Pff wordt helemaal emotioneel van jullie verhalen. Doet me denken aan oma. Die is afgelopen februari op hele mooie leeftijd overleden. Ons mooie meisje is op de sterfdag van mijn opa geboren. Die was overleden toen mijn moeder van mij zwanger was. Brengt nog veel emoties omhoog. Nicci fijn dat je vader het heeft overwonnen. Hopelijk zijn de uitslagen nu ook weer goed. Wat zal dat voor je schoonzus zwaar zijn geweest. Wel fijn dat het ziekenhuis er zo mee omging. Wat fijn dat matthijs geen helmpje hoeft. Fay dan heb jij het ook zwaar gehad met het overlijden van je oom. Wel fijn dat je de naam aan je oom hebt kunnen meegeven. Leuk day hij een knuffeltje vast had en je het. ook nog op de foto hebt kunnen zetten. Fb fijn dat je een lkkr weekendje hebt gehad. Hier vandaag de babydoos van felicitas opgehaald toch jammer datzelfde dieniet echt uptodate houden. Zitten dingen in waar je niets meer mee kunt. Maar die centerparcs bonnen zijn wel lkkr.
Stefanenlaura; Ja, geeft me nog steeds een goed gevoel dat ik dat heb kunnen doen. Het blijft tegenstrijdig, met een buik vol leven bij een crematie zitten.... Dat bewijst maar weer hoe dicht het allemaal bij elkaar staat. Nou ik heb die doos 2 weken terug opgehaald, maar inderdaad, je hebt er niets aan :S Veel dingen die er in zitten zijn zo kort houdbaar dat het weg kan, voor ze het mogen hebben.
Pff als ik het zo lees ben ik toch af en toe heel erg blij dat de bv niet is gelukt hier.... ik weet vanaf het begin hoeveel Thomas binnen krijgt en ben daar toch wel erg blij mee. Nicci ik hoop dat je goed uitslagen krijgt, zal in elk geval duimen voor jullie het is allemaal niet niks. echt en Kl*te ziekte! goed nieuws van de fysio fijn Fay is toch al weer 15 cc meer Heb je mooi gedaan die afsluiting voor je zelf bij je oom. Wij hebben een knuffeltje van happyhorse daar is die helemaal weg van en slaapt hij mee. (hebben er ook gelijk maar 3 in huis ) hier werkt inbakeren of iets ook niet hij breekt zelfs uit :O jeeeej zijn knuffel vast houden en arme mama maar rennen haha. Leuke foto! hij denkt waarschijnlijk komt mama weer met die camera haha Zonnetje soms is het zo zoeken naar de juiste speen pfff fb speen is dan te groot idd, en als ze dan honger hebben drinken ze heel gulzig. en wat Nicci zegt idd goed boeren tussen door en daarna Stefanenlaura dat is mooi een heftig tegelijk dan de geboorte op de overlijdensdag van je opa. ja stom he van de boxen echt heel jammer, maar ja. @ vast pakken, de mijne vind het leuker om overal tegen aan te rammen haha.... we hebben een baby gym en hij geeft daar behoorlijk rake klappen tegen en dan begint hij te schateren van het lachen haha....
