Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loulou79

loulou79 Actief lid

29 jan 2008
    390
    0
    0
    Goeiemorgen,

Alle dames die bevallen zijn. gefeliciteerd!!

Wachtende dames, het lijkt een eeuwigheid die laaste dagen
    maar als de kleine er is dat vliegen ze voorbij. Suc6

Ikzelf ben behoorlijk aan het klooien met van de kolf weer terug te gaan naar de borst. kost veel tijd maar uiteraard de moeite waard. Sorry dat ik niet reageer op iedereen ben heerlijk aan het geniten van mijn gezinnetje!!

2. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Goedemorgen dames!

Jeetje, heb een lekkere nacht achter de rug! :) Ons prinsesje kwam om half 2 en sliep tot 5 uur, had een kwartiertje lang last van krampjes en sliep vervolgens tot kwart over 8 zonder voeding! Daarna lekker aangekleed, opnieuw gevoed en nu ligt ze weer te slapen! :D Mama is blij!

Ze is wel een beetje onrustig in haar slaap, veel aan het persen.. Ben wel benieuwd wat het CB vanmiddag zegt!

Tweede kindje; moet er nu nog niet aan denken hoor! Ben al druk genoeg met Liv! Hoewel weinig leeftijdsverschil wel leuk is, wil ik toch nog zeker een jaartje wachten!

Dames die vandaag ingeleid gaan worden (ben de namen even kwijt) SUCCES! Zet m op! :)

xxx

3. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    goedemorgen dames,

nou hier geen luierpret gehad vannacht.
    heb wel 2 uur lang met Logan op gezetten en zijn buikje gemasseerd.
    en heb verschrikkelijk gejankt vind het echt heel erg dat ik niks voor hem kan betekenen.
    net het cb gemaild nu wachten tot ze terug bellen.

ik hou jullie op de hoogte.
    liefs gyino

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ook hier geen rustige nacht gehad voor de verandering. normaal slaapt onze knul bijna hele nacht door, 1x wakker voor fles rond 3uur en dan slaapt ie weer fijn door. maar vannacht heb ik ook ruim 2 a 3uur met hem op schoot gezeten, dan weer terug in bedje als ie weer eindelijk sliep, lig je net zelf weer in bed begint hij als een bezetene te gillen en huilen, bah dat is niet fijn om te horen, en inderdaad frustrerend dat je niks kan doen

maarja hij had gister hele dag door geslapen, we waren dagje ikea en hebben hem niet 1x gehoord, moest hem zelfs wakker maken voor fles (met veel moeite! want meneer sliep goed door)

vanavond maar even wat actiever houden voor het slapen gaan :p o help meneer begint weer te huilen, na zo'n onrustige nacht zou je toch denken dat hij moe is maar nee, alleen mama is bekaf ...

5. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Roos & Gyino; Balen dat jullie zo'n lange nacht hebben gehad.. Zielig he?! Je weet gewoon niet wat er is met die kleintjes en kan zo weinig voor ze doen..

Hoop dat je snel antwoord krijgt van het CB Gyino!

Waarschijnlijk begint Damian nu ook krampjes te krijgen, begint zo rond de 2 / 3 weken.. Echt heel sneu! :(

Liv heeft trouwens wel steeds wat meer wakkere momentjes! Dat ze gewoon lekker bij je op schoot zit en van alles zit te bekijken! Dat is zo leuk! Vanaf 6 weken kunnen ze zichzelf ook wat beter vermaken, daar verheug ik me toch stiekem wel op! Wat meer interactie lijkt me heerlijk! :) Of is dit een rare gedachte?

xxx

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    @ LindaS: ook hier een uk die steeds meer wakker is, en meer om zich heen gaat kijken (nu al!) hij volgt me nu ook als ik langs de box loop, zijn hoofdje gaat welliswaar te traag om mij te volgen maar het proberen van hem ziet er grappig uit :D vind dat hij sinds paar dagen ook wat helderder uit zn ogen kijkt, echt super en ook ik kan niet wachten tot hij wat actiever word :D
    Leuk is dat om te zien hoe ze veranderen he :D:D:D:D

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja ik moet inderdaad een jaar wachten in verband met de keizersnee maar de gyn zei al dat als ik ouder was geweest dat ze dan minder dan een jaar aanraden omdat je dan niet veel tijd hebt... Ik wil ook minstens een half jaar wachten en als we er echt voor gaan dan bel ik nog wel even met de gyn. Ik hoorde dat het litteken van de keizersnee ook kan scheuren maar dat het bijna nooit gebeurd.

