis zijn, geniet nu lekker en rust nog wat uit!!!

@Shay01, hier ook de hele middag en avond pijnlijk harde buiken gehad en om half 12 hield het op... hele nacht weer niet geslapen... bah!
    Ow en jij vrijdag ook voor inleiding? Ik hoop alleen maar dat er plek is in het ziekenhuis.... en dat ze me dan niet alsnog naar huis sturen

@Jojo23, hier de 4e op komst en ik wist het ook niet wat het betekende. Voor mij was het alleen het "voorwerk" nog maar ;) Hoe dan ook kan het ook zomaar doorzetten hoor!!!!
    Tja, ik heb intussen 3 verschillende gyn's gehad en de dames onder hen houden zich meer aan de 42 weken termijn, terwijl de mannelijke (die ik bij de andere ook heb gehad) juist meer kijkt naar je algehele gesteldheid en die van de baby. Maar goed, je doet er niks aan!

@Kristel, jij blijft ook maar rommelen he, vervelend is dat hoor!
    En tja, ik heb me toch wel een beetje voorgenomen me (als er vrijdag plaats is) niet zomaar weer naar huis te laten sturen. Hoop dat het duimen helpt :D Eet smakelijk!!!! ***een beetje kunnen slapen vannacht?***

@Margrietje, leuk he die opbeurende woorden!
    Wel grappig dat de discussie "wie is de eerste" nu is omgeslagen naar "wie is de laatste" hihihi
    Ik hoop gewoon voor iedereen dat het lekker snel gaat doorzetten en niet teveel overtijd loopt! Enne, wat Ryanne zegt.... ben je al begonnen??????? :p

@RObine, lief van je die opbeurende woorden :D
    Het lijkt wel of je ongeduldiger bent nu omdat je zoveel beebs hebt geboren zien worden hier :)

@Moppies en mannetje, hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Indy! Lekker genieten hoor :D

@Nicole, dat klinkt als een leuke dag! En ja, teveel doen moet je meestal wel met pijn bekopen nu he...
    Grappig, ik hoor ook steeds dat ik "vanachter gezien" niet zwanger ben, en als ik me omdraai, schrikken ze van mijn buik hahah. Heb ook nog gewoon een beetje een taille :) Ik kom inmiddels ook al weken niks meer aan maar mijn toeter groeit maar door ;)
    Enne, nee jij gaat toch niet voor de laatste he!!!!!

@Mamabeer, "ik steek je even een hart onder de riem" wat ontzettend vervelend voor jullie! Ik weet niet wat inflacol is, maar ik zou toch eens bij een osteopaat langs gaan. Deze kunnen vaak bij een eerste consult al zien of ze wat kunnen betekenen! Ik ken veel mensen in mijn naaste omgeving die ontzettend baat hebben gehad hiermee. Niets ergers dan een kleintje wat huilt en niet te troosten is!!!!
    Hele dikke knuffel voor jullie allemaal!

@Ollebolleke, spannend!!!!!!

@Debby, fijn dat de baas van je mannetje meedenkt!
    Dat Emma goed groeit is mss wel een stimulatie om het nog eens te proberen,en wie weet heeft de lactatiedeskundige wel tips voor je of een idee hoe je het beter geregeld kunt krijgen. Knap van je hoor, dat je er zoveel energie insteekt! Hoop dat het allemaal naar tevredenheid gaat :)
    TJa, en mijn gyn is er voorlopig nog niet, die is nog 2 weken met vakantie, dus die ga ik niet krijgen voor mijn bevalling helaas. Hoop gewoon op een plekje vrijdag en dat ze het dan toch gaan proberen.
    Succes bij de lactatiedeskundige!!!!

@Spirit, klinkt als een heerlijke ochtend hoor!!!

