Dolfijn gefeliciteerd met je zoon en dochter!!!!! Mini me gefeliciteerd met je zoon!! Ollebolleke gefeliciteerd met je dochter!! Meilan wat een heftige bevalling zeg!! Lotuss gelukkig lag ze er goed voor op het moment van de bevalling! Linda wat eng zeg dat je na de bevalling wegviel, gelukkig knapte je snel weer op! Hier gaat alles goed, ze komt alleen niet meer aan de 8 voedingen per dag toe. Ze zit nu op 6 en soms 7 voedingen. Ze drinkt wel veel per keer, meestal 110 cc en ze weegt nu 3100 gram. Hoeveel voedingen krijgen jullie kindjes per dag??
@Meilan: Pff wat een heftige bevalling zeg! Maar wat een mooie meid! En wat een bos haar heeft ze, echt mooi @Margrietje: Pfieuw, gelukkig maar dat er niks is! is toch weer een hele opluchting zo Het is idd misschien we lgoed om gewoon te smeren, voor het geval dat! @Nicole: Haha, nou, opsteken die kaars Wie weet kunnen we morgen dan wel lezen dat je bevallen bent @Maine: Gefeliciteerd met je dochtertje! @Lotuss: Het was even heftig, maar toch een snelle bevalling zeg! Goed gedaan @Linda: Jee, ook al zo'n heftig verhaal! Kan me voorstellen dat je op t einde echt doodsbang was, maar gelukkig ging t vri jsne lalweer goed met je! @Ananas eten: pfft, helpt hier niet hoor Niks lijkt hier te helpen.. Ze heeft het véél te goed in mn buik om ook maar aanstalten te maken dat ze eruit wil
Inderdaad Kristel, waren drie heftige weeen maar, de rest was echt heel goed te doen. En in 4 uur alles bij elkaar! Ik hoop dat het snel gaat beginnen bij je...maar 1 ding is zeker, echt lang kan het niet meer duren! Sterkte meiden met de laatste loodjes!! Leef met jullie mee..
Even een kort maar goed berichtje. Afgelopen maandag is ons zoontje Daan geboren! Ik ben in het ziekenhuis terecht gekomen omdat hij in het vruchtwater gepoept had en uiteindelijk is de bevalling geeindigd in een keizersnee. Alle andere nieuwe moeders gefeliciteerd!
Meilan wat een schatje en wat veel haar geweldig. Margriet gelukkig is het nog niet echt een fistel of aambei en is het alleen geirriteerd. Maine Gefeliciteerd met jullie dochter. Lotus: Flinke meid zo te lezen. Lindas: Nou ik heb al 2x verse ananas gegeten en het heeft niet geholpen hier!!! Kate Gefeliciteerd met jullie zoon Hier vanavond nog lekker uit eten geweest met mijn zwager en zus. Man vond het alleen niet zo veilig idee maar zijn wel gegaan het was hier in de woonplaats. Maar het is goed gegaan. Nu lekker in bad en zien of we vannacht kunnen slapen want dat gaat ook niet zo best meer.
Zo dames, hier weer eens een berichtje van mij. Ik probeer vanaf de laatste pagina die ik gezien heb (1155) bij te lezen... sorry dat ik verder niet reageer op de berichtjes, het meeste is toch verouderd...!!! .................................Mijn bevallingsverhaal is als volgt................................. Na check donderdag 2 juli was er nog steeds geen verweking van de baarmoedermond. Afspraak gemaakt om zondag 5 juli tussen 16.00 en 17.00 uur te gaan naar de kraamafdeling in het ZH. Daar ben ik ge-gelled en moest een nachtje blijven ivm dat de gel de bevalling zou kunnen starten. Helaas was er maandagochtend geen verbetering. Dinsdagochtend weer terug naar het ZH. Weer gellen. Helaas deed dit ook niets. Woensdag heb ik daarom een balloncatheter gekregen. Deze is achter het nog verharde 'tuutje' (zoals ze dat noemden) van de baarmoedermond geplaatst en gevuld met een zoutwateroplossing. Dit gaf dan druk alsof het het hoofdje van Amber was, omdat Amber nog te hoog lag om die druk zelf te geven. Donderdagochtend is deze catheter er weer uit gehaald. Er was zeker verschil, Amber was meer ingedaald en de baarmoedermond was veel toegankelijker. Maar nog niet voldoende om te kunnen starten. Afgesproken dat ze donderdagavond weer zouden gellen en dat dat dan hoogstwaarschijnlijk voldoende zou zijn de kleine te gaan halen. Die donderdagmiddag werd ik echter helemaal niet lekker. Ik voelde me slecht, rillerig, vreemd. De gyn kwam toch meer weer even checken, en het bleek goed genoeg verweekt te zijn en iets meer ontsluiting, dus we konden gaan starten! Alles werd in orde gemaakt, de anestesyst werd gebeld, en ik mocht naar die afdeling voor de ruggenprik. Toen deze goed zat weer naar boven. Daar werd weeenopwekkend infuus aangesloten en mijn vliezen gebroken. Ruggeprik werkte geweldig! Ik voelde helemaal niets. Infuus werd langzaamaan hoger gezet. Om 17.30 u gechecked; 4cm ontsluiting. Daarna even voor 20.00u weer gechecked; 7cm ontsluiting. De gyn zei zo rond 21.00u terug te komen. Maar binnen een halfuurtje begon ik links in mijn liezen / zij weeenpijn te voelen. De gyn werd teruggeroepen en de ruggenprik werd stopgezet. Toen het gevoel begon terug te komen mocht ik langzaamaan gaan meepersen. Om 21.20u ging het echte persen (uitdrijving) van start. 