@ wendy wij gebruiken barleduc. Dit werkt ook stimulerend om te poepen (ons meisje had daar moeite mee) @ CB hier iemand thuis geweest met twee weken en afgelopen donderdag voor t eerste consult. 27 augustus moeten we voor de eerste spuitjes @ foto's wat een lieve kindjes weer zeg.
onze uk zit vaak in de draagzak ban baby bjorn, kan meteen al! om de dag met uk in draagzak naar de winkel lopen. hij valt dan altijd heerlijk in slaap @Wendy: kan je niet helpen kwa huilen, damian huilt nooit, alleen als hij honger heeft maar dan gaat ie eerst kus-geluidjes maken haha heel grappig. dus ben meestal eerder met fles dan dat hij begint te jengelen. wat water betreft, wij doen kraanwater in waterkoker, afkoelen en dan in een literfles waar bronwater in heeft gezeten en dat bewaren we in de koelkast. en als hij moet drinken warmen we t even lichtjes op in de magnetron. we zijn ook keer naar ikea geweest en was water vergeten, toen gewoon kraanwater gebruikt en damian dronk t gewoon op zonder rare gevolgen ofzo
Linda, wat zei de dokter? Wendy, als ik Lucas niet bezig hou, huilt hij ook makkelijk lang hoor. Shira, jouw verhaal klinkt als de mijne. Lucas was ook steeds heel erg onrustig na de voeding. En als hij dronk, dronk hij slordig en kloekte hij enorm. Het leek echt te veel voor hem. Ik ben toen ook steeds 20 ml gaan afkolven, voor Lucas aan de borst ging. Daardoor dronk hij veel beter, spuugde hij minder en leek hij wel minder last van krampjes te hebben. Hopelijk gaat het bij jou ook lukken. Ook ik moet minimaal 3 uren tussen de voedingen houden, zodat Lucas heel erg honger heeft en dus de borst goed leegdrinkt, met name de vette achtermelk. Succes meis! Het is even investeren, maar je krijgt er een tevreden baby voor terug! Mezelf, hechtingen zijn net verwijderd. Vk vond verder dat het er goed uit zag. Wel raadde ze me aan om contact op te nemen met de huisarts. Ik kan namelijk heel moeilijk poepen. Ik vind het soms pijnlijker dat een bevalling.
@ CB: net gebeld en schijnt dat ik 10juli ofzo al een brief heb gehad (niks ontvangen!) en heb 13aug een afspraak, maargoed dat ik dus even belde
Gefeliciteerd Sucre! Wel zo leuk ook voor Lucas een speelkamaraadje er bij zometeen!!! Wat super om te lezen dat bijna iedereen ondertussen is bevallen, en een wolk van een zoon en dochter hebben gekregen! Lekker genieten van je kraamtijd!!! Leuk ook om te lezen dat de kids het zo goed doen allemaal! Arthur groeit ook goed op de BV, vind het heerlijk om hem lekker bij me te hebben als hij gevoed word. Echt een momentje voor ons samen! De andere jongens vinden het ook helemaal geweldig een baby broertje erbij dus dat is wel erg leuk allemaal!
gefeliciteerd sucre! @cb: hielprikje was in het ziekenhuis gedaan. Voor de gehoortest kwam iemand langs toen emma thuis was en na 2 weken kwam er nog iemand voor de intake. Met 6 weken had ik de eerste officiele afspraak (afgezien van weegspreekuur want daar was ik wel een paar keer geweest) en nu moeten we 17 augustus voor het eerste prikje, vind het zo eng! @wendy: fv hier gewoon met kraanwater opgewarmd in de magnetron. Volgens het cb hoeft het niet meer eerst gekookt te worden. Ik vroeg me eigelijk af of het niet gewoon met warm water uit de kraan kan. Zal dat nog een keer navragen. @huilen: Emma huilt als ze wilt eten of als ze aandacht wilt (lees als ze wakker is). Zodra we haar dan oppakken is ze stil. Ze ligt dus eigelijk altijd bij ons als ze wakker is. Het cb zei dat je af en toe wel mocht laten huilen maar ik hou dat nog geen 5 minuten vol. Hooguit om ff snel nog wat drinken te pakken ofzo. Ik heb ook voeding voor hongerige babys gehaald en ga dat vannacht proberen. Emma komt echt nog om de 3 uur ook s nachts en wil eens kijken of het hier ook lukt. Vraagje: Weet iemand die formule hoe je kan uitrekenen wat je kindje minimaal moet eten?