@Safiya, jij ook al zo "vol" baby :D
    Lastig is het dan om nog wat te doen he!
    Hopelijk komt de kleine zich snel aandienen nu, en dat griepje was dus ook geen teken :( Poets ze weer, doe ik hier ook maar weer vandaag :D

Ego, vannacht weer waardeloos geslapen, kan er onderhand om lachen :)
    Gister na de controle en het strippen weer de hele middag en avond pijnlijke harde buiken gehad en rond half 12 stopte het weer. Baalde ook wel een beetje van de gyn gisteren, je stelt je er toch min of meer op in als er een afspraak wordt gemaakt. Even omschakelen weer nu dus. Vanmiddag even samen met mams een nieuwe bril uitzoeken voor mijn oudste zoon, altijd leuk :) Dan even samen de bedden nog verschonen en dan is de dag weer een heel eind voorbij! De dagen vliegen nog steeds ondanks alles!

Hoop dat we snel wat van Ollebolleke lezen en dat de rommelenden onder ons er echt werk van kunnen gaan maken.... Zet hem op allemaal!!!!

7. moeke321

moeke321 Bekend lid

Aug 17, 2008
    723
    0
    0
    dag dames!
    het rommelt volgens mij nu echt overal!! hihi, nou kom op we willen een 2e babyboom!!
    Hier ook elke paar minuten een harde buik, soms met ongi pijn soms voel ik amper wat. Mijn buik is wel echt naar beneden gezakt sinds een dag of 2, ik maak nu elke dag een foto en het is goed te zien!

vanmiddag naar de vlos, heb nog wel een paar vraagjes dus ben blij dat ik even mag.

Vannacht dacht ik voor het eerst: pfoe laat me maar een nachtje slapen, nu hoef je even niet te komen kleine man! had zo'n pijn in mijn bekken en rug....

8. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

Feb 3, 2009
    437
    0
    0
    Boxtel
    Nicole, zullen we vrijdag samen gaan bevallen? Kunnen we elkaar per sms op de hoogte houden hihhii...
    Moeten we wel even iemand anders charteren die het hier weer komt posten LOL

9. moeke321

moeke321 Bekend lid

Aug 17, 2008
    723
    0
    0
    @snuffel: hihi ja dat heb ik nou ook, mijn buik zit echt alleen van voor!! balen dat je weer van die pijnlijke voorweeen hebt gehad, maar misschien krijg je nu wel een supersnelle bevalling!!

10. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Goeiemorgen :)

@Nicole: Hier blijft het ook doorgaan met de harde buiken en krampen om de zoveel minuten.. Echt zó irritant, want het doet verder gewoon niks :(
    Ik heb de hoop ook een beetje opgegeven hoor, dat het snel gaat gebeuren hier ;)
    Vind jij t met dit gerommel niet moeilijk om hoop te houden?

@Snuffeltje: Pff, jij ook alweer een waardeloze nacht gehad dus..
    Idd, laat je niet zomaar wegsturen hoor, jij hebt met je eigen gyn bepaale afspraken gemaakt en daar hebben die vervangers zich ook maar aan te houden vind ik ;)

@All: Hoe gaat het met jullie allemaal?
    *vraagt zich af of er eigenlijk nog iemand is hier die wél goed slaapt?*
    Ik weet gewoon niet meer hoe ik moet liggen van de pijn.. En dan ook nog eens die harde buiken en krampen om de paar minuten.. Blegh..
    Hopelijk is het gauw over en mag mn nachtrust verstoord worden door een klein meisje! :D Ik kan niet wachten!

11. moeke321

moeke321 Bekend lid

Aug 17, 2008
    723
    0
    0
    Ja vrijdag vind ik een mooie dag! spreken we af haha!

ff nog een vraagje: hoeveel luiers moet je voor de eerste tijd in huis halen?? en haal je dan alleen pakken newborn of ook al een maatje groter? ik heb namelijk kortingsbonnen van pampers maar geen idee hoe ik dat nou moet inkopen!