Zo ik meld me ook weer even. Heftige verhalen meiden! Hopelijk blijven de goede uitslagen komen nicci! Hier gelukkig geen spenen leed met de bv haha. Ik vind het juist heerlijk relaxed om niet te weten wat er binnen komt. Hij groeit en dan is het belangrijkste. Als ik jullie af en toe hoor van ik krijg er maar ... cc in. Daar zou ik gefrustreerd van worden. Dus ik ben heel blij met mijn melk fabriekjes C heeft van de week zijn eerste prikjes gehad, is er behoorlijk naar van geweest s avonds. Had koorts en huilde veel. Dat was een vreemde gewaarwording dat huilen. Want dat doet ie nooit! Ik wist niet eens hoe zijn huiltje klonk, heel af en toe moppert ie een beetje maar daar blijft het bij. Blijkbaar een heel tevreden mannetje hij was ook weer goed gegroeid! Hij is nu 59 cm en 5615 gram. Zit met alles mooi op zijn curve net boven het gemiddelde (+1.5) En hij is mentaal zijn leeftijd ver vooruit! Leuk om te horen van je eigen kind haha Ik heb het gevraagd wbt zwemmen en dat mag gewoon, mits je niet te lang gaat ivm afkoelen. Dus ong een kwartier of eerder als ze gaan bibberen en dan direct in een cape, afdrogen en lekker weer de kleertjes aan. Dan ook even extra aanleggen omdat ze best een hoop vocht verliezen. Slapen gaat hier ook steeds beter s nachts. Vannacht van 22.00 tot 6.15 geslapen. Helemaal uitgerust en nu slaapt ie al weer haha
Mama's met meerdere kids, misschien tips?? http://www.zwangerschapspagina.nl/peuter-kleuter/460625-help-wie-herkent-los-op.html#post15635784
Fay wat een schatje zeg. Echt een lekker ding! Inbakeren: daarom hier de puckababy want houdini hier in anders ook niet te houden. Beertje: zielig dat hij zoveel last had. Dan is de kans aanwezig dat t de volgende x okk zo is. Ze zeggen dat als t de eerste x meeviel ze de andere keren ook geen last krijg. Hoop dat t waar is en klopt. Bv: ben ook blij dat t niet gelukt is en heb gekolft. Volgende x foe ik ook gewoon direct kv. Heb nu te veel ellende gehad met overgang enzo. Ik heb ook een boxspanner met houten beesten van kralen en ringen met belletjes. T is de hele dag door rammen teggen dat ding. Hij leeft zich helemaal uit. Heb m net voor de dochtef van eem vriendin bedteld als kadootje.
Let op; een baby kan nog niet rillen hoor! Daarvoor is het zenuwstelsel nog niet volgroeid, pas met een jaar kan dat. (Ooit eens geleerd bij EHBO cursus aan kinderen) Dus daar niet naar kijken!
Mamainthefuture; ik vraag me ook af wanneer hij z'n hand voor z'n gezicht gaat houden, omdat ie de camera zat is hahaha. Ik kon vannacht niet slapen (slaapt m'n kind lekker, lukt het mij niet meer) dus las ik je berichtje dat Thomas overal tegenaan loop te rammen, moest echt heel hard lachen! Was even bang dat ik iedereen wakker zou maken beertje1987; fijn dat bv nog zo goed lukt. Hier gaat het gewoon niet meer, er komt te weinig uit en het maakt me onzeker. Ik wil niet elk uur met de tiet bloot om te voeden, kom nu al bijna 3 weken helemaal het huis niet meer uit overdag daardoor. Nu met de overstap naar fv voel ik mij ook stuk beter! En lijkt m'n bv ook al binnen 3 dagen klaar te zijn... Dus dat zegt genoeg over hoeveel er nog 'over' was.
