@Shay: ja het is echt zielig.. Ik moest gewoon zelf bijna huilen omdat ik t zo zielig voor dr vond, echt erg... Hormonen Ik was gister voor t eerst alleen met Yentle en ik was vantevoren (dat ik dus wist dat ik alleen met haar zou zijn) zenuwachtiger dan op het moment zelf. Toen ik eenmaal alleen met haar was ging het eigenlijk allemaal als vanzelf, alsof ik nooit anders gedaan heb.. Ik herken t wel wat je zegt dat je bang bent dat er wat gebeurt, maar ik heb er niet echt veel last van gehad.. @Debby: Yentle woog zondag 3600 gram en wij gebruiken gewoon maat 1 van de luiers. En voorlopig zal ze hier nog wel inpassen! Wij gebruiken overigens Huggies nu, ben er wel tevreden over En verder kopen we gewoon wat er in de aanbieding is T is al duur genoeg allemaal
Robine, geef mij wat van die sportifiteit! Heb ik hard nodig. Ani, wat fijn dat jullie al zo'n lekker ritme hebben! En wat is Iris een schatje! Leuke speen ook, volgens mij hebben al onze beebjes die. Ze groeit goed zeg! Mouschy, dat vind ik ook het bijzondere van BV. Echt iets tussen jou en je kindje. Debby, zielig he, die inentingen straks. Volgens mij huilen wij mama's de 1e keer harder dan onze kindjes. Misschien is het een idee om iemand mee te nemen, een vriendin, je moeder, je man? Fijn dat je even kon strijken, samen met je kleine. Wij hebben niet heel veel kleertjes, haha, ben geloof ik 1 van de weinigen. Wij gebruiken alleen maar pampers, die vind ik het fijnste. Nelizzz, jij ook gefeliciteerd! En wat een prachtig en bijzonder bevallingsverhaal. Mijn schoonzus is ook in bad bevallen, dat was niet de bedoeling, maar alles ging ineens zo snel, dat ze het bad niet meer uit kon voor de bevalling zelf. Gyino, hebben jullie goed geslapen? Kon je de slaap wel vatten nu Logan op zijn eigen kamertje lag? Ik vond het de eerste nacht echt niet zo prettig, maar je slaapt zelf wel veel beter he. Fijn dat je moeder je zulke goede adviezen kan geven. Dan word je meteen een stuk rustiger he. Diantje, balen dat je nog geen ontsluiting had. Hopelijk besluit jouw kleine er toch snel uit te komen! Misschien op 7-8-9? Linda, wat fijn dat Liv heeft gepoept! Voel je absoluut niet schuldig over het geven van kunstvoeding. Vervelend woord trouwens. Je moet juist zelf ook aan je rust komen, daar heeft Liv veel meer aan. En met FV worden kinderen ook groot en sterk. Misschien kan jij juist een goed evenwicht vinden in het geven van de borst en het geven van de fles. Lijkt me wel heel fijn! Je bent juist een goede mama, omdat je jezelf ook belangrijk vindt! Owh wat sneu dat jullie zo'n beroerde nacht hebben gehad. Hopelijk helpt het laxerende middel. Verder haar goed rechtop houden en haar buikje masseren. Maar dat doe je vast al. Nicole, probeer ondanks de pijn toch vaak rechtop te zitten, liefst op een harde ondergrond. Dan herstelt je onderkant sneller zeggen ze. Hoe gaat het verder? Mooi voedingsschema hebben jullie al! Kristel, wat is Yentle een schatje! Wij hebben trouwens de Difrax fles + speen. Die gaat heel langzaam hier en is speciaal voor de nog wat kleinere kindjes met kleine mondjes. Avent-spenen zijn erg groot, waardoor kindjes slordiger gaan drinken en veel lucht mee kunnen happen. Altijd dus eerst goed kijken of het speentje niet te groot is voor het mondje. De lipjes moeten er helemaal omheen kunnen. Wat voor sprongetjes maken kinderen allemaal en wanneer? Weet ik een beetje wat ik kan verwachten. Beterschap voor jullie allebei! Ryanne, ik ga het proberen, de slaolie door de jus. Ben benieuwd. Klinkt wel goor. Verder lijkt het me logisch dat we nog wat stressig