Wat moet ik nou doen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Daantje200, 27 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje200

Daantje200 Actief lid

25 feb 2008
    294
    0
    0
    aan het leren voor kraamverzorgster
    Middelharnis
    Ik en me vriend willen zo graag een kindje maar mijn nieuwe baas had
    gezegd bij sollicitatie gesprek van als je over een paar maanden zwanger
    bent dan kan ik je niet aannemen en wil ook echt heel graag vast werk
    ik weet nou echt niet wat ik moet doen ik baal er zo van

alvast bedankt groetjes

2. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Sorry, maar je baas mag je niet weigeren op basis van zwanger zijn of zwanger worden. Sterker nog, het mag niet een gevraagd worden. Dus ik zou lekker zwanger worden en kijken wat er dan gebeurt.

3. judibi

judibi Bekend lid

hoi daantje! moeilijk hoor, zo'n beslissing. maar ja, je hebt toch inkomen nodig om een kindje te kunnen onderhouden :eek: een klein tijdje wachten is dan misschien toch het beste? maar ik ken je gevoel wel hoor, dat hele sterke verlangen naar een baby. sterkte met je keuze ;)

4. Daantje200

Daantje200 Actief lid

25 feb 2008
    294
    0
    0
    Middelharnis
    ik ga pas volgende week daar beginnen maar als
    ik het 2 maanden voor me hou dan zit ik niet meer
    in mijn proeftijd maar vind het zo lullig om dan te
    zeggen van ik ben zwanger
    weet het gewoon niet maar wil zo graag een kindje

5. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    je hoeft helemaal niks te doen.
    Lekker genieten van je nieuwe baan en ondertussen zwanger proberen te worden. Je kan lastig je hele leven stilzetten terwijl je niet weet wanneer je zwanger bent.

6. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Als je heel graag zwanger wil worden dan zou ik niet wachten.
    Ik wilde ook wachten op een vast contract maar doordat ik in de ziektewet terrecht kwam werd mijn jaarcontract nooit verlengd. En wat heb ik er aan over gehouden? Geen baan en ook niet zwanger :(

7. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Inderdaad mag je het verzwijgen en je baas mag je er nooit om ontslaan. Maar je baas zal het je natuurlijk niet in dank afnemen en dat zal de werksfeer zeker niet ten goede doen. Je moet dus zelf overwegen wat je wilt doen. Als je kinderwens zo groot is dat dus misschien toch die baan weigeren. Of je kinderwens nog even uitstellen en eerst eens een jaar lekker gaan werken.

8. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Je werkgever (toekomstige) mag jou helemaal niet vragen of je zwanger bent. En als hij het vraagt hoeft je hier geen antwoordt op te geven. Wie weet duurt het nog even voor je zwanger bent en dan zou je daarom die baan niet kunnen hebben.

9. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    De meeste mensen vertellen het toch pas na 3 maanden en dan zit je proeftijd er al op.

10. judibi

judibi Bekend lid

positief blijven denken! je kunt het ook zo zien: je hebt (tot je een zwangerschap moet melden) ook de tijd om je van je allerbeste kant te laten zien, zodat ze je nooit meer willen laten gaan :) en inderdaad, als je zwanger bent, mogen ze je daar niet je contract op weigeren...

11. Daantje200

Daantje200 Actief lid

25 feb 2008
    294
    0
    0
    Middelharnis
    ik werk nu al uhm bijna 5 jaar omdat ik geen extra opleiding meer gevolgd
    maar dat is het ja de werksfeer wordt er zeker niet beter op heb nu zowiezo 2 maanden proeftijd
    en zowiezo als ik tegen hem zeg dat het niet de bedoeling was

12. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hey, wat lastig zeg!

Maar ten eerste, wat de anderen zeggen; ze mogen je niet vragen over een eventuele zwangerschap en je daarom al helemaal niet weigeren of ontslaan later aan.
    Het probleem is alleen, vaak duurt het even voordat je een vast contract krijgt. Vaak beginnen ze eerst met een half jaar of een jaar, daarna weer verlengen met een half jaar of jaar en daarna vaak pas een vast contract...
    Als je tussendoor zwanger raakt dan verlengen ze je contract vaak niet en komen ze met allerlei smoesjes aanzetten (dat je je werk niet goed doet ofzo) terwijl het gewoon om de zwangerschap gaat... :( Dus wat dat betreft is het gewoon heel moeilijk :(
    Het is en blijft moeilijk, maar ik vrees dat t of zwanger worden wordt en dan tijdelijk zonder werk zitten daarna, of eerst gaan voor een vast contract en dan zwanger worden :(
    Hopelijk kom je er snel uit en komt t alsnog goed uit zoals jij dat wilt!

13. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik heb vorig jaar een vast contract gevraagd, met het oog op de kleine( als die ooit mag komen) heb je toch wat vastigheid! we waren al bezig om zwanger proberen te worden al 2 maandjes. hij vroeg mij waarom wil je zo graag een vast contract? nou ik heb niks gezegd ik dacht verrek maar wat gaat jou mijn priveleven aan. nu ben ik nog eens 9 maand verder en heb in sep een jaar vast contract dus al ik nu zwanger word dan weet hij niet eens dat we toen al bezig waren. dus ik ben blij dat ik niks heb gezegd. ik denk altijd maar alles weten maakt niet gelukkig.
    een leugentje om best wil mag best wel een keer vind ik

succes met je keuze

liefs

14. Nadine29

Nadine29 Bekend lid

29 apr 2008
    762
    0
    0
    Adm. MW/ Friture Hulp
    Bocholtz
    Hier sluit ik me bij aan.

Hij mag deze vraag idd niet stellen en daar ben jij ook helmaal niet verplicht om op te antwoorden.

15. Niet meer actief

Je kan misschien 1 maandje even rust houden en daarna weer verder gaan.

Mocht je dan zwanger zijn test je nog net in je proeftijd positief en kan je het nog 2 maanden voor je houden.
    Ik zou dus gewoon lekker doorgaan met een pauze van max een maand.

Een kind komt toch wel wanneer het zelf wilt.
    Dus het kan ook nog een tijd duren.
    Gewoon er voor gaan en lekker genieten van je nieuwe baan en laten zien wat je in huis hebt!

16. Daantje200

Daantje200 Actief lid

25 feb 2008
    294
    0
    0
    Middelharnis
    ja mijn lijkt het ook als ik gewoon heel erg goed mijn best doet dan wil die mij misschien niet eens weg hebben en ik wil daar toch dan blijven werken voor paar dagen in de week heb oppas zat hiero

17. Daantje200

Daantje200 Actief lid

25 feb 2008
    294
    0
    0
    Middelharnis
    ik heb me contract getekend dus ik hoop dat
    me baas niet boos word over een paar maanden

18. Niet meer actief

Hoelang is je contract?

19. Daantje200

Daantje200 Actief lid

25 feb 2008
    294
    0
    0
    Middelharnis
    voor 1 jaar en heb nu 2 maanden proeftijd

20. Niet meer actief

Oke, dat is wel mooi als je snel zou zwanger raken.

Deel Deze Pagina