Tante Sucre en tante Nelizzz gefeliciteerd!!! Linda wat fijn dat Liv eindelijk heeft gepoept! Je bent helemaal geen slechte moeder als je een flesje gaat geven hoor! Ik ben na 2 weken gestopt met borstvoeding geven omdat de produktie bij mij erg snel terugliep, ben blij dat ik ermee gestopt ben want het kostte me heel veel tijd en hierdoor ook een hoop rust die ik echt wel nodig was dus mijn kleine meisje kreeg er een fittere mama voor terug. Heb niet aan haar kunnen merken dat ze er minder van is geworden nu ze alleen fv krijgt! Ze is juist blij dat ze een speen krijgt en hierdoor gelijk kan drinken. Nelizzz wat een mooi bevallingsverhaal, ik riep vroeger ook altijd dat ik een onderwater bevalling wilde maar moest in het zkh bevallen dus dat lukte niet.
Nicole ik hoop dat je onderkant snel opknapt, lijkt me erg pijnlijk!! Hier een wond op een andere plaats maar ik voel er nauwelijks iets van. Vorig jaar ook een keizersnede gehad en toen heb ik er wel heel veel last van gehad. Gelukkig deze keer niet want dat zou erg lastig zijn als je een kleintje moet verzorgen, kan haar zelf goed tillen en ook helemaal zelf verzorgen. Ook geen moeite met de was ophangen, alleen stofzuigen en dweilen doe ik zelf nog niet.
@nynke bij mij in het ziekenhuis zeiden ze toen ik weg ging dat die babybjorn gewoon met 6 weken vanaf de geboorte mocht. Maakt dus niet uit of ze te vroeg geboren is. Ik heb het ook nog niet geprobeerd, wil het binnenkort wel doen. @linda ik voelde me ook heel slecht toen ik over ging op fv en ik vind het nog steeds heel jammer, maar je bent geen slecht moeder hoor! Doe waar je je goed bij voelt! @sucre bedankt! Emma moet dus minimaal 510 per dag drinken. Vandaag doet ze een beetje raar. Ze drinkt elke keer maar 50 uit een flesje en wil dan echt niet meer. Maar komt dan wel na 2 uur weer. Tot nu toe heeft ze 350 op dus het minimum moeten we wel gaan halen!
@Debby: Emma komt wel snel voor een voeding dan, maar dat is begrijpelijk als ze maar 50cc per keer drinkt. Ben eens benieuwd hoe die voeding voor hongerige baby's het gaat doen bij haar! Hier werkt het wel, wij kunnen tenminste weer lekker slapen 's nachts Al kwam ze vannacht dan wel elke 3 uur, maar dat vind ik helemaal niet erg, liever dat dan dat ze zoals eerst na 1,5 uur alweer voor een voeding kwam En nu overdag als ze na 1,5 uur ofzo alweer komt voor een voeding dan meng ik de 2 soorten voeding door elkaar voor een keertje zodat ze toch wat meer verzadigd is daarna
@ sucre ne nelizz gefeliciteerd @ sucre probeer eens een eetlepel slaolie door een glas jus (is niet vies) en bij mij helpt het. Mocht het niet meteen helpen doe je s'ochtends en s'avonds een lepel. Was een tip van de vk. @ linda zeker ben je geen slechte mama. Ik heb ook gemerkt dat ik ff een beetje rust tussendoor nodig heb en dan gaat Frédérique ff bij papa zodat ik in bad kan ofzo. Ook aan jezelf denken! drinken ons meisje weegt 4060 en drinkt rond de 750. Dit was iets teveel zei t CB maar als ze honger heeft moesten we dit gewoon geven. Wel gaan we proberen de nachtvoeding af te bouwen want daar krijgt ze nu 100 omdat ze anders niet voldaan is. Vandaag gaat het tot nu toe voorbeeldig. Maar papa is thuis en ik merk dat ik dan zelf een stuk rustiger ben dus denk dat ons meisje dat ook aanvoelt. Ik moet een beetje minder gestrest worden maar vind het nog een beetje lastig. Meer go with the flow zeg maar
Vandaag op het cb geweest. Ze vonden Iris al een wijze tante.... Ze weegt nu 4520 gram en is al 56 cm! Tjonge wat groeien ze toch hard hé.....