23 minuten later, om 21.43u is onze dochter Amber geboren. --- Wat grappig trouwens, tijdens het doorlezen zie ik berichtjes van meiden waarbij het op dat moment rommelt, maar waarbij ik aan de banner zie dat de kleine inmiddels al geboren is hihi. Dank voor de leuke berichtjes op de foto van onze meid! Voor alle meiden die inmiddels bevallen zijn; heel erg gefeliciteerd, geniet van jullie wondertjes!!!!! En voor de meiden die nog rondlopen / waggelen; heel veel sterkte en succes de komende tijd! Hopelijk komt het voor jullie ook snel, dat moment dat je je kleintje kan zien, voelen, ruiken en knuffelen. --- Iemand met spruw las ik. Dit heb ik bij Oscar ook gehad. Als jij het hebt, heeft je kindje het ook. Ook al zijn er geen kenmerken zichtbaar, Oscar leek ook niets te hebben. Je gaat kruisbesmetten als je alleen jezelf gaat behandelen. Daarnaast kan spruw resistent worden tegen de medicatie als je het niet goed genoeg behandeld. Mijn lactatie-kundige heeft het toen bij mij begeleid. De medicatie die je voor je kindje krijgt, staat op 4x per dag geven. Maar op die manier zoals de fabrikant aangeeft, slikken ze alles door en dit helpt dus niet omdat de spruw in het mondje zit en dus lokaal behandeld moet worden. Je hebt de orale gel nodig, kuur voor 14 dagen minmaal. Na elke voeding moet je het mondje schoonmaken met gekookt water en evt. een klein beetje verse citroensap. Zeker niet te veel, omdat dit te zuur is dan voor je kleintje. Daarna de gel met een vinger door het hele mondje uitsmeren. Na iedere voeding je tepels en tepelhof afspoelen onder de kraan, en voorzichtig droogdeppen. Vooral niet wrijven! Door het drinken komt namelijk een vettig goedje uit je tepelhof omhooggezogen door de baby en die veeg je er anders af waardoor je tepels droog en vatbaarder worden. Als de tepel + tepelhof drooggedept is, dan smeer je ook gel daarop. Let op met zoogcompressen dat je die vaak verschoont. Alles wat met melk in aanraking komt meteen uitwassen op 60 graden, niet minder (!) Dus spuugjes op kleertjes, meteen omkleden en wassen. Het is heel intensief, maar moet echt zo gebeuren, anders kom je er niet vanaf. Als de spruw al diep in je borsten / melkklieren is getrokken dan heb je steken in de borst. Dan moet je ook extra pilletjes slikken om er vanaf te komen. Spruw is heel hardnekkig en als je het niet zo behandeld, dan wordt het resistent tegen de medicatie, dus je moet meteen goed behandelen!!! Pas als de klachten echt weg zijn, dan nog minimaal 7 dagen doorbehandelen om zeker te zijn dat het niet terug keert. Ik ben met Oscar uiteindelijk 2-3 maanden aan het tobben geweest. Hou alles zo zuur mogelijk, azijn in de laatste spoelbeurt in de wasmachine, molkosan deppen / drinken. Evt. kan je zelfs met blote borsten in de zon zitten (let op; niet te lang; verbranding). Dit helpt ook. Let ook op met contact met anderen in het gezin. Als je spruw hebt zijn broertjes, zusjes en echtgenoot ook vatbaar. Neem voldoende (extra) vitaminen. Succes! --- Meiden, ik heb weinig tot geen tijd om alles hier bij te houden en het zal dus gaan verwateren. Dit weet ik ook uit ervaring toen ik na de bevalling van Oscar het forum langzaamaan niet meer bezocht. Daarom wil ik nu vast op voorhand jullie allemaal bedanken voor de afgelopen maanden. De vriendelijke woorden, het meeleven, leuke contact, hulp, wijsheid en gezelligheid. Ik zal zo af en toe nog aanwaaien hoor, maar dan heb ik dit vast gezegd (geschreven). Mocht ik dan op een gegeven moment het laten verwateren, is het in ieder geval gezegd en heb ik de kans genomen jullie te bedanken! Knuff, Linda
@ Maine: van harte gefeliciteerd met jullie dochter: Jamie Jayden Hayley (heerlijk stoere naam!) @ani: kan me voorstellen dat het jammer is, maar dat was natuurlijk geen doen! en als je jezelf in acht houd kun je een veel lekkerdere tijd hebben met je kindje denk ik @lotuss: goed dat je hebt doorgezet tijdens je bevalling en ik denk ook dat de vlos heel goed gehandeld heeft! mooi verhaal geschreven, zo wordt het voor de leken in bevallingswereld een stuk duidelijker hoe alles gaat! Thanks @lindaS: mooie bevalling heb je gehad, jammer van de ingreep van de gyn maar op dat moment wil je denk ik maar 1 ding en dat is je kindje in je armen.. wel ff schrikken daarna, maar gelukkig gaat het weer goed! enne ananas eten heb ik al geprobeerd, hier hielp het helaas niet @kate: van harte gefeliciteerd met de geboorte van Daan! Helaas een ks, maar gelukkig een gezonde baby! hier heeft de kaars helaas nog niks uitgehaald, de kleine vent zit wel prima bij mama in haar buik denk ik. Als het nu na de bevalling nog steeds zo'n mama's kindje is vind ik het goed LOL Ga nu lekker naar bedje en hopelijk slaap ik beter dan gisteren. Alle dames die nog moeten: we kunnen het!!!!!!! nog even volhouden en dan zijn wij ook aan de beurt!