Debby, je kindje moet ongeveer 150 ml per kg per dag krijgen. Weegt je kind 4 kg, dan krijgt hij dus 4 x 150 ml = 600 ml per dag. Dat verdelen over het aantal voedingen dat je geeft, bijvoorbeeld 6 voedingen. Dan geef je per keer 100 ml.
Ik dacht dat de draagzak van babybjorn pas vanaf 6 weken mag. Vind hem fijner dan de draagdoek, maar durf haar nog steeds niet erin te doen. Omdat ze te vroeg geboren is, ze is wel al bijna 9 weken, maar uitgaand van de uitgerekende datum nog niet. Dus ik wacht nog maar ff. Denk dat ik het morgen aan de kinderarts vraag. @huilen: ik vind dat Isis best veel huilt. Na de fles, bij het naar bed gaan. En tussen door. Aan de borst lijkt ze heel tevreden, maar omdat ik kolf, geef ik die niet altijd. Dan kolf ik de keer erna veel te weinig. Ben blij als we straks de 3 maanden voorbij zijn en de krampjes sowieso al voorbij zijn. Dan maar hopen dat ze wat vrolijker gaat worden. Zoals het nu gaat, zie ik soms niet meer zitten.
hier geen schema, hier op verzoek gewoon. elk kind is namelijk anders. je uk weet zelf het beste wanneer hij weer moet eten.
Gefeliciteerd Sucre! Ik ben toevallig vorige week ook weer tante geworden, echt een babyboom hier! Verder voed ik op verzoek, ik denk ook at elk kindje anders is maar toch is het met flesvoeding denk ik anders?
Goedemiddag dames, vandaag een lekker relax dagje. Vanaf vanavond gaan we proberen om logan in zijn eigen kamertje te laten slapen. denk dat ik het meer spannend vind dan dat het hem iets zou doen. @ slaap kleding: ik kwam er vanochtend achter dat Logan een koud bedje echt niet leuk vind en een trappelzak ook wel prettig is. dus heb nu een kruikje in zijn bed gelegt op het moment dat ik ging voeden en een t-shirt er van mij overheen. en hem in zijn trappelzak gedaan. hij ligt dan alleen in zijn rompertje in de trappelzak meer niet want het is zo'n 23 graden. wel wilt hij de kruik bij zich hebben in bed. wat dat betreft lijkt hij op zijn moeder alles lekker warm. nou ja als het hem gelukkig maakt. maak trouwens de kruik niet al te warm. @ roozjuh: of venkelthee slecht zou zijn weet ik niet. cb stelde het zelf voor. en je moet hem ook niet heel veel geven. 10 cc per keer is echt het max. @nelizzz: ooh wat een mooi bevallingsverhaal. had er ook ooit eens over na gedacht om in bad te bevallen. maar ga er als ik zo jou verhaal hoor misschien voor een 2de toch serrius over nadenken. @ wendy: moet eerlijk zijn dat ik het niet echt bij hou hoeveel Logan huilt. maar hoor wel vaker dat 3 tot 4 uurtjes huilen niet veel is. als het maar geen 3 uur achter elkaar is want dan is er echt wel iets aan de hand. ik raakte ook onzeker door het jengelen van Logan. mijn moeder vertelde het volgende; "huilen is het enige wat op dit moment je kindje heeft om zichzelf bewust te maken. het kent geen woorden om zichzelf uit te drukken. ook moet je bedenkten in welke status je kindje leeft. je moet het zien als een vorm van meditatie waarin alles van geluid en indrukken als een choas binnen komen en je er geen grip op hebt en er ook niks tot weinig mee kan. met huilen maak je je zelf bewust." vond dit wel logisch klinken en het gaf me ook een andere kijk op huilen. ben toen ook veel beter gaan luisteren naar wat voor huil het is. nu merk ik dat Logan even huilt voor hij gaat slapen vooral als hij de slaap niet kan pakken. we zijn nu bezig om een routine te maken voor het slapen zodat hij zich daar op een geven ogenblik aan vast kan houden. het lijkt te werken, ben benieuwd. ik ben ook echt super onzeker met alles was ik doe. had het van het weekend echt te pakken. heb wel 20 keer me moeder opgebelt voor advies en zelf ook wel 3 uur gehuilt omdat ik het niet meer wist. maar kijk wel naar je kindje, is Dane ontevrede en verwaarloosd. volgens mij niet, als ik zo je foto's bekijk. dus doe je het echt wel goed hoor. @lindas: hopelijk krijg je iets van Liv helpt. @spirit: herken het huilen na een lange auto rit. hier ook al 2 keer mee gemaakt met lOgan. 2x een hele nacht op zitten omdat wij naar een verjaardag moesten. we zien dus even af van het lange rijden. @sucre: gefeliciteerd met je nichtje. van het weekend hadden we de wii ative gekocht, ben begonnen met het 30-dagen uitdaging. gelukkig hebben we nu een rust dag want heb best spierpijn maar het is echt super leuk. zo ga nu even de was doen voor die kleine ridder van me komt om te eten. ooh en morgen is hij al een maand wat gaat het snel. gr. Gyino
