Ik heb per 1 september a.s. een nieuwe baan. Ik heb een proeftijd voor twee maanden en daarna een contract voor onbepaalde duur. Ik heb tijdens mijn sollicitatie aangegeven dat ik een concrete kinderwens heb voor een tweede kindje. Dat was geen probleem, maar het zou wel onhandig zijn qua planning als ik voor februari 2009 met verlof zou gaan. Nu zijn we al zo'n 8 maanden bezig voor een tweede kindje. Het wil dus niet echt alhoewel ik wel het vertrouwen heb dat het goed komt. Deze maand hebben we een maandje pauze omdat ik het spuugzat was om de hele tijd bezig te zijn met zwanger worden. Nu vraag ik me af of ik nog een maandje zal wachten zodat ik - als het zou lukken - pas na mijn proeftijd hoef te vertellen dat ik zwanger ben of dat we nu na de (heerlijk relaxte!) maand pauze weer gaan proberen. Aan de ene kant wil ik aan mezelf denken en er voor gaan. Aan de andere kant denk ik wat maakt die ene maand nu uit en dan heb ik in ieder geval een vast contract in mijn zak. Pim
Hey Pim Ik snap dat je het een moeilijke keuze vindt, maar het is echt aan jou wat je belangrijker vindt... Vind je het belangrijk om een vaste baan te hebben + inkomen of vind je het belangrijker om een tweede wondertje op de wereld te zetten? Ik zou zelf zeggen wacht even een maandje nog, dat kan je deze 2 dingen combineren namelijk Ze hebben op je werk al aangegeven dat het geen probleem zou zijn als je zwanger zou worden, mits je voor februari met verlof zou moeten. Dat is toch geweldig?! Er zijn weinig bedrijven die zo zouden reageren tijdens een sollicitatie hoor! Dus ja, als je mijn mening zou willen, dan zou ik zeggen: wacht nog even een maandje en ga voor een combinatie van kindje + werk Maar je moet de keuze maken waar jij je goed bij voelt. Heel veel succes iig met de goeie keuze maken
Persoonlijk zou ik niet wachten, je kan het ook gewoon een maand later vertellen ipv een maand later weer verder gaan voor een 2e kindje. Aan de andere kant, heb je ook meer zekerheid van je baan als je een vast contract hebt.. is ook heel belangrijk als je nog een kindje wilt.. mm.. met andere woorden.. aan mij heb je ook niks Ik zou gewoon aan jezelf denken! Waar jij jezelf lekker bij voelt! Groetjes, Moesje1
Ik zou wachten. Dan hou je zeker weten die baan. Dan kun je lekker werken (want ik neem aan dat je 't daar leuk vindt, als je er wilt werken ) en mama zijn, en hoef je niet nog eens op zoek naar een andere baan.
ik zou wachten. geld heb je ook nodig als je voor een tweede kindje gaat en wat is nou twee maand op een mensen leven. toch helemaal niks! maar ja jij bent uiteindelijk degene die moet beslissen. heel veel succes met je keuze liefs
Als je deze maand zwanger wordt, dan ge je na februari met zwangerschapsverlof, begin maart ongeveer, dan is er toch niets aan de hand?! Ik zou er gewoon voor gaan!
Ik zou even wachten zodat je allebei kan combineren. Wat vervelend dat het nu niet echt wil voor een 2e! Hoelang heb je er bij de 1e over gedaan?
Jullie bevestigen allemaal mijn gevoel om idd nog een maandje te wachten. We hebben er bij Emme 4 maandjes over gedaan. Dat is natuurlijk geen garantie dat het bij een volgende weer zo snel zal gaan, maar je hoopt het toch. Ach het is ook goed zo. Heb nu een geweldige nieuwe baan en ik zal echt wel weer zwanger worden. Pim
Hai Pim, Weet niet of je nog op een extra antwoord zit te wachten, maarreeh, ben je verplicht om het nog in je proeftijd te vertellen dan? Stel je zou nu (eind juli ofzo?) zwanger worden, is het toch reëel om het pas na 3 maanden te vertellen, dan is je proeftijd ook al zowat voorbij, en die dient tenslotte om te beoordelen of je als werkgever en werknemer bij elkaar past, niet om te beoordelen of je toevallig "onhandig getimed zwanger bent", dat mag geen reden zijn om een werknemer af te wijzen tenslotte! Ik wil niet promoten dat je "oneerlijk" bent hoor, maar je bent bij je sollicitatie al heel eerlijk geweest, ze weten dus wat ze kunnen verwachten en dat jij vast in de tussentijd bezig bent. De natuur kun je ook niet dwingen... ik zou het wel een groot offer vinden om die maand niet te "benutten". Maar goed, misschien vind je het zelf ook wel rustig om nog een maand te wachten, dan moet je dat lekker doen natuurlijk . Succes met je beslissing!
Pim, ze willen je toch niet voor niets in deze baan, 2 maanden proeftijd en dan al een vast contract. Dat wil iedereen denk ik wel, dus wanneer je zwanger zou zijn dan moet dat voglens mij tegen die tijd geen probleem opleveren. Genoeg tijd voor je werk om daarin een oplossing te zoeken. Ze mogen je om die reden ook niet ontslaan en je bent het niet verplicht om het al zo snel te vertellen. In de wet staat dat je het geloof ik uiterlijk 4 weken voor je verlof moet melden of zo? Of iets van min. 3 maanden voor je bevaldatum. Succes!
je geeft zelf al aan dat je het ook wel relaxed vind om nog even een maandje te wachten. nieuwe baan geeft stress en vaak als je er niet eens mee bezig bent kan het zo raak zijn. en een maand maakt niets meer uit (voor mijzelf dan). ik hoopdat je er wat aan hebt.