Dames!!! Dinsdag zat ik nog te klagen over het strippen van die dag dat het niks uitmaakte maar s'nachts begonnen toch de weeen... Gisteravond ben ik bevallen van een dochtertje genaamd Jailey...
@shay: haha, nou dat is toch leuk!! Gefeliciteerd met jullie dochter Jailey!!! ego: vannacht gelukkig weer beter geslapen. had alleen een erg vreemde droom: ik droomde dat ik met mijn dochtertje op bed aan het spelen was en dat ze al 3 maanden was en ik krijg een zoon! whaaaah! hihi daarna nog een andere droom, dat ik ineens ongesteld werd terwijl ik nog zwanger was, hm lijkt me ook niet helemaal de bedoeling nou ja, gelukkig zijn het dromen! ga nu nog ff de laatste dingen voor school regelen... (kreeg ineens allemaal werkmails met wat ik nog moest doen aan papierwerk grrrr :x)
@Shay: Gefeliciteerd! Super @Nicole: Ohh ik heb vannacht ook al zo raar gedroomd! Ik droomde van een raar soort pijn in mn buik en vroeg me daarbij af 'goh, zou ik misschien zwanger zijn?!'.. @All: Goeiemorgen
***buddynews!!! Vanochtend is Snuffeltje ingeleid!! *** We hopen allemaal dat het wat uithaald en dat je maar snel je lieve kleine ventje in je armen mag houden!!!!
@Snuffeltje: Ohh wat goed! Eindelijk Ik duim hier heel hard dat het een soepele bevalling wordt en je snel je kleine man kan vasthouden! *duim*
goedemorgen dames, @wbpepe: fijn dat je zo weinig hebt gevoeld van de bevalling. dat was toch iets waar je op hoopte en voor ging. jij ook alvast bedankt voor de gezelligheid en adviesen. @shay: gefeliciteerd met jullie dochtertje. @ snuffel: sterkte, dat je snel je mannetje maar mag vasthouden. ik heb zo met Logan te doen soms. Hij heeft echt pijn in zijn buikje. ligt dan helemaal te krokkelen in zijn bedje. echt heel sneu, je voelt in zijn buikje gewoon weg de het lucht bewegen. op zich heeft hij een goede nacht gemaakt. 22:00 voeding. 1:30 voeding en gelijk slapen. 6:30 voeding. dus wat dat betreft mogen we niet klagen. hebben jullie net ook een wolkbreuk gehad? wat was hier binnen 1 minut helemaal betrokken en onweren dat het deed. als of ze in de hemel alle sluisen hadden open gezet. hopelijk blijft het nu even droog want wil zo even boodschappen gaan doen. fijne dag alle gyino
Ola meiden! Snuffeltje; Succes meis! Shay; Gefeliciteerd, geniet ervan! Kristel; Ben je zwanger?! Dat meen je niet?! Guyino; Hier nog een! Ze ligt in haar slaapje te persen! Hoorde net een enorme scheet, dus volgens mij begint de infacol te werken! Merk wel dat ze minder huilt, dus dat is mooi! Maar ze slaapt zo lichtjes nu, telkens toch die krampjes.. Zielig! Gisteren liet ons prinsesje zo'n harde boer, die zou een volwassen iemand niet eens kunnen laten, hahaha! Volgens mij luchtte het wel op xxx
Liv had trouwens ook een goede nacht! 22.30 uur voeding en meteen in slaap 3.00 uur voeding en meteen in slaap 6.00 uur voeding en weer meteen in slaap! Daarna zat ze zo ontzettend te persen in haar wiegje, dat ik haar maar ff op mijn buik heb gelegd.. Toen werd ze weer wat rustiger!
hier ook flinke hoostbui, met wat aardige flitsen en ahrde klappen. Klein hummeltje boeide het niet, die slaapt er heerlijk doorheen Ben trouwens wel klein beetje bezorgd, zijn navelstrengetje zit er nog steeds aan!