Beertje, ik hoef me ook niet druk te maken om hoeveel hij binnen krijgt want hij drinkt altijd zijn fles leeg maar ben blij dat ik hem maar 5 keer op een dag hoef te voeden. groeit lekker zo te zien fijn he als ze voor lopen. Sorry FB heb maar 1 kind dus weet niet hoe het met een tweede is.... weet wel dat je concequent moet zijn dus lijkt me beter om toch in eigen bed te laten slapen en ook elke keer neerleggen en gewoon zelf weg lopen.... dus wakker in bed. (beter in het weekend mee starten zodat jullie beide slaap kunnen inhalen) zal zwaar worden, maar anders "wint" de kleine. Je hebt iets sneller aangeleerd dan afgeleerd dus lekker bij je in bed nemen is dan niet slim Nicci onze kleine is ook een houdini.... hoe hij het voor elkaar heeft gekregen geen idee maar beide armen had hij omhoog gekregen en lagen naast zijn hoofd Fay haha ben ook benieuwd wanneer die dat gaat doen, ook daar willen we dan een foto van Haha hopelijk heeft iedereen gewoon doorgeslapen! tja is vaak zo slaapt de kleine ben jij klaar wakker. @hier naar het CB geweest meneer is 60 cm en 7020 gram prikjes gingen weer super klein huiltje maar bij mama in dr armen gelijk stil arts was verbaast hoe snel hij stil is, dus ik nog heel droog ow dat is altijd zodra ik hem oppak is hij stil.... (is ook zo hij is bij mama snel tevreden) Wat betreft naar 4 flessen gaan mag vanaf 7000 gram dus wij mogen daar mee beginnen wel rade ze aan om dan grotere flessen aan te bieden zodat hij per fles meer drinkt omdat hij anders te weinig binnen gaat krijgen aan vocht. (dus 210+7 4x op een dag) Zwemmen inderdaad niet wachten op bibberen dat doen de kleintjes niet... klappermondje ook niet op letten dat doen sommige al naar 1 minuut. hier werd aangegeven niet langer dan 30 minuten of als de handjes blauw beginnen te worden dan gelijk het water uit. zwambadwater is namelijk 30 a 32 graden en bad/douch thuis is 37 a 39 graden. Als je vaker gaat zwemmen wordt er ook aangeraden om het bad/douch thuis een graad of 35 te maken zodat hij/zij al aan wat kouder water went. En na het zwemmen voeden
7 kg? Oh mijn god wat een verschil met de mijne (5030) haha. En ws dezelfde lengte als ik t laatst goed gemeten had. En als ik er naast zit is ie ws zelfs langer. En flessen van 210. Dat gaat hier volgens mij nov maanden duren haha. Denk dat ie dan al op vadt voedsel zit Het darmonderzoek van mijn pa is goed gegaan. Ze hebben niets gevonden. Nu volgende week longfoto's en leverecho. En daarna gesprek bij de arts. Dus over een week of twee weten we weer meer. In t ziekenhuis ook weer 1001 complimenten gehad dat t zo'n leuk en knap kereltje is. Altijd leuk om te horen natuurlijk. En t is ook zeker een lekker ding. Zou t ook eerlijk zeggen als t een lelijkerd had geweest. Had toch wel van m gehouden
naja hij gaat nu met de flessen van 210 naar 4 op een dag dus gaat zelfs iets minder binnen krijgen dan 5 van 180. ze gaf ook aan dat waarschijnlijk als hij vast eten krijgt naar 4 van 180 gaat. ze was verbaast van zijn gewicht aangezien hij niet dik is haha ach gewoon zware botten denk ik dan.... aangezien hij ook zeker 3 poepluiers heeft op een dag hier vinden ze het ook allemaal een mooi mannetje. En ik moet zeggen ik vind baby's over het algemeen lelijk maar die van ons is goed gelukt haha.
Mamainthefuture; 7 kilo! Och jeetje... Daar komt mijn ukkie ook nog lang niet aan! Vandaag wel een vriendin op bezoek (zij is 8 uur voor mij bevallen ) dus goed vergelijkingsmateriaal. Jaro weegt 5 kilo en haar kleine 7 (55 cm tegenover 61) Nou, ik schrok er van! Wij hebben vergeleken met dat echt nog een 'baby' Nicci; fijn dat alles goed is tot nu toe! Super! Nu nog de rest afwachten... Nou Jaro heeft vandaag 4 flessen van 100 cc gehad! (+ nog 3x bv) Jeeej! Ben er nu ook eindelijk uit hoe hij beter drinkt. Eerst had hij weer 65 cc op, maar leek toch nog honger te hebben. Toen heb ik hem op bed gelegd op z'n zij, zoals ik hem 'normaal' voedt, en hup, daar ging de rest. Bedacht me later dat het niet ideaal was, aangezien dit toch ook wel lastig voeden is iedere keer, maar het is in ieder geval een vooruitgang! Nou, meneertje ligt alweer half uurtje te tukken, m'n mamamodus gaat uit Lekker even bank hangen!