zijn. Het is toch wennen allemaal. Het komt vanzelf hoor. Wendy, wat vreselijk rot dat je niet toekomt aan jezelf. Hoor jij verschil in zijn huiltjes? Bijvoorbeeld verschil tussen honger, pijn/krampjes of mamahonger? Misschien is een draagzak een idee. Ook zou ik vragen aan een vriendin of familie of die eens een dag willen komen, om jou te ontlasten. Dan ben je echt geen slechte mama hoor. Je wordt er zo moedeloos van als je je kindje moeilijk kan troosten, of als je helemaal niet meer zelf iets kan doen. Als Lucas heel erg aan het huilen is, leg ik hem wel eens op zijn buik. Dan is hij meteen stil en valt hij snel in slaap. Of een eind gaan wandelen nadat hij heeft gedronken. Dat gehobbel in de wandelwagen vindt hij heerlijk. Daarna laat ik hem er gewoon in liggen, en slaapt hij nog lekker verder, terwijl ik in de zon kan zitten. Soms huilt hij eerst nog wel even, maar een speentje doet hier wonderen. Sterkte meis, dikke knuffel! Minime, doe het nog maar lekker rustig aan. het kost best veel energie allemaal he. Shay, Jailey geniet echt van de tummytub he. Wat een schatje! En die angsten zijn helemaal normaal hoor. Die verdwijnen vanzelf weer. Aurelie, ik begin half oktober weer met werken. Ik werkte 32 uur, ik ga nu 24 uur werken. Ik moet er ook nog niet aan denken hoor. Shira, Lucas is na de nachtvoeding ook nog lang wakker. Blijkbaar had hij nog honger. Heb hem toen steeds opnieuw aangelegd, tot hij in een hele diepe slaap viel. Hoe is de rest van je nacht gegaan? Waren het geen krampjes? Sorry, lang verhaal. Lucas wordt weer wakker. Tot later!
Vannacht werd ik om ongeveer 3u wakker met ontzettende krampen die niet contineu kwamen dan weer 1 na het kwartier dan weer om het uur maar ze deden echt pijn. Paar keer naar het toilet geweest en ineens kwam daar allemaal slijm op mijn papiertje met bloed. Mannentje erbij geroepen en volgens mij was het mijn slijmprop kon het niet zeker weten maar het was doorzichtig slijm met bloed. Krampen bleven aanhouden. Om half 7 weer in slaap gevallen en werd om half 10 weer wakker gelukkig waren de krampen wat gezakt nu. Mannentje vertrouwde het niet en heeft onze vriendin gesmst die ook onze kraamhulp wordt en die zei dat we de VK even moetsen bellen want miscchien had ik nu wel wat ontsluiting en kon ze strippen. Ik ging douchen en mannentje heeft gebeld en daar konden we gelijk terecht. Vk weet niet zeker of ik mijn slijmprop verloren ben maar ze ging wel weer kijken of ik onsluiting had. Echte ontsluiting had ik nog niet maar ze ging wel wat proberen. Ze ging nu even doorzetten door het weefsel wat ervoor zit en dat was gelukt ze kon nu het hoofdje voelen en ze heeft mij nu wel kunnen strippen gelukkig. Dus nu is het weer afwachten. Ik sta tot morgenochtend nog onder de VK en morgenmiddag om 14u heb ik een afspraak in het ziekenhuis om verder te kijken als het nog niet geboren is Zo dat is mijn nacht/ochtend Ik hou jullie op de hoogte
Hee Diantje, zal het dan toch nog binnenkort gebeuren? Ik duim voor je meis. Hopelijk heeft het gerommel wat uitgehaald. Knuffie!
Diantje, hopelijk gaat het nu snel gebeuren! Jeetje, twee weken overtijd. pfff! Nog ff volhouden meis! Zo, ik heb mijn meisje zojuist een klysma gegeven, maar ze is vervolgens als een blok in slaap gevallen, haha! Terwijl ze eigenlijk om kwart over 2 haar voeding wil! Hihi! Ik wacht rustig af tot het spulletje gaat werken! xx
---berichtje van Daisy28--- Vanwege priveredenen kan ze hier niet meer meekletsen. Ze wenst de mama's die nog moeten bevallen veel succes en de andere mama's heel veel plezier met hun kroost.