Ik heb na de keizersnee nog 2 dagen aan de ruggeprik gelegen. Ik kon helemaal niks, mijn benen waren nog verlamd maar heb geen pijn gehad. Daarna was het nog wel even moeilijk met opstaan en lopen maar na een week was de meeste pijn toch wel weg... ik heb mazzel gehad denk ik.

@poepen Emma poept echt bijna elke luier helemaal onder. Ik ben echt verbaasd als ze een keertje alleen geplast heeft.

Het is al bijna geen juli meer (snik snik) nog maar een paar meiden en dan zijn we allemaal van (gezonde) kindjes bevallen!

8. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @sabientje: ze mogen toch nog helemaal geen nutrix?

@debby: kan me voorstellen dat je baalt dat je een jaar moet wachten. Wij zijn na 6 maanden er weer voor gegaan en helaas heeft dit nog 19 ronden geduurd voordat ik zwanger was van Isis. Hoe gaat het met BV/kolven en wat heeft de lactatiedeskundige gezegd?

@mini me: de swing kun je dagelijks 1 tot 2 keer gebruiken, maar blijkbaar niet om alle voedingen ermee te kolven. Dat advies kreeg ik in de thuiszorgwinkel.

@loulou:ik ben ook aan het proberen om Isis meer aan de borst te laten drinken. Maar ’s middags en ’s avonds doet ze er lang over en heeft dan nog niet genoeg L

@linda: voor mij mag het ook wel wat aktiver. Ze ligt qua ontwikkeling gelijk met de juli baby’s, dus voor mijn gevoel duurt het nu al lang genoeg.

Hier ook een slechte nacht. Ze kwam om 3.30, 4.30, 5.30 en toen om 7.30. Maar moest er al om 6.30 uit omdat mijn zoontje naar het kdv moest. Ben wel weer terug naar bed gegaan en hebben tot 10 uur samen geslapen.

9. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Ohhh, het is alweer bijna augustus! Jeetje, wat vliegt de tijd!

Krijg zo visite, dus ga ff snel wat eten!

xxx

10. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    middag all :)

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

*breekt in*
    klopt, en wij augustusmama's staan al helemaal klaar om het stokje over te nemen :D
    *breekt weer uit*

12. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Hallo dames,

Jojo en Vlekkengek: Veel succes dames. Dat het maar mag opschieten voor jullie!

Sucre, Gyino en Passie: Wat een droppies!!! Leuk hé, dat alle kindjes al zo'n eigen gezichtje hebben.....

Mini me: Toen ik 3 dagen na de keizersnede eindelijk van het infuus, ruggeprik en katheter af was ben ik gelijk zoveel mogelijk gaan lopen (nou, ja, wat je lopen kan noemen). Heb eigenlijk te veel gedaan hoor. Heb de eerste week wel heel veel last gehad hoor. Het enige waar ik nu mee zit is dat de huid rechtsboven mijn wond gevoelloos is, en alles is nog een beetje opgezet....

Wbpepe: Apart kaartje zeg! Is het je eigen kindje op het kaartje?

Debby: Een 2e?!?! Poeh.....ik zou er niet aan moeten denken!!! hahaha. Maar ja, dat zeggen er heel veel en na een tijdje schijnt het toch te gaan kriebelen.

Snuffeltje: Welkom terug meid.

Wakker kindje: Volgens mij slaapt Dane heel weinig. van 9.00 uur tot 0.00 uur slaapt hij bij elkaar iets van 5 a 6 uurtjes. Dat is toch weinig?