@Ani: Mooie foto's! Wat lacht ze leuk op die eerste foto @FV-gevende mama's: Yentle drinkt echt supersnel en we moeten tussendoor vaak echt even de fles uit haar mond halen zodat ze even pauze moet nemen.. Op die manier gaat t allemaal prima en zijn er geen problemen! Alleen nu sinds 3 dagen ongeveer drinkt ze zó snel dat er telkens tijdens het slikken veel melk uit haar mond loopt. Dan halen we de fles weer even uit haar mond en gaan na een korte pauze weer verder, maar dan na een paar slokken begint t weer! We gebruiken nu al een 3-standen speen op stand 1, maar het maakt geen verschil.. Iemand misschien tips?
kheb geen tip, ik gebruik die 3standen flessen niet, dan verzuipt mn kind heb ik t idee. wij gebruiken avent flesjes, goeie dingen maar ook ik moet af en toe zn fles uit de mond nemen, want dan drinkt hij zo gulzig dat het ernaast loopt. word jouw uk ook zo moe van dat gulzige gedrink? onze bink valt bij 3/4de van de fles vaak in slaap omdat hij zo druk aant drinken is. ik kreeg als tip om iets eerder drinken te geven en niet pas als ze komen melden want dan hebben ze al zoveel honger dat ze dus gulzig gaan drinken, heb t zelf nog niet uitgeprobeerd want hij komt precies om de 3uur
Kristel; Leuke foto! Echt heel lief! WIj hebben ook de avent flessen maar ik gebruik speen nummer 2, dat is dus geen 3 standen speen. De 3 standen speen heeft een dwars gaatje waaruit ze drinken en de speentjes met gewoon nr 1,2 of 3 erop heben kleine gaatjes. De 3 standen speen gaat echt veel te hard, ik raad je aan om ff speentje nr 1 of 2 te kopen. (zit trouwens standaard bij de Aventflesjes als je zo een pakket koopt, maar zijn ook los verkrijgbaar uiteraard. Ani: Hele lieve foto's van Iris. Ook Yannick is al erg wijs zeiden ze op t cb. Ik vind hem ook echt geen baby meer. Iris is ook al lekker stevig en groot Heerlijk toch dat ze t zo goed doet. Sucre: Gefeliciteerd met je tante schap!
Hallo dames, Ppfff wat een dag zeg! Dane heeft bij elkaar misschien 1,5 uur geslapen en ligt verder bijna heel de dag alleen maar te huilen, behalve als ik met hem ga zitten. Maar dat kan toch ook niet heel de dag....heb zoveel te doen in huis. Ik laat hem ook wel eens gaan hoor, maar dan huilt hij na een kwartier nog en pak ik hem toch maar weer. Zal het woensdag bij het CB wel bespreken.....gaat dit nog over?? Nou, straks een badje en het volgende flesje en ik hoop dat ie dan gaat slapen. Hij zou toch doodop moeten zijn... Hé bah, nu voel ik me weer schuldig dat ik zit te klagen.....ik zou gewoon zo graag bijvoorbeeld ff lekker in te tuin willen zitten met hem in de reiswieg naast me ofzo, maar dat doe je niet met een huilende baby....
@wendy Ik ben ook heel blij met deze site, het is idd fijn om ervaringen te delen en vragen te stellen. Die onzekerheid is idd erg vervelend, maar hoort erbij denk ik. Wat betreft huilen, Bart huilt eigenlijk alleen als er iets is, honger, vieze broek, kramp of moe. Verder heeft hij een schema waarin hij de tijd aangeeft. Slapen (ongeveer 3 a 4 uur) eten, boertje en schone broek, even knuffelen en weer slapen. soms is hij langer wakker maar dat gebeurt niet vaak. Als we hem langer wakker houden en dus niet naar bed doen dan huilt hij de tent bij elkaar. Maar hij is nog maar 2 weken oud dus alles kan nog veranderen Ik weet trouwens niet of 3,5 uur huilen lang is. @spirit sorry weet niet vanaf waneer ze in een draagzak mag maar ben nieuwschierig naar het antwoord heb er zelf ook 1 @ani wat lekker dat iris al zo een ritme heeft zeker s'nachts enne mooie foto's hoor wat betreft drinken hier ook zo een gulzigerd en wij halen ook tussendoor de fles er even uit zeker als hij gaat "lekken" even tussendoor een boertje en weer verder. @shira wat zielig voor Thijmen dat hij zo een last heeft van zijn voedingen. succes de komende dagen. @consultatieburo bij het huisbezoek van vorige week maandag hebben ze gelijk een afspraak gemaakt voor 25 augustus. @sucre wat fijn dat je hechtingen eruit zijn. hopelijk geeft de huisarts je iets voor je "andere probleem" ik heb zelf via de accupunctuur een probiotica gekregen om de ontlasting soepel te houden. Het voordeel hiervan vind ik dat je geen luie darmen krijgt. dit is vaak wel het geval met wat de huisarts voorschrijft. Maar alles beter dan straks aambeien of pijnlijke hechtingen van het persen En gefeliciteerd met je nichtje dubbel feest niet alleen mama geworden maar ook nog tante @flesvoeding kan niet op verzoek gegeven worden omdat er een teveel aan bepaalde stoffen kan onstaan (bv zouten). volgens mij staat er op het pak voeding