12. moeke321

moeke321 Bekend lid

Aug 17, 2008
    723
    0
    0
    haha we zijn allen in ieder geval vroeg wakker! (nou moet mijn zoon ook nog naar school deze week dus kan ik hem mooi op weg helpen, normaal kan ik dat nooit omdat ik altijd 4 dagen werkte en mijn man dat deed ;) )

@kristel: ja soms wel, maar moet ook wel zeggen dat ik me er nog steeds maar op instel dat het nog tot week 42 kan gaan duren... Als ik zo bezig gehouden word als nu red ik het wel, al zijn alle pijnlijke buiken en die vreselijke rug/bekken niet echt heel fijn!:x en de telefoontjes beginnen nu te komen: ben je al bevallen?? ja duuh dan zou ik het toch wel zeggen niet????
    toch als ik eerlijk ben zijn de laatste weken omgevlogen, weet nog goed dat ik met 34,5 week met verlof ging en dacht ooooh moet nog zooooooo lang! en nu ben ik al bijna daar! toch gek eigenlijk? aan de ene kant duurt het heel lang en aan de andere kant gaat het ook weer ontzettend snel...

ik ga vandaag een kaarsje opsteken met een erbij geschreven tekst:
    "zend mij weeen, dan zijn wij tevreeen!"

13. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    @Luiers: Wij hebben van Pampers een pak Newborn en verder hebben we van Huggies de eerste 2 maten. 2-5 kilo en 3-6 kilo.
    Van allebei de maten hebben we 3 pakken, die waren toen eens in de aanbieding..
    Ik denk (hoop) dat we dus wel genoeg hebben voor het begin en anders is een pak luiers ook zo weer bij gekocht :) (en hoe snel weegt een kindje nu 6 kilo.. dus dat moet wel goed zitten lijkt me)

@Nicole: als ik terugkijk op de afgelopen tijd is het ook voorbij gevlogen, maar als je er middenin zit duurt het wel nog echt lang.. Helemaal omdat je uitkijkt naar iets en je niet weet wanneer het gaat gebeuren.. Dat maakt dat de tijd nog langer duurt..
    Haha, geweldige tekst om een kaarsje bij te branden! :D
    Wie weet helpt het! :D

14. Maine

Maine Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,072
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Hier nog steeds niets. Nog wel licht bloedverlies.
    Vanmiddag weer naar de gyn voor een 'gewone' controle.

Verder blijft het hier ook rommelen. Veel harde buiken/voorweeën, maar vooralsnog vindt de kleine het geloof ik wel prima daarbinnen.

@ Snuffeltje: Ik kan me helemaal voorstellen als je je ergens op in stelt je dan echt baalt van een andere wending in de afspraak.
    Zeker als je zwanger bent, mag men wel wat duidelijker zijn, toch??!

@ Nicole: Ik heb voor een week of drie van die new born luiers en nog een pak van een maatje groter. Ik had ook kortingsbonnen en een aantal moest ik al voor 30 juni opmaken. Derest is nog tot december geldig. Men heeft al een aantal keer de kleine opgemeten en komt steeds op ong. hetzelfde gewicht uit, dus vandaar dat ik wel durfde luiers in te slaan...:). Maar eigenlijk zou ik het zo ook niet weten...

Tja, dat dacht ik ook. Gewoon vermoeidheid en warmte enzo. Ook mijn moeder riep al een tijdje: 'Ga nou maar even bloed laten prikken'. Ik dacht dat het niet zo'n vaart zou lopen, totdat de vk zei dat ze toch nog graag uitslag wilde hebben van 't bloedonderzoek en dit sneller zou gaan als ik het opnieuw zou laten prikken, ipv het opvragen van de uitslag in het ziekenhuis.
    Dus gewoon even bloed geprikt. Wat bleek: Een veeeeeeel te lage hb-waarde. Niemand, behalve m'n moeder dan, had dat verwacht. Zelfs de vk niet. 't Kan in iedergeval geen kwaad om even te laten controleren. Weet je ook weer of het wel of niet hiervan komt, he :).

@ Derest: Succes vandaag. Hopen dat er weer snel positieve berichten gepost worden. Ben zo nieuwsgierig naar al die namen en al die verhalen.

Gr,
    Maine

15. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    @luiers ik heb ongeveer 3 pakken new born gebruikt maar Emma was natuurlijk ook heel klein toen ze thuis kwam (ongeveer 2300 gram). Ze is nu rond de 3 kilo en we gaan nu naar de maatje 2 luiers. Wij hebben ook al een hele berg gehaald. Nog een stuk of 5 pakken maatje 2 en een stuk of 6 pakken maatje 3. En ik heb ook nog kortingsbonnen die tot eind augustus geldig zijn dus ga dan maar ff verder kijken.
    Van te voren had ik slechts 2 kleine pakjes newborn gehaald maar ik moest nog 2 grote pakken bijhalen dus,maar dat is ook niet erg, je bent zo in de winkel.

16. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

Aug 7, 2007
    2,976
    0
    0
    Wetteren (B)
    goeiemorgen!!!

hoe gaat 't hier...

Ik las over luiers. Ons poppemieke zit nu door haar derde (kleine) pak maatje 1. Ze was nochtans 3.980 bij de geboorte, maar ze is zo lang en smal dat een maatje 2 (die 'k nu ook in huis heb) om haar lijfje hangt. Dus straks toch nog maatje 1 in huis halen...

Vanmiddag komen ze ook es kijken. Wegen en mss meten, wss ook gehoortest. Ben benieuwd hoe ze 't doet.

Gaat meestal wel goed. Meestal alleen slapen en drinken...

Grts

17. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

Feb 3, 2009
    437
    0
    0
    Boxtel
    Nicole, dat is inderdaad wel een gave tekst voor bij het kaarsje, zullen we met je meedoen, dan helpt het misschien :)

Kristel, volgens mij slapen we geen van allen nog goed :D
    Wij door ons gerommel en de mama's door de nachtvoedingen...

Maine, jammer dat het nog niet doorzet hoor... zou toch mooi zijn he!

Luiers: ik heb eigenlijk in totaal 2 pakken newborn liggen hier (van diverse merken, 1 pampers en 1 kruidvat vanwege een luiertaart.
    Ik kijk het even aan, ze zijn zo bijgehaald inderdaad. Schiet me wel te binnen dat ik kortingsbonnen heb liggen, even kijken naar de datum die daarop staat :)

Zojuist het afscheid van de jongste gevierd, gaat na de vakantie naar groep 3, dus was echt de afsluiting van de kleuterperiode :( Hij had het er best moeilijk mee ondanks zijn stoere gedrag meestal. Heeft de hele tijd lekker bij me zitten knuffelen....

18. goedemorgen

Hier nog niets van ollekebolleke gehoord. Ben zo benieuwd.

@ luiers had hier #2 gekocht maar onze dame is ook zo smal dat ze veel te groot zijn. Toch nog maar een pak #1 kopen.

19. Margrietje

Margrietje Actief lid

Nov 18, 2008
    166
    0
    0
    Goedemorgen!

Iedereen: bedankt voor de opbeurende woorden!
    Gelukkig wordt het groepje dat nog moet bevallen steeds kleiner. Maar voor degene die nog moeten bevallen duurt soms iedere dag gevoelsmatig te lang.. vandaar dat het misschien niet altijd even positief overkomt bij degenen die al zijn bevallen.;)

Nicole84: wat een grappige tekst! Wie weet helpt het!

Ik ga er nu ook maar van uit dat het nog wel ff kan duren. Dan valt het uiteindelijk misschien nog mee..;)

Prettige dag allemaal!

20. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

Feb 3, 2009
    437
    0
    0
    Boxtel
    Erg he margrietje, ik denk ook wel eens als ik terug lees, wat loop ik toch te zeuren!
    Maar ja, hier kan je lekker kwijt wat je dwars zit en dat is ook wel lekker. Wil hier thuis ook niet steeds klagen, hoewel mijn mannetje enorm meeleeft :)
    Vandaag maakt hij zijn werk zo goed als af, morgen ruimen en poetsen en dan vrijdag vrij. Volgende week werkt hij dan vanaf dinsdag weer wat kortere dagen en dan begint vrijdag zijn vakantie voor 4 weken... heerlijk gewoon, kijken we zoooo naar uit!!!!!!

Hier weer wat harde buiken enzo, ben nu ook veel slijm aan het verliezen, dus hoop stiekem dat het strippen toch nog een cm-tje erbij smokkelt... We denken eraan om vanavond en morgen nog maar eens lekker te klussen... wie weet gaat dat het doen voor ons :D:D:D

Mijn oudste zoon heeft op het bord geschreven dat hij denkt dat het een meisje wordt met de naam Melissa :) Grappig he! De blauwe kleuren van de kamer enzo, hebben helemaal geen invloed op hun gedachten :)

Share This Page