Wowie zie dat ik en vlekkengek de enige nog zijn die moeten bevallen. hier weer terug van de VK. Enne het is weer niet gelukt het strippen. Had het wel in mijn achterhoofd dat het niet zou lukken want dan zou de teleursstelling wat minder zijn. Baarmoederhals was wel al verweekt maar nog geen ontsluiting of wat dus we hebben pech!!! Beebie zit wel goed volgens mij. Wat nu??? Ik sta in ieder geval nog t/m morgenavond onder controle bij de VK. Maar ze gaan me wel al vandaag aanmelden bij het ziekenhuis en daar kan ik morgen een telefoontje van verwachten waar ik morgenmiddag of woensdag al terecht kan w.s. En dan gaan we daar de hele rataplan bespreken. I ding staat wel vast vanaf woensdag sta ik onder de gynaecoloog en moet ik in het ziekenhuis bevallen. En het is nu zeker volgens de VK dat we ij iedergeval ons kindje binnen nu en 4 á 5 dagen in de armen Ik grapte ook nog van zo nou het wordt in iedergeval nu geen klein kindje meer wat ze wel natuurlijk verwacht hadden
Hallo meiden! Onze dame heeft gepoept! Dokter heeft even 'gevoeld' en het kwam meteen op gang! Hopelijk pakt ze het nu zelf weer op! Het was wel een soort pasta, terwijl het altijd wat dunner was.. Maar volgens de HA niet erg! Ben blij! Ze viel ook direct in slaap in de kinderwagen! Liv is gelukkig meestal snel te troosten! Maar ik verheug me er wel een beetje op dat ze zichzelf wat beter kan vermaken.. Ben heel vaak met d'r in de weer! Hopelijk gaat ze nu weer wat vrolijker worden! Ik ga vanmiddag rond etenstijd een flesje kunstvoeding geven! Ik weet dat het niet goed is voor mijn productie, maar ik merk gewoon dat ik wat meer rust nodig heb! De voedingen kosten me veel energie en ik wil daarom proberen borstvoeding te combineren met flesvoeding om na 3 maanden over te zijn naar FV.. Voel me er best schuldig over, maar ik hoop dat 1 voeding vervangen me wat rust geeft.. Of ben ik nu een slechte mama? xxx
fijn dat liv heeft kunnen poepen. wat kan je blij zijn met een hoop shit he en nee hoor je bent geen slechte mama als je een keer fv geeft. ik ben sins vandaag begonnen met anijsmelk te drinken dit helpt de borstvoeding op gang te houden. je kan anijsblokjes halen bij de supermarkt en dan met warme melk drinken. misschien dat het helpt om je productie op pijl te houden. sterkte gyino
Waarom slechte mama? dat wil dan zeggen dat, waaronder ik, elke moeder slecht is die fv geeft ? nee hoor zeker niet. fv is tegenwoordig ook goed voor je kindje. mijn hummeltje leeft nog steeds, niet ziek, weinig tot geen krampjes en slaapt als een roos. niks mis met fv dus
Thanks meiden! Weet ook dat het niet slecht is voor haar, maar iedereen hamert zo op die BV en ik voel me een soort van schuldig.. Stom! Trouwens niet persoonlijk tegen de dames die FV geven, zo bedoelde ik het niet hoor! Ik ga zo eerst ff met vriendlief overleggen, kijken wat hij vindt! Anders wacht ik nog heel ff! xxx
@ LindaS: toen ik vertelde aan mijn familie dat ik zwanger was, en ik toen wel 30x de vraag heb gehad of ik bv gaf en ik nee zei daarop. kreeg ik ook elke keer weer naar mn hoofd geslingerd dat bv het beste is voor je kindje bla bla bla. Ik heb mn oren ervoor gesloten en boeid me niet wat anderen zeggen. Ik zei altijd maar: geadopteerde kindjes zijn ook gelukkig en gezond, die krijgen toch ook geen bv. kwam er 2weken geleden achter dat ik zelf als baby ook fv heb gehad en geen bv. Ik voel me ook niet aangevallen hoor kwam misschien zo over maar ik snap je heel goed, zo voelde ik me ook bij het begin aangezien iedereen maar hamert op die bv. niks van aan trekken meid! doe wat je gevoel zegt. en belangrijkste; denk ook aan jezelf. als bv gewoon té veel voor je is, gewoon fv doen hoor.
