Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @ all kan iemand me zeggen hoe t werkt met ouderlijk gezag aanvragen? Moet ik dat gewoon via de advocaat doen?

2. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Ola!

Was even gaan liggen! Liv ligt alweer een paar uurtjes te slapen na de hele ochtend wakker te zijn geweest :) Ben weer helemaal bijgekomen!

Hoe doen jullie het kolven dan als jullie alleen zijn? Direct na de voeding? Want dan kan ik haar niet wegleggen namelijk.. Ik weet nu niet wanneer ik moet gaan kolven.. De laatste keer kwam er maar 20 cc uit.. Word er echt onzeker van.. Ga misschien toch maar een electrische kolf proberen, dat werkte in het ziekenhuis heel goed!

En kan ik dan iets later ook nog kolven? Maakt dat uit voor haar eigen voeding?

Graag jullie adviezen!

Snuffeltje; Zet m op meis! Ben benieuwd!

Mooi gedichtje zeg!

Ryanne, wat fijn dat je je broeken weer past! Ik heb zojuist ook weer een oude broek aangetrokken, maar komt wel een klein buikje bovenuit! :)

Wendy, wat een lekker ventje zeg! :)

xxx

3. Margrietje

Margrietje Actief lid

18 nov 2008
    166
    0
    0
    Goedemiddag!

Ik weet het niet zeker maar ik heb het idee dat ik net een beetje vruchtwater ben verloren.. Ik lag op bed en kon het niet ophouden.. het waren maar een paar druppen. Nu heb ik al een uur last van harde buiken om ongeveer het kwartier... Als het erger wordt bel ik naar de vk. Maar nu wacht ik nog maar even af, misschien is het wel vals alarm..

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    succes margrietje !!! hoop dat het eindelijk zover is

5. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    @ margriet: spannend hopelijk zet het door.

@Lindas: ik kolfte in het begin de borst die ik niet voeden vlak voor dat Logan kwam voor de voeding.
    als je ongeveer de tijd weet wanneer ze komt dan kolf je daar voor. zo zorg je dat de voeding van de andere borst niet gestoordwordt voor haar en kolf je wel regelmatig om voelde op te bouwen.
    hou er rekening mee dat kolven lang niet zo veel opleverd als dat Liv zelf drinkt.
    ik heb bij mijn linkerborst dat er soms ook maar 20 cc uitkomt heel vreemd hoor want uit de rechter komt met gemak 120 cc.
    gewoon rustig aan doen.
    sterkte.

6. moeke321

moeke321 Bekend lid

17 aug 2008
    723
    0
    0
    @margrietje: als het vruchtwater is heb ik gehoord dat je op de achterkant van je hand moet blazen (op de wc denk ik ;) ) en dan wanneer het weer komt kan het vruchtwater zijn. En je harde buiken zijn ze pijnlijk??

ego: heb vandaag een beetje bloed verloren, maar was echt ieniemienie weinig. Nog niet de prop die ik wel verwacht...
    verder veel harde buiken en mijn beste vriendin (die ook de naam heeft geraden..) denkt dat het vannacht gaat beginnen!! hihi, ik hoop dat ze gelijk heeft maar na die valse start van zondag geloof ik het niet zo snel meer

word vandaag wel behoorlijk gek van mezelf, weet niet wat ik met me aanmoet. Heb zo'n wanhopige dag waarop ik het allemaal niet zie zitten, morgen maar eens wat afleiding zoeken want zo word ik weer gek! whaaah

7. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    #12267 Nynke31, 24 jul 2009
    Laatst bewerkt: 24 jul 2009
    @LindaS: ik dacht dat er 1 uur tussen kolven en voeden moet zitten. Ik kolf als ze in bed ligt na de voeding of ik leg haar in het wipstoeltje naast me. Kan ik toch aanraken of speen/pink geven als ze huilt. Soms doe ik ook tegelijkertijd voeden en de andere borst kolven. Je krijgt er vanzelf handiheid in.
    Je kunt inderdaad later kolven. Het gaat er toch om de productie in stand te houden en geen voeding over te slaan. Ben er soms ook flexibeler in.