hoeveel je kindje mag hebben. Maar weet dit niet zeker omdat ik bv geef (in de fles) @diantje jeetje wat spannend allemaal, mocht morgen je onverhoopt geen tijd meer hebben om bij te lezen en woensdag naar het zh gaan. Dan wil ik je alvast heel veel succes toewensen. Zet m op! en tot straks als juli mama die augustus bevallen is @lindas hihihi dat je zo blij kan zijn met de poepbroek van je kind Gelukkig voor liv kwam het direct op gang. En wat betreft bv en fv voel je absoluut niet schuldig en je bent GEEN slechte moeder omdat je aan jezelf denkt. Als jij niet lekker in je vel zit heeft dit ook weerslag op Liv. Het kost mij ook heel veel energie om telkens te kolven en dan het flesje nog te geven. Stiekem vraag ik me ook wel eens af of ik dit wel een half jaar vol kan houden. Laat je nog even weten hoe het ging met de kunstvoeding (ligt toch wat zwaarder op de maag zeggen ze) En wat betreft bv het is mooi als het lukt en allemaal te bahappen is maar ik vind wel dat het soms een beetje geromantiseerd word en koste wat het kost gepromoot word. gewoon doen wat voor jou werkt @gyino thanks voor de tip van de anijsmelk, drink je dan gewoon 1x per dag een beker met 1 of 2 klontjes? @nicole ik hoop dat het snel geneest op een nette manier ik kan me je angst wel voorstellen (ookal heb ik zelf een ks gehad) @kristel wat kijkt Yentle hemels mooie foto hoor (hoe krijg je ze op deze blz weet niet hoe ik mn foto's erop krijg) @fles hier ook de aventfles met speen nummer een erop dit gaat prima @Bart vandaag gewogen op het weeguurtje hij was in 9 dagen 500 gram aangekomen. en weegt nu bijna 4 kilo. We hoeven ons dus niet druk te maken als hij eens een uurtje langer slaapt Verder gaat het wel goed hier de dagen vliegen voorbij zeker omdat ik s'middags een uurtje ga liggen. Maar doe ik het niet dan heb ik s'avond echt last van mn ks en krijg ik hoofdpijn. Verder gaat er veel tijd zitten in het kolven, dan bart flesje en alles schoonmaken 6 a 7 keer per dag. Gelukkig helpt mn man me maar ja kolven gaat niet he Zo weer aardig bijgelezen en getikt en nu ga ik een bakkie zetten en gaan we lekker samen een film kijken Dat is al weer veel te lang geleden hihihi Fijne avond allemaal!!
wendy ik heb echt met je te doen zeg, zowieso met alle huilbaby's en dus de papa en mama's ervan! Ik zou juist willen dat Yannick wat meer wakker was, hij slaapt echt de hele dag, soort van saai dus......... Sterkte! Misschien is een draagdoek iets voor je!? Kan je em lekker tegen je aan houden en heb je toch je handen vrij.
Ok, dus ik zou gewoon een normale speen weer moeten gebruiken? Wij hebben overigens de S-flessen van Difrax en dan normale spenen nr 1 en dan die 3-standenspenen, maar ik merk niet echt veel verschil in de spenen qua drinken. (Ze heeft trouwens nog helemaal geen darmkrampjes gehad en ik heb t idee dat dat door deze flessen komt (daarmee adverteren ze wel alvast ) dus wat dat betreft zou ik wel graag deze flessen houden....?) Eerder voeden dan dat ze zich meldt heeft niet zoveel nut, want ze komt overdag al vrij snel voor de volgende voeding.. Nouja, we kijken het nog wel even aan.. Als het echt erg wordt of het verandert echt niet kunnen we eens met een andere fles proberen. We hebben van Avent ook nog een flesje staan @Wendy: Vervelend dat Dane zoveel huilt.. Maar hij zit nu echt in de periode dat ie zn eerste 'sprongetje' zou hebben en dus een (of een paar) hang- en huildag(en) heeft.. Als kindjes een sprongetje maken in de groei/ontwikkeling moeten ze echt weer even bijkomen en zichzelf aanpassen aan de nieuwe dingen die ze 'geleerd' hebben en dan willen ze graag lekker bij mama zijn de hele tijd! Is het geen optie om een draagdoek oid te kopen? Zo kan je hem lekker bij je dragen de hele tijd en heb je toch je handen vrij!
@kristel ik heb ook de s flessen van difrax. Die gaan inderdaad vrij snel. In het begin een beetje te snel. Toen heb ik een tijdje aventflessen gebruikt maar daar kreeg Emma bijna niks uit. Misschien wel wat voor jou? @wendy kan je Dane niet in een draagzak doen? Hij mag nog niet in de babybjorn maar bijvoorbeeld wel in een lodger shelter, die werkt echt super bij Emma en zo heb ik toch vaak mijn handen vrij. Als je er geen wil aanschaffen kan je ook zelf een draagdoek maken van een lap stof. Is vrij eenvoudig. Nou Emma heeft net weer normaal 100 gedronken. Ik weet niet wat ze heeft hoor vandaag. Wil ook de hele dag bij me zijn. Nu ligt ze met mijn man op bed, kan ik even rustig computeren, want met 1 arm typen omdat ik haar op mijn andere arm heb werkt ook niet super.