Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @ kristel krampjes komen pas na een week of 2 á 3. Frédérique had er de eerste twee weken ook geen last van.
    Ik heb dr.brown flessen en ben er zeer tevreden over. Zitten wel nog te prutsen welke speen wan we zijn overgestapt op comfortvoeding en die is dikker. al diverse spenen geprobeerd maar de ene is t gaatje te klein en t andere te groot. Zijn er nog niet achter welke we nu moeten

@ ani wat een lieve foto's

Onze meid slaapt ook heel weinig overdag en ze heeft vaak aandacht nodig. Ze huilt niet maar gaat zo jammeren als ze te lang alleen is, of niet i haar wippertje wil of in de box.

2. hier de minimonky besteld die komt deze week binnen. Hopelijk slaapt ze hier wel n uurtje in

3. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Ha meiden,

Bedankt voor alle lieve opmerkingen! Ik heb nog geen FV gegeven, vriendlief was te laat thuis en wil het wel graag rond het avondeten uitproberen.. Stel dat ze dan krampjes krijgt, dan zijn we nog fit genoeg om haar goed te troosten! :)

We gaan even proberen als vriendlief vrij is! Ik hou jullie op de hoogte!

Ik beloof morgen weer wat meer te reageren op iedereen, ben een beetje ego vandaag! Sorry!

Fijne avond en we gaan voor een goede nachtrust! :)

xxx

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik ga m winnen met foto wedstrijd deze maand (hoop ik:p)

5. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
  6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    zo heb gelijk ff de baby bjorn uitgeprobeerd. Ging goed, ze viel direct in slaap terwijl ze de hele tijd aan het jengelen was. Na een half uur was ze het zat en begon ze te huilen, maar ik ben blij met dat ding!

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    emma die haar hoofdje rechtop houdt: (ze kijkt vaag maar ok)

8. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    CB: Ik heb met Janiek a.s. donderdag de eerste afspraak op het
    CB staan. Deze afspraak is gemaakt toen ze van het CB op huisbezoek kwamen.
    Ben benieuwd wat ze gaan zeggen. Ik had eigenlijk 2 weken geleden gebruik moeten maken van het inloopspreekuur om te wegen. Janiek kwam de eerste week niet echt aan. Gelukkig had ze een mooi startgewicht, dus ze kan wel wat hebben. Daarnaast kan ik haar toch niet meer laten drinken dan ze wil, dus ik vond dat wegen maar onzin. Maar ik ben wel benieuwd hoeveel ze nu weegt! Ze ziet er gezond uit en heeft voldoende plasluiers, dus volgens mij is ze prima in orde.

Draagzak: heb ik vorige keer en nu vanaf 2 weken gebruikt. Je kan de Babybjorn juist handig instellen met de ondersteuning voor het hoofdje. Ik zie niet in wat je verkeerd kunt doen met de draagzak. Janiek vindt het eerlijk en ik vind het makkelijk als ik de hond ga uitlaten.

Dekentje;
    Janiek ligt volledig aangekleed onder een laken en een dekenhoes in haar bedje. Best veel, maar haar temperatuur is altijd tussen de 36.7 en 37 graden, dus te warm heeft ze het niet. Misschien omdat ze iets te vroeg geboren is (3 weken) heeft zij wellicht nog iets meer moeite om zichzelf goed warm te houden.

Spugen: Als Janiek moet spugen, komt het altijd door haar neus. Dit heeft zij al vanaf dag 1. Hebben meer baby's dit?

Werken
    Vanaf wanneer jullie gaan weer werken en hoeveel dagen?
    Ik heb na ons eerste kindje nog 4 dagen gewerkt en ga straks 3 dagen werken. Ik begin per 1 november weer. Al moet ik daar nu nog niet aan denken!

groetjes, Aurelie

9. shira83

shira83 Lid

4 dec 2008
    79
    0
    0
    Aangezien ik weer lekker (nou ja, lekker) wakker ben dan maar ff reageren... Thijmen heb ik om half 1 gevoed en om 1 uur in zijn bedje gelegd. Inmiddels 2 uur en nog niet slapen, alleen maar huilen... Aangezien hij bij ons op de kamer ligt en papa morgen weer moet werken ben ik nu maar ff met hem in de kamer gaan zitten... Hij is echt heel erg onrustig, trappelt met zijn beentjes enzwaait met zijn armpjes, echt niet stil te krijgen... En hij is al de hele avond wakker. We zijn namelijk naar een verjaardag geweest en daar wilde hij ook niet slapen. Ik vrees dat dit de zoveelste slapeloze nacht gaat worden... Ik vind het ook zo zielig, je weet gewoon niet wat er is...

10. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Ik heb dezelfde! Sam was er altijd wat te slap in zijn nekje voor, maar bob is al heel sterk en ik ga hem ook zeker snel gebruiken! Leuke fotootjes!

11. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Hier ligt bob ook met bovenlijfje gekleed en onder geen broek en geen sokken. Daarover heen dekentje met lakentje. Als het erg warm wordt alleen een lakentje en in romper. Bob was 4 weken te vroeg en heeft het ook niet snel te warm...eerder wat fris aan handjes en voetjes...

Sam spuugde ook vaak door zijn neus en bob ook al een paar keer. Bob raakt dan wel in paniek omdat het dan wss verstopt zit...

Ik ga ook 2 november weer beginnen. Ik werkte voor sam altijd 4 dagen (geef les dierverzorging op het mbo) en sinds dat sam er is neem ik volledig ouderschapsverlof en werk ik er maar 2 waarvan 1 dag mijn man thuis is. Dus sam en bob gaan maar 1 dag naar mijn schoonmoeder of zij komt hier. In totaal kan ik 4 jaar oudverlof opnemen (in mbo 2 jaar per kind. 1 jaar gedeeltelijk betaald en 1 jaar onbetaald) Daarna gaan ze naar school en kan ik weer wat meer gaan werken als ik dat wil omdat ik dan nog steeds mijn contract heb.

12. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Klinkt als krampjes... En bij bob hielp het inbakeren van de armpjes in een hydrofieldoek tegen het onrustig slaan met de armpjes.
    Heb je al iets geprobeerd van infacol of cinababy tegen de krampjes? Werkt hier goed!
    Sterkte er mee!;)

13. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Goeiemorgen allemaal!

Hier gaat alles goed!
    We beginnen echt al een ritme te krijgen. Wel lekker hoor! Bob is alweer bijna 7 weekjes...wat gaat de tijd toch snel!:$

Poepen is hier vanaf 4/5 weken een probleem. was bij sam ook zo...telkens zitten er nu een paar dagen tussen end an is het inderdaad een luier vol met stroopachtige ontlasting. Is echt de overgang naar andere ontlasting en het volgroeien van de darmpjes...was bij sam ook zo...wel vervelend voor bob...hopen dat het snel weer normaal is...

14. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    morgen all :)

15. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @aurelie: ik denk dat het vooral voor de rug is dat je tot 6 weken moet wachten.
    Een draagdoek geeft meer steun in de rug, omdat de beentjes niet hangen, daarom mag deze wel al direct na de geboorte.

Had laatst gelezen dat 60% van de rugklachten bij volwassenen ontstaat door bijv. te vroeg zitten in de baby tijd. Dus laten zitten terwijl ze dat nog niet uit zichzelf doen. Had niet gedacht dat de rug zo kwetsbaar is op jonge leeftijd en dat dit zelfs nog gevolgen heeft op latere leeftijd.

16. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    gisteren @ CB met mijn prinsje en prinsesje. Jesse moest nog prikjes, Laissje moest gemeten en gewogen.
    Ze weegt nu 4.560 en meet 53 cm.
    Verder alles goed met haar. Alleen heeft ze op haar rugje een klein 'dingske' (de naam ontsnapt mij even). Zo een rood plekje dat tot 6 maand dikker wordt en daarna weer verdwijnt. Moetsen we niks aan doen. Dus geen probleem.

Grts

17. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Goeiemorgen!

Hier een beroerde nacht gehad... Yentle was helemaal niet lekker en heeft 2x flink gespuugd.. echt heel zielig :(
    En ik voel me ook helemaal niet lekker, ben volgens mij ziek aan t worden...
    Gaat dus lekker hier ;)

@Buikdrager: Wij hebben ook een Baby Björn Active, maar voorlopig ga ik die nog niet gebruiken.. Yentle kan haar hoofdje wel héél goed optillen al, maar toch wacht ik er liever mee..
    Ik heb ook een Mini Monkey besteld en die komt als t goed is vandaag binnen! Zal m vanmiddag meteen even uitproberen met de hond uitlaten :)

@Ryanne: Echt? Oh, ik dacht dat darmkrampjes gewoon vanaf het begin er zouden zijn als je kleine er last van zou hebben..
    Dan duim ik nu even voor Yentle dat ze het niet gaat krijgen!