Vind thomas ook niet echt een dikkerd om te zien op de foto. Verbaasde me ook dat hij zo zwaar is. Ws is t wel een flink verschil als je ze naast elkaar legt in hun nakie Vind ook de meeste babys lelijk. Heb van te voren gezegd dat ik werkijk zou zijn als de mijne ook een lekijkerd zou zijn maar moet ook echt zeggen dat oe goed gelukt is. Meestal trekt t ook wel snel bij maar sommigen blijven monsterlijk haha. Fay:slim bedacht en fijn dat t goed werkt. Nu langzaam oefenen om normaal te gaan voeden. Misschien eerst op zijn rug op de bank of bed oid? Matthijs houdt ook echt van zo plat mogelijk in mijn armen. T is funest voor mijn rug omdat t een rothouding is. Vooor de reflux ook niet echt handig maar t werkt voor hem op zich wel als hij daarna maar ff rechtop gaat. Probeer nu ook of t op de bank gaat lukken want nu hij zwaarder wordt zou t wel lekker zijn.
Jeetje wat is er veel geschreven de laatste dagen. Ilja drinkt inmiddels weer 5 flessen. De laatste krijgt ze voordat ze gaat slapen. Van haar hoeft het volgens mij niet, maar we doen het toch. Morgen de tweede prikjes. Ben benieuwd hoeveel ze weegt. Vandaag medicijnen opgehaald voor spruw. Ze slaapt overdag in de wieg ook weinig. Maar 30-45 per keer. 'S nachts slaapt ze super. Van 21.00-05.30/07.00. Ik zou dan overdag ook niet veel kunnen slapen in mijn wieg. Ze doet wel hazenslaapjes op mijn arm. Ik ben nog maar heel weinig zonder haar op pad geweest. Zondag zijn we met de familie op pad geweest, ik vond het toen erg lastig. Ze was erg hard aan het huilen en mijn schoonzussen gingen met haar lopen en haar troosten. Ze kunnen dat hartstikke goed, want ze hebben zelf ook kids, maar ik vond het erg moeilijk om los te laten. Gelukkig hoef ik 16 sept pas te werken, dus kan ik er alvast aan wennen. Ik heb nog weinig zin in mijn werk. Mijn hobby is taarten bakken. Het kraambezoek kreeg simpele mini cupcakes. In november wordt Ilja gedoopt. Ik ben aan het verzinnen wat ik voor de koffie ga maken. Wij zijn ook voor het eerst gaan babyzwemmen na de prikjes. Ze vond het leuk. Daarna niet meer gedaan. Misschien as week. Ik heb ook altijd een thermoskan met heet water en een flesje koud water bij me. Een paar keer in een restaurant gevraagd, maar dan was de temperatuur toch vaak niet goed. Heb het liever in mijn eigen hand. Wat een heftig verhalen Nicci en Fay. Ilja kan echt al spelen. We hebben van die ringen boven de wandelwagentje hangen. Die pakt ze echt gericht of ze speelt ermee met haar voeten. Ook in de box speelt ze met dat speelding, weet ff niet meer hoe het heet, tja hormonen. Ik vind het mooiste moment van de dag als je 's ochtends boven de wieg komt hangen en dat je dan een stralende glimlach krijgt. Dat is echt een feestje!