Boxvraagje: Wie laat zijn kindje overdag in de box slapen? En wat hebben jullie dan in de box of om hem/haar heen? Leggen jullie je kindje gewoon op het boxkleed of heb je daar nog wat onder etc??

Groetjes,
    Wendy

13. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Ben ik weer! Straks even kijken hoe het met iedereen is! Vast weer nieuwe kindjes? Ik heb zaterdag weer borstontsteking gekregen, koorts tot tegen de 40 graden weer en pas nu is temp weer normaal maar zo voel ik me nog niet...
    Frank doet het prima, na twee dagen van constant aanleggen toch maar een speentje gegeven en wat een rust! Hoewel ik ontzettend pro-borstvoeding ben begin ik toch een hekel te krijgen aan de 'borstvoedingsmaffia'... speentje mag niet, tepelhoedje niet, kolven en flesje niet, laten huilen niet.... dat is wel leuk als je geen klachten hebt, je enorm fit voelt en genoeg energie hebt maar anders gaat het er toch om wat het beste voor jullie beiden is? Wat heeft die kleine nu aan een doodzieke moeder die met kromme tenen zit te voeden?
    vond het trouwens prachtig (en reuze relaxed) om 'vriend' een flesje te zien geven. Probeer nu de borst met tepelkloof (ik weet niet waarom ze beweren dat je die maar 1 keer krijgt, de tepel is echt groot genoeg voor een volgende op een andere plaats) eerst te kolven terwijl de kleine de andere (iets minder pijnlijke) borst heeft en dat gaat prima.

Genoeg ego, ben benieuwd hoe het jullie vergaat!

14. daantje27

daantje27 Actief lid

19 mei 2008
    182
    0
    0
    Hoi dames,

Iedereen die bevallen is: gefeliciteerd!!
    Wil even doorgeven dat ik 19 juli bevallen ben van een gezonde dochter Anouska. Heb nog 5 dagen in het ziekenhuis gelegen ivm beginnende zwangerschapsvergiftiging en hellp-syndroom. Gelukkig gaat het nu al een stuk beter.

Liefs Daantje

15. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    @ babyfoon thanks voor alle reacties het word wsl wel een alecto twijfel nog tussen de 85 en de 88

@wbpepe hoe is het bereik buiten van de babyfoon? En hoe gaat het nu eigenlijk verder met je?

@debby echt pijn doet het niet maar het trekt of steekt soms wel.
    Lopen gaat ook nog rustig aan. En vooral als ik meer moe word voel ik m wel hoor.
    Probeer nu zonder de paracetamol maar heb m soms echt nodig
    Wat betreft een 2e baby de eerste jaren nog niet hoor. Eerst maar genieten van onze bart.
    Heb je met de dbx-88 geen last van de blauwe gloed van de led verlichting? En hoe is het bereik buitenshuis?

@snuffeltje wat heerlijk dat alles goed gaat. Geniet maar lekker van Jelle

@nynke31 ik ga toch eens bellen met de thuiszorgwinkel voor de swing of een alternatief. Er moet toch een kolf bestaan die 7x afkolven aankan?

@00wendy00 Dat teveel doen herken ik wel maar word gelukkig al vrij snel teruggefloten door mn lichaam.
    Ik baal er zo enorm van had graag wat meer willen doen. Mn hoofd wil wel maar mijn lichaam mag/kan nog niet gggrrrrr
    Voor de box ik laat Bart 1 a 2 x per dag tussen voedingen in de box voor de rest in zn bed. Ik kijk een beetje of hij na zn voeding in slaap sukkelt of dat hij wakker is. We zijn van mening dat hij in zn wiegje op een goed matras beter af is dan op een boxkleed. Ik vouw ook wel eens het voedingskussen dubbel met een wiegenmatrashoesje eromheen.
    Dan ligt hij zacht maar ook stevig. Over hem heen leg ik een badcape totaan zijn oksels. Anders trappelt meneer m eraf.