Oh mijn god... Ik heb nog nooit zoveel poep gezien!!! Nu snap ik haar huilbuien.. Ze zat echt helemaal verstopt!! Hopelijk pakt ze het straks weer op!
Ik moet nog bijlezen vandaag maar hier alvast een egoberichtje Vanmiddag lag Bart te huilen na zijn slaapje hij had krampjes. Heb m bij me genomen en hij maakte hapbewegingen. Toen dacht ik ach weet je ik probeer het gewoon nog een keer. En wat denk je Bart heeft beidde borsten leeggedronken Ik heb nagekolfd en er kwam niets meer uit. Hier dus een supertrotse en superverliefde mama Vanavond probeer ik het gewoon weer lukt het niet krijgt hij de fles lukt het wel is het superdesuper. (wilde jullie dit toch niet onthouden)
@sprongetjes emma had met 5 weken echt duidelijk een huildag en daarna een sprongetje, ze kon beter haar hoofdje optillen enzo. Ben nu benieuwd naar het acht weken sprongetje maar vind die huildag maar niks haha. Net ff naar het weegspreekuur gewandeld. Emma weegt al weer 3680 gram. Het gaat echt zo snel de laatste weken komt ze ongeveer 400 gram per week aan. Maar ja was ook wel nodig. Daarna zijn we nog bij een vriend langs geweest en hebben we boodschappen gedaan want we gaan bbqen met vrienden vanavond. Emma heeft heerlijk liggen slapen maar op het eind zette ze me het toch op een brullen! Mijn man is nu met haar in een draagzak bij de buren op visite.
mini me ik doe emma ook af en toe nog aan de borst en dat zuigt ze ineens als een gek. Maar ik weet helaas gewoon dat als ik dit fulltime ga doen dat het zo weer terug bij af is. Ik hoop wel dat ik voorlopig nog melk blijf houden zodat ik haar af en toe nog lekker bij me kan nemen.
Over die sprongetjes: Ik heb t boek 'oei, ik groei', daar staat alles precies in Staat precies in rond welke periodes je t kan verwachten en dus dat je kindje hangerig en huilerig wordt en ook precies wat je kindje dan leert! Zo weet je een beetje wat je te wachten staat en zo weet je tenminste ook dat het niet aan jezelf ligt of aan dat de kleine bijv pijn heeft of iets anders, maar gewoon dat er iets ineens heel erg is veranderd en je kleintje daar gewoon aan moet wennen Ik raad t iedereen aan om op zn minst eens door te bladeren @All: Net bij de HA geweest.. Heb een flinke blaasontsteking, linker oor is ontstoken en mn linker bijholtes zijn ontstoken.. Gaat lekker dus hier Heb nu een AB-kuur gekregen, hopelijk is t snel over (nu ben ik ook echt blij dat ik geen bv geef, anders kon ik weer geen AB krijgen... voor degene die je wel mag hebben tijdens BV ben ik namelijk allergisch )
Jeetje Kristel, heftig! Doe maar rustig aan hoor! Debby, wat fijn dat Emma zo goed gegroeit is! Hard gaat het he?! Jeetje, ben opeens een partij moe.. Het was een lange dag zeg! Het is af en toe bijna zo zwaar als een fulltime job xxx
Hallo! Beetje druk, probeer weer wat dingetjes op te pakken in het huishouden. Schoonma was hier dus wel even lekker kunnen douchen en we maken lekker lange nachten.... van 23.30 tot 4.30, uurtje voeden, dan wil meneer niet meer in z'n bedje slapen maar wel naast mij, ok dan maar... en dan tot half elf vanochtend! Toen had hij wel dorst... Lees veel over krampjes, wat rot! En wat spenen betreft: had een antilekspeen van bibi in zo'n cadeaudoos, we hebben maar een paar keer met de fles gevoed maar had wel idee dat hij beetje moeite moest doen. Wat zijn jullie kleintjes allemaal zwaar, Frank woog gister 3740 gram. Wel gezond verder! Wordt er toch wat onzeker van maar moet niet vergelijken toch? Groetjes!