Dat die van je vriendin is dan wel erg zwaar haha zit zelfs een aantal weken tussen die van haar en die van ons. Enne probeer hem eens in je armen te nemen hoe je hem bv geeft (als je zit) dat werkt hier ook heel goed als hij wat moeite heeft met drinken (komt erg weinig voor) Nicci ja het is heel apart want hij zit er idd niet zo zwaar uit en als ik hem vast heb voelt het ook niet zo zwaar.... Plus hij nu net in maatje 62 komt en sommige 56 ook gewoon past... MaMa ik heb hem ook van felitas binnen maar dat krijg je pas twee maanden na uitrekendatum en niet de bevallingsdatum Van prenatal krijg je de baby box niet meer zijn ze mee gestopt. Myres ik heb er ook moeite mee om hem niet over te pakken als hij huilt aangezien hij binnen een paar seconde stil is bij mij. Kijk bij de mijne misschien krijg je inspiratie Mooi is dat he als je ze op die manier uit bed kan halen met een prachtige lach
Fay0407 Ik werk inderdaad in het onderwijs. Ik heb geen idee hoeveel nog meer. Ik dacht wel een aantal inderdaad. Mamainthefuture: Ik heb een soort post-it op de computer, dus tijdens het lezen van de berichten, typ ik gelijk een reactie. Daarna is het een kwestie van knippen en plakken. Maar als het erg veel pagina's zijn lukt het mij ook niet meer! Hier is het nu echt kruidvat 's nachts, lekt het minst! Wat krijgen we de babybox niet meer van de prenatal??? Ik zit telkens mijn mail in de gaten te houden. Ik heb maar het idee dat toen ik de geboortedatum doorgaf, dat er stond dat ik bij 3 maanden bericht zou krijgen. Zou ik echt niet leuk vinden! MaMa Is soms lastig hè, niet weten hoeveel er in gaat. Ik weeg Yoshua 1 keer per week en als hij niet af valt gaat het goed. (Sinds hij niet meer afvalt is hij alleen maar behoorlijk aangekomen) Ik had zelf trouwens een keer in 4 minuten 205ml gekolfd. Moet er wel bij zeggen dat ik gelijk in het begin een toeschietreflex kreeg en dat ik een overproductie en een sterk toeschietreflex heb. Yoshua heeft regelmatig een voeding in 5 minuten binnen. Als je de doos van felicitas nog niet gehad hebt na 8 weken moet je even op de website zoeken en contact opnemen met de klantenservice. Ik was van plan dat te doen en toen kreeg ik een mailtje van felicitas dat ze nog niks vernomen hadden... terwijl ik het wel aangepast had. Nicci: Wat fijn dat Matthijs geen helmpje nodig heeft en jullie juist heel goed bezig zijn! Stefanenlaura: Ik vond de felicitasdoos ook een beetje mager, maar die bon voor centerparcs zijn we gelijk gaan gebruiken. Beertje Ik zeg altijd 24/7 milkbar. FB1984 Mijn dochtertje is even oud toch. Zij heeft nu vaker nachtmerries. Maar zij kan voor haar leeftijd heel goed praten, dus praten we er even over. Dan vraag ik of ze even bij mij wilt zitten en vaak kruipt ze zelf dan alweer terug in bed. Bij ons in bed slapen mag ze alleen na 6 uur 's ochtends (tenzij ze echt ziek is) en dat weet ze dondersgoed. We hebben een tijd terug een fase gehad (tijdje nadat ze haar peuterbed had gekregen) waarbij ze regelmatig haar bed uitkwam en zei dat ze bij ons in bed wilde slapen. We wezen haar op de wekker en maakten haar duidelijk dat ze pas bij ons in bed mocht kruipen als de 6 op de wekker aan het begin stond. Het heeft even geduurd, en was best heel vermoeiend, maar we hebben haar altijd terug gebracht en uiteindelijk is ze het gaan begrijpen. Ik heb een hele tijd terug een keer een schema gehad van het cb en dat werkte echt... ik moet even graven in mijn geheugen. Wanneer je kind gaat huilen er naartoe gaan, in bed laten liggen en troosten. Zeggen dat je over ... minuten terug komt. Net zo lang terug gaan tot hij slaapt. 