@deetje Ik heb in het zh na de keizersnede 4 dagen lopen kl***n met aanleggen. Bart en ik raakte hierdoor ontzettend gestrest. Hij kreeg bijna geen bijvoeding en zat toen we thuiskwamen in een “dip”. We hebben toen de afgekolfde melk met kunstvoeding aangevuld tot 50cc (bv was nog niet goed op gang door de ks) De volgende dag was hij het mannetje weer.
    Weer geprobeerd aan te leggen maar hij lijkt niet goed te weten wat hij met de tepel aanmoet. We hebben toen besloten om af te kolven en de bv te geven met de fles. Dit gaat super. Hij drinkt goed en we zijn allemaal een stuk meer relaxed.
    Zo zie je maar dat er niet 1 manier is. Doe wat voor jou goed voelt en volg daarin je hart

Voor alle mama's die nog zitten te wachten of aan het rommelen zijn hou vol meiden!!!

16. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Zo even laten weten dat ik nog leef! Valt niet mee met een lastig peuter van 15 maanden en veel bezoek om het forum bij te houden.
    Janiek haar spruw is zo goed als over, maar wil nog even de huisarts voor de zekerheid bellen, omdat ik nog wel witte puntjes op haar tong en gehemelte zie. Verder schommel ik met de fles tussen 50 en 70 cc per fles. Er gaat gewoon niet meer in.

Alle nieuwe mama's van hart gefeliciteerd!!

boxkleed: Ik laat Janiek overdag vaak in de box slapen. Als ik s middags een dutje gaan doen, dan leg ik haar weer in de wieg. Ik denk dat ze per dag een uurtje of 4 in de box ligt. Ze ligt dan op het boxkleed met daarover heen een wikkeldeken. Wanneer het kouder wordt, kan ik deze om haar slaan. Daarnaast heb ik altijd een spuugdoekje onder haar hoofd liggen. Dat is makkelijker te vervangen en te wassen dan de wikkeldeken.

2de kindje: Janiek is mijn 2de kindje en er zit 16 maanden tussen. Omdat de eerste wat langer op zich heeft laten wachten, gingen wij er vanuit dat de tweede ook niet meteen raak zou zijn. Maar we hadden geluk! Als ik jonger was geweest dan had ik er toch wel graag iets meer tijd tussen gelaten. Ons zoontje loopt net en je kon hem niks uitleggen over mijn dikke buik en zijn babyzusje die in aantocht was. Het kleine leeftijdverschil is straks wel leuk denk ik, omdat ze dan wel echt met elkaar kunnen spelen.
    Maar waarom die haast als je nog onder de 30 bent, om binnen een half uur weer zwanger te zijn? Het is sowieso verstandig om je lichaam een jaar te geven om te herstellen en minimaal 9 maanden.

Reclame: Ik ben helemaal kwijt wie zijn zoontje er meespeelt in een reclame. Ik dacht dat het een spotje was van het voedingscentrum. Ik heb deze nu een paar keer voorbij zien komen en wat een schattig kereltje! Hij doet echt super, dus het kan niet anders dat zijn moeder apetrots is. En terecht natuurlijk!!

gehoortest: de gehoortest was bij Janiek niet gelukt. Ze hebben het wel een half uur geprobeerd, maar nada, niks. Ik werd er helemaal krielig van en de kraamtranen zaten hoog. Vorig week een herkansing gehad en nu ging de test in 1x goed.
    Was wel een opluchting. Zijn er nog meer kindjes waarbij de gehoortest pas de tweede keer goed ging?