@Werken: Ik werk niet :)
    Wel wil ik volgend jaar augustus/september weer naar school waarschijnlijk (opleiding die ik nu heb kan ik niet mee werken, lichamelijk gaat t niet), maar dat zien we dan wel weer!

@Flessen: Nou, we hebben t flesje van Avent geprobeerd maar het maakt geen verschil hoor.. Ze heeft echt een hele sterke zuigkracht, denk dat geen een speen daar tegenop kan :p
    We moeten haar dus gewoon echt een halt toeroepen tijdens het voeden en om de zoveel slokjes even de fles uit haar mond halen...

@All: Hoe gaat t met jullie allemaal? :)

18. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Goedemorgen dames,

Onze Liv is helemaal niet blij.. Vannacht veel gehuild van de pijn! Krijg nu toch een laxerend middeltje van de dokter en ik hoop dat dit gaat helpen!

Verder denk ik ook dat Liv verborgen reflux heeft.. Ze slikt telkens omhoog gekomen melk weer door en dat doet natuurlijk ontzettend veel pijn aan haar slokdarm! Ik moest van de dokter even afwachten wat het laxeermiddel deed, want dit kan ook te maken hebben met het omhoog komen van melk!

Jeetje, ik mis mijn blije meisje zeg! Ze ligt nu lekker te slapen gelukkig, want ze zal wel moe zijn! De arme schat..

Iemand nog tips?

xxx

19. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Kristel: zielig he dat spugen... Jailey heeft het ook al een paar keer gehad maar dan komt ook echt heel die fles er weer uit en meestal is het s'avonds als ze bijna de hele avond wakker is geweest dan is ze eigenlijk nog te moe om nog te drinken...

@ all: De kraamzorg is vorige week woensdag al weg gegaan en daarna is me moeder nog twee dagen komen helpen en het weekend is me man er natuurlijk gewoon maar nu ben ik alleen en ik vind het hartstikke eng... Niet om iets zelf te moeten doen maar ze ligt dan lekker in de box te slapen en dan ben ik doodsbang dat ze ineens stopt met adem halen ofzo... Ik ben blij als ze af en toe zucht of iets zodat ik weet dat er niks is...
    Hadden jullie dit in het begin ook of ben ik nou gewoon gek aan het worden?

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    linda Emma slikt ook telkens omhoog gekomen melk door en ze heeft er eigelijk geen last van...

werken: ik was officieel pas 4 dagen met zwangerschapsverlof toen Emma werd geboren dus ik heb al die weken die je normaal voor de geboorte krijgt nog erna! En daarna neem ik nog 3 weken verlof. Ik moet 26 oktober weer beginnen met werken. Heb er ook absoluut geen zin in. Nog 11 weken...

kleertjes: hebben jullie ook zo veel kleertjes en koopdrang? Emma dr kast puilt echt uit. Overal is het uitverkoop. Bij benneton zelfs 70% korting en heb zowat die winkel leeggekocht. Kan het echt niet laten liggen voor dat geld. Nou hoop ik dat ze maat 56 nog wel even aankan, maar is nu nog vrij groot voor haar dus ik denk nog wel een maandje. En daarna is de zomer toch voorbij.

Vannacht geprobeerd met de voeding voor hongerige babys en het haalt niks uit. Volgens mij vind ze het wel lekker want ze klokt het achter elkaar weg. Ze kwam wel nog om de 3 uur. Vanmorgen weer normale voeding gegeven en toen wachtte ze 4 uur.... pffffff.

Vanaf vandaag ook overgegaan op de baby dry luiers ipv de newborn. Vind het wel fijne luiers al had ze vannacht wel een natte broek. Denk dat ik die antilekrandjes niet goed heb gedaan. Ik heb nog lekker in het leven bonnen voor luiers die tot eind augustus goed zijn dus moet ff goed inschatten welke maat ze nodig heeft. Welke luiers (merk) gebruiken jullie en welke maat bij welk gewicht? Emma weegt 3400 gram en krijgt maat 2 baby dry luiers van pampers.

Deel Deze Pagina