Ik heb steken in mijn tepel en borst tijdens en ook nog wel na het voeden. Vraag me af wat dit kan zijn, spruw of toch verkeerd aanleggen?

8. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    @ alle nieuwe mama's; Gefeliciteerd met jullie lieve beebjes!!

@ Kristel86, je hebt gelijk, wij blijven echt als laatste over hier...
    Ik vind het niet leuk meer, ik wil oooooooooooooook!
    ps. net wel slijmprop verloren....zou het dan?

9. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    @ margrietje

Spannend hoor! Succes en ik hoop voor je dat het doorzet!

10. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Jojo: Ik zal je hoop geven ik verloor ook me slijmprop in stukken ineens en toen zetten het door dus ik hoop het voor je meid...

11. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    @shay01!

Ja jij trouwens nog van harte gefeliciteerd!! :p:)
    Waar is je nieuwe banner???
    Ja ik hoop het echt hoor, alleen ( sorry) hij was niet met bloed, wel donkergelig, beetje ranzig praatje. Maar dit was hem wel toch?

12. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Wat mooi Gyino! Heb hem gestolen van je..

Spannend jojo, margrietje en nicole..

ik hoop echt dat het door gaat zetten bij jullie!

13. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Jee, wat een positieve tekens hier ineens allemaal!

@Margrietje: Ik duim voor je dat het idd vruchtwater is en het snel doorzet!

@Nicole: Beetje bloed is ook een goed teken! *Duimt dat het vanavond of vannacht losbarst allemaal :p*
    Al nieuws van Snuffeltje of niet?

@Jojo: Slijmprop? Dan kan het heel snel gaan! *Duimt*

@All: Nou, hier gebeurt er nog steeds niks hoor... Ben met het volgende homeopatische middeltje verder gegaan omdat de eerste niks deed (in overleg natuurlijk) en heb wel veel ergere voorweeën vandaag die langer aanhouden, maar ze doen nog steeds niks hoor! :( Bmm voelt namelijk nog steeds hetzelfde als bijv. een week geleden... Bah! :x
    Ik ben de moed ook een beetje aan t opgeven.. Al die pijn steeds, maar wat is het nut er nu van als het niks doet :(

14. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Jojo: ja ik ga zo eens kijken voor me nieuwe banner... Maar zo begon het bij mij ook en later kwam er dan een beetje roze bij enz dus ik hoop het echt voor je meid... Ik hou je in de gaten haha

15. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Jojo duimt voor alle rommelende juli mama's en mezelf erbij!!!

16. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    @ shay

Dat klinkt hoopvol! We gaan ervoor allemaal vannacht ok?!

17. Hallo Dames!!

Hier even een berichtje van MIJ!
    Alles gaat hier super goed... Priscilla doet het echt fantastisch!
    Borstveding gaat super!
    Priscilla is echt een HEEL tevreden meisje, huilt alleen als ze moe is en als ze wil eten.
    Slaapt veel, en in de nacht komt ze na 5 a 6 uur!!
    HEERLIJK!
    Zal zo even wat foto's plaatsen van mijn Prinsesje!
    En in volgend berichtje even mijn bevallings verhaal!

@ nieuwe mama's: VAN HARTE GEFELICITEERD!!
    @ rommelende: SUCCES!