En ik zal mijn banner eens gaan aanpassen, want dit is natuurlijk geen gezicht!

groetjes, Aurelie

17. jane1984

jane1984 Actief lid

27 jul 2006
    115
    0
    0
    Hoi meiden!!

nou ik ben net bij de vk geweest en ze vertelde me dat ik vanaf zaterdag 41 weken zelf mag kiezen om gestript te worden of een inleiding.
    Maar haar advies was toch om niet zomaar voor en inleiding te kiezen omdat de bevalling veel pijnlijker is en de kans op complicaties zoals kunstverlossing of keizersnee veel groters is.hoe graag ik mn kindje ook wil zien doe dat dan ook maar niet dan eerst maar met strippen proberen en inleiden doen ze zoiezo wel met 42 weken.

maar ze had sterk het vermoeden dat het er voor zaterdag wel zou zijn omdat mn zoontje voor de 40 weken geboren was.

hoe staan jullie hier tegenover of heeft ervaring met een inleiding met 41 weken.

Ik hoop gewoon weer thuis te bevallen.

groetjes jane

18. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Daantje, gefeliciteerd met je dochter Anoeska. Lekker genieten en doe het rustig aan!

Sabientje, ahh, 3 weken zonder je kindjes. Lijkt me wel heftig. Fijn dat je meisje al zo goed doorslaapt hoor.

Passie, leuke foto's! Fijn dat je meisje je al aardig door laat slapen s'nachts.

Gyino, mooi mannetje hoor. Geef je hem de borst? Dan kan het voorkomen dat kindjes soms een paar dagen niet poepen. Maar als hij er last van lijkt te hebben is het wel heel sneu ja. Regelmatig met de klok mee masseren, bij het verschonen beentjes een tijdje omhoog houden en temperaturen. Hopelijk voelt Logan gauw wat verlichting! Owh, ik lees dat je een zware nacht hebt gehad. Dikke knuffel meis.

Jojo, heel veel succes vandaag!

Minime, ik heb dat ook hoor, niet continu die roze wolk. Het is gewoon erg zwaar, die gebroken nachten en het vinden van een ritme. Onze levens zijn totaal veranderd, maar ik zou het ook echt niet willen missen. :)

Babyfoon, wij hebben de alecto dbx85 geloof ik. We zijn er heel erg tevreden over.

Debby, ik wil niet binnen een jaar weer zwanger worden en mijn man ook niet. Ik wil eerst volop van Lucas genieten. Aan de andere kant leek het me wel altijd erg leuk om 2 kort op elkaar te hebben, maar als ik in mijn omgeving kijk, lijkt het me wel heel erg zwaar.

Snuffeltje, wat fijn dat het goed gaat met jou en Jelle. Geniet lekker en rust goed uit!

Loulou, succes met de bv. Wat een investering he. Het kost wat energie, maar inderdaad, het is voor een goed doel.

Linda, heerlijk zo'n nacht! En leuk he dat je kleintje steeds actiever en alerter wordt. Is zo genieten!

Roozjuh, ik had ook zo'n nacht. Ben tot half 2 met hem bezig geweest. Lucas viel bij mij in slaap, maar zodra ik hem in bed legde was hij weer klaarwakker. :( Om 5 uur kwam hij alweer. Ik was nog zo moe.

Nynke, doe het maar rustig aan vandaag. Straks nog even een tukje doen?

Wendy, Lucas slaapt overdag ook maar weinig hoor. Blijkbaar hebben ze allemaal een andere behoefte. In de box valt Lucas ook wel in slaap. Omdat het nog warm is, leg ik alleen zijn badcape over hem heen. Maar die schopt ie meestal snel weer af. :D

Deetje, jeetje, alweer. :$ Sterkte meis. Lucas krijgt al vanaf week 1 een speen en dirnkt zowel aan de borst goed als uit de fles.

Aurelie, fijn dat alles goed gaat!

Jane, hopelijk gaat er voor zaterdag iets gebeuren. Succes!

19. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hey allemaal :)

Kom even snel langs om te vertellen dat ik na een zware bevalling, zondag, weer lekker thuis ben met mn meisje!
    Met haar gaat alles super, met mij wat minder, maar dat komt ook wel weer goed!

Ik zal gauw proberen mn verhaal te schrijven, maar ga nu eerst even uitrusten :)

Tot later! :)

@de dames die nog moeten: Ik duim dat het gauw zo ver is voor jullie!

20. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Maar eerst even spammen natuurlijk :)

Deel Deze Pagina