1e avond: terug na 3 minuten, 5 minuten, 7 minuten, 7 minuten enz. 2e avond: terug na 5 minuten, 7 minuten, 9 minuten, 9 minuten, 9 minuten 3e avond: terug na 7 minuten, 9 minuten, 10, minuten, 10 minuten. Maar ik weet niet of het ook bij deze leeftijd werkt, dit is namelijk al een tijdje terug. Toen werkte het heel goed. Belangrijk is dat je tijdens het terugkomen niks zegt. Een kus en knuffel mag natuurlijk wel. Lekker instoppen. Als het angst is, zou het laatste kunnen werken, het vertrouwen erin krijgen dat je er bent. Als het bewust is dan is er een consequente hardere aanpak nodig. Vraag desnoods bij het cb om advies, soms hebben ze wel goede tips. En nu komen we er toch weer vaker. Beweeglijkheid: Yoshua is heel beweeglijk en zo soms ook als hij in slaap aan het vallen is. Toch heeft het geen zin om hem vast te leggen, want dan wordt hij juist onrustiger, dat heeft hij mij vandaag gedemonstreerd. Ik had hem half slapend in bed gelegd met zijn armen onder het lakentje. Hij werd meer wakker en begon heen en weer te friemelen net zo lang tot zijn armen onder zijn lakentje vandaan waren. Wat ik lastig vind is dat zijn lichaamstemperatuur vaak oploopt door zijn beweeglijkheid. Als ik hem 's avonds naar bed doe kleed ik hem warmer dan wat bij zijn lichaamstemperatuur past, want 's ochtends is hij door het stil liggen afgekoeld. Vast pakken: Yoshua pakt sinds gisteren heel gericht dingetjes. Zo heeft hij in de box een favoriet. Eerst wilde hij helemaal niet in de box liggen en keek erg bang naar de beesten van de mobiel. Sinds gisteren kan ik hem er rustig neer leggen en vermaakt hij zich wel. Vandaag ook de gym weer opnieuw geprobeerd. Hij vond het geweldig! Rollen: Yoshua is heel erg bezig met rollen. Gisterochtend lag hij opeens dwars in zijn bed op zijn buik te slapen, heerlijk met zijn kontje in de lucht, echt zo schattig. Het scheelt dat ik weet dat hij zichzelf al heel goed op kan drukken, maar toch vind ik het wel een beetje eng. Hij kan zich met gemak op zijn zij rollen en vanuit zij rolt hij zo nu en dan op zijn buik. Vind hij geweldig! Van zijn buik is hij nu 3 keer op zijn rug gerold, maar nog niet bewust, meer omdat zijn hoofd zo zwaar is dat hij omkukeld. Je ziet aan zijn gezicht dat hij dan denkt van, wat gebeurde hier nou? Maar als ik dan enthousiast goedzo tegen hem zeg, krijgt hij een hele grote glimlach op zijn gezicht! Ik ga maar eens naar bed en hoop morgen pas wakker te worden als het al licht is. Ik ga morgen pannekoeken bakken met mijn dochtertje, moeder en nichtje heb er zin in!!!
Micha: klopt zijn even oud ja! Ik ga bij cb ook eens advies vragen... Weglopen werkt hier echt niet! Maar ben nu bezig veel met hem praten, vertellen wat er is, en dat ik in de buurt ben, dat hij niet alleen is... Effe geduld denk ik
Grappig die verschillen in gewicht zeg. Dex is ook volgens het schema van het cb een beetje aan de zware kant. Was twee weken terug 6,5 kilo, met drie maanden dus. Maar ziet er idd ook helemaal niet dik uit. Krijg juist veel complimentjes over hem, dat ie zo knap is enzo, echt leuk. Pas bij de v & d was ik wat gaan drinken met mijn moeder en hem de fles geven. Komt er een vreemde vrouw naar ons toe dat ze echt nog nooit zon mooi en perfect kindje heeft gezien. Ik vet trots natuurlijk! Hij krijgt nu overigens 5x 150/5 met johannesbroodpitmeel erin en doet het daar perfect op. Was de laatste meting redelijk veel aangekomen, maar kreeg toen ook 4x 150/5 en 1x 180/6. Iets geminderd en hij is nog steeds erg tevreden. Sinds een paar weken probeert hij ook fanatiek van zijn rug naar zijn buik te draaien. Andersom deed hij met vijf weken al. Hij probeert ook al te kruipen, maar dat betekent nu eigenlijk nog vooral dat ie zich met z'n beentjes vooruit duwt en met z'n hoofdje een kwijlspoor over het matras trekt haha. Nog even een fotootje erbij hij kan zo fronsen hihi