Dikke Knuffel,
    xmamadianax, trotse mama van Angelina en Priscilla

18. Het begon allemaal op Donderdag 9 Juli 2009...
    Die avond ben ik nog even gezellig met vriendin (Ilona) naar de Gardo geweest.
    Ik wilde nog even een badzitje halen.
    Ik zei nog tegen Ilona: "ik ga er weer overheen, ik red het niet voor of op 10 juli".
    Thuis gekomen even lekker gekletst, en daarna lekker me bedje in gekropen.
    Adrie kwam even later ook naar bed.
    Net toen we in slaap vielen (23.30) voelde ik wat nattigheid
    Dacht eerst bij mezelf... plas ik nu in me broek??
    Wilde me omdraaien en toen volgde er een vloedgolf
    Ik tikte Adrie aan en zei: "volgens mij zijn mijn vliezen gebroken".
    Waarop Adrie slaperig zei:"Nee he!"
    En ja hoor... het bleef druppelen.
    Aangezien de kleine niet ingedaald was moesten we meteen de dienstdoende verloskundige bellen.
    Dus zo gezegd zo gedaan.
    Een kwartier later was ze er al, en ze ging toucheren...
    Had 2 cm!
    Dacht bij mezelf... Dat gaat lekker!! Nog geen wee gehad!!
    De verloskundige zei tegen ons dat als de weeën gingen doorzetten we haar maar weer moesten bellen.
    A fijn, zij ging er vandoor, ik moest op bed blijven.
    Ze was nog niet eens weg en de eerste weeën begonnen al.
    En gelijk al om de 3/4 minuten.
    En dat ook al gelijk een uur lang achter elkaar.
    Ik wilde niet lastig zijn dus we wachtte nog een half uurtje langer.
    Ze bleven om de 3/4 minuten komen, dus maar weer gauw de verloskundige gebeld.
    Met een kwartier stond ze weer voor de deur.
    Weer even getoucheerd... 4 cm!
    Dat ging snel!!
    Nog steeds was de kleine niet ingedaald
    Ze belde de gynacoloog om te overleggen.
    We zouden het nog even aankijken...
    2,5 uur is de verloskundige bij me geweest, en toucheerde weer en weer.
    Dit keer bleef het steeds bij 5 cm hangen.
    De weeën waren niet krachtig genoeg, dus de verloskundige zei dat we beter naar het ziekenhuis konden.
    Ik werdt met een ambulance vervoerd, omdat ik moest blijven liggen.
    Aangekomen in het ziekenhuis had ik 6 cm!
    Zal wel door de hobbels gekomen zijn
    Daar kreeg ik een infuus, met de aller laagste dosis weeën opwekkers.
    Toen ging het snel... van 6 naar 8 cm en van 8 naar volledig!
    Heb een 15 minuten moeten persen en daar was ze dan!!
    Op 10 Juli 2009 DE uitgerekende datum!om 6.57 uur 3270 gram en 51 cm!
    Prinsesje nr 2!! ONZE PRISCILLA DIANA!
    Wat een wereld wonder!!

19. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Van Harte gefeliciteerd mama Diana met jullie prinsesje!

Hoop dat het bij mij ook ineens begint zometeen, voel nu nog helemaal niks....:(

20. Safiya

Safiya Actief lid

24 sep 2007
    209
    0
    16
    op een paars wolkje
    Goede morgen meiden!

weer een paar mama's erbij!!! joepieee gefeliciteerd meiden!
    zo langzaamerhand zijn er nog maar een paar over he! pfff ik ben wel een beetje jaloers hoor..begin nu toch ook wel op mijn eindjes te lopen..alles doet pijn, een broek normaal aantrekken is er niet meer bij...begin toch ook wel bang te worden voor de bevalling af en toe..ivm het overlijden van mijn 2e kindje vlak voor de bevalling..het komt allemaal zo dichtbij, hij is op 3 augustus overleden en geboren op 4 augustus..tis nu weer een mannetje en het zou zo maar kunnen dat we nog even rondlopen en rond die datum gaan bevallen...lijkt me ook wel weer heel byzonder..op die dag laten we altijd 100 ballonnen op voor ons mannetje..dan zou een verdrietige dag ook een feestelijke dag worden..op zich wel heel mooi...maar goed hoop niet zo lang door te lopen, de stres en de laatste loodjes klachtjes beginnen me nu toch ook echt wel te breken..:( beebje wanneer kom je nu???

genoeg geklaag!

alle rommelende dames, ik hoop van harte dat het doorzet meiden! suc6

knuf

Deel Deze Pagina