@ Pooh, we gebruiken sinds een aantal dagen infacol idd, daar zien we alleen nog weinig resultaat van helaas... En hoe doe je dat inbakeren met een hydrofielluier precies??? Fijn dat jullie al een beetje een ritme krijgen!! @ Sabbe, fijn dat Jesse het zo goed doet!! @ Kristel, hoop dat jullie je snel wat beter gaan voelen!! Ow, lees nu dat je een AB kuur hebt... Heel veel beterschap meid!! @ Shay, dat gevoel ken ik ook heel erg idd! Ik zag er ook heel erg tegenop dat mijn vriend weer moest gaan werken... Maar uiteindelijk komt dat allemaal goed hoor!! @ Debby, Thijmen weegt 3500 gram en wij gebruiken de new baby pampers maatje 1. Deze past hij voorlopig nog wel! @ Sucre, Thijmen valt bij mij elke keer in slaap, zodra ik hem weg leg begint hij gelijk weer te huilen... En aangezien mijn vriend al weer aan het werk is en Thijmen bij ons op de kamer ligt haal ik hem dan al vrij snel z'n bedje uit... Vannacht heb ik dus tot half 5 met hem in de woonkamer gezeten. Pas na de voeding van 4 uur wilde hij een beetje gaan slapen... Maar jij legt hem 's nachts wel elke keer opnieuw aan dus? Ondanks dat je om de 3 uur mag voeden ongeveer??? Krijgt hij dan niet weer te veel binnen?? @ Diantje, ik hoop dat het voor jou nu snel gaat doorzetten meis!! Ik ga voor je duimen meid!! @ Linda, fijn dat je meisje heeft gepoept zeg!!! Dat zal voor jullie allebei wel een enorme opluchting geven toch!!! Vanmorgen toen mijn vriend naar het werk is gegaan heb ik Thijmen gevoed en daarna lekker in het grote bed gelegd, op mijn plek. Daar zijn we samen lekker in slaap gevallen, tot ongeveer half 11!!! Heerlijk, toch nog een paar uurtjes kunnen slapen! Vandaag voor het eerst elke keer 3 uur tussen de voedingen in gelaten en het eerste beetje melk afgekolfd. Hij drinkt dan echt veel rustiger, en slaapt ook beter door!! Straks heeft hij om 1700 uur gedronken en slaapt nu nog steeds!! Zo toch maar eens wakker gaan maken, gaan wij lekker een filmpje kijken samen!! Fijne avond allemaal en hopelijk een rustige nacht!! Liefs
hoi alle, hoera Logan is 1 maand. wat gaat het toch snel. vandaag de eerste afspraak op het cb gehad. hij doet het echt super vinden we zelf. hij is afgelopen week 250 gram aan gekomen. ben helemaal trots op hem. was namelijk even bang dat hij niet was aangekomen door het gerotzooi met de bv. maar gelukkig. wel heeft hij het vandaag te pakken. hij slaapt erg slecht steeds maar een half uurtje en komt om het uur voor voeding. als hij wakker wordt word hij gelijk gillend wakker herken dit helemaal niet van hem. hopelijk duurt dit niet al te lang en slaapt hij vannacht wel lekker door. gelukkig gaat zijn ontlasting wel helemaal super nu. @ mini me: ja ik drink 1 beker met 2 klontjes. lekker voor het naar bed gaan wordt je er een beetje slaperig van. tenminsten ik dan. *ooh wat geweldig dat bart uit de borst heeft gedronken. gewoon blijven proberen. ik was van de week ook eigenwijs en geef nu ook weer volledig de borst. heerlijk he je kindje voeden. @shay: aaah wat een lieve foto. * ik heb het nog steeds als Logan even niet hoor. eng is het wel he. @debby: wat super die foto. * ik ben voor Logan ook over gegaan op maat 2 van pampers. hij keer of drukjes in zijn benen van maatje 1. hij woog 3720 toen wij zijn over gegaan. @ aurelie: ik moet weer op 16 okober geloof ik. dan 3 dagen werken en daarna weer een weekje vrij ivm de herfstvakantie, wat verschrikkeljk dat onderwijs. maar