@fedi: gefeliciteerd met de geboorte van Roan @deetje: hier ook nog steeds veel in bed hoor... mijn onderkant is flink gehavend, was enorm opgezwollen, zwelling gelukkig al wel weg, maar knip is erg pijnlijk. Hechting heeft ook al deels losgelaten en de wond wijkt nu een beetje. Vraag me echt af of dit nu wel goed gaat komen ben zo bang dat ik nu een enorme vagina eraan overhoud, hebben meer meiden deze angst?? @ani: pfoe herkenbaar!!! hier ook een slagveld... @rian83: van harte gefeliciteerd met Hugo! @gyino: fijn dat hij gepoept heeft, heb niet het hele verhaal meegekregen maar lijkt me fijn dat de medicatie geholpen heeft @snuffel: pfoe ook niet echt een heel makkelijke bevalling! En wat een scheetje is Jelle! hier gaat de bv ook super, Jason drinkt vanaf het begin goed en is binnen 10 dagen van 3230 gram al naar 3540 gram gegaan! groeit als een speer... Heb wel witte kool in huis gehaald, soms zijn mijn borsten enorm opgezwollen en die witte kool helpt dan heel goed. mijn man moest wel goed zoeken want tja, waar vind je witte kool in de zomer???? Ik voel me steeds beter, maar oei die onderkant die doet zo'n zeer!!! @nelizz: gefeliciteerd met de geboorte van Bobbie @bevallingsverhaal: pfoe heb nog geen fut en tijd om dat lange verhaal te typen, komt nog wel... @mouschy: wat een plaatje!!!! zie ik het goed en heeft hij al donkere ogen??? Ik ben zo benieuwd naar hoe Jasons ogen worden, ik heb zelf bruine ogen en ben daar ook mee geboren, mijn man heeft echter groene ogen. Dacht altijd dat buin dominant was maar die van Jason zijn zo blauw! @lotuss: hihi die kusfoto is lief! @ryanne: aaaaah wat een liefie!! @linda: lief hoor zoals ze ligt te slapen @lentel: mooie datum!! maar wie weet komt je wonder toch nog eerder @fleur: van harte gefeliciteerd met Noah! @spirit: ook al zo'n mooi meisje, wat maken we hier toch prachtige kinders... @wendy: begrijpelijk dat je op bent, dat is ook wel weinig slaap! schema van Jason op dit moment: (ongeveer dan) 01:00 voeden tot half 2 slapen tot 05:00 dan voeden tot 05:30 slapen tot 09:00 dan voeden tot 09:30 slapen tot 12:30 dan voeden tot 13:00 slapen tot 16:00 dan voeden tot 16:30 slapen tot 18:00 dan voeden tot 18:30 slapen tot 21:30 dan voeden tot 22:00 slapen tot 01:00 ok dat was het even voor nu, meneer wordt wakker en het is boobytime!!!
@Linda: Ik snap heel goed hoe je je voelt hoor! Ik voelde me ook schuldig toen het met de bv niet wilde lukken, terwijl de keuze voor fv hier gewoon véél beter is. Yentle en ik zijn er allebei relaxt bij en dat vind ik veel belangrijker Als jij je er ontspannender bij voelt dan is het gewoon een goede keuze! Liv heeft meer aan je als jij goed in je vel zit