ik wil ook wel even nog gewoon fulltime mama spelen hoor. vind het geweldig deze baan waar uit je niet ontslagen kan worden. ik ga trouwens 3 dagen werken op bass van 4 dgen, heb 1 dag ouderschaps verlof. @shira: het kan best zijn dat hij overprikkelt is door de verjaardag. Logan heeft hier ook last van. @lindas: ik heb wel eens gehoord dat het helpt om een kindje op een schuin kussen te leggen, als het last heeft van reflux. vooral als ze snel na een voeding slapen. je kan ook 1 kant van het bedje wat verhogen zodat deze scchuin staat. sterkt, hopelijk werkt het laxeermiddel snel. *haha fijn dat het heeft gewerkt. @sucre: ging best goed eigelijk. had het eerste uurtje even wat moeit met slapen maar heb best goed geslpen daarna. hij kwam wel 2 keer voor voeding en 1 keer voor zjn speentje. om 6:30 heb ik het stokje aan manlief over gegeven en kon ik even 3 uurtjes achter elkaar slapen. hoplijk gaat het vannacht weer zo, of nog beter @daintje: wat spannend. hoplijk zet het vanacht gewoon door en kan je als nog lekker thuis bevallen met je eigen vk. sterkte. @sprongertjes: kijk eens op www.oeiikgroei.nl daar kun je er alles over lezen. ook hun boeken zijn er leuk en prettg om te lezen. nou ik ga snel want Logan probeerdt door me tshirt heen melk te schuigen. gr. gyino
Hallo dames, Bedankt voor jullie tips! Ik ga denk ik zeker zo'n draagzak aanschaffen, heb al een beetje rondgekeken. Vandaag gelukkig een redelijke dag. Dane heeft voor zijn doen niet veel gehuild. Joepie!! Misschien een beetje raar...maar mijn favoriete momenten zijn nu de momenten dat Dane op het aankleedkussen ligt. Dan vliegen de grote open mond lachjes om de oren en is hij hele verhalen aan het vertellen.....geweldig!! Ik doe af en toe een uur over een luier verschonen hahahah. Werken: Mijn verlof loopt tot 1 oktober en ga dan van 32 uur naar 24 uur per week. Groetjes, Wendy
Wendy, wat fijn dat het vandaag beter ging! Gyino, fijn dat Logan zo goed groeit. Hopelijk slaapt hij weer lekker straks. Shira, ik voed inderdaad om de 3 uren. Soms zit er langer tussen. Afgelopen dagen kwam ik al op 6 voedingen op een dag uit, helemaal super! Ik merkte vandaag met het warme weer dat Lucas meer dorst heeft en dus wat vaker wilde drinken. Had jij dit ook? Hoe de nachten er hier uit zien: Rond half 12 begin ik met de laatste voeding. Rond 0.15 uur leg ik hem dan terug. Hij drinkt niet meer en is in slaap gevallen. Maar vaak wordt hij na 10 minuten al weer wakker en huilt dan zo hard, dat ik hem toch weer de borst geef. Hij lijkt dan echt nog honger te hebben. Daarom ben ik soms wel bezig tot 1.00 uur of zelfs half 2. Dan zit Lucas zo vol, dat hij helemaal moe en voldaan in een diepe slaap valt. Dat inbakeren in een hydrofiele luier doe ik op de volgende manier. Ik leg de luier in een ruitvorm neer: dus de punten aan hoofd, voeten en armzijden. De punt aan de bovenkant sla ik dubbel, zodat het hoofdje vrij is. Dan druk ik 1 armpje tegen het lijfje van Lucas en pak ik de punt van de luier die aan die kant ligt en vouw ik die strak om Lucas zijn lijfje. Ik probeer die punt dan onder Lucas te leggen. Vervolgend pak ik zijn andere arm en druk ik die ook tegen zijn lijfje en vervolgens pak ik de punt van de luier weer en vouw ik die ook weer strak. Zo lijkt je kindje in een klein coconnetje te liggen. Truste allemaal. Hopelijk slaapt iedereen goed. Behalve de zwangeren. Jullie mogen van mij